Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Navigon MobileNavigator Europe släppt för iPhone

Tråden skapades och har fått 587 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-11-19 15:04

Har du själv köpt tilläggstjänsten för 149:- zappee?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-19 17:35
Ursprungligen av Korsriddaren:

Har du själv köpt tilläggstjänsten för 149:- zappee?

Nopp, men det är nog lika bra då jag planerar att fortsätta använda Navigon.

  • Medlem
  • 2011-11-19 14:42

Jag kan meddela att jag för övrigt efterlyst en manual för den sensate 2.0-versionen, då det inte finns någon aktuell på deras hemsida. Återkommer här när jag fått svar från Navigon.

  • Medlem
  • 2011-11-21 18:13

Någon som haft problem med att det inte hörs någon röst som talar om vart jag skall köra? Själv såg jag bara en orange utritad färdriktning, som visade vart jag skulle, men inte någon röst som likt min förra navigator sa "sväng vänster här" tex. Någon som kan tipsa?

Var hittar ni priset 149:- för freshmaps?
I min telefon är det 235:- som är angivet pris.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2011-11-21 18:57

Är det inte så att det är olika pris beroende på om man har Europa eller Norden-versionen? Man får nämligen alla Europakartor även till Norden-versionen.

  • Medlem
  • 2011-11-21 19:01
Ursprungligen av Clas:

Är det inte så att det är olika pris beroende på om man har Europa eller Norden-versionen? Man får nämligen alla Europakartor även till Norden-versionen.

Får man? Låter ju lite som rip-off i mina öron... Navigatorn är säkert bra, men när det kommer till dokumentation och servicegrad, så suger Navigon. Skickade ett mail till dem om manual förra veckan, och har fortfarande inte fått svar. Då skriver de ändå att de besvarar alla meddelanden inom 24 timmar... pffft.

Ursprungligen av Clas:

Är det inte så att det är olika pris beroende på om man har Europa eller Norden-versionen? Man får nämligen alla Europakartor även till Norden-versionen.

OK, då förstår jag.
Nu har jag ju inget behov direkt av de europeiska kartorna, men 90:- är ju inga pengar att prata om så det får väl bli en uppgradering i sinom tid.
Någon som vet om detta priset är det som kommer gälla framöver eller om det är någon typ av erbjudande?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-21 21:55

Min står fortfarande kvar som 149kr dock.

Ursprungligen av zappee:

Min står fortfarande kvar som 149kr dock.

I min iphone står det 139:- för FreshMaps XL Europe 44. Kanske skiljer priset utifrån vilken version av Navigon man tidigare har köpt?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-21 22:17

priset är nedsatt fram till den 30 november på både Navigon appen och freshMaps XL.

Navigon supporten va seg men jag fick svar på mina frågor.
- Kommer programuppdateringar att kosta? svar: nej
- kommer uppdateringar till kartor kosta? svar: ja
- förklara freshmaps XL för mig. svar: ett in app köp, uppdateringar till kartor varje kvartal

jag skulle ha formulerat min fråga bättre med FMXL och frågat om det bara är en, en gångs summa eller 2 år uppdateringar.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-22 11:03
Ursprungligen av Fourty:

priset är nedsatt fram till den 30 november på både Navigon appen och freshMaps XL.

Navigon supporten va seg men jag fick svar på mina frågor.
- Kommer programuppdateringar att kosta? svar: nej
- kommer uppdateringar till kartor kosta? svar: ja
- förklara freshmaps XL för mig. svar: ett in app köp, uppdateringar till kartor varje kvartal

jag skulle ha formulerat min fråga bättre med FMXL och frågat om det bara är en, en gångs summa eller 2 år uppdateringar.

Minst två år är FMXL.

  • Medlem
  • 2011-11-22 15:06
Ursprungligen av Fourty:

priset är nedsatt fram till den 30 november på både Navigon appen och freshMaps XL.

Navigon supporten va seg men jag fick svar på mina frågor.
- Kommer programuppdateringar att kosta? svar: nej
- kommer uppdateringar till kartor kosta? svar: ja
- förklara freshmaps XL för mig. svar: ett in app köp, uppdateringar till kartor varje kvartal

jag skulle ha formulerat min fråga bättre med FMXL och frågat om det bara är en, en gångs summa eller 2 år uppdateringar.

Jag har köpt Navigon 2.0, men ännu inte Freshmaps. Hur lång tid har jag på mig att göra det, eller kan jag bara vänta ett, två år, och sen köpa det in-app och så får jag kartuppdateringar fyra gånger om året?!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-22 15:50
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag har köpt Navigon 2.0, men ännu inte Freshmaps. Hur lång tid har jag på mig att göra det, eller kan jag bara vänta ett, två år, och sen köpa det in-app och så får jag kartuppdateringar fyra gånger om året?!

