Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-08 22:12

Intressant. Då kanske dom går tillbaka, ännu mer, till Powerbook G4 Titan konceptet. Att man skruvar upp bottom case när man ska öppna den. Precis i linje med Macbook Air
Det är en fröjd att laga dom, inget krångel och 15 skruvar runt om på olika ställen.
Snyggt om man slipper skruvar på sidorna också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 22:13
Ursprungligen av nllub:

Intressant. Då kanske dom går tillbaka, ännu mer, till Powerbook G4 Titan konceptet. Att man skruvar upp bottom case när man ska öppna den. Precis i linje med Macbook Air
Det är en fröjd att laga dom, inget krångel och 15 skruvar runt om på olika ställen.
Snyggt om man slipper skruvar på sidorna också!

Hur var utbytesmöjligheterna, t.ex. hårddisk och RAM på de gamla G4? Gick det att göra med garantin i behåll, eller behövde man skruva isär hela datorn?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-08 22:16
Ursprungligen av zAjben:

Hur var utbytesmöjligheterna, t.ex. hårddisk och RAM på de gamla G4? Gick det att göra med garantin i behåll, eller behövde man skruva isär hela datorn?

På Titanen? Jag tror man bröt garantin om man öppnade dom. Jag var inte med i Gamet när dom kom. Var fortfarande skolyngling då. Men i G4 som ser ut som Macbook pro var det ingen skillnad från idag.
Den enda dator som man inte brutit garantin om man öppnat var iMac G5, utan iSight, och så självklart Macbook men det gäller ju bara disk och minnen.

Oavsett, så har nu kommit lite nya bilder (genom apple.pro) på vad som tros vara riktiga bilder på den nya macbook pron. Intressant är att denna saknar högtalargaller (till skillnad från den tidigare läckta bilden igår), vilket gör att denna borde ha betydligt mindre skärm.
More 'Brick' MacBook Case Images? - Mac Rumors

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-09 09:23
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Oavsett, så har nu kommit lite nya bilder (genom apple.pro) på vad som tros vara riktiga bilder på den nya macbook pron. Intressant är att denna saknar högtalargaller (till skillnad från den tidigare läckta bilden igår), vilket gör att denna borde ha betydligt mindre skärm.
More 'Brick' MacBook Case Images? - Mac Rumors

Den som postades igår är väll en Macbook pro och dom där är Macbook? Ser verkligen ut så storleksmässigt.

Ursprungligen av nllub:

Den som postades igår är väll en Macbook pro och dom där är Macbook? Ser verkligen ut så storleksmässigt.

Absolut! Skrev dumt nog pro av misstag. Det måste självklart vara en macbook.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-10-09 12:08

Nån som hört nåt rykte om det finns nån bra sida man kan eventuellt följa eventet?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-10-09 12:11
Ursprungligen av odis:

Nån som hört nåt rykte om det finns nån bra sida man kan eventuellt följa eventet?

Eventet? Det är inget event utlyst. Och skulle det vara det så har alla stora macsidor någon form av bevakning..

Nu när man ser de nya bilderna känns det som att det kan vara dags på tisdag!

... eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 12:27
Ursprungligen av _react_:

Nu när man ser de nya bilderna känns det som att det kan vara dags på tisdag!

... eller?

Jag tror o hoppas på de iaf:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 14:08
Ursprungligen av _react_:

Nu när man ser de nya bilderna känns det som att det kan vara dags på tisdag!

... eller?

Får samma känsla. Dök det inte upp bilder på nya iPod Nano ungefär samma tidsperiod innan eventet i september?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 14:20

Apple har bra timing! Ca 2 1/2 årsedan jag köpte mpb rev 1 och nu är det dags att byta, bra grejor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 16:22

AppleInsider | Sources: latest MacBook Pro photo is the real deal

AppleInsider säger sig ha bekrätat att den första bilden som publicerades igår (som tros vara av MBP) är "the real deal".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 16:28
Ursprungligen av zAjben:

AppleInsider | Sources: latest MacBook Pro photo is the real deal

AppleInsider säger sig ha bekrätat att den första bilden som publicerades igår (som tros vara av MBP) är "the real deal".

Intressant:) Frågan är ju nu hur säker deras källa är. förhoppningsvis är den väldigt säker:)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-09 18:26

Och så var det bekräftat, det blir notebooks på tisdag. Apple har skickat ut inbjudan.

