Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klockan ringde 5.15 och jag blev så glad när jag konstaterade att det är torsdag och att skrället bara ringer en gång till den här veckan!
(Man måste försöka se det ljusa även i de mörkaste av stunder)

Måndagar är bästa dagen för då är det längst till nästa måndag:)

Har haft pakethämtning o delvis paketöppning, nu ska det stora paketet öppnas. Det paketet innehåller en PS3 (CECH-3004B) dvs den senaste modellen

Mitt exemplar av Deus Ex är också uthämtat men jag kan inte fatta varför det skickades i en bubbelplastpåse när de vanliga kartongförpackningarna ger så mkt bättre skydd. Delar av det fina fodralet är tryckskadade men jag är bara glad över att jag äntligen har det.

Bara packa upp - koppla in - köra igång

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-02 01:49

Ser fram emot att höra vad du tycker om spelet
(Kan ta det i PM för att inte bli för OT. Fast man blir jävligt glad av att spela det )

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har haft pakethämtning o delvis paketöppning, nu ska det stora paketet öppnas. Det paketet innehåller en PS3 (CECH-3004B) dvs den senaste modellen

Mitt exemplar av Deus Ex är också uthämtat men jag kan inte fatta varför det skickades i en bubbelplastpåse när de vanliga kartongförpackningarna ger så mkt bättre skydd. Delar av det fina fodralet är tryckskadade men jag är bara glad över att jag äntligen har det.

Bara packa upp - koppla in - köra igång

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-01 23:56

Har köpt mig min första NAS idag.. Är så glad.. Fungerar precis som jag vill och än så länge är jag väldigt nöjd och har inte ens prövat alla funktioner ännu...

WD MyBook Live 2 TB..

Ännu gladare är jag för priset 713 kr...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-02 23:01
Ursprungligen av Cokey:

Har köpt mig min första NAS idag.. Är så glad.. Fungerar precis som jag vill och än så länge är jag väldigt nöjd och har inte ens prövat alla funktioner ännu...

WD MyBook Live 2 TB..

Ännu gladare är jag för priset 713 kr...

Köpte mig en till min pappa också idag, så nu är han glad. kostar ju 1495:- ordinarie pris..

Köpte mig en ny kyl idag också, ett 185 cm kylskåp istället för det 185 cm kyl/frysskåp vi har idag, inte lätt att få plats med allt för 2 vuxna och 2 barn i ett sånt tyvärr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-02 09:13

Fredag: jag har redan hunnit träna och äta frukost. Nu blir det jobb och sen helg och tillråga på allt är det fint väder. Givetvis är jag glad då

Haft en underbar dag på jobbet

Ett "inspektionsärende" med rundvisning i "mina fastigheter" av Sotare,; rena examensprovet i hitta, följa ventilationskanaler och gå igenom start/stopp av fläktar etc.

Löste allt själv - utan stöd och hjälp från kollegor.

Det är en sådan otrolig "hornbachkänsla" ("jag har gjort ett själv!") som infinner sig när man får ett "problem" och löser det undan för undan utan att det velar tell ett på vägen.
Ni som har "problemrelaterade" yrken vet nog precis vad jag menar.

Övrigt innebar fixa saker som var sönder, sånt går numera till viss del på rutin.

Fick till en bra balans idag mellan "gammalt välkänt" och "nya utmaningar".

Att en kille bjöd på räkmacka som tack för hjälpen för en sak gjorde inte det hela sämre!

Ursprungligen av Goflorp:

Haft en underbar dag på jobbet

Ett "inspektionsärende" med rundvisning i "mina fastigheter" av Sotare,; rena examensprovet i hitta, följa ventilationskanaler och gå igenom start/stopp av fläktar etc.

Löste allt själv - utan stöd och hjälp från kollegor.

Det är en sådan otrolig "hornbachkänsla" ("jag har gjort ett själv!") som infinner sig när man får ett "problem" och löser det undan för undan utan att det velar tell ett på vägen.
Ni som har "problemrelaterade" yrken vet nog precis vad jag menar.

Övrigt innebar fixa saker som var sönder, sånt går numera till viss del på rutin.

Fick till en bra balans idag mellan "gammalt välkänt" och "nya utmaningar".

Att en kille bjöd på räkmacka som tack för hjälpen för en sak gjorde inte det hela sämre!

Det roligaste är ju dock när man stöter på ett mastigt jävla problem som man får jobba länge på att lösa och när det väl släpper får man en sånn där jävla "aha"-upplevelse och inser hur jävla grym man är egentligen!

