Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

eller inte...... magkänslan bad mig letade lite djupare på Google och det verkar vara ett bluff företag från vad jag kan hitta. har inte hittat nån info om att det är nån som blivit bluffad utan mer lite uppgifter om konstiga adresser etc. ska spåna lite till men det verkar ju som sagt lite skumt

  • Medlem
  • 2008-07-14 17:15

Det låter klokt att vänta. Hur skulle den firman få tag på olåsta telefoner undrar man ju?

Ursprungligen av bbus:

Det låter klokt att vänta. Hur skulle den firman få tag på olåsta telefoner undrar man ju?

ja precis vad jag funderade över också. hittade även denna länk:

welectronicsltd.com - Mac Forums

Se upp!

Jag sökte på Iphone 3G på AllaAnnonser - Sökmotor för köp & sälj annonser och fick fram riktigt fula bluffföretag som genom Google Translate försöker se trovärdiga ut när de försöker bluffa på oss Ipnones som inte finns. Passa er noga för att handla med dessa. De säger att de är försäljningschefer på större engelska elektronik-kedjor. Men deras email adresser har inte samma domännamn. Efter noggrann undersökning så kan dessa spåras till, hör och häpna, Nigeria.

Jocke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 10:00

Dock finns det flertalet iphones på ebay och släpps hack snart så kan det löna sig att köpa en därifrån då dollarn är låg.

Ursprungligen av 20hz:

Dock finns det flertalet iphones på ebay och släpps hack snart så kan det löna sig att köpa en därifrån då dollarn är låg.

Tror att priserna på Ebay kommer att gå upp rejält om det blir möjligt att låsa upp telefon-jäveln (ursäkta uttrycket)

Är bara så trött på hela den här grejen.. visst, jag vill ha telefonen och jag betalar gärna mer för att slippa Telia. Att inte få det känns värdelöst och att miljontals människor måste sitta och vänta på ett hack känns så töntigt.

Är inte iPhone Sim-låst i USA, alltså som här i Sverige?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 06:51
Ursprungligen av tornros:

Är inte iPhone Sim-låst i USA, alltså som här i Sverige?

Har du läst tråden alls?
Gör om, gör rätt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-08-09 16:35

Någon som har några updates? Ska till USA i mitten av september, kanske lite tidigt att kolla nu, då det säkert kommer komma någon update på vägen, men vad händer egentligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-09 16:49
Ursprungligen av kappy:

Någon som har några updates? Ska till USA i mitten av september, kanske lite tidigt att kolla nu, då det säkert kommer komma någon update på vägen, men vad händer egentligen?

Inte ett skit?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 10:33
Ursprungligen av zappee:

Inte ett skit?

Nej den går inte att låsa upp eller ens att köpa i USA utan att teckna ett avtal i butiken.

//Rob

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-08-27 09:58

Ska till NY nästa vecka och funderar på att försöka plocka upp en begagnad iPhone 2G om jag kan hitta en för vettiga pengar.

Är det nå'n som har tips på en bra butik för begagnad elektronik på Manhattan?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-28 11:58
Ursprungligen av Robo-X:

Nej den går inte att låsa upp eller ens att köpa i USA utan att teckna ett avtal i butiken.

//Rob

Stämmer detta fortfarande?
Ska till USA över julen och är grymt sugen på att införskaffa mig en iPhone.

Vad ska man välja?
3G eller 2G? Funderar på att ändra till ett Telia abonnemang + fri datatrafik, då borde ju 3G vara självklart.

Går det att köpa i andra affärer om man måste teckna ett avtals i AppleStore?

Tack på förhand.
Mvh / PROOHF

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-28 12:51
Ursprungligen av PROOHF:

Stämmer detta fortfarande?
Ska till USA över julen och är grymt sugen på att införskaffa mig en iPhone.

Vad ska man välja?
3G eller 2G? Funderar på att ändra till ett Telia abonnemang + fri datatrafik, då borde ju 3G vara självklart.

Går det att köpa i andra affärer om man måste teckna ett avtals i AppleStore?

