Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 11:25
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag fick svar från webbutiken idag att de som bokat tidigt kommer att i god tid få instruktioner hur man kan köpa 3Gs. Priser och abonnemang kommer upp inom kort.

Ja, tro f-n det. Det är ju bara två dagar kvar nu.... Det skulle jag knappast kalla god tid. Men den som lever får se. Förmodligen blir det samma abonnemang som de har nu, dvs pott 299-499 med lite olika priser på luren.

Verkligen konstigt att telenorbutiken här inte alls har några skyltar eller någon hint alls om att det ska releasas en ny iphone om 2 dagar... Men ja, det är väl bara att pallra sig dit fredag morgon med stora plånboken och se vad som händer.

Och jag kan meddela att i Italien är 16gb-modellen f n slutsåld, och beräknas inte återkomma före slutet på semestern.

Det finns fortfarande hopp för 32Gb-modellen dock.

Ett annat rykte jag hörde av en återförsäljare var att 16Gb skulle sluta säljas i svart. En annan återförsäljare konfirmerade det, men menade på att det bara gällde telefoner utan abonnemang. Med skulle den visst gå att köpa, när den återkommer i lager.

Så som sagt, det verkar vara lika dålig information från apple i Italien som i Sverige...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-07-28 22:13

Kommer bli lagom glad på telia om man har kunnat förboka, porta sitt nr och sen inte få nån telefone inte kunna använda sin gamla pga att telia portat mitt nr sen inte ger mig nån lur! Då blir det argt samtal till kundtjänst och avbeställning!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 11:33

Asså, det är ju sjukt. Varför har inte telia och telenor släppt sina priser än? Ifall de inte kommer idag under dagen är det mycket märkligt. Dom måste veta vad 3GS:en kostar, 3 har ju kunnat släppa sina.. Dom förlorar ju kunder på att inte släppa priserna..

Ursprungligen av Luken:

Asså, det är ju sjukt. Varför har inte telia och telenor släppt sina priser än? Ifall de inte kommer idag under dagen är det mycket märkligt. Dom måste veta vad 3GS:en kostar, 3 har ju kunnat släppa sina.. Dom förlorar ju kunder på att inte släppa priserna..

Jag tror nog att de blir av med alla sina på fredag utan problem;)
de kommer att släppa priserna för övriga abbonemang på
fredag enligt vad de har sagt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-29 11:40

telia har släppt priserna däremot inte telenor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 11:47

Telia har inte släppt sina priser. De har släppt priserna på ett förhandsboknings-abonnemang. Inte vad de övriga abonnemangen som man ska kunna teckna på fredag kostar..

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 11:49

Pratade nyss med telenors chatt-kundtjänst.. Jag är bunden till mitt nuvarande abonnemang till mars nästa år, och kan inte förnya förrän i december! WTF? Sjukt dåligt att man inte kan ändra abonnemangsform hur man vill. Det borde gagna dem att jag binder mig i 24 mån för en iPhone, dom har ju kvar mig som kund.

Återstår nu alltså bara att köpa den kontant? Jomen det blir ju billigt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 12:20
Ursprungligen av sebsongs:

Återstår nu alltså bara att köpa den kontant? Jomen det blir ju billigt.

Knappast mycket dyrare än med ett abonnemang dock. Jag kan binda om mitt abonnemang 6 mån innan hos Telenor. Men jag tror det beror på en speciallösning som jag gjorde redan förra gången då jag band om.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 12:25

TELENOR HAR NU RELEASAT SINA PRISER!

7800 kontant för 32 Gb
6831 kontant för 16 Gb

Ursprungligen av sebsongs:

TELENOR HAR NU RELEASAT SINA PRISER!

7800 kontant för 32 Gb
6831 kontant för 16 Gb

Vilket motsvara 640 resp 740 euro. Alltså dyrare än i Euroland...

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-29 12:43
Ursprungligen av sebsongs:

TELENOR HAR NU RELEASAT SINA PRISER!

7800 kontant för 32 Gb
6831 kontant för 16 Gb

Källa? Hittar ingen info..

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-29 12:48
Ursprungligen av baeck:

Källa? Hittar ingen info..

Telenor Butik

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 12:42

Jo, det kommer man väl aldrig ifrån, men med garanti och service inom 500 meters räckhåll anser iaf jag att det är värt det.

