Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smäckra iBooken! hmm

Tråden skapades och har fått 160 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej, så ni behövde inte vänta speciellt länge på leverans med andra ord?

ahh m ärkte nu att den har kommit till Luxenburg! inte många dar kvar va? borde väl ha den på torsdag senast fredag!!??

Härligt!

Vad blev det för prestanda med mera på burken?

Tog en 12 tummare med 60gb hdd, bt och airport.. bara 245 i minne. men skall strax köpa till ett 512... skulle egentligen köpa till second skin och tv out dongle grej. men dom hade det ej i lager så jag cancla dom två.

vad hade du tänkt?

Det blir förmodligen en Ibook 12", 640 mb ram, 60 gb hårddisk, bluetooth modul, AirPort kort, Ipod 15 gb samt .Mac

Tja! I förrgår bestämde jag mig för att switcha. Igår sålde jag min stationära P4 och idag beställde jag en iBook 12" 256 60GB, A-Extreme och en neoprene väska. 12300:- via apple store, bra pris tycker jag.

Innan jag la ordern besökte jag Macademic i Uppsala som via mail lovat kunna matcha apple stores priser och dessutom vara billigare, men väl i butik konstaterade säljaren att så inte var fallet. Enligt säljaren var täckningsbidraget på iBooks lika med noll.

Jag får nu en iBook plus tillbehör för en mindre kostnad än vad en iBook i grundkonfiguration kostar hos Macademic. dvs 13-14 tusen.

Just nu står det "open" på statusen hos apple och att den kommer senast den 16:e februari.
Säljaren sa också att hon skulle ge den "top priority" för att skynda på leveransen. :-/ Verkar lite konstigt tycker jag, Säljknep?

Peace out!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-11 18:58

Gisses vad sugen jag blir på att beställa nu! Känns nästan som man beställt en Ibook och väntar på leverans =).

Jag har läst och följt alla trådar om ibook som finns här, och nu är det dags att slå städ i saken och beställa. Bort med allt vad Microsoft heter!

En sak jag tänkt på när jag läst alla dessa trådar är att folk är trevliga mot varandra. Bara en sån sak ger ett positivt intryck och en kick av att köpa en mac. Jag välkomnar mig själv in i familjen så snart jag fått denaler och beställt!

//Som Ett barn på julafton
nelge

Ursprungligen av Wallsten:

Tja! I förrgår bestämde jag mig för att switcha. Igår sålde jag min stationära P4 och idag beställde jag en iBook 12" 256 60GB, A-Extreme och en neoprene väska. 12300:- via apple store, bra pris tycker jag.

hur kunde det bli så billigt? Exklusive moms ???

Känner samma sak som dig nelge! ;). Nästa vecka så beställs förmodligen den söta Ibooken! Det ska bli så kul att få den om någon vecka :D.

Senast redigerat 2004-02-11 20:45

Hur går det föressten för dig MarMan Hollow? Har du fått den ännu?

Senast redigerat 2004-02-11 20:45

Det går bra! Den har kommit till Örebro idag. Så den är hemma hos mig imorgon!
Beställde också idag några thingies från Komplett.
Minne 512 (twinmos), högtalare 2.1, Koss plug och ett USB 2 HDD chassi.
Ska bli sååå nice när jag får grejorna!!
!!

Ursprungligen av Stanlero:

Hur går det föressten för dig MarMan Hollow? Har du fått den ännu?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-12 01:23

Far jag ocksa vara med och leka?

Har ocksa bestallt en skon 12"-are (maxad) och den skeppades idag och ar frammen inom 1-3 dagar.

Grubblade lange pa om jag verkligen skulle kopa en iBook och jag sneglade (harkel... snarare laste all information jag kunde komma over) pa Dell, IBM, Toshiba, Gateway och Sony men ingen av dessa kunde sla Apple pa fingrarna enligt mig. Dell har en fin Inspiron 600c, men den ar minst ett par tre tusen kronor fror dyr i det utforande som jag skulle vilja ha den i. Aven IBMs Thinkpad R40 ar fin men ocksa for dyr. Den av Sonys Vaio som jag kollade pa har delat grafikminne och Gateways 450 ar hogljud och stor.

Dock var jag tveksam over om iBookens 800MHz skulle kunna leverara, men sa igar kollade jag pa en iBook 500MHz med 380 MB minne och jag blev imponerad av den! Det kanndes valdigt betryggande.

