Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft på Mac-tråden

Tråden skapades och har fått 1074 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-16 15:37
Ursprungligen av Ziggy:

W00t!
Min shaman kom till outlands idag! Det var så länge sen jag startade honom, trodde aldrig jag skulle orka... Men nu e han där! Glädje och w00t!

Några tips? Enhancement, Tauren shaman! Fraktion att satsa på, Aldor/Scryer? Bra rep att börja grinda på för shamangrejer... Han e även herb, alch.. Och han ska bli resto i slutändan!

Tyckte tråden behövde bumpas lite!

Scryers, det är inte så stor skillnad på dem medans det e tokmycket billigare / lättare att fixa exalted med scryers.

När man läser alla trådar här så ser man hur långt bak man verkligen ligger. Jag har hittills bara kommit till att agera healer i Karazhan.

Sorrow Vs. Illidan Stormrage By lightweight

lite stor fil men värd att ses! min guilds kill på illidan. just nu har vi raidpaus och många har gått vidare tyvärr =/ kalecgos dog men inget mer har hänt för guilden i sunwell.

Ursprungligen av willhaven1980:

Sorrow Vs. Illidan Stormrage By lightweight

lite stor fil men värd att ses! min guilds kill på illidan. just nu har vi raidpaus och många har gått vidare tyvärr =/ kalecgos dog men inget mer har hänt för guilden i sunwell.

är tyvärr vanligt, att guilderna tar paus nu
Men min guild har iaf byggt en bra bas för att raida i wotlk sen. Och det var målet med guilden.

• Medlem
  • 2008-07-30 11:20

Hmm, nu tittat jag en hel del på Wotlk Beta och det ser såå snyggt ut på många sätt. Skuggor bla... Har nån sett om de kommer kräva bättre grafikkort, processor mm, eller kommer allt att ske med nån slags designgrej, alltså dom löser det utan att påverka användarens dator?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-30 11:23
Ursprungligen av Ziggy:

Hmm, nu tittat jag en hel del på Wotlk Beta och det ser såå snyggt ut på många sätt. Skuggor bla... Har nån sett om de kommer kräva bättre grafikkort, processor mm, eller kommer allt att ske med nån slags designgrej, alltså dom löser det utan att påverka användarens dator?

TBC höjde ju systemkraven, det gör säkert lich king oxå.

Blizzard har sagt att kan du köra TBC kan du köra WOTLK.
En podcast jag lyssnar på har testat detta faktum och det stämmer.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Blizzard har sagt att kan du köra TBC kan du köra WOTLK.
En podcast jag lyssnar på har testat detta faktum och det stämmer.

Låter bra, sedan kan man säkert få ballare grafik än i TBC om man har en dator som klarar av det, låter som en bra lösning!

Självklart är det så. Min MBP (Stora 15") klarar att köra allt på högsta i TBC och ja det är snyggt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 10:22

Ett tag sen jag tittade i denna tråd men den har ju växt en del ser jag

Jag upptäckte en intressant sak på min nya MacPro och det är att WoW-prestandan verkar ofantligt mycket bättre om man bara har en skärm kopplad till datorn och inte två. Jag kan nu köra full 1680x1050 med allt på max och 4X anti-aliasing utan problem. WoW blir väldigt trevligt då. Som lägst är jag nere i 30 fps där jag oftast ligger över 40 i raider.

Vi har kommit lite längre nu i Guilden och fick för ett tag sedan ner Brutalus i Sunwell. Helt klart en "end-game boss" med enorma krav jämfört med tidigare instanser. Ni kan se en film av det här (ganska "tråkig" film men ändå )

Sen var det ju någon som frågade om mitt UI. Jag har till stor del byggt det själv av valda addons. Jag ogillar sammansatta UI-interface då man ofta får enormt mycket skit med och de oftast inte fyller mina krav. En UI ska ju följa den klass och de behov man har - en tank har helt andra behov än säg en hunter som dps:ar.

Ett par saker jag använder mig inkluderar:

ON-SCREEEN

Bartender 3
Alla mina actionbars kommer härifrån

ElkBuffBars
Visar buffar och debuffar på mig, min target och min focus. På min skärm ser jag till vänster om min hälsa warriorsspecifika buffar och till höger om min target ser jag warriorspecifika debuffar. Jag har även en lista över kritiska "focus" debuffar där man i vissa fighter vill monitorera en annan tank ex. Under min hälsa har jag även vissa kritska buffar som större ikoner - jag ser när shield wall är uppe, att jag har FR Aura osv.

FuBar2
Ett add-on för att samma andra addons i en "meny-list" som jag placerat i botten av skärmen.