Ursprungligen av sebsongs:

Jo, det kommer man väl aldrig ifrån, men med garanti och service inom 500 meters räckhåll anser iaf jag att det är värt det.

Nej, jag menade det snarare som en kommentar på inläggen som förutspådde lägre priser i Sverige än i grannländerna...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 12:53

Är Telenor de enda att sälja iPhone 3GS olåst ?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-29 13:26
Ursprungligen av @ndreas:

Är Telenor de enda att sälja iPhone 3GS olåst ?

Inte olåst..Men abonnemangsfri

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 13:27
Ursprungligen av Jeppe_E:

Inte olåst..Men abonnemangsfri

Helt korrekt.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 12:59

Tror inte det framöver, men som det ser ut just nu så ja.

Det återstår att se om dom faktiskt har några i lager i butiken på fredag.
På webbutiken står det ju upp till 3 veckors leveranstid.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-07-29 13:10

Ah, jag förstår.

Jaja, nu vet vi säkert.
Och ska man ta med prisjakt.nu's prisuppgifter på 3gs så är ju telenor snorbilliga... men då antar jag att telefonen inte heller är låst.

Ursprungligen av sebsongs:

Ah, jag förstår.

Jaja, nu vet vi säkert.
Och ska man ta med prisjakt.nu's prisuppgifter på 3gs så är ju telenor snorbilliga... men då antar jag att telefonen inte heller är låst.

Nja... Du ska nog snarare se det som att de andra var ockerdyra... (säger jag utan att gå på prisjakt och kontrollera de senaste uppgifterna)

Vad jag hört kommer de inga iPhone 3GS till Fredag enligt insiderkälla
Däremot de som beställt via Telia förhandsbokning kan eventuellt få.. dock V.34

Hoppas verkligen att jag har FEL

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-29 14:15
Ursprungligen av @ndreas:

Vad jag hört kommer de inga iPhone 3GS till Fredag enligt insiderkälla
Däremot de som beställt via Telia förhandsbokning kan eventuellt få.. dock V.34

Hoppas verkligen att jag har FEL

Om det inte skall göra det måste dom ju ändra release datumet annars är det ju falsk marknadsföring eller?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-29 14:16
Ursprungligen av @ndreas:

Vad jag hört kommer de inga iPhone 3GS till Fredag enligt insiderkälla
Däremot de som beställt via Telia förhandsbokning kan eventuellt få.. dock V.34

Hoppas verkligen att jag har FEL

Eller snarare att din insiderkälla har fel

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-29 14:19
Ursprungligen av Jetwash:

Eller snarare att din insiderkälla har fel

Mjo vi har ju hört det förut. Var ju en kille som sa att han jobbade på Telia och att dom INTE skulle släppa några andra abonnemangs alternativ än dom som redan fanns.

Ursprungligen av Exstaz:

Mjo vi har ju hört det förut. Var ju en kille som sa att han jobbade på Telia och att dom INTE skulle släppa några andra abonnemangs alternativ än dom som redan fanns.

Sure men jag heter inte Otto och är från Gällivare heller
Säger bara vad jag själv fått höra... ang. Telia´s förhandsbokningar dock vet jag inget mer än vad Telias snälla kundtjänst lyckats skramla fram för info.

Ursprungligen av @ndreas:

Sure men jag heter inte Otto och är från Gällivare heller
Säger bara vad jag själv fått höra... ang. Telia´s förhandsbokningar dock vet jag inget mer än vad Telias snälla kundtjänst lyckats skramla fram för info.

Å andra sidan så har Suzanne Fors på Telias iPhoneblogg sagt helt andra saker angående andra abbonemang och hon ger ett trovärdigt intryck och skriver en Teliablogg.

Jag tror att det kommer att finnas telefoner på fredag.

Ursprungligen av Jetwash:

Eller snarare att din insiderkälla har fel

Kan ju hoppas på detta, men som sagt han lär veta om ngn!
Utan att avslöja för mkt, ni kommer nog få höra mer om detta under dagen eller i morgon i så fall!

Ursprungligen av @ndreas:

Vad jag hört kommer de inga iPhone 3GS till Fredag enligt insiderkälla
Däremot de som beställt via Telia förhandsbokning kan eventuellt få.. dock V.34

Hoppas verkligen att jag har FEL

Tja, en första indikation kan vi få i morgon då Telia gör en reklamdrive där ett antal bloggare har fått låna telefonen...

Bevaka tråden