Hmm nu är jag lite orolig....
På apples hemsida står det följande

Cleared Customs TAIPEI, TP, TW 05 Feb 2004 06:00
Shipment Picked Up TAIPEI, TP, TW 05 Feb 2004 11:13
Depart Terminal TAIPEI, TP, TW 06 Feb 2004 12:30
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 09 Feb 2004 10:45
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 10 Feb 2004 12:57
Shipment Picked Up EINDHOVEN, NB, NL 11 Feb 2004 22:19
Arrive Terminal CLOGHRAN, DU, IE 12 Feb 2004 06:22
Cleared Customs OREBRO, OR, SE 12 Feb 2004 07:00

Och På TNT's hemsida det här!?=
12 Feb 2004 17:31 Dublin Consignment Received At Transit Point
12 Feb 2004 06:22 Dublin Import Received
11 Feb 2004 23:19 Eindhoven Shipped From Originating Depot
11 Feb 2004 18:40 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Vilket stämmer?!?!? För på apples står det ju att den kom till örebro idag. men på TNT's att den är i DUBLIN!?!?!?!?!? HELP!

Till er som funderar på att köpa iBook, säger bara KÖP!
Sitter just nu med iBooken jag beställde förra veckan, en kopp bönjuice och en radiokanal inställd i iTunes och älskar varenda minut med iBooken. Helt suverän maskin även i grundutförandet.. så tveka inte, fixa en ni med nu..

Ursprungligen av MarMan Hollow:

Vilket stämmer?!?!? För på apples står det ju att den kom till örebro idag. men på TNT's att den är i DUBLIN!?!?!?!?!? HELP!

Det där mer att spåra produkterna brukar vara en ren soppa... Troligtvis så stämmer det att den är i Örebro nu, kanske ännu närmare. När jag fick min G5a levererad så var den enligt spårningssidan fortfarande kvar i Luxemburg :rolleyes:

He ok! När brukar paketet komma? Vilken Tid ung.??

Ursprungligen av Christofer:

Det där mer att spåra produkterna brukar vara en ren soppa... Troligtvis så stämmer det att den är i Örebro nu, kanske ännu närmare. När jag fick min G5a levererad så var den enligt spårningssidan fortfarande kvar i Luxemburg :rolleyes:

Ursprungligen av MarMan Hollow:

He ok! När brukar paketet komma? Vilken Tid ung.??

Beror nog på lite var du bor, men i centrum så kommer de vanligtvis innan lunch... lite längre ut så brukar det bli på eftermiddagen. Det beror nog också lika mycket på deras arbetsbelastning för dagen.

  • Medlem
  • 2004-02-13 07:37

För min del byter jag nog min PBG4/400 lite längre fram, och då mot en iBook 12". Närmast ligger istället en PM G4 1.25 singleprocessor som jag ska köra lite videoredigering osv på. Har nästan bara hört gott om iBooken så jag ser ingen anledning att grubbla vidare.

Fan...e kanske sugen redan nu ändå...

Hälsn. "Storvelaren" Fredrik

Ok! då knowar jag! Tack!

Hm!

Och, är det posten som levererar det eller är det TNT?

TNT kör väl hem det med en lastbil?

Här i Katrineholm är det Posten som levererar ut TNTs paket. Så har det iaf varit alla gånger hittills då jag beställt något från Apple Store som levererats till dörren.

ok. hmm ok.. för christoffer sade att här i katrineholm så är det post männen som leverrear det!?! aja får se!

Okej, ni vet bättre Har aldrig beställt något från Apple Store.

Ursprungligen av Stanlero:

Okej, ni vet bättre Har aldrig beställt något från Apple Store.

Inget ont om Posten, men jag skulle ju faktiskt hellre ha sett att en stor TNT-lastbil stannat utanför mig för att leverera mina prylar. Tänk vad viktig man skulle få känna sig för en sekund

MarMan: Grattis!

Ahhhh! Har nu fått den och sitter på den just nu!!!! ahhhhh! Återkommer när jag har provat det längre.. PUSS!!!

Snart dags för en beställning av Ibook. Hur betalar man kalaset sen?

Har en fråga angående betalning som jag hoppas att någon kan besvara.

Om jag väljer att betala min Ibook med kort. Och jag beställer ikväll säger vi, och det inte ligger lika mycket pengar på kontot som datorn kostar, kan jag ändå beställa då? Dvs. hinner man göra en överföring på måndag eller tisdag innan Apple hinner se att man inte har lika mycket pengar som ska betalas? Eller ska man vänta tills man har summan på sitt konto?

Extremt tacksam för svar!

Har du VISA kort med kredittillägg så kan du nog göra så, annars går det ej.

Jag väntar tills måndag och beställa

Bevaka tråden