Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Navigon MobileNavigator Europe släppt för iPhone

Tråden skapades och har fått 587 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-02 20:18
Ursprungligen av CEk:

Nej, inte flightmode utan bara "Mobildata" avaktiverat. Får bara fram meddelandet om att mottagning saknas och frågan om jag vill simulera ställs.

Det meddelandet får man när den inte har någon kontakt med GPS / WiFi. Fungerar ex. vis Google maps för dig? Dvs om du öppnar appen och ber den att pinpointa vart du befinner dig, hittar den då? Gör den det så bör väl GPS fungera iaf.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-02 20:49
Ursprungligen av Drakfot:

Det meddelandet får man när den inte har någon kontakt med GPS / WiFi. Fungerar ex. vis Google maps för dig? Dvs om du öppnar appen och ber den att pinpointa vart du befinner dig, hittar den då? Gör den det så bör väl GPS fungera iaf.

Nu när jag sitter inne vid köksbordet fungerar Google Maps med mobildata avslaget. Och Navigon också för den delen. Har den framme vid rutan i bilen så antar att signalen blir för svag då. Den fungerar nämligen klockrent i mobilen med mobildatan påslagen men signalen försämras alltså såpass nämnvärt att det inte kommer fungera om jag ska bila i andra länder då. Synd.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-02 21:38
Ursprungligen av CEk:

Nu när jag sitter inne vid köksbordet fungerar Google Maps med mobildata avslaget. Och Navigon också för den delen. Har den framme vid rutan i bilen så antar att signalen blir för svag då. Den fungerar nämligen klockrent i mobilen med mobildatan påslagen men signalen försämras alltså såpass nämnvärt att det inte kommer fungera om jag ska bila i andra länder då. Synd.

Ja, vissa vindrutor stör tyvärr ut signalerna. Du får skaffa en förstärkare.

Ursprungligen av zappee:

Ja, vissa vindrutor stör tyvärr ut signalerna. Du får skaffa en förstärkare.

Moderna GPS'er klarar även dessa rutor. En iPhone 4 och nyare borde inte ha problem.

• Medlem
  • 2012-09-03 12:20

Har du speciella rutor i bilen? Tyst premiumbil kanske?

Ursprungligen av CEk:

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-03 13:49
Ursprungligen av jhm:

Har du speciella rutor i bilen? Tyst premiumbil kanske?

Nej, snarare högljutt miljömonster.

http://www.garaget.org/?car=237704

Rutan är förvisso ganska plan och djup men tycker ändå det borde fungera hyfsat.

Senast redigerat 2012-09-03 14:24
Ursprungligen av CEk:

Nej, snarare högljutt miljömonster.

Garaget | Dodge Magnum SRT-8 (2006)

Rutan är förvisso ganska plan och djup men tycker ändå det borde fungera hyfsat.

GPS'en känner av att den här bilen helst bör stå inne och vägrar därför hjälpa till att guida dig någonstans.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-03 17:02
Ursprungligen av pmarriott:

GPS'en känner av att den här bilen helst bör stå inne och vägrar därför hjälpa till att guida dig någonstans.

Damn it!

Har du någon hållare med extern GPS-antenn i, som till exempel TomTom? Jag har ibland problem med dålig kontakt där telefonen känner av den externa GPS'en men inte får signal. Då blir det samma för mig.

Värmedämpande lager i vindrutan försvårar för GPS-signalerna.

Ursprungligen av millgard:

Värmedämpande lager i vindrutan försvårar för GPS-signalerna.

Ja, men det försvårar mest för äldre system. En modern GPS klarar de rutorna galant.

• Medlem
  • Jämtland
  • 2012-09-09 03:04

Har inte testat den själv, men denna skall vara ett bra komplement till den interna GPS:en.

Universal Bluetooth GPS Receiver for Today

• Medlem
  • 2012-09-19 21:12

För de som uppdaterat till iOS 6 (om det nu är ett samband) så finns även en Q3-uppdatering för Navigons kartor att tillgå nu.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2013-03-27 12:19

Nedladdningen av Wikipediatillägget till min nyuppdaterade Navigon för iPad har stannat knappt halvvägs. Och inte går den återuppta trots omstarter.
Ska man gå in och plocka bort den påbörjade .zip-filen? Hur gör man då i s f?

• Medlem
  • International user
  • 2013-03-29 01:37

Ta bort hela Navigon programmet och installera om det. Annars så kan du provat iexplorer eller annat program för att komma åt filsystemet på din iPad, leta reda på Navigon mappen och ta bort Wikimedia zip filen. Men jag tror lättast är att ta bort Navigon appet och installera om.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2013-04-01 12:17
Ursprungligen av Robo-X:

Ta bort hela Navigon programmet och installera om det. Annars så kan du provat iexplorer eller annat program för att komma åt filsystemet på din iPad, leta reda på Navigon mappen och ta bort Wikimedia zip filen. Men jag tror lättast är att ta bort Navigon appet och installera om.

Tack,
Återställde hela klabbet och si nu fungerar allt som det ska.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-09 23:16

Funkar Mobile Alert Live i Sverige nu? Någon som har testat?

Tidigare fanns en text om att det bara fungerade i Tyskland och Österrike, men numera är den texten borttagen.

De kom "just" en uppdatering som sa att Sverige var nu med på listan.

Bevaka tråden