Tack på förhand.
Mvh / PROOHF

I de officiella butikerna kan du fortfarande inte köpa en olåst telefon eller en telefon utan abbonnemang.

Kolla i småbutikerna runt och i chinatown dock, där finns det en del grekiska olåsta 3G samt en och annan "gammal" 2G. Passa dig så du inte köper en kopia bara.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-28 12:56
Ursprungligen av PROOHF:

Stämmer detta fortfarande?
Ska till USA över julen och är grymt sugen på att införskaffa mig en iPhone.

Vad ska man välja?
3G eller 2G? Funderar på att ändra till ett Telia abonnemang + fri datatrafik, då borde ju 3G vara självklart.

Går det att köpa i andra affärer om man måste teckna ett avtals i AppleStore?

Tack på förhand.
Mvh / PROOHF

Jag tror inte det går att köpa utan att teckna avtal. Och även om det skulle gå så har du fortfarande ett problem, det går inte att låsa upp och använda i Sverige.

Du kan köpa iPhone från Telia i Sverige utan att teckna ett abonnemang och kan använda endast en prepaid tarif. Det är nog att föredra även om det är dyrare än i USA.

//Rob

  • Medlem
  • Bräcke
  • 2008-09-10 21:01

OK, ska lägga in en beställning från International-Orders imorgon för en iPhone 3G 16GB (olåst):

Valde dessa settings:
Capacity: 16GB
Unlock: Unlocked (+ $19.00)
iPhone 3G Color: Black
iPhone 3G Dock: None
Protection Case: None
Car Charger: None
International Adapter: Europe (+ $9.00)
Optional Headset: None
Insurance: Declare as Gift (+ $19.00)
Accessories: None
Language Default Setting: Swedish
Customs and Duties: Pre-Paid (+ $79.00)

Sammanlagt: $815.00 (5,500 SEK)

Det jag undrar är om jag med dom valen ovan, får med det som står i början av produktinfon för iPhone 3G, vilket är:

Contents of Box:

iPhone 3G New in Box
* Stereo Headset
* USB Dock cable
* Power Supply
* Documentation
* Cleaning Cloth+ Sim eject tool

Vet någon om transport kostnaderna ändras (blir dyrare) om man lägger till en till produkt, nämnligen en "Incase Leather Fitted Sleeve for iPhone"?

Hur lägger man till en Protective Screen Cover, och hur mycket kostar det? En såndär genomskilnig plast som läggs över rutan.

Sedan vill jag veta om man behöver köpa till en International Adapter (europe version), då man redan får med en Power Supply? :S Tjänar man något på det?

Tacksam för svar...

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-10-27 21:49
Ursprungligen av jetkawa:

OK, ska lägga in en beställning från International-Orders imorgon för en iPhone 3G 16GB (olåst):

osv...

Jag undrar var hittar du denna sida? uppenbarligen inte på apple.com

Efter mina efterforskningar så har jag iallafall inte hittat något företag som säljer iPhones som du beskriver...

Skulle någon vilja förklara detta för mig?

Ursprungligen av Anzo:

Jag undrar var hittar du denna sida? uppenbarligen inte på apple.com

Efter mina efterforskningar så har jag iallafall inte hittat något företag som säljer iPhones som du beskriver...

Skulle någon vilja förklara detta för mig?

Ska ge dig ett par tips:

1. Läs genom tråden innan du skriver fråga.

2. Sök på forumet

3. För en rad år sedan startade en söktjänst som heter google.com - jag vet den är lite krånglig så jag gjorde jobbet åt dig: international orders - Google-sökning

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-10-28 07:24
Ursprungligen av theplague:

Ska ge dig ett par tips:

1. Läs genom tråden innan du skriver fråga.

2. Sök på forumet

3. För en rad år sedan startade en söktjänst som heter google.com - jag vet den är lite krånglig så jag gjorde jobbet åt dig: international orders - Google-sökning

Oj oj tack för hjälpen!!!

Eller, det är vad jag skulle sagt om inte den underliggande tonen varit så nedvärderande..

