Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Robo-X:

Hur många har hört talas om honom eller McGraw-Hills företagen förut?

//Rob

I stort sett alla som någon gång studerat, speciellt studerat med engelsk litteratur eller på engelskspråkigt universitet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-27 08:01

Det känns mer eller mindre bekräftat att det kommer en Tablet från Apple. Frågan är numera hur stor skärmen blir, och hur den kommer att se ut, och den får för funktioner.

Även om jag inte kommer att köpa en själv, så ska det bli riktigt spännande att få se hur den kommer att bli. Självklart hoppas jag på iPhone OS 4.0 eller liknande, med nya funktioner också.

Ursprungligen av Patrik D:

Det känns mer eller mindre bekräftat att det kommer en Tablet från Apple. Frågan är numera hur stor skärmen blir, och hur den kommer att se ut, och den får för funktioner.

Även om jag inte kommer att köpa en själv, så ska det bli riktigt spännande att få se hur den kommer att bli. Självklart hoppas jag på iPhone OS 4.0 eller liknande, med nya funktioner också.

enligt bilden jag postade så får jag det till att Apple iPad har en ca 10.5 tum skärm = 26.67 centimeter och helt klart kör den nästa version av iPhone OS ...

Känns som äkta vara eller så skall personen i fråga som gjort dessa fake ha rikligt med kred .... bästa fake jag någonsin set eller så är det äkta vara ..

Is this the Apple tablet? - Engadget Galleries

Ursprungligen av gotfredsen:

Känns som äkta vara eller så skall personen i fråga som gjort dessa fake ha rikligt med kred .... bästa fake jag någonsin set eller så är det äkta vara ..

Is this the Apple tablet? - Engadget Galleries

Har postats tidigare i tråden... Jag tycker de ser ganska verklighetstrogna ut, men jag är verkligen ingen expert på att avgöra om ett foto är "tillverkat" eller ej.

Ursprungligen av Capeman:

Har postats tidigare i tråden... Jag tycker de ser ganska verklighetstrogna ut, men jag är verkligen ingen expert på att avgöra om ett foto är "tillverkat" eller ej.

helt klart bästa fake jag set eller så är det äkta vara ... jag hoppas på äkta då blir det ett inköp ..

Ursprungligen av gotfredsen:

helt klart bästa fake jag set eller så är det äkta vara ... jag hoppas på äkta då blir det ett inköp ..

Den där är ju ful som stryk. Tjock kant med stora synliga skruvar. Skojar du? Eller är den nedsänkt i ett hemskt fordral, någon slags hållare? Sämsta fake jag sett

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Den där är ju ful som stryk. Tjock kant med stora synliga skruvar. Skojar du? Eller är den nedsänkt i ett hemskt fordral, någon slags hållare? Sämsta fake jag sett

Haha, eller så kan det vara en prototyp du vet?

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Den där är ju ful som stryk. Tjock kant med stora synliga skruvar. Skojar du? Eller är den nedsänkt i ett hemskt fordral, någon slags hållare? Sämsta fake jag sett

Den är fastskruvad i något slags fodral/skydd/liknande, antagligen för att omöjliggöra att ta med sig den. Det syns ganska tydligt på de andra fotona.

Ursprungligen av Capeman:

Den är fastskruvad i arbetsbänken/skrivbordet, antagligen för att omöjliggöra att flytta på den. Det syns ganska tydligt på de andra fotona.

antingen det, eller så är den indragen i sånt där svart skal som många andra prototyper brukar vara..

Jag fattar inte vad det ska föreställa. Ska det föreställa Apple's tablet? Isåfall är det bluff...ty endast när helvetet fryser till is så blaffar Apple på sådana skruvar på sina produkter. Skruvar, nitar, ls, infästningar - ska aldrig synas. Snubben har tydligen totalt missat Apples estetik sedan 10-15 år tillbaka :-D. Vilken idiot. Ska man göra bluffar och få cred så måste man ha hjärnan med sig också
Nå - sjag kanske har missuppfattat vad bilden föreställer.

Ursprungligen av gotfredsen:

Känns som äkta vara eller så skall personen i fråga som gjort dessa fake ha rikligt med kred .... bästa fake jag någonsin set eller så är det äkta vara ..

Is this the Apple tablet? - Engadget Galleries

Ursprungligen av Zimmerman:

Vilken idiot. Ska man göra bluffar och få cred så måste man ha hjärnan med sig också
Nå - sjag kanske har missuppfattat vad bilden föreställer.

Har du läst de fem inläggen närmast före ditt (#423-427)?

Sorry...slarvade grovt...:">

Jag kan dock inte utröna hur den ser ut av denna bild...så även om bilden är äkta så är den för mig värdelös och jag förstår att den inte slagit stort i media :-D. Den säger ju nästan ingenting.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du läst de fem inläggen närmast före ditt (#423-427)?

