- Electroboy
- Medlem ●
- International user
Vet faktist inte. Det är ju definitivt något trasigt som är sönder
Yamaha HS 200. Låter faktiskt helt grymt!
jgb: hel och ren som en nyfödd efter tvätt
plockade ut den igårkväll. nu står den på emaxen.
(som visade sig ha perfekt yta på höger sida)
och den låter riktigt fint. känns skönt att ha
18 rattar att bruka, samt ett klav att spela på direkt
istället för att mickla runt med midi via mpc:n.
Nu är jag förmodligen HYSTERISKT offtopic då det vare sig är en synth eller inköp - men tanken var att den kan bli en någon vacker dag. Den hemska bilden beror mest på att min blixt har lagt av och att jag inte riktigt lyckades med att hålla mig någorlunda i schack under exponeringen - men det kommer kanske en bättre när jag får tillbaka kompaktarn och/eller ny blixt.
Det är iaf en kontroller för patrullkameror gjord av Bildsystem AB i härlig metall samt trägavlar som TIGGER om att husera musikelektronik. Fick den tillsammans med ett rack jag hämtade idag.
Senaste och senaste...
I alla fall... För nåt år sen så knallade jag ner till studio-lokalen och knappade igång syntarna, och ve och fasa: D-550 var paj! Vägrade svara på några som helst kommandon... Sorg i deadbeat-hjärtat.
Månaderna gick och jag funderade till och från på att lämna in den för reparation och, snabbt jobbat (typ 9 månader senare, så kom den iväg till en musikaffär för genomgång.
Men nej... De kunde tyvärr inte fixa den. "Nä, fan. Vi har kollat. Hopplöst. Hittar inte felet".
Tappa bort strömkabeln till synten kunde de dock.
Så den lilla kompisen hamnade ovanpå en garderob och där blev den stående några månader.
Jag funderade på om jag skulle sälja den som reservdels-maskin, och härom kvällen plockade jag ner den, satte i en strömkabel lånad från 106:an och startade den. Jag ville ju kunna beskriva felet i detalj så som jag satte ut den på annons.
Och den funkade ... Banne mig! De interna ljuden var visserligen borta, men med kort i den så lät den precis så där digitalt krispigt D-50:igt som bara D-50 kan göra
Nu ska jag skriva 80-talshits hela kvällen med bara shysta original-presets
(Dammet på pg1000 avslöjar hur länge grejerna stått undangömda)
Wow! Helt fett med en PG-1000. En omgång med dammvippan hade kanske inte hade skadat, men rackarns vad kool den är. Schysst story också. Grattis!
Senaste och senaste...
I alla fall... För nåt år sen så knallade jag ner till studio-lokalen och knappade igång syntarna, och ve och fasa: D-550 var paj! Vägrade svara på några som helst kommandon... Sorg i deadbeat-hjärtat.
Månaderna gick och jag funderade till och från på att lämna in den för reparation och, snabbt jobbat (typ 9 månader senare, så kom den iväg till en musikaffär för genomgång.
Men nej... De kunde tyvärr inte fixa den. "Nä, fan. Vi har kollat. Hopplöst. Hittar inte felet".
Tappa bort strömkabeln till synten kunde de dock.
Så den lilla kompisen hamnade ovanpå en garderob och där blev den stående några månader.
Jag funderade på om jag skulle sälja den som reservdels-maskin, och härom kvällen plockade jag ner den, satte i en strömkabel lånad från 106:an och startade den. Jag ville ju kunna beskriva felet i detalj så som jag satte ut den på annons.
Och den funkade ... Banne mig! De interna ljuden var visserligen borta, men med kort i den så lät den precis så där digitalt krispigt D-50:igt som bara D-50 kan göra
Nu ska jag skriva 80-talshits hela kvällen med bara shysta original-presets
(Dammet på pg1000 avslöjar hur länge grejerna stått undangömda)
Då ljug de ju inte i musikaffärden som skulle lagat den. Man kan ju inte hitta ett fel som inte finns
Då ljug de ju inte i musikaffärden som skulle lagat den. Man kan ju inte hitta ett fel som inte finns
Förvisso. Så pass rejäla hedersmän är de, att jag funderar på att åka dit och inhandla en strömkabel.
Åh, nu har jag impulsköpt en Theremin, jag blev så avundsjuk när jag såg att min kompis hade köpt en ny synth
Pitchen styrs beroende på hur mycket ljus som släpps in till fotocellen på huvudet (se bilder).