Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till nya 99mac!

Tråden skapades och har fått 886 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-17 20:37
Ursprungligen av zinned:

Testa själv att dra ut bredden på din webbläsare så att den börjar visa denna spalten, sedan drar du in lite igen. Man märket ett tydligt hopp på sajten när man går fram och tillbaka över just den gränsen.

Javisst, ett litet hopp men innehållet klistrat åt vänster som det ska vara. Så det måste vara något med just din setup. Har du haft inställt på något språk som skriver höger till vänster?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-17 20:42
Ursprungligen av IngoX:

Javisst, ett litet hopp men innehållet klistrat åt vänster som det ska vara. Så det måste vara något med just din setup. Har du haft inställt på något språk som skriver höger till vänster?

Absolut inte. Jag har inte ändrat ett endaste dugg på sistone förutom att jag installerat Mavericks, dock är det ju inte grejen för det fungerade fortsatt bra efter det. Det är nu i dagarna som detta har uppkommit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-17 21:23
Ursprungligen av zinned:

Absolut inte. Jag har inte ändrat ett endaste dugg på sistone förutom att jag installerat Mavericks, dock är det ju inte grejen för det fungerade fortsatt bra efter det. Det är nu i dagarna som detta har uppkommit.

OK, nu har jag hittat felet åt dig

Det är Evernote Web Clipper 6.0.3 som orsakar detta beteende. Avaktivera det och starta om Safari så är det som det ska igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-17 21:56
Ursprungligen av IngoX:

OK, nu har jag hittat felet åt dig

Det är Evernote Web Clipper 6.0.3 som orsakar detta beteende. Avaktivera det och starta om Safari så är det som det ska igen.

Toppen jobbat IngoX vi kan blåsa faran över för en kort stund och @biberu kan andas ut tillfälligt

@zinned, @IngoX: Fint att det löste sig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-17 23:25
Ursprungligen av IngoX:

OK, nu har jag hittat felet åt dig

Det är Evernote Web Clipper 6.0.3 som orsakar detta beteende. Avaktivera det och starta om Safari så är det som det ska igen.

Suveränt, ska testa snarast möjligt!

Då jag är så nyfiken, hur hittade du felet? Körde du in samma tillägg som jag har för att testa?

Jag får felanmäla detta till Evernote iaf.

Big ups, @IngoX !

Torkat svetten ur pannan nu, @biberu ?

Ursprungligen av zinned:

Torkat svetten ur pannan nu, @biberu ?

Om det vore så väl...

Ber om ursäkt för att jag inte har hunnit svara snabbare iaf, men bra att det verkar ha löst sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-17 23:32
Ursprungligen av zinned:

Då jag är så nyfiken, hur hittade du felet? Körde du in samma tillägg som jag har för att testa?

Japp, körde in samma tillägg, det var ju uppenbart något med just din setup. Tänkte inte orka först. Men så blev jag lite nyfiken på just Evernote-tillägget då jag börjat köra Evernote senaste halvåret. Och det verkar ju ha en del bra funktioner, men nu ligger det avaktiverat så länge Bra om du bugrapporterar.

Förstår att det har blivit mycket mellan brödtexten och kommentarsfältet i artiklar och det är något vi har blandade känslor till här med, men vi måste försöka balansera krav från många olika håll och prova vilka alternativ som har bättre effekt än andra ibland. Annonserna i artiklar dock har flyttats ner ett steg för att spara det utrymmet nu. Hoppas det blev bättre!

Ursprungligen av pmarriott:

Håller med till 100%. Vet inte hur många gånger jag har hamnat fel när jag har klickat innan det laddat klart och tvingats gå tillbaka och börja om. Kan man inte ändra så att sidan inte hoppar?

Har låst höjden på läs mer-boxen nu, borde hoppa mindre.

Senast redigerat 2013-11-18 14:03
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-18 17:13

DU KANSKE ÄVEN GILLAR stör fortfarande.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-18 20:22
Ursprungligen av Scarecrow:

Jag måste tyvärr hålla med. Surfar oftast 99mac på jobbet och sitter med en 13" MBP vilket gör att när jag har läst klart en artikel så kommer delasektionen, "du kanske även gillar"-sektionen och sist en annons. Sen kommer kommentarsfältet, men det ser inte jag på min skärm om jag inte aktivt scrollar ner för att leta efter kommentarerna. Det är för mycket som det är nu tyvärr och känns bara bloatat.

Kör in NoScript och blockera sprinkletxt.com bara

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-18 22:25

@biberu

Hur var det nu med position efter klick på kuvertet till trådar man aldrig har varit inne i tidigare, oavsett enhet?

Tråden "Mavericks och kommandot SetFile?" gick jag in i nu via kuvertet och landade på senaste inlägget men jag har aldrig läst i tråden tidigare.

Ursprungligen av zinned:

@biberu

Hur var det nu med position efter klick på kuvertet till trådar man aldrig har varit inne i tidigare, oavsett enhet?

Tråden "Mavericks och kommandot SetFile?" gick jag in i nu via kuvertet och landade på senaste inlägget men jag har aldrig läst i tråden tidigare.

Kan det vara så att du har markerat alla forum som lästa efter att den tråden skapades / de tidigare inläggen skrevs?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-18 22:54
Ursprungligen av biberu:

Kan det vara så att du har markerat alla forum som lästa efter att den tråden skapades / de tidigare inläggen skrevs?

Det kan det absolut vara.

Mitt "arbetsflöde" ser ju så att jag klickar på nya inlägg och öppnar sedan upp de trådar jag är intresserad av att läsa i, därefter klickar jag på att alla forum ska markeras som lästa så jag slipper lista trådar som för mig är ointressanta.

Ursprungligen av zinned:

Det kan det absolut vara.

Mitt "arbetsflöde" ser ju så att jag klickar på nya inlägg och öppnar sedan upp de trådar jag är intresserad av att läsa i, därefter klickar jag på att alla forum ska markeras som lästa så jag slipper lista trådar som för mig är ointressanta.

Då har det antagligen med det att göra. Funktionen för att hitta det första olästa inlägget i en tråd tittade även på när man senast hade markerat delforumet som läst, men jag har provat att ändra det nu. Låt mig veta om det fungerar bättre så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-19 21:46
Ursprungligen av biberu:

Då har det antagligen med det att göra. Funktionen för att hitta det första olästa inlägget i en tråd tittade även på när man senast hade markerat delforumet som läst, men jag har provat att ändra det nu. Låt mig veta om det fungerar bättre så.

Nu har jag prövat

Kopierade länken från brevet på en tråd jag aldrig läst i, sedan markerade jag alla trådar som lästa var på jag klistrade in länken som var kopierad.

Voilá, jag stannade på första inlägget. Kanon @biberu!

Bevaka tråden