Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tv-widget

Tråden skapades och har fått 825 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-30 22:51

Jag har bara svt1, svt2, kuba och tv4, men ingen har logga. Bara blå frågeteckenruta.

Tillägg: Jag hämtade hem en logga manuellt och la den i ~/Library/Xmltv/Logos/ och då visades den direkt. Så felet verkar ligga i att den inte laddar hem loggorna.

Ursprungligen av hugin:

Jag har bara svt1, svt2, kuba och tv4, men ingen har logga. Bara blå frågeteckenruta.

Tillägg: Jag hämtade hem en logga manuellt och la den i ~/Library/Xmltv/Logos/ och då visades den direkt. Så felet verkar ligga i att den inte laddar hem loggorna.

Jag antar att du laddat hem alla loggor själv nu... om det händer en gång till, gå in i logosmappen och försök öppna en logga från en kanal med frågetecken i en textredigerare. Om det står nån text i filen så får du väldigt gärna posta innehållet här oavsett om det är uppenbart för dig vad som gått fel eller inte efter att ha läst texten.
Gäller dessvärre inte om du har en Netgear-router, dem vet jag redan att det är fel på

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-01 16:29
Ursprungligen av gusax840:

Jag antar att du laddat hem alla loggor själv nu... om det händer en gång till, gå in i logosmappen och försök öppna en logga från en kanal med frågetecken i en textredigerare. Om det står nån text i filen så får du väldigt gärna posta innehållet här oavsett om det är uppenbart för dig vad som gått fel eller inte efter att ha läst texten.
Gäller dessvärre inte om du har en Netgear-router, dem vet jag redan att det är fel på

Nej, jag har inte laddat hem loggorna själv. Jag har väntat med det, i hopp om en lösning.

Problemet är inte att loggo-filerna är korrupta. Mappen är tom!

Nu har jag förvisso en Netgear-router, men den har jag haft i flera år och det har inte varit några problem innan. Problemen kom nu i november.

Ursprungligen av hugin:

Nej, jag har inte laddat hem loggorna själv. Jag har väntat med det, i hopp om en lösning.

Problemet är inte att loggo-filerna är korrupta. Mappen är tom!

Nu har jag förvisso en Netgear-router, men den har jag haft i flera år och det har inte varit några problem innan. Problemen kom nu i november.

Ah ok, har du en några år gammal Netgear så bör det inte vara några problem nej - på den tiden var de ordentliga.

Är mappen tom säger du... kolla rättigheterna på den, har du skrivrättigheter själv? Ägs den av nån annan?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-12-02 18:15
Ursprungligen av gusax840:

Ah ok, har du en några år gammal Netgear så bör det inte vara några problem nej - på den tiden var de ordentliga.

Är mappen tom säger du... kolla rättigheterna på den, har du skrivrättigheter själv? Ägs den av nån annan?

Det är inget rättighetsproblem. Jag provade att ta bort en kanal och lägga till den igen, och då laddades loggan. Kan man tvinga den att ladda om loggorna på något vis, eller måste jag plocka bort kanalerna och lägga till dem igen?

Ursprungligen av hugin:

Det är inget rättighetsproblem. Jag provade att ta bort en kanal och lägga till den igen, och då laddades loggan. Kan man tvinga den att ladda om loggorna på något vis, eller måste jag plocka bort kanalerna och lägga till dem igen?

Ok då skapades mao inte logos-mappen korrekt första gången widgeten kördes. Tyvärr så får du antingen ta bort kanalerna som saknar logga och sedan lägga till dem igen, alternativt ladda ner loggorna själv och därefter lägga dem i logosmappen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-13 19:57

Gustav, en feauture, tänk om man t.ex. kunde kryssa i sina favoritprogram på olika kanaler och sedan fick man en påminnelse att ikväll kommer nästa del på din favoritserie.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Gustav, en feauture, tänk om man t.ex. kunde kryssa i sina favoritprogram på olika kanaler och sedan fick man en påminnelse att ikväll kommer nästa del på din favoritserie.

Yes!!

Man vet aldrig vad som kan tänkas dyka upp i version två

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-14 08:24

Härligt, det tar jag som ett löfte

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Härligt, det tar jag som ett löfte

Bara du är med på att releasedatumet är flytande så

Personligen är jag dock mer intresserad av inspelning av favvoserien, så det har högre prio - men det ser i dagsläget ut som att jag kan få påminnelserna gratis när jag fixat inspelningarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-14 16:57

Jag är med på allt som du gör

Yes!!

Min tablå innehåller trams. Det gäller bara Canal+, och problemet är kvar fast jag raderat allting i mappen schedules. vad göra?

Har du netgear-router?
Om nej:
Vilka Canal+kanaler har du i listan?
Om du öppnar en av filerna (föreslagsvis en tablå från samma dag det strular) - vad står det i filen då?

Ursprungligen av gusax840:

Har du netgear-router?
Om nej:
Vilka Canal+kanaler har du i listan?
Om du öppnar en av filerna (föreslagsvis en tablå från samma dag det strular) - vad står det i filen då?

Gick in i schedules och öppnade filerna, och det är inte så konstigt att det strular. I filen står det bara File not Found, så tablåerna verkar inte finnas på servern.
Det är Canal+ Film 1 och Canal+ Film 2/Sport Weekend, båda från Boxer.

Canal + har bytt namn på sina kanaler igen ganska nyligen, har du senaste versionen av widgeten?
Jag har för mig att de tagit bort film2 osv

Går ej att ladda ned!

Försöker få tag på denna, enligt er alla, fantastiska widget. Men www.manicker.se verkar ha tagit julledigt. Någon som kan lägga upp den senaste någonstans?

MVH

Ursprungligen av Jonasmac:

Försöker få tag på denna, enligt er alla, fantastiska widget. Men www.manicker.se verkar ha tagit julledigt. Någon som kan lägga upp den senaste någonstans?

MVH

Den finns även på Apples sida över widgets. Hur pass ny den version är kan nog bara gustax840 svara på.

Gammal....

Dessvärre var den från mars 06... Får ge mig till tåls till sajten kickar igång igen....

Ursprungligen av Capeman:

Den finns även på Apples sida över widgets. Hur pass ny den version är kan nog bara gustax840 svara på.

Apples sida är (var?) skitdryg så fort man skulle uppdatera en widget. Man fick i princip fylla i all information en gång till. Så jag bara byter ut zip-filen varje gång det kommer en ny version. Jag ändrar aldrig texten, det är för omständigt.

Det går mao alltid utmärkt att ladda hem från Apple (men jag brukar hänvisa till manicker.se eftersom de har en räknare så jag kan se hur många nedladdningar jag har).

Tack!

Tack som fan! Nu ska vi se om den motsvarar hajpen.....!

Ursprungligen av gusax840:

Apples sida är (var?) skitdryg så fort man skulle uppdatera en widget. Man fick i princip fylla i all information en gång till. Så jag bara byter ut zip-filen varje gång det kommer en ny version. Jag ändrar aldrig texten, det är för omständigt.

Det går mao alltid utmärkt att ladda hem från Apple (men jag brukar hänvisa till manicker.se eftersom de har en räknare så jag kan se hur många nedladdningar jag har).

Har samma problem med Canalplus från Boxer och kör den senaste widgeten...

Ursprungligen av rollieman:

Har samma problem med Canalplus från Boxer och kör den senaste widgeten...

Har du svenska eller engelska som språk i mac os?

Jag har svenska.

  • Medlem
  • 2008-01-17 01:47

Tack för en underbar widget än en gång!

Jag har dock fortfarande problemet att det felaktigt står "- sändningsuppehåll -" på vissa kanaler och program runt midnatt. Sökte på det i tråden och tyckte det stod att det skulle vara fixat (Mars 06)? Tack!

Ursprungligen av erak:

Tack för en underbar widget än en gång!

Jag har dock fortfarande problemet att det felaktigt står "- sändningsuppehåll -" på vissa kanaler och program runt midnatt. Sökte på det i tråden och tyckte det stod att det skulle vara fixat (Mars 06)? Tack!

God morgon

Det är dessvärre en sak som jag tycks ha väldigt svårt att hantera korrekt. Jag har trott mig fixat buggen ett antal gånger men ändå dyker den upp igen. Bästa workaround: Sitt inte uppe och se på tv hela nätterna

Jag ska se till att titta på det igen till helgen för att se om jag kan komma fram till något.

Jag ser även att jag råkat förtränga problematiken med canal plus. Det skall jag också se till att slänga ett öga på.

I övrigt får jag be om ursäkt för mina sena svar och långsamma utveckling av version 2. Har lämnat studielivet för arbetslivet och det verkar visst som att man har lite mer att göra i det senare

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-24 16:52

Skulle uppskatta om det skulle gå att byta plats på kanalerna, t.e.x. med drag and drop.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Skulle uppskatta om det skulle gå att byta plats på kanalerna, t.e.x. med drag and drop.

Det kan jag lova kommer funka i version 2.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 08:25

Super!
Tackar, tackar. När ungefär tror du?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Super!
När ungefär tror du?

Beror på hur det ser ut på jobbet, har haft ganska mycket att göra sista tiden och har därför inte haft så mycket tid eller lust att sitta med version 2. Vill därför inte ge några tidslöften utan nöjer mig med att konstatera att jag lägger ut version 2 när den kan samma saker som version 1. Helst ska den ju kunna nåt annat fyndigt också, annars är det ju ingen direkt mening att uppgradera (tycker iaf jag).

Det är dock inte så extremt mycket som fattas innan version 2 är jämförbar med version 1. Heldagsvyn och flera kanallistor är de största grejerna som saknas, men jag vill fixa dem först innan jag lägger ut nåt.

Drag and drop kunde jag ju däremot så glatt lova eftersom det funkar redan idag

Bevaka tråden