Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple iPhone 7 Plus 128GB - Svart
MN4M2QN/A 2016-09-19
VÄNTAR PÅ LAGERLEVERANS

Tveksamt, Hoppade från 26:e till 19:e imorse.

Hämtade sambons 7+ 128GB Rosegold nyss hos Telenor, Kungsportsplatsen i Göteborg och frågade säljaren hur många iPhones dom fått in idag, 15 st totalt (olika varianter) blev svaret ! Den större butiken i Nordstan hade fått 30 st totalt......

Inte är det lätt göra ett bra jobb som operatör med dom volymerna att erbjuda sina kunder på releasedagen.

Apple har verkligen inte lyckats denna gången, undrar varför dom inte sköt på lanseringen lite istället för detta fiasko som man nog kan kalla det utan att ta i.

Ursprungligen av angelhug:

Hämtade sambons 7+ 128GB Rosegold nyss hos Telenor, Kungsportsplatsen i Göteborg och frågade säljaren hur många iPhones dom fått in idag, 15 st totalt (olika varianter) blev svaret ! Den större butiken i Nordstan hade fått 30 st totalt......

Inte är det lätt göra ett bra jobb som operatör med dom volymerna att erbjuda sina kunder på releasedagen.

Apple har verkligen inte lyckats denna gången, undrar varför dom inte sköt på lanseringen lite istället för detta fiasko som man nog kan kalla det utan att ta i.

Har väl varit likadant många gånger förr genom åren. Inget nytt under solen.

Jag har insett hur mycket folk använder telia, det verkar att jag har otur med telenor. Awesome början ?

Senast redigerat 2016-09-16 19:08

Ingen som beställt från Comviq och fått sin? Står 49 dagar nu på ALLA 7+

Verkar som jag är ensam i hela världen(well, här inne) att ha beställt 7+ svart 256.
Ingen som varken fått en sån eller väntar på väl?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 22:33
Ursprungligen av angelhug:

Hämtade sambons 7+ 128GB Rosegold nyss hos Telenor, Kungsportsplatsen i Göteborg och frågade säljaren hur många iPhones dom fått in idag, 15 st totalt (olika varianter) blev svaret ! Den större butiken i Nordstan hade fått 30 st totalt......

Inte är det lätt göra ett bra jobb som operatör med dom volymerna att erbjuda sina kunder på releasedagen.

Apple har verkligen inte lyckats denna gången, undrar varför dom inte sköt på lanseringen lite istället för detta fiasko som man nog kan kalla det utan att ta i.

Inte vill vi som har fått våra, att de skulle skjuta på lanseringen flera veckor pga att inte alla har fått sina

Jag är mer förvånad att man år efter år blir förbannad att Telenor, Comviq, Netonnet, komplett osv inte får in lager vid release.

Allvarligt, i år igen?

  • Medlem
  • 2016-09-16 23:30
Ursprungligen av angelhug:

Hämtade sambons 7+ 128GB Rosegold nyss hos Telenor, Kungsportsplatsen i Göteborg och frågade säljaren hur många iPhones dom fått in idag, 15 st totalt (olika varianter) blev svaret ! Den större butiken i Nordstan hade fått 30 st totalt......

Inte är det lätt göra ett bra jobb som operatör med dom volymerna att erbjuda sina kunder på releasedagen.

Apple har verkligen inte lyckats denna gången, undrar varför dom inte sköt på lanseringen lite istället för detta fiasko som man nog kan kalla det utan att ta i.

Då är det lätt att säga att man har sålt slut på lager

Såhär är det, en populär telefon tar alltid slut. Det är ingen jävla androidtelefon vi pratar om!

Ursprungligen av sickan_25:

Vad som däremot är relevant för tråden är att Telia i vanlig ordning har noll koll på logistiken. Frugans kom som utlovat till Preem idag, och min egen (7 128 silver) har valsat runt i Telias system med olika leveransdatum, bla 16/9, 26/9 och 24/10. Häromdagen försvann min order helt och står som annulerad, men Telia bedyrar att den finns i systemet, men jag kan inte se den. Idag med posten kom en pappersavi från Telia med ett annat nummer än frugans. Eftersom jag inte beställt något annat lär det vara telefonen! Gött och mycket förvånande!

Och mycket riktigt hade Telia inte koll på logistiken Båda telefonerna hämtades ut tidigare ikväll och är nu igång och rullar. Känns rappt och trevligt. Tycker luren känns något tunnare också, men det kanske bara är känslan. Mitt nuvarande skal till 6S passade inte pga nya kamerans storlek och placering, men det får vi lösa imorgon!

Håll ut ni som väntar, det är värt det! Tyckte också att det gick ovanligt snabbt att återställa från iCloud-säkerhetskopia vilket var en positiv överraskning. Det brukar annars vara skitsegt!

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-17 06:48

Jag fick igår min telefon. Telefonen anlände till butiken vid 13-tiden en iPhone7, vanlig svart, 256 gb. Enligt tjejen i Telenorbutiken hade dom inte ens fått någon demotelefon utan de hade enbart fått förhandsbokade telefoner. Och inte ens en extra telefon om något skulle vara fel på någon av de förbeställda (fel konfiguration eller liknande).