Omen
Ett måste för alla tanks och DPS.

oRA2
Ett add-on för att hantera raider och visa MT-frames. Det kan visa durability checks, zone checks, säga vilka personer i raiden som är tanks osv.

Pitbull
Min raid-frame. Jag har placerat det så jag ser min hälsa / rage till vänster, min target till höger samt min targets target ovanför dessa två. Till höger i bild ser jag även hela raiden (eller partyt i en 5 manna grupp). Denna är enligt modellen "deficit health" vilket gör att när jag börjar se mycket färg i högerkant så har raiden ont. Väldigt bra addon som kräver lite tid att förstå sig på dock.

Prat
Addon som fixar lite magi kring text / chat. Har bl.a. smarta copy & paste funktioner.

Quartz
Cast-bar add-on, ett måste speciellt för en tank men i stort för alla raidare. Visar en stor mätare ovan min target's target vad min target castar.

ÖVRIGT

Cartographer
Ersättning för blizzards egna karta. Hanterar kommentarer och lite annat.

Closet Gnome
För att snabbt hoppa mellan olika uppsättningar gear. Dessa inkluderar två tanking-set (threat / avoidance) samt DPS, Fire-Resistance och Shadow-Resistance set.

Improved Camera
Gör det möjligt att zooma ut 50 yards istället för de vanliga 20.

OptiTaunt
Visar varningar när jag får en taunt-resist eller om mobben är immun mot taunt. Den skickar även viskningar om detta till berörda parter. Den visar också när jag nyttjar saker som last stand, shield wall eller challenging shout.

Rating Buster
Omvandlar ratings till konkreta tal och jämför items på ett ganska smidigt sätt. Jag ser att ett par byxor kommer ge min 300 mer HP och 1% mer hit ex.

Recount
Bra att ha för att utvärdera strider, kan ge rapporter på DPS, healning och har en bra, om än lite buggig, death-recount (hur fan dog jag lista )

Tankpoints
Okej system för att mäta hur "bra" ett tank-item är. Har en del bra saker men ska tas för vad det är. Svårt att generalisera tank-stats.

Tinytip
Visar en pop-up när jag hovrar över en spelare eller mob. Jag ser bl.a. nivå, klass och vem de markerar.

Det var väl det. Vet inte om jag la upp en länk till det tidigare men jag gjorde även en film på vår första Kalecgos-take down för ett par månader sedan. Enjoy!

Hur pass aktivt är Cult of Mac nu för tiden? Såg att gillet fanns med på armory.
Funderar på att börja spela igen men inte hardcore.
Tycker fortfarande att wow är kul men har inte riktigt tid att spenderar hela veckan på det

Jag har precis kommit igång igen efter en sommarpaus, skönare med golf än WoW när det är fint väder

Startade en ny karaktär på Argent Dawn, verkar hittills vara en riktigt bra server. Inget gnäll, ingen som måste gå och lägga sig för att mamma säger det, nästan ingen spam. Verkar lovande!

Sedan vet jag inte om det här med RP är något för mig, men de flesta på servern verkar inte vara så inbitna, så det skall nog ordna sig

Ursprungligen av Gustav.E:

Jag har precis kommit igång igen efter en sommarpaus, skönare med golf än WoW när det är fint väder

Startade en ny karaktär på Argent Dawn, verkar hittills vara en riktigt bra server. Inget gnäll, ingen som måste gå och lägga sig för att mamma säger det, nästan ingen spam. Verkar lovande!

Sedan vet jag inte om det här med RP är något för mig, men de flesta på servern verkar inte vara så inbitna, så det skall nog ordna sig

AD var bättre förut men är ju fortfarande lite mognare spelare där. Så du slipper små-ungarna men det verkar finns fler där som inte kan spela. När jag spelat på normala servrar så möter man ju massa småungar men dom brukar iaf kunna sina klasser.

Just typical: Den dagen jag tänker återuppta mitt spelande så funkar inte wow-europe överhuvudtaget. Safari kan inte hitta sidan för att den inte finns. Hoppas de löser det snart så att jag kan återuppta min prenumeneration...

Nu fungerar den, men det har du säkert redan märkt ;).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-01 14:48

WoW-siten går lite upp och ner nu tror jag beroende på vissa "lanseringar" av saker.

1. Man har i vågor släppt info om olika event (WWII och nu Blizzcon)
2. I takt med ovan har vågor ex. biljetter släppt
3. Låter det vara osagt, men nya beta-releaser av Wrath of the Lichking kanske belaster blizzards huvudsite också (forumet går ganska varmt har jag märkt)

Jo jag lät det vila ett tag och sedan funkade allt men det lustiga var att även om alla andra under adresser på wow-europe inte funkade så kunde jag komma in på mitt Guilds Armory-sida.

