Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 590 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet faktist inte. Det är ju definitivt något trasigt som är sönder

Oj, jag verkar inte ha köpt något på ett år kanske!?! Och inte postat på forumet på nästan lika länge. Vad hände? Vart tog pengarna vägen? Vart tog syntharna vägen?

Ursprungligen av altemark:

Oj, jag verkar inte ha köpt något på ett år kanske!?! Och inte postat på forumet på nästan lika länge. Vad hände? Vart tog pengarna vägen? Vart tog syntharna vägen?

LHC kanske? Huga!

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2008-10-01 13:51
Ursprungligen av segerfalk:

LHC kanske? Huga!

BULÄU!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-30 14:29

rålle sh1 ... letat efter i ett år, väntat på sändningen i en månad .. nu äntligen i sverige, ska moddas med rätt ac och lite cv in och trigg ska kunna hantera 5v puls

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 21:29

Det blev en (förhandsbeställning på) Mopho. Idag impulsköpte jag dock en licens till Reaper, det kändes trevligt.

REAPER | About

Yamaha HS 200. Låter faktiskt helt grymt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-01 14:21

apan köpte en micromodular...

hehe!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-01 14:28

den kommer nog passa dig tror jag. bytte själv upp mig
en jgb's nord modular. den är toppen!

och en mopho är på ingång också

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-10-01 14:40

micron är alldeles för stor!! min iaf!!

  • Medlem
  • 2008-10-01 14:45

leere: Ah, den har kommit fram nu? Hel och ren?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-01 15:46

jgb: hel och ren som en nyfödd efter tvätt
plockade ut den igårkväll. nu står den på emaxen.
(som visade sig ha perfekt yta på höger sida)

och den låter riktigt fint. känns skönt att ha
18 rattar att bruka, samt ett klav att spela på direkt
istället för att mickla runt med midi via mpc:n.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-01 16:47

Fårse om modularen är min grej, isåfall får nått annat ryka och fixa en rack eller klav... beror helt å hållet på hur det funkar med integreringen i min setup och dataeditorjokset...

funderar på att krenga iväg endel bröte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 19:32

Nu är jag förmodligen HYSTERISKT offtopic då det vare sig är en synth eller inköp - men tanken var att den kan bli en någon vacker dag. Den hemska bilden beror mest på att min blixt har lagt av och att jag inte riktigt lyckades med att hålla mig någorlunda i schack under exponeringen - men det kommer kanske en bättre när jag får tillbaka kompaktarn och/eller ny blixt.

Det är iaf en kontroller för patrullkameror gjord av Bildsystem AB i härlig metall samt trägavlar som TIGGER om att husera musikelektronik. Fick den tillsammans med ett rack jag hämtade idag.

ImageShack - Hosting :: dsc0004ny9.jpg

Senaste och senaste...

I alla fall... För nåt år sen så knallade jag ner till studio-lokalen och knappade igång syntarna, och ve och fasa: D-550 var paj! Vägrade svara på några som helst kommandon... Sorg i deadbeat-hjärtat.

Månaderna gick och jag funderade till och från på att lämna in den för reparation och, snabbt jobbat (typ 9 månader senare, så kom den iväg till en musikaffär för genomgång.

Men nej... De kunde tyvärr inte fixa den. "Nä, fan. Vi har kollat. Hopplöst. Hittar inte felet".
Tappa bort strömkabeln till synten kunde de dock.

Så den lilla kompisen hamnade ovanpå en garderob och där blev den stående några månader.
Jag funderade på om jag skulle sälja den som reservdels-maskin, och härom kvällen plockade jag ner den, satte i en strömkabel lånad från 106:an och startade den. Jag ville ju kunna beskriva felet i detalj så som jag satte ut den på annons.