Det verkar råda allmän brist på just iphones. ?

  • Medlem
  • 2016-09-17 06:54
Ursprungligen av _empty:

Såhär är det, en populär telefon tar alltid slut. Det är ingen jävla androidtelefon vi pratar om!

Eller kan man säga att en Android telefon finns tillgänglig på launch day
Tycker att Apple är smarta som satsar på insidan i år pga kommande design
Synd bara att de fortfarande favoriserar plus och ännu mer i år
Finns ju många som gillar 4.7 tum iPhone

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-17 07:49

Någon som har fått LadyGaga och kan hinta lite om ytan?
Fortfarande stendött på tre.se för min del, 3-5 v.

Tycker kameran imponerar iPhone 7, skön bokeh utan någon redigering eller Plus ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-17 09:45

Funderade först på att förboka men tycker alltid att det är svårt att få tag på en.

I år gick jag förbi Mac-store i Sthlm istället och där hade de iPhone 7 128gb svart 18:00 på kvällen ?

Ursprungligen av sdimm:

Funderade först på att förboka men tycker alltid att det är svårt att få tag på en.

I år gick jag förbi Mac-store i Sthlm istället och där hade de iPhone 7 128gb svart 18:00 på kvällen ?

Lyx!
En annan bor i fel stad (Västerås).. Här tror jag aldrig det går att knalla ner och köpa en bara sådär.
Eller är det någon som vet?

Galet sugen på en ny iPhone, känns surt att vänta. Min 6+ sjunger på sista versen nu.. ? Ska kolla läget i Övik i em. (Fat chans..)

Ursprungligen av sdimm:

...I år gick jag förbi Mac-store i Sthlm istället...

Mac-store? Vad är det? Menar du mStore?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-17 10:40

Efter Tele2:s leveransfiasko tog jag mig till Mediamarkt och köpte en 7a 128 mattsvart. ?

Ska väl uppdatera er här med. Igår trillade min iPhone 7 128 GB svart in hos mig, så nu har jag den. Otroligt smidigt gick det, beställd direkt från Apple!

Ursprungligen av Jrubensson:

Ska väl uppdatera er här med. Igår trillade min iPhone 7 128 GB svart in hos mig, så nu har jag den. Otroligt smidigt gick det, beställd direkt från Apple!

Vilket leverans datum stog de när du beställde? Jag har beställt iphone 7 plus svart 32 gb kl 9.10 från apple. Fick datumet 4-10 oktober

Även jag fick båda mina leveranser. En från Telia med upphämtning i butik samt hemleveransen från Apple. Båda Svart iPhone 7 128GB.

Har någon med Telenor fått iPhone 7 plus (128/256gb) svart eller jet black? När beställde ni? Change/nytt abonnemang?

Ursprungligen av +Pine+:

Har någon med Telenor fått iPhone 7 plus (128/256gb) svart eller jet black? När beställde ni? Change/nytt abonnemang?

Tyvärr inte :/

Svart 7 Plus 128GB beställd via hemsidan 09.02 på releasedagen, med nytt abonnemang. Enligt Telenor är den inte ens packad än och dom kan inte ge någon mer info, trots att vissa som beställt samma modell senare än mig redan fått sin.

Klev nyss ut från MediaMarkt(Västerås) med en iPhone 7, svart, 256Gb. Ville egentligen ha 128Gb men de hade endast en enda 256Gb kvar. 1100kr extra får man väl leva med!

Jag är en av dem som lyckades reservera hos Telia utan moms, men ångrar den färgen (gagatsvart), tänker dock plocka ut den ändå pga priset. Säkert någon i ens närhet som vill köpa

Gick förbi Elgiganten på Kungsgaten igår och skulle köpa en 128gb svart, men dom ville inte sälja den till mig utan abonnemang alls, pga av att dom hade inte fått in så många. Det var samma även hos The Phonehouse vid Karlaplan. Kändes lite surt då jag är nöjd med kontantkort. Säljaren tyckte jag kunde ta ett abonnemang och sen säga upp det. Var inte jättesugen på detta, så får förboka en online istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-17 15:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Mac-store? Vad är det? Menar du mStore?

Mstore precis!

Ursprungligen av pauldc:

Gick förbi Elgiganten på Kungsgaten igår och skulle köpa en 128gb svart, men dom ville inte sälja den till mig utan abonnemang alls, pga av att dom hade inte fått in så många. Det var samma även hos The Phonehouse vid Karlaplan. Kändes lite surt då jag är nöjd med kontantkort. Säljaren tyckte jag kunde ta ett abonnemang och sen säga upp det. Var inte jättesugen på detta, så får förboka en online istället.

Låter ju helt sjukt.
Eller kan operatörerna "reservera" telefoner hos Elgiganten?

På Mediamarkt var det inga problem.

Medan jag väntar på att Halebop ska få tummen ur så tittade jag på denna Simma med din iPhone 7. Ser lovande ut inför nästa badsäsong.

Bevaka tråden