Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 10:45
Ursprungligen av erict200:

samma som jag

En månad senare och vi beställer iBooks fortfarande! Vilken succé!

Jag tänkte köpa till 1 GB senare.

suck. beställde min i förrigår jag med, men på den står det fortfarande "processing"

Slängde in mer minne i min och iBooken är über1337

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 10:52

Det låter bra! Köpte du ditt minne från Webhallen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 16:30

Adrian B, nu återkommer jag i denna tråd! Blev att jag beställde iBooken tidigare än bestämt.. Så nu är det bara att vänta!

Ursprungligen av dayweed:

Adrian B, nu återkommer jag i denna tråd! Blev att jag beställde iBooken tidigare än bestämt.. Så nu är det bara att vänta!

Härligt! Tråden lever fortfarande i allra högsta grad ser jag

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-29 18:24

Köpte min 14" iBook i lördags

Har aldrig kört mac förut men det funkade helfint redan från början!

/Andreas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-29 22:19
Ursprungligen av Adrian B:

Härligt! Tråden lever fortfarande i allra högsta grad ser jag

Oh ja, det gör den verkligen! Som sagt, härligt att se så många som beställer! Det roliga var att jag beställde min exakt en månad efter att den nya hade kommit ut. En månaders gammal iBook, det känns ju rätt ok

Poll:

Har du köpt en ibook efter uppdateringen i juli:
Ja ?
Nej ?

räcker ganska bra

Dayweed: Japp, köpte kingstonstickan ifrån Webhallen jag. iBooken blev genast mycket mycket piggare Älskar verkligen min iBook Har inte rört min PC sen jag fick min nya iBook Loves it alot!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 18:19

Sajbermaku: Ok! Då vet jag! Kanske inte ska fråga, men hämtade du minnet i butik och det minnet som kostade 1329 :- ? Det är just det minnet jag har bokat nu, men det står Moms 266 :- Måste man betala de också så det blir 1595 :- ? Lite surt ju.

Vad bra! Då vet man i alla fall att det minnet fungerar.. Om det är det jag tänker på.

Kingston 1024MB DDR PC2700 333MHz CL2.5 200-pin (SODIMM)

Dayweed: Priserna på Webhallen inkluderar moms, alltså totalt 1329:-. Jag fick minnet hemskickat då jag bor en rejäl bit ifrån deras butik, men det minnet kommer och funka dunderbra i din nya iBook. Ta det bara försiktigt när du ska montera in det, jorda dig väl för att göra av dig med all onödig statiskelektricitet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 22:44

Sajbermaku: Okej, det totala priset är 1329 :- De var det jag misstänkte. Det låter lite synd, då fick du alltså betala postförskott och hämta det på Posten, eller fick du det hemskickat? Trodde du bodde nära
Tack, det vet jag mycket väl! Ska låta en polare sätta i minnet, jag vågar inte pilla i mina datorer.. Även om det vore en bra erfarenhet så man vet hur man gör. Fast jag vet ju början ungefär..

Japp, betalade dock i förskott och slapp postförskottsavgiften Dock hämtade jag det på posten då.

Lycka till och välkommen till Mac-världen, ifall det nu är din första Mac du ska få Så mycket skönare OS än Windows

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-27 22:58

Okej! Det låter ju helbra, hur kan man betala i förskott? Morr. Fast jag har inte långt till Webhallens butik så jag kan betala kontant i affären.

Tackar så mycket! Heh, du kan välkomna mig för andra gången! Köpte mig faktiskt en Mac mini 1,25 GHz i februari som jag sålde nu i augusti för att få råd med min iBook! Men tack ändå

Ahh okej, då gör jag det då

Japp, man kan betala i förskott via internetbanken eller Visa