Engadget skriver:

"The rumors were true folks. Apple is staging an invitation-only Town Hall event in San Francisco next Tuesday, October 14th at 10AM PST."

Apple "Notebook" event is on, October 14th! - Engadget
Apple Invites Media to 'Notebook' Event October 14th - Mac Rumors

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 18:29
Ursprungligen av en David:

Och så var det bekräftat, det blir notebooks på tisdag. Apple har skickat ut invites.

Apple Invites Media to 'Notebook' Event October 14th - Mac Rumors

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!! JAG JUBBLAR HÖGT!!!

Ursprungligen av en David:

Och så var det bekräftat, det blir notebooks på tisdag. Apple har skickat ut inbjudan.

Engadget skriver:

"The rumors were true folks. Apple is staging an invitation-only Town Hall event in San Francisco next Tuesday, October 14th at 10AM PST."

Ja, då blev det ett event till slut, då får vi aldrig veta om Apple hade kunnat släppa detta utan event...

Credit till Gruber, han var först ut med att ange den 14 oktober som datum. Och det kändes som om det skulle stämma.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 19:23
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, då blev det ett event till slut, då får vi aldrig veta om Apple hade kunnat släppa detta utan event...

Nej vi fick visst inte de. Men känns som att de måste va lite rejäla uppdateringar nu då, me tanke på att dom ändå har event:D Ser fram emot tisdagen nu

Ursprungligen av Minto0:

Nej vi fick visst inte de. Men känns som att de måste va lite rejäla uppdateringar nu då, me tanke på att dom ändå har event:D Ser fram emot tisdagen nu

Ja, det är väl de designförändringar som varit på tal hela tiden, sedan den här tråden startades, och som antagligen är sanna. Annat skal, större styrplatta med multitouch, förändrat tangentbord mm, har jag missat något?

Med en liten joker för ryktena om en klart billigare MacBook, men dom ska man nog ta med en nypa salt.

Men... hur lång tid tar det innan vi kan förvänta oss att få se dem i lokala Media Markt, eller liknande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-09 19:13

åh va gött! En billigare MacBook med superdrive som standard och ny design - då kommer plånboken genomgå en större fettsugning! Härligt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-09 19:26

Som någon sa, det blir lite ett julaftonsubstitut. Jag är fånigt nyfiken. Men mest av allt lättad, jag ser fram mot att slå en knytnäve genom skärmen på mitt gamla skrälle.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2008-10-09 19:40

Nu känns det ännu mer som dagen innan julafton när man var 6 år! Hoppas man slipper vänta allt för länge innan man får en i handen bara!

Hoppas på en macbook med multitouch. blir dom billigare är ju bara ett plus.. nu orkar jag inte med min gamla trötta acer längre..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-09 19:53

Kittlar i köpnerven när man ser macbook-spionbilderna! Brukar det vara mycket barnsjukdomar och lång leveranstid på nylanserade produkter? Hoppas bara att den även omfattas av back-to-school kampagnen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 19:56
Ursprungligen av Fjonk:

Kittlar i köpnerven när man ser macbook-spionbilderna! Brukar det vara mycket barnsjukdomar och lång leveranstid på nylanserade produkter?

You bet! I.a.f. vad gäller barnsjukdomar... Lev-tid brukar variera kraftigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-09 20:05
Ursprungligen av DaPhox:

You bet! I.a.f. vad gäller barnsjukdomar... Lev-tid brukar variera kraftigt.

Kan tänka mig det. Har inte precis bråttom med att köpa, men kittlar det så gör det. Tycker iMac G4:an kanske är lite slö och hade gärna velat ha en bärbar som är mer praktisk och definitivt snabbare. Börjar bli lite tröttsamt att i princip vilken video som helst på internet, förutom youtube, laggar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-09 19:57

Om man beställer med en gång så borde det väl inte vara några problem, de ska ju finnas leveransklara från första dan. Hoppas på att få en i nästa vecka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 20:41

Vad tror ni om det här då?

Hittade den här bilden på mac.feber.se precis...
http://i38.tinypic.com/xc3q8h.jpg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-09 20:45

Ser bra ut!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 20:45
Ursprungligen av odelsteken:

Hittade den här bilden på mac.feber.se precis...
http://i38.tinypic.com/xc3q8h.jpg

Såg riktigt läcker ut.

Bevaka tråden