Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-19 09:26

Håller med henkebarn, och det blir lättare att lyfta upp den om man får in fingrarna under datorn.

Ursprungligen av MatsOlov:

Håller med henkebarn, och det blir lättare att lyfta upp den om man får in fingrarna under datorn.

Där har du en fantastisk poäng. Lyftet alltså. Har jag själv inte tänkt på, men jag har däremot tänkt på att min MacBook kan vara lite bökig att lyfta.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-09-19 15:25

Vore väl konstigt om Macbook Pro blir billigare än Air?

Skulle verkligen vilja haft en ny innan oktober. Men men, den som väntar på något gottigt!

Är det bekräftat att de kommer i oktober?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 18:46
Ursprungligen av Tantalos:

Är det bekräftat att de kommer i oktober?

Nope! Väldigt många möjliga datum som cirkulerar och absolut ingenting bekräftat.

Ursprungligen av zAjben:

Nope! Väldigt många möjliga datum som cirkulerar och absolut ingenting bekräftat.

Hur tidigt innan själva visningen av de nya produkterna brukar Apple offentliggöra datum för tillställningen och dess innehåll?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-19 19:47

Datum för visning ger dom ut, givetvis, men aldrig innehållet, möjligtvis en hint, om vad det gäller, ipod/Mac/OS etc.

Ursprungligen av MatsOlov:

Datum för visning ger dom ut, givetvis, men aldrig innehållet, möjligtvis en hint, om vad det gäller, ipod/Mac/OS etc.

Oh well. Sålde min Macbook 2 GHZ DC, 1 GB RAM, 80 GB HDD för 6500 kr i väntan på de nya. Ganska okej pris tycker jag, eller vad är egentligen andrahandsvärdet på en sådan Mac?
Hursomhelst lär ju inte begagnatpriset stiga direkt när de nya kommer, så lika bra att chansa. Får hoppas nu att nya Macbooks faktiskt dyker upp inom rimlig tidsram och att den billigaste ligger runt 9-10 000

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-20 08:59

Frågan är om nya Macbook Pro kommer få samma "spejsade" utseende som Macbook air. Jag är rätt tveksam till detta då air förvisso är väldigt snygg men kanske inte ser lika ”professionell” ut som nuvarande Pron. Detta är givetvis bara spekulationer från min sida men det är vad jag tror. Skulle inte förvåna mig om den här bilden är äkta

http://i41.photobucket.com/albums/e258/Bagarberit/macbookproch9.png

Ursprungligen av Amazon:

Skulle inte förvåna mig om den här bilden är äkta

http://i41.photobucket.com/albums/e258/Bagarberit/macbookproch9.png

Det skulle förvåna mig.
MBA är väl inte spacead? Tycker den ser grymt proffsig ut, dessutom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-20 09:55

Jämfört med pron så är den det. Tycker dock att den är mycket snyggare så jag hoppas du har rätt.

Jag gissar på att både MBP och MB får ett multitouch (eller vad man ska kalla det) tangentbord a la iPhone. Känns på ngt sätt att dom smalat ner de "nya" tangentborden till att bli allt mer smalare. Kanske vill dom att vi ska vänja oss med att det inte längre ska vara fysiska "knappar" ?

Vore riktigt jävla sweet isf.

Ursprungligen av godpuppet:

Jag gissar på att både MBP och MB får ett multitouch (eller vad man ska kalla det) tangentbord a la iPhone. Känns på ngt sätt att dom smalat ner de "nya" tangentborden till att bli allt mer smalare. Kanske vill dom att vi ska vänja oss med att det inte längre ska vara fysiska "knappar" ?

Vore riktigt jävla sweet isf.

Det ligger nog åtminstone en generation framåt innan det händer. Men om det händer så kan vi ju räkna med att det antingen lanseras först av...
1. Ett obskyrt litet företag vars produkt snabbt glöms bort.
2. Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 14:10

Visst vore det häftigt! När man tittar på rykten kring nya varianten som förväntas dyka upp så verkar det inte vara någon som tror på något nytt och lite mer radikalt? Brukar inte Apple kunna komma med nyutvecklande och lite nytänkande idéer? Varför förväntar man sig inte några sådana i den här uppdateringen, eller är det bara att det är omöjligt att spekulera om?

Ursprungligen av zAjben:

Visst vore det häftigt! När man tittar på rykten kring nya varianten som förväntas dyka upp så verkar det inte vara någon som tror på något nytt och lite mer radikalt? Brukar inte Apple kunna komma med nyutvecklande och lite nytänkande idéer? Varför förväntar man sig inte några sådana i den här uppdateringen, eller är det bara att det är omöjligt att spekulera om?