Det borde ju vara så, kan man tycka.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-22 18:27
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag har köpt Navigon 2.0, men ännu inte Freshmaps. Hur lång tid har jag på mig att göra det, eller kan jag bara vänta ett, två år, och sen köpa det in-app och så får jag kartuppdateringar fyra gånger om året?!

När du vill, men det blir dyrare efter 30/11

Det är uppdaterade hastighetsgränser med, men inte bara till det bättre. Motorvägen mellan Skara och Axvall hade helt rätt 110 Km/h innan uppdateringen, nu är det 90 istället.

  • Medlem
  • 2011-11-22 19:46

Om rabatterna på Navigons produkter generellt låg runt 30%, så är det inga problem om jag skall betala 190 spänn istället för 150 om ett år. Fortfarande billigt för två års uppdateringar.

Är det någon som vet hur man kommer åt playlist / ipod i den nya versionen?
Tidigare fanns en lite "flik" i nedre högra hörnet men den är borta nu.

Ursprungligen av carpelux:

Är det någon som vet hur man kommer åt playlist / ipod i den nya versionen?
Tidigare fanns en lite "flik" i nedre högra hörnet men den är borta nu.

Har samma undran. Vet någon hur man kommer åt "ipod-styrningen" inifrån Navigon i den senaste versionen?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-23 16:57

Passade på att köpa Navigon igår. Har inte hunnit testa den ännu, men det lilla jag har lekt med den här hemma så verkar det vara en trevlig app
Nästa inköp blir TomToms Car Kit så man får en bra hållare med lite extra funktioner. Men det får bli efter flytt mm

  • Medlem
  • 2011-11-23 18:24
Ursprungligen av Drakfot:

Passade på att köpa Navigon igår. Har inte hunnit testa den ännu, men det lilla jag har lekt med den här hemma så verkar det vara en trevlig app
Nästa inköp blir TomToms Car Kit så man får en bra hållare med lite extra funktioner. Men det får bli efter flytt mm

Vill du ha riktigt bra grejor, rekommenderar jag aktiv hållare från Brodit istället.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-11-23 19:09

Har du någon bra länk man kan kika på?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Vill du ha riktigt bra grejor, rekommenderar jag aktiv hållare från Brodit istället.

  • Medlem
  • 2011-11-24 00:29
Ursprungligen av Drakfot:

Har du någon bra länk man kan kika på?

Aktiv hållare med cigg-kontakt. Med kulled och USB-kabel. Apple-godkänd laddkabel. Flockad. Apple iPhone 4S 521164 | Brodit

Navigon envisas fortfarande med att säga åt mig att hålla till vänster på E6:an i Skåne vid nästan varje avfart. Det gör den trots att där bara är två filer och de filerna leder antingen norr eller söder. En avfart är en avfart och då behöver den inte säga åt en att hålla till vänster. Den säger ju inte åt mig att köra rakt fram vid varje korsning man passerar inne i stan. Det roliga är att den inte gör det vid alla avfarter… Irriterande!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-24 13:12

Finns även en passiv hållare som är lite mindre och så slipper man sladden när man inte använder den. Har själv denna och trivs bra med den.

Passiv hållare med kulled Flockad. Apple iPhone 4S 511164 | Brodit

  • Medlem
  • 2011-11-24 15:52
Ursprungligen av tony:

Finns även en passiv hållare som är lite mindre och så slipper man sladden när man inte använder den. Har själv denna och trivs bra med den.

Passiv hållare med kulled.Flockad..Apple.iPhone 4S.511164.|.Brodit

Man kanske skulle skaffa en sådan istället. Vilken billaddare skall man ha då? Vilken har lång sladd och levererar 2 Amp? Kommer nog snart att byta bil, och då behövs ganska lång sladd, såvida man inte kan ladda i bilens ipoduttag (USB).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-24 13:15

Är det någon som har skaffat Mobile Alert Live eller Panorama View 3D och kan motivera varför jag ska ha dessa?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-24 22:56
Ursprungligen av tony:

Är det någon som har skaffat Mobile Alert Live eller Panorama View 3D och kan motivera varför jag ska ha dessa?

Mobile Alert Live verkar bara vara tänkt för Tyskland och Österrike.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-25 06:18
Ursprungligen av zappee:

Mobile Alert Live verkar bara vara tänkt för Tyskland och Österrike.

Källa på det?

Funktionen verkar ju finnas här också. Den lilla varningstriangeln man ska klicka när man ser en mobil fartkamera finns ju nere i högra hörnet. Däremot känns informationen kring detta lite bristfällig.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-25 08:30
Ursprungligen av tony:

Källa på det?

Funktionen verkar ju finnas här också. Den lilla varningstriangeln man ska klicka när man ser en mobil fartkamera finns ju nere i högra hörnet. Däremot känns informationen kring detta lite bristfällig.

Det står så på infon om den i programmet.

Bevaka tråden