Jag har en fråga. Jag har laddat ner WoW både från wow-hemsidan och från annat lite mer olaglig sida eftersom jag inte orkar leta upp mina gamla skivor som inte ens ligger någonstans i närheten av där jag spenderar min tid..

Men när jag ska installera så hänger sig hela datorn. Har max kommit upp till 32%.
Idag, med kopian nedladdad från den officiella wow-hemsidan, bara till 29%..
Datorn jag har är en iMac 3.06a.

Fattar inte varför det hänger sig som det gör.
Händer dock inte bara när jag installerar wow utan även ibland annars..

Någon som har några idéer om WoW-problemet?
Tack på förhand!

Om jag minns rätt finns det två olika installerare en som drar ner allt från nätet och en annan som är stand-alone. Kan det vara så att du fått ner den första och din internet-lina storknar efter ett tag när den ska dra ner 4 Gb material?

Nej nej, alltså, jag har laddat ner alla 3 gig spel liksom, men det är själva installationen som hänger sig.. Och jag får igång den versionen som du pratar om, tror jag. Den där 10-dagars-testen. Det funkar och wow funkar bra. Men installationen av hela spelet funkar ej.. Får väl testa från skiva någon dag senare.. vad tror ni?

Tack i alla fall för svar.

Jag försöker få titan panel att fungera under v 2.4.3 men det lyckas jag inte med.
Ja jo jag spelar lite igen mest för att spränga hjärnceller när jag kommer hem från ett mycket krävande jobb just nu.

Jag försöker få titan panel att fungera under v 2.4.3 men det lyckas jag inte med.
Ja jo jag spelar lite igen mest för att spränga hjärnceller när jag kommer hem från ett mycket krävande jobb just nu.

Det funkar för mig men jag har förstås kryssat i att även addons som är "out of date" ska vara aktiverade

Jo precis men mitt problem är att den inte ens syns där. Den är som bortblåst.
Och jag har laddat ner en version som ska vara för senaste versionen av spelet.

Jo precis men mitt problem är att den inte ens syns där. Den är som bortblåst.
Och jag har laddat ner en version som ska vara för senaste versionen av spelet.

Är du säker på att du "lagt den" på rätt ställe i själva wow-katalogen? Placerar man add-ons fel så dyker de inte upp eftersom programmet inte kan se dem. Under World of warcraft->interface->addons... ser det ut på detta vis hos mig...:

Jo så ser det ut för mig med.

Jag dödade WTF mappen och startade om. Tada!
Titan bar syns igen men jag har tappat alla mina kortkommandon. Suck.
Nåja.

Senast redigerat 2008-09-21 23:02

För den som inte trodde WoW kunde bli mer beroendeframkallande så kommer snart spelet Bejeweled som addon till Wow. Det släpps nu i september och det är gratis. Äntligen nåt att göra under de långa flygningarna...

WoW Insider Interview: PopCap's T. Carl Kwoh and Moongaze, maker of the Bejeweled addon - WOW Insider

http://www6.popcap.com/promos/wow/

Kan nån ge en bunte länkar till den som är intresserad av att börja spela, skulle behöva en "Dummies guide to WoW"....

Ursprungligen av Goflorp:

Kan nån ge en bunte länkar till den som är intresserad av att börja spela, skulle behöva en "Dummies guide to WoW"....

Hur går det? Har du fastnat nu i wow-beroendet?

@Hedman: Har du testat nu? Är nyfiken på hur det fungerar, spelar du via Parallels eller liknande?

Ursprungligen av Paschulke:

@Hedman: Har du testat nu? Är nyfiken på hur det fungerar, spelar du via Parallels eller liknande?

Nej inte senaste dagarna med wow.

Warhammar jodå jag testar för fult är lvl 6 nu. Bootar i Win då.
Tar längre tid att lvla i Warhammer, men PvP är hur skoj som helst!
Eller RvR som det heter.
Samt att man får XP när man PvPar, me like!
Gillar Public Quests, skön tanke!
Plus en del andra saker men detta är en tråd om WoW och inte War.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-28 20:49

World of Warcraft Europe
WOW Insider
WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft
Wowhead: We brake for dataz.

Brukar vara på dessa samt några till. Du kan formligen drunkna om du börjar leta.

Newbie guide - WoWWiki - Your guide to the World of Warcraft

Tycker jag är en bra start.

Bevaka tråden