Jag tyckte jag bidrog men en nytänkande spekulation

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-22 15:48

Alltså det funkar ju inte att ha ett touch-tangentbord på en fullstor dator. Det är ju mycket känslan i nedslaget som gör att man kan skriva snabbt på ett vanligt tangentbord. Det hade försvunnit ganska hårt med touch tror jag.

Ursprungligen av Davey:

Alltså det funkar ju inte att ha ett touch-tangentbord på en fullstor dator. Det är ju mycket känslan i nedslaget som gör att man kan skriva snabbt på ett vanligt tangentbord. Det hade försvunnit ganska hårt med touch tror jag.

Därför kommer det också erbjudas vanliga tangentbord?
Jag skriver relativtsnabbt på min iPhone, det som blir mitt handikapp är den lilla displayen. Ge mig 30 cm tangentbord som smattrar jag på som aldrig förr.

Jag undrar dock vad dom ska ändra på annars. Har just avslutat ett trevligt möte där vi diskuterade just uppdateringar. Intel är ju inne på sin sista uppdatering innan dom släpper NEHALEM eller vad det heter. Därför kommer dom "nya" Mb och MBP inte få ngt större prestandalyft. OM dom nu släpps i oktober.

Pratar vi bara utseende så känns det inte som ngt konsumenterna kommer bry sig om så överdrivet mycket.

  • Medlem
  • 2008-09-22 17:07

*Längta*

Tror ni inte den kommer efter den 31 oktober? För då går apples student erbjudande ut.
Det där med, köp en mac och få ipod för nästan ingenting

Men finns det ingen chans att Nehalem släpps liiite tidigare?

Ursprungligen av henkebarn:

Men finns det ingen chans att Nehalem släpps liiite tidigare?

"Otellini showed off the first Nehalem sample processors that had been produced, and said that the company was on track to deliver Nehalem systems to the general market in 2009 as part of its ongoing roadmap"

Men och andra sidan ryktas det om november 2008 också. Man vet aldrig. Men oktober känns nååågot för tidigt.

Ursprungligen av henkebarn:

Men finns det ingen chans att Nehalem släpps liiite tidigare?

Jag tror inte man ska hoppas på något sådant.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror inte man ska hoppas på något sådant.

Det tror inte jag heller. Tyvärr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 07:39
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror inte man ska hoppas på något sådant.

Hrmm.. Nu hoppas jag nästan att uppdateringarna kommer i januari!

Jag vill ju ha en MBP med Nehalem och SSD

Ursprungligen av zAjben:

Hrmm.. Nu hoppas jag nästan att uppdateringarna kommer i januari!

Jag vill ju ha en MBP med Nehalem och SSD

Jag med
Helvete va det kommer flyta på...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-23 11:48

SSD går ju att montera själv

Ursprungligen av Amazon:

SSD går ju att montera själv

jo, men man kanske vill invänta det berömda priskriget. En SSD á 250GB för si sådör 2500?

Eller så får man det när man köper en nya MBP i Januari. Det är väl just det vi diskuterar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 08:43
Ursprungligen av zAjben:

Hrmm.. Nu hoppas jag nästan att uppdateringarna kommer i januari!

Jag vill ju ha en MBP med Nehalem och SSD

Intel har ju egna SSD på gång med egna chip som tydligen skall utklassa vad som finns i SSD väg i dag. Det känns ju inte otroligt att Apple skulle få förtur till dessa och kanske bra priser dessutom.

AnandTech: Intel X25-M SSD: Intel Delivers One of the World's Fastest Drives

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-23 16:45

Ja precis. Då är det ju ännu bättre att köra på en vanlig och montera en SSD senare när de har gått ner i pris.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2008-09-23 19:22

Alltså grabbar. Hur sannolikt är det att dom nya macbook'sen kommer inom oktober-november ? Och vilken sorts hårdvaru förbättring kan man förvänta sig, i både macbook och macbook pro ? Jag är en utav dom som verkligen vill köpa en NU men samtidigt kommer ångra mig grovt om den nya dyker upp om 2 veckor..

Ha begäret är stort och dessa rykten... ja det är ju just rykten ? En annan liten side question. Är plast skalet på dagens macbook så skört som man har hört ryktas om ? sprickor osv !

Peace / snart en switcher

Bevaka tråden