Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel Inside™

Tråden skapades och har fått 338 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 22:06

Hittade ett pc forum där osx till x86 diskuterades och det verkar onekligen svåt att få att funka.
Två personer på forumet hade typ get upp och köpt mac mini istället.

Kul om det kommer en sådan effekt av detta.

Ursprungligen av Fred!:

Hittade ett pc forum där osx till x86 diskuterades och det verkar onekligen svåt att få att funka.
Två personer på forumet hade typ get upp och köpt mac mini istället.

Kul om det kommer en sådan effekt av detta.

Jasså vad hete Pc forum då??

Intressant att kunna följa utvecklingen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-29 22:13

Har ingen aning om denna länk postas här tidigare, tycker forumet känns väldigt rörigt när man ska leta efter nåt.

Men Thinksecret postar den första Intel Mac som bl a kör Windows XP: http://www.thinksecret.com/news/0506intelmac.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 22:29
Ursprungligen av Hunter78:

Jasså vad hete Pc forum då??

Intressant att kunna följa utvecklingen!

Kommer tyvärr inte ihåg, jag kollade i går, efter en googling på "os x x86" eller något liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 01:45

Brorsan är nattuggla som jag,, men detta är vad som snurrar runt ute i cyber rymden..
Men vem vill sitta med ett crackat beta OSX inte jag iaf,, man måste vara desperat trött på windows om man tycker att det känns bättre..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 02:21

Intressant, men jag är skeptisk till om det är det som påstås. Har din bror testat att ladda ner det?
Just nu är man "the shit" i p2p kretsar om man kan påstå att man sitter på os x till x86.

Så bruker det ju vara med nyare titlar oxå, prövar man att ladda ner, så får man office paketet eller liknande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 02:29

Tydligen så har hans polare testat på 2 bärbara utan framgång, det verkar vara äkta vara bara att du förmodligen behöver ha exakt rätt hårdvara för att det ska funka med Darwin och allt vad det var.

Fan, att dom orkar det är väl bara att köpa en ibook istället!!

Natti, nu är ugglan trött..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 22:43
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 22:57

Läste detta i "thinksecret" läken som hajder angav:

"As for installing Mac OS X on non-Apple hardware, attempts to boot from the included Mac OS X for Intel disc resulted in an error message on both a Dell and off-brand PC. The message states that the hardware configuration is not supported by Darwin x86.

Sources have indicated that Apple will employ an EDID chip on the motherboard of Intel-based Macs that Mac OS X will look for and must handshake with first in order to boot. Such an approach, similar to hardware dongles, could theoretically be defeated, although it's unknown what level of sophistication Apple will employ. "

Bevaka tråden