Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hoppas jag kommer kunna skriva här inom några dagar då jag var på arbetsintervju idag!;) Är GLAD än sålänge!

Ursprungligen av Engalunda:

Hoppas jag kommer kunna skriva här inom några dagar då jag var på arbetsintervju idag!;) Är GLAD än sålänge!

Yey! Det är skitbra bara att komma på intervju, värt att fira!

Jag är jätteglad för en skolkamrat som blivit mamma kom över, med bebis och allt.
Här har filats på skolarbeten, gett henne lite info inför en tenta hon missat, hon hade gjort mer än väl på sin del av vårt gemensamma arbete så jag har nu riktigt blodad tand på det här. Kul.

bebisen var görgo och mumlade mest och sov som en sockergris.
Snällare barn har jag sällan sett.

t o m gräva i Excel blev kul!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-08 19:57

Idag kom min internetaccess igång, gott att få en någorlunda fast lina istället för att helt förlita sig på mobilt bredband

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 20:57

Tappade min iPhone på väg till tunnelbanan idag.

En extremt vänlig själ - en barista på Waynes Coffe Hötorget - hittade den liggandes på en väg, räddade den från att bli överkörd av bilar och sen höll telefonen i säkert förvar tills att jag kom och hämtade den. Hon ville inte ens ta emot hittelönen jag erbjöd henne utan skulle lägga den i dricksskålen...

Det finns fortfarande hopp om mänskilgheten!

Ursprungligen av Solid:

Tappade min iPhone på väg till tunnelbanan idag.

En extremt vänlig själ - en barista på Waynes Coffe Hötorget - hittade den liggandes på en väg, räddade den från att bli överkörd av bilar och sen höll telefonen i säkert förvar tills att jag kom och hämtade den. Hon ville inte ens ta emot hittelönen jag erbjöd henne utan skulle lägga den i dricksskålen...

Det finns fortfarande hopp om mänskilgheten!

Härlig människa, fler såna behövs! Skönt att du fick tillbaka telefonen!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-10 16:26

Bättre än så Yes, en dotter

Ursprungligen av MatsOlov:

Bättre än så Yes, en dotter

Snyggaste svaret på länge.

Fan, Matsolov, feministen i mig blev riktigt stolt över dig!

Jag är rikigt glad fortfarande, jag skickade in ansökan om att starta en enskild firma. Känner mig så peppad på min framtid!

Ursprungligen av klarabara:

Jag är rikigt glad fortfarande, jag skickade in ansökan om att starta en enskild firma. Känner mig så peppad på min framtid!

Lycka till med ditt företag!

Själv är jag så jäkla glad idag för att frugan och jag ska åka till en herrgård ute på landet om en stund och bara äta/dricka gott och bara må oförskämt bra!

Senast redigerat 2010-12-19 20:16
Ursprungligen av keptang:

Själv är jag så jäkla glad idag för att frugan och jag ska åka till en herrgård ute på landet om en stund och bara äta/dricka gott och bara må oförskämt bra!

Hoppas ni hade det trevligt och att ni mådde oförskämt bra;)

Senast redigerat 2010-12-19 22:26

Jag är kanonglad för jag börjar skåda ett ekonomiskt "hål" där det ryms en iPad.

Kanske kanske om ngn månad....

Ursprungligen av Goflorp:

Jag är kanonglad för jag börjar skåda ett ekonomiskt "hål" där det ryms en iPad.

Kanske kanske om ngn månad....

Sket ju sig med bredsladd...

Jag har raderat några inlägg. I Loungen är ämnet visserligen mer fritt, men ett sådant sidospår hör inte hemma i en tråd som handlar om att vara glad.

/Mod

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-19 23:10

Är mycket glad för många anledningar, dels att jag är macanvändare och allting flyter men det är jag iofs dagligen. Det andra är att jag ska äntligen flytta tillbaka till Umeå efter 2 1/2 år i exil i Sundsvall. Har trivts sisådär i Sundsvall men i Umeå känner man sig verkligen som hemma (fast jag bara bott där ca 4 år innan.) Ska bli ruggigt gött att få komma tillbaka, knata in i USM och lyfta lite skrot, invänta husprojekt till sommaren och få komma tillbaka till en stad med en mycket trevlig attityd!

Misa likeee veery much!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-19 23:27

Jag har fått hem en Macmini Server från USA

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-19 23:28
Ursprungligen av kenjon:

Jag har fått hem en Macmini Server från USA

Sweet, vad gick den loss på?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-19 23:30
Ursprungligen av livi:

Sweet, vad gick den loss på?

7630 om man betalar med Visa. Kontant hade blivit några hundralappar billigare beroende på växlingskurs.
Standardutförande men har 8 GB RAM liggande som ska in.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-19 23:34

Du det är ganska bra prisskillnad det, tillvägagångssätt?

Min glädje är att nyss ha blivit anställd av Akademikerförbundet SSR.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Min glädje är att nyss ha blivit anställd av Akademikerförbundet SSR.

Grattis, kul!

Dpreview som är en av världens bästa kamerasajter, gör tester.
Ofta på 30 sidors längd...

Nu har de testat en av de kameror jag är lite fundersam kring, Pentax K-5

Fotointresserade det minsta? Gå till Digital Cameras: Digital Photography Review, News, Reviews, Forums, FAQ och leta up din egen,
den du tänker köpa etc - läs och njut!

Nu skall jag kolla in:
Pentax K-5 Review: 1. Introduction: Digital Photography Review

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-12-20 13:27

En hyggligt prominent forummedlems blogginlägg gjorde mig glad. Får se om det räcker hela dagen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-21 22:54

Idag är jag mycket nöjd och belåten då jag fått tag på en helt oanvänd Mac Mini 2010 till ohyggligt bra pris. Inplastad och allt, mellanskillnaden gör att inköp av mer ram och en SSD gör att kostnaden blir fortfarande lägre än om jag skulle köpt den i applestore orginal!

Sweet, säger jag!

Ursprungligen av livi:

Idag är jag mycket nöjd och belåten då jag fått tag på en helt oanvänd Mac Mini 2010 till ohyggligt bra pris. Inplastad och allt, mellanskillnaden gör att inköp av mer ram och en SSD gör att kostnaden blir fortfarande lägre än om jag skulle köpt den i applestore orginal!

Sweet, säger jag!

Stöldgods?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-21 23:02

Hehe, jag var skeptisk till det hela, men kvitto är ofta en säkerhet mot detta vilket fanns med i detta fall;)

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-12-22 16:27

Har fått mitt Radeon HD 5770 och installerat det i min Mac Pro 1,1. Allt fungerar fint som smör, tyst och fort går det!

  • Medlem
  • 2011-01-14 20:48
Ursprungligen av Drakfot:

Har fått mitt Radeon HD 5770 och installerat det i min Mac Pro 1,1. Allt fungerar fint som smör, tyst och fort går det!

Woah. Hur gjorde du? Finns det en trevlig guide någonstans?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-01-15 01:01
Ursprungligen av lufra:

Woah. Hur gjorde du? Finns det en trevlig guide någonstans?

Köpte och installerade, hade 10.6.5 installerat innan (satt ett 8800GT i den förut). Provade även att, idag, starta från min Snow Leopard install DVD för att se om det fungerade, och det gjorde det. Kom till language selection mm, så det verkade lovande iaf.

Bevaka tråden