..och idag fick jag mina 8 gig från Crucial! Min MBP fick sig ett lyft. Lycklig;)

Glömde säga att det leveransen tog 3 dagar Spata:)

  • Medlem
  • 2011-09-03 22:01
Ursprungligen av Engalunda:

..och idag fick jag mina 8 gig från Crucial! Min MBP fick sig ett lyft. Lycklig;)

Glömde säga att det leveransen tog 3 dagar Spata:)

Va tusan;) Sicket flyt! Grattis;)

Btw så sitter jag här å är glad för min nya AppleTv som jag köpte idag på netonet!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-03 22:52

Mitt Comhem-bredband har varit på 10kbit (om det fungerat alls - dock hela tiden fungerande IP) under ett dygn. En lång avstängning av modemet verkar ha löst det hela. Om inte, får jag skriva i arg-tråden nästa gång.

RIKTIGT bra "första dag på nya jobbet". Började med att jag fick plocka på mig nya arbetskläder och verktyg. Sen fick jag veta att jag tydligen ska få tjänstetelefon (något jag inte räknat med). Det "kan dröja". Jag hoppas det dröjer tills "mitten av oktober" eller vad senaste ryktet är

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-09-06 21:44

Blev bjuden på middag. Morsan hade gjort kåldolmar. Mums

Är så glad för jag fick just mail från Macoteket att de skickat minnena som ska ersätta de trasiga dessutom stod det i mailet att de skickar en påse gott & blandat kundvård!!!!

Jag har kastat ut min Google Nexus S och köpt en iPhone 3Gs! Idag är jag grymt glad med det som orsak.

Det ger mindre irritation, ett enklare liv och bekvämare användarupplevelse. Det enda tråkiga är förstår att skärmen är mycket sämre än på iPhone 4, men det kan jag leva med.

Den här gubben GÖR mig glad om jag inte är på tillräckligt bra humör

Bob Log III - "String on a Stick" - YouTube

Gör en sökning på "Bob Log" och du skall kunna fördriva tiden med denna sköna muzak...

för minnena jag fick utbytta vekar fungera! inte en kernel panic på hela fredags kvällen, datorn har kunnat stå i vila hela natten och varit på nu på morgonen, och vad den går mycket bättre med 8 gig ram och solen skiner, ser ut att bli en bra lördag!!

Söndag, Pannkakor, fotboll. Behöver jag säga mer?

Är glad och tänker så förbli.

Tänker INTE se nyhetssändningar - eller ens se på tv idag.
Det kommer bara vada marinering och götteri i 9/11 händelserna
för 10 år sedan.
Man kommer få se klippet med plan genom huset i slomo hela dan.

Märkligt att inte kärnladdade Tomahawkmissiler började flyga, men det
berodde väl mest på att målet var så diffust....

Ursprungligen av Goflorp:

Är glad och tänker så förbli.

Tänker INTE se nyhetssändningar - eller ens se på tv idag.
Det kommer bara vada marinering och götteri i 9/11 händelserna
för 10 år sedan.
Man kommer få se klippet med plan genom huset i slomo hela dan.

Märkligt att inte kärnladdade Tomahawkmissiler började flyga, men det
berodde väl mest på att målet var så diffust....

Har kollat lite till och från på SVT och det är faktiskt förbannat bra. Handlar inte bara om själv dagen utan mycket om den politiska utvecklingen efter, hur kriget har gått, hur världen har förändrats osv.

Fått in Mac OS X 10.6.8 igen. Det är glädjande!

Nu kanske man kan återgå till ett bekvämt användande.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-12 14:19

Hoppas på en bra portning, samt om de kör Steamplay så behöver jag inte köpa en kopia till (vilket jag troligen inte gör om så krävs. har redan spelet igenom det två gg )
Apple Revolution, DX:HR Mac Port Inbound | Rock, Paper, Shotgun

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-12 18:16

Jag är så glad idag för att allt bara känns väldigt bra

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-12 19:00

Fick mitt körkortstillstånd för CEDE idag, så nu kan jag boka första skrivningen och ge mig ut i trafiken. Lycka

  • Medlem
  • 2011-09-12 23:06

Mammas gamla sunk-pc blev en fin itunesserver. Nu står den i garderoben och levererar film och tv-serier till min Atv2.

Fick ett e-mail idag som sa att jag vunnit en tävling. Brukar inte tävla, ännu mindre vinna.

Sist jag vann någonting var på Getingarna Speedways sista tävling på Gubbängen (innan de gick i konkurs), då van jag en borrmaskin.

Hade hellre haft Getingarna speedway kvar än en billig borrmaskin...

Bevaka tråden