Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått nya iMac G5? Rapportera dina intryck

Tråden skapades och har fått 1005 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nepp..det innebär att om ett par dagar så har ditt paket lämnats över till TNT i holland

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 15:48

Så trevligt, ja då kanske man får den under nästa vecka då

Troligen - har det väl hamnat hos tnt snackar vi 24-48 timmar normalt..

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 16:12

Testa att klicka på ditt "80xxxxxxxx" nummer på den sidan där infon står. Där får du mer information.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 16:19

Jag fick "Flight Booked" den 1 oktober, det tog sedan flera dagar innan den anlände till Holland (och det är först därifrån man kan spåra den via TNT), tills slut dök den upp hemma hos mig den 11 okt.

Ursprungligen av blueser:

Jag fick "Flight Booked" den 1 oktober, det tog sedan flera dagar innan den anlände till Holland (och det är först därifrån man kan spåra den via TNT), tills slut dök den upp hemma hos mig den 11 okt.

oj! så det kan alltså ta 11 dagar innan man får den, hmmm

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:03

Japp, jag tror det tog 6 dagar för min iMac att flyga från Shanghai till Holland, väl där tog det några dagar innan den gick vidare till Skåne. Jag hade nog lite otur också, jag fick min på en måndag - den stod säkert otåligt och stampade någonstans under helgen

Jag hoppas du inte behöver vänta 10-11 dagar, Draags

Ursprungligen av blueser:

Japp, jag tror det tog 6 dagar för min iMac att flyga från Shanghai till Holland, väl där tog det några dagar innan den gick vidare till Skåne. Jag hade nog lite otur också, jag fick min på en måndag - den stod säkert otåligt och stampade någonstans under helgen

Jag hoppas du inte behöver vänta 10-11 dagar, Draags

Jag hoppas verkligen på en snabbleverans... vi får se.

min status sedan den 22e:

Shipment Picked Up SHANGHAI, SH, CN 22 Oct 2004 20:00

den 27e idag och inget har hänt!?

ringde Apple och de sa att det kunde ta till den 9 november.... hoppas inte det

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 11:10

hm, min liebling lämnade fabriken den 21:a och har spenderat sin tid fram till nu (den 27:e) på en flygplats i kuehne & nagel's ägo.. det är lätt att bli bitter.. 99mac har ingen smiley som korrekt uttrycker min frustration..

draags, gav apple någon anledning varför det skulle ta sån tid?

Ursprungligen av Fredrik Lange:

hm, min liebling lämnade fabriken den 21:a och har spenderat sin tid fram till nu (den 27:e) på en flygplats i kuehne & nagel's ägo.. det är lätt att bli bitter.. 99mac har ingen smiley som korrekt uttrycker min frustration..

draags, gav apple någon anledning varför det skulle ta sån tid?

enligt dem så sa de att den inte ens var färdig byggd än, hmm trots att det står i mitt mail att den ska skickas, när jag sa det sa hon att den antagligen skickas den 26 men att det kan ta 5-7 arbetsdagar, men i mitt mail står det totalt 7 dagar hem till mig, jag frågade hur det kunde ta så lång tid att skicka burken från Shanghai, hon sa att det var många som skulle sändas, kanske är det så att de ligger där o väntar på att fler ska skickas, fly från shanghai kan ju inte så många dagar till Holland, om det inte är tåg som den sänds med.

Jag ska ringa dem igen.

om det står 6-7 dagar tycker man det borde gälla annars kan de väl skriva att det tar två veckor eller tre veckor innan man får den...

Min imac väntar oxå på flyg i Shanghai. Status sen i torsdags (21/10):
25 okt 04 32 05 Flight Booked Apple Shanghai

Det måste vara stora högar med imacar på den flygplatsen.

det står fortfarande 22 oktober (shanghai) (idag 28e). jag ringde apple och damen (engelsk) berättade att datorn befann sig i luxemburg och jag kommer få den på måndag eller tisdag nästa vecka

tror att systemet tar lite tid på sig att uppdatera sig

Ursprungligen av Viklund:

Min imac väntar oxå på flyg i Shanghai. Status sen i torsdags (21/10):
25 okt 04 32 05 Flight Booked Apple Shanghai

Det måste vara stora högar med imacar på den flygplatsen.

Ringde Apple igen, nu sa de att den borde vara hos míg i början av nästa vecka. man får hoppas.

Jag fick ett samtal ifrån Kent på Kullander & Kullander igår. Han sa att min maskin gick från Kina igår och skall komma i slutet av nästa vecka om allt gå bra.

Tack gode gud för bra återförsäljare med hög service nivå.

Senast redigerat 2004-10-27 17:10
  • Medlem
  • 2004-10-27 17:05
Ursprungligen av Audiosponge:

Jag fick ett samtal ifrån Ken t på Kullander & Kullander igår. Han sa att min maskin gick från Kina igår och skall komma i slutet av nästa vecka om allt gå bra.

