Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.1

Tråden skapades och har fått 128 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 13:06
Ursprungligen av hugin:

Nån som har några erfarenheter av arbete med Adobe Creative Suite 1 och MS Office i Tiger? Funkar allt som det ska?

Jag har problem med att bilder inte öppnas i Photoshop. Om man dubbelklickar eller släpper dokument på programsymbolen startar PS men bilden öppnas inte. Fungerar att öppna via arkivmenyn. Och i andra program.

Ursprungligen av Stefan Andersson:

Jag har problem med att bilder inte öppnas i Photoshop. Om man dubbelklickar eller släpper dokument på programsymbolen startar PS men bilden öppnas inte. Fungerar att öppna via arkivmenyn. Och i andra program.

Det beror på att du kört "Arkivera och installera". Installera om Photoshop så installeras de saknade filerna på nytt och det funkar igen

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-05-17 13:45
Ursprungligen av Stefan Andersson:

Jag har problem med att bilder inte öppnas i Photoshop. Om man dubbelklickar eller släpper dokument på programsymbolen startar PS men bilden öppnas inte. Fungerar att öppna via arkivmenyn. Och i andra program.

Du måste flytta mappen ScriptingAdditions från Library-mappen i Tidigare System. Där ligger Adobe Unit Types som krävs för att PS ska fatta att den ska öppna bilder som du dubbelklickar på.

En annan variant är ju att som Richard skriver installera om PS, men enligt min erfarenhet och Adobes supportsidor så räcker detta.

Ursprungligen av hugin:

Nån som har några erfarenheter av arbete med Adobe Creative Suite 1 och MS Office i Tiger? Funkar allt som det ska?

Man måste numera öppna bilder inifrån Photoshop, det går alltså inte att dubbelklicka på dem. Men men, det kanske är bara att installera om Adobe CS så funkar det igen. (!)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-19 14:00
Ursprungligen av sjovall:

Man måste numera öppna bilder inifrån Photoshop, det går alltså inte att dubbelklicka på dem. Men men, det kanske är bara att installera om Adobe CS så funkar det igen. (!)

Nja... det där beror på att du installerat Tiger och arkiverat det gamla systemet istället för att bara uppgradera till Tiger rakt av. Då försvinner nämligen vissa viktiga filer i bibliotekmappen som ligger direkt på HDn. Som t ex AdobeTypeUnits som ska ligga i ScriptingAdditions. Men en ominstallering av CS löser säkert det problemet. AdobeTypeUnits gör att du kan dubbelklicka samt dra och släppa filer på PS-ikonen i dockan.

Jag blev tyvärr tvungen att "nedgradera" till 10.4.0. Skärmen blev svart efter uppgraderingens omstart. Försökte starta om många gånger. Och datorn lät förskräckligt i det här läget. Startade om med Tiger-skivan. Reparerade skivan/behörigheter. Men datorn vägrade starta ordentligt. . Fick till slut installera om till det gamla systemet igen. Nu rullar det på igen..Puh vad nervöst. Jag trodde hela datorn hade pajat... (Jag har en iMac G5 RevA, 1,8Ghz)

Min update är på 37,7 MB. Vad består skillnaderna i? Minns att diskussionen alltid brukar komma upp, men glömmer alltid bort varför storleken varierar...

Ursprungligen av marko:

Buggen med att bilder man editerar i iPhoto 5.0.2 får en Generic RGB profil inbakad i sig efteråt är fortfarande kvar! Detta gör programmet just nu helt oanvändbart, pinsamt att dom har missat det. Är det någon här som har någon temporär lösning?

Stopp nu! Det var Mac OS X som uppdaterades inte iPhoto.

Ursprungligen av Stinky:

Min update är på 37,7 MB. Vad består skillnaderna i? Minns att diskussionen alltid brukar komma upp, men glömmer alltid bort varför storleken varierar...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25799

Citat:

The sizes of software updates can vary for computers running Mac OS X 10.3.4 or later. This is a feature of Software Update, which automatically detects the best update for your computer.

Sometimes, Software Update preferences is able to offer a "smaller-sized Delta" update than you might expect, or smaller than what you might see on other computers installing the same update. The "smaller Delta" updates are offered when some Mac OS X system files can be modified instead of replaced in their entirety.

Not every computer that has Mac OS X 10.3.4 or later can benefit from smaller Software Updates. Why? Sometimes, modifications made to Mac OS X system files, including ones made by third-party products, may require the installation of a full sized version of a Mac OS X software update. Again, you don't have to worry about figuring out which kind of update is best for you, just let Software Update preferences do the work.

Bevaka tråden