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag fattar inte vad det ska föreställa. Ska det föreställa Apple's tablet? Isåfall är det bluff...ty endast när helvetet fryser till is så blaffar Apple på sådana skruvar på sina produkter. Skruvar, nitar, ls, infästningar - ska aldrig synas. Snubben har tydligen totalt missat Apples estetik sedan 10-15 år tillbaka :-D. Vilken idiot. Ska man göra bluffar och få cred så måste man ha hjärnan med sig också
Nå - sjag kanske har missuppfattat vad bilden föreställer.

ja du har totalt missuppfattat vad bilder föreställer ... Bilden föreställer en Apple Tablet som ligger INUTI ett skyddande hölje ... Sådana här typ av höljen är mycket vanliga i prototype arbeten av ny hårdvara. Det är till för att skydda prototyp produkten både från skador men också från nyfikna ögon .... Liknande höljen används även vid utställning av produkt på tex mässor eller event då man vill tillåta besökare att testa produkten utan att kunna bära med sig den ...

behöver man säga mer ..

Apple's iPhone dev program whoopsie: 'Need to update this for the 27th launch' -- Engadget

Ursprungligen av gotfredsen:

behöver man säga mer ..

Det behöver väl inte betyda att tableten kör iPhone OS. Det kan ju betyda att de kommer att presentera iPhone OS 4 och lansera nya saker i API:et för denna.

Men det kan ju vara tablet-relaterat förstås. Halva tjusningen är att inte vet

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-27 17:39
Ursprungligen av gotfredsen:

behöver man säga mer ..

Apple's iPhone dev program whoopsie: 'Need to update this for the 27th launch' -- Engadget

Jag länkade den innan....

Ursprungligen av MatsOlov:

Jo, AB har fått vända sin kappa, var väl inte så länge sedan dom sågade det mesta som kom från Apple.

Alla har ju fått en iPhone på AB så de har väl ändrat sig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 18:06
Ursprungligen av zappee:

Alla har ju fått en iPhone på AB så de har väl ändrat sig.

O fan vad kul en media tidning skaffar iPhone för alla anställda !

UNT Uppsala gick över 100 % Windows ett tag sedan. Nu sitter där anställda och suckar efter iPhone.....

Perfekt för Apple som har skapat iPhone ! Det blir stort sug....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 09:46

Nu händer det grejer. En sån här buzz var det väl inte ens innan iPhone lanserades?

Ursprungligen av Solid:

Nu händer det grejer. En sån här buzz var det väl inte ens innan iPhone lanserades?

Det var väl för att man inte visste så mycket som nu.

Ursprungligen av Patrik D:

Det var väl för att man inte visste så mycket som nu.

Fast hur mycket vet man nu egentligen? Det mesta är fortfarande rykten och Apple har inte sagt speciellt mycket själva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 13:13
Ursprungligen av Patrik D:

Det var väl för att man inte visste så mycket som nu.

Anledningen till att vi "vet" mycket nu är för att det har varit mycket buzz.

Ja, jag insåg att den inte var fastskruvad i bänken.

Jag tycker de här fotografierna känns äkta. Även på MacRumors forum tycks konsensus vara att fotona är äkta. Den stora svarta "hållaren" är inte en del av tableten. Citerar en av posterna på MacRumors:

"Jeez, guys...that's not the unit, that's a black frame that's bolted down over/around it, likely so it stays put in whatever facility that is.

To be clear: no, the bezel is not that big, because that's not the bezel."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 11:15

Trevligt med en bild till slut! Med 99,9% sannolikhet så är den nog äkta. Inkapslingen går i linje med vad man läst om hur Apple arbetar med prototyper. De som arbetar med mjukvaran får ej se hårdvaran i dess slutgiltiga utformning och de som jobbar med utformning av hårdvaran har ej tillgång till det slutgiltiga användargränssnittet.

Spontant så känns bilderna äkta, en iPad med någon form av skydd. Ska bli kul att se den "naken" i kväll.

Tycker inte ens att jag sticker ut hakan när jag säger att jag är helt säker på att de är äkta.

Notera också att den tjocka svarta randen sidan om glaset också tillhör ramen. Ramen har en fasning på ca 45 grader och går alldeles upp till, och runt, home-knappen.

Det är fullt möjligt att tableten är aluminiumfärgad, även om jag tror framsidan har en svart rand även på slutprodukten.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Tycker inte ens att jag sticker ut hakan när jag säger att jag är helt säker på att de är äkta.

Notera också att den tjocka svarta randen sidan om glaset också tillhör ramen. Ramen har en fasning på ca 45 grader och går alldeles upp till, och runt, home-knappen.

Det är fullt möjligt att tableten är aluminiumfärgad, även om jag tror framsidan har en svart rand även på slutprodukten.

det är tamig f*n en front side kamera högst upp ...

Bevaka tråden