Tack gode gud för bra återförsäljare med hög service nivå.

Bra att det händer nått, får säja till polaren att han kollar om dom har skickat hans
iMac också.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 18:33

ringde applestore lite försynt och undrade om planerna för datorn var att stanna på flygplatsen i shanghai mycket längre än den vecka som nästan redan gått.. vet inte vad som hände, men nästan direkt efter samtalet fick i alla fall paketet en ändrad status.. *yay!*

21 okt 04 departed from product source
25 okt 04 Flight Booked
27 okt 04 accept scanned at EDC

EDC någon?

Ursprungligen av Fredrik Lange:

ringde applestore lite försynt och undrade om planerna för datorn var att stanna på flygplatsen i shanghai mycket längre än den vecka som nästan redan gått.. vet inte vad som hände, men nästan direkt efter samtalet fick i alla fall paketet en ändrad status.. *yay!*

21 okt 04 departed from product source
25 okt 04 Flight Booked
27 okt 04 accept scanned at EDC

EDC någon?

hmm undra varför de inte fixat min:

26 okt 04
32 05
Flight Booked
Apple Shanghai

22 okt 04
30 60
departed from product source
Kuehne & Nagel Shanghai
.
22 okt 04
05 00
boxes scanned
Kuehne & Nagel Shanghai

22 okt 04
30 64
Departed from source
Apple Shanghai
.
22 okt 04
00 05
Data received from supplier
Apple Shanghai

Ursprungligen av draags:

hmm undra varför de inte fixat min:

26 okt 04
32 05
Flight Booked
Apple Shanghai
[...]

Det står Flight Booked ända tills planet landar i Luxemburg (förhoppningsvis imorgon i ditt fall).

Min har oxå fått ändrar status nu!
28/10 är Estimated Time of Arrival till KN Luxemburg. Då kommer den iaf senast nästa vecka, fan va skönt!

Våra imacar kommer nog med samma flyg Fredrik L.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 19:41

departed direct 28 okt 04 -- ETA 28 okt 04

nu händer det saker! kollektiv charter-applåd vid landning?

  • Medlem
  • 2004-10-27 22:23

Idag så fick jag iMac G5! Efter ca en månads väntan. Den är alldeles underbar. Jag är en lycklig människa.

17", 1.8Ghz, BT, AirPort

Här finns en smärre uppsats om hur det går till när Apple skeppar grejer från Shanghai till Europa:
http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=1093609&postcount=2218

Det låter lovande....

Jag kikar på Apetrack men Apple har en länk till en annan sida, vilken ska man kika på för bästa info?

  • Medlem
  • 2004-10-28 23:42

Snälla ni. Att rapportera huruvid ni fått eller ej fått er dator alternativt att lägga ut info om när ni ska få datorn är inte rolig läsning. Ni som fått era maskiner - berätta gärna mer!

/F

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 00:11
Ursprungligen av Nifo:

Snälla ni. Att rapportera huruvid ni fått eller ej fått er dator alternativt att lägga ut info om när ni ska få datorn är inte rolig läsning. Ni som fått era maskiner - berätta gärna mer!

/F

Dito - Sluta tjata om dessa leveranser!

Jag kan rapportera att iMac G5 blir kladdig när man tar på den. Nedre högra hörnet vidrörs flitigt när man vrider datorn åt sidorna. Fingeravtrycken syns tyvärr tydligt i visst ljus.

Jag har ju haft en del problem med fläkten... Lunchade med en kollega idag som tidigare jobbar på Apple Support på Irland. Han berättade att de internt avrådde från personalköp av nylanserade produkter. Uppenbarligen är det praxis med kvalitétsproblem vid produktintroduktioner såsom iMac G5.

Har sagt det förut, men jag måste verkligen skafa ett par vettiga högtalare. De inbyggda högtalarna är inte alls bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 20:33
Ursprungligen av richard788:

Har sagt det förut, men jag måste verkligen skafa ett par vettiga högtalare. De inbyggda högtalarna är inte alls bra.

Hämtade ett par Creature II högtalare idag. Apple borde bundla dom med alla iMac G5 så bra som de passar ihop! Ljudet kanske inte är riktigt på samma nivå som mina gamla Soundsticks, men helt OK ändå. Tips bara när ni kopplar in småhögtalarna - var noga med att hela kontakten sitter i - jag spelade på en högtalare ett bra tag utan att jag märkte det...

Ursprungligen av Nifo:

Snälla ni. Att rapportera huruvid ni fått eller ej fått er dator alternativt att lägga ut info om när ni ska få datorn är inte rolig läsning. Ni som fått era maskiner - berätta gärna mer!

/F

Håller med o jag känner mig delvis skyldig... sorry för det

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 13:18

Idag vid nio-tio-tiden ikväll kommer min. TJOHO!

Bevaka tråden