Och den funkade ... Banne mig! De interna ljuden var visserligen borta, men med kort i den så lät den precis så där digitalt krispigt D-50:igt som bara D-50 kan göra

Nu ska jag skriva 80-talshits hela kvällen med bara shysta original-presets

(Dammet på pg1000 avslöjar hur länge grejerna stått undangömda)

Wow! Helt fett med en PG-1000. En omgång med dammvippan hade kanske inte hade skadat, men rackarns vad kool den är. Schysst story också. Grattis!

Ursprungligen av deadbeat:

Senaste och senaste...

I alla fall... För nåt år sen så knallade jag ner till studio-lokalen och knappade igång syntarna, och ve och fasa: D-550 var paj! Vägrade svara på några som helst kommandon... Sorg i deadbeat-hjärtat.

Månaderna gick och jag funderade till och från på att lämna in den för reparation och, snabbt jobbat (typ 9 månader senare, så kom den iväg till en musikaffär för genomgång.

Men nej... De kunde tyvärr inte fixa den. "Nä, fan. Vi har kollat. Hopplöst. Hittar inte felet".
Tappa bort strömkabeln till synten kunde de dock.

Så den lilla kompisen hamnade ovanpå en garderob och där blev den stående några månader.
Jag funderade på om jag skulle sälja den som reservdels-maskin, och härom kvällen plockade jag ner den, satte i en strömkabel lånad från 106:an och startade den. Jag ville ju kunna beskriva felet i detalj så som jag satte ut den på annons.

Och den funkade ... Banne mig! De interna ljuden var visserligen borta, men med kort i den så lät den precis så där digitalt krispigt D-50:igt som bara D-50 kan göra

Nu ska jag skriva 80-talshits hela kvällen med bara shysta original-presets

(Dammet på pg1000 avslöjar hur länge grejerna stått undangömda)

Ursprungligen av sawtooth:

En omgång med dammvippan hade kanske inte hade skadat:)

Dammduk och vippa har gjort sitt, så nu brukar jag spegla mig lite i den innan jag träder in i komponerarstadiet

Då ljug de ju inte i musikaffärden som skulle lagat den. Man kan ju inte hitta ett fel som inte finns

Ursprungligen av Real Parakeet:

Då ljug de ju inte i musikaffärden som skulle lagat den. Man kan ju inte hitta ett fel som inte finns

Förvisso. Så pass rejäla hedersmän är de, att jag funderar på att åka dit och inhandla en strömkabel.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 18:56

Trevligt! Själv har jag just kommit hem efter en halvtimmes promenad i uppförsbacke med cykel och en EPS classic. Highfive!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-06 20:40
Ursprungligen av SAFE1978:

Trevligt! Själv har jag just kommit hem efter en halvtimmes promenad i uppförsbacke med cykel och en EPS classic. Highfive!

grattis till den styrkedemonstrationen
eps väger ju as...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-06 21:08

Hehe, jo tack - men nu är jag ju för trött i armarna för att spela på den...

Leksak

Åh, nu har jag impulsköpt en Theremin, jag blev så avundsjuk när jag såg att min kompis hade köpt en ny synth

Pitchen styrs beroende på hur mycket ljus som släpps in till fotocellen på huvudet (se bilder).

Senast redigerat 2008-10-10 01:40
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-10 07:53

Haha...såg leeres avatar och sen "thereminen" ...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-10 11:06

Fanså sjukt med en leere-termin!! tycker faktiskt leere borde få köpa den!

Ursprungligen av enapa:

Fanså sjukt med en leere-termin!! tycker faktiskt leere borde få köpa den!

kan inte jag få köpa leere istället?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-10-10 11:16

bitpop: du skulle aldrig ha råd
(sorry, kunde inte motså det där svaret)

therminen såg ju rätt cool ut måste jag säga...

Pro-one
Roland MV-8000
Korg DW-8000
ARP Odyssey MK1

Nu blir det inget mer

Fina grejer!

Ursprungligen av newbie:

Nu blir det inget mer

Törs du sätta en slant på det

Ursprungligen av deadbeat:

Fina grejer!

Törs du sätta en slant på det

Nope

Bevaka tråden