Det är säkert enkelt och veta precis hur man skall gå till väga hela tiden när man är på toppen eller hur? Men tänk då på att vissa (ja jag läste tråden om forumets regler, jag sökte på google men inte direkt på International orders då jag trodde det var en del av en större hemsida)

Tycker det är spännande att det läggs så mycket tid och energi på att hacka ner på folk som behöver hjälp istället för att bara artigt svara? Kanske för mycket begärt i dagens Sverige, vad vet jag.

Ursprungligen av Anzo:

Oj oj tack för hjälpen!!!

Eller, det är vad jag skulle sagt om inte den underliggande tonen varit så nedvärderande..

Det är säkert enkelt och veta precis hur man skall gå till väga hela tiden när man är på toppen eller hur? Men tänk då på att vissa (ja jag läste tråden om forumets regler, jag sökte på google men inte direkt på International orders då jag trodde det var en del av en större hemsida)

Tycker det är spännande att det läggs så mycket tid och energi på att hacka ner på folk som behöver hjälp istället för att bara artigt svara? Kanske för mycket begärt i dagens Sverige, vad vet jag.

Det handlar val snarast om att så många vill ha allt serverat på ett guldfat i dagens sverige.
Jag avskyr den inställningen.
Uppenbarligen hade du inte läst genom trådarna om import av iPhones i den här forumdelen.
Det är mycket bekvämare att bara slänga ur sig samma fråga som ställts xxx antal gånger tidigare utan att leta själv, eller hur?

Jag hjälper gärna till med ytterligare svar och ska försöka hålla tonen uppe.

  • Medlem
  • 2008-09-10 21:20

Hur har International Orders löst upplåsningen? Genom att köpa dem i länder där det finns olåsta telefoner, eller? Någon som vet?

Ursprungligen av bbus:

Hur har International Orders löst upplåsningen? Genom att köpa dem i länder där det finns olåsta telefoner, eller? Någon som vet?

De skickar med något slags fake-sim vad jag vet.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-11 00:19

Jupp fejk-sim medföljer som upplåsning om man köper från international orders, dvs telefonen i sig är fortfarande låst till AT&T.

  • Medlem
  • Bräcke
  • 2008-09-11 03:08

men beställer man med settingen unlocked (+ $19.00) så fungar den väl med vilket kort som helst? (tänker på telia)

Ursprungligen av jetkawa:

men beställer man med settingen unlocked (+ $19.00) så fungar den väl med vilket kort som helst? (tänker på telia)

Ja, för att de skickar med ett fake-sim!!!!

  • Medlem
  • Bräcke
  • 2008-09-12 07:39

Funkar Power Supply grejen som man får med för att ladda mobilen, eller måste man köpa en International Adapter med? Behöver man international adapter?

jetkawa>> man behöver inte en internationell adapter. du rycker loss "dockhead" på laddaren och tar en annan sladd från tex radio, ps2 osv har rätt strömsladd. Låter lite flummigt men dsladden ska se ut som dessa gör på baksidan: http://img.alibaba.com/photo/203884990/UK_version_plug_Power_adapter_plug_ac_adapter_duckhead_603_1379_.jpg

En fråga är det ingen som importerar från schweiz har för mig att man kunde köpa iphone 3g med kontantkort där för 3000kr. Och sedan använder hårdvaru upplåsnningen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-06 19:30

Raderade några OT inlägg

fiskmasen99, detta är fel tråd för den frågan, ställ den här istället:
http://www.99.se/k-pa-iphone/245851-k-pa-iphone-3g-ol-st-utomlands.html

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-28 17:09

Måste instämma med theplague, hur svårt är det att bara lägga en sökning på något som verkar relevant i förra inlägget (international-orders). Då hade du hittat det direkt...

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-28 20:56

Okej grabbar, tack så mycket.

Robo-x: mm vet har kollat på detta men det var priset som fick mig att tänka på USA
Ringer telia och kollar va de tror blir billigast, har ju ändå ett ab där idag så.

Trevlig helg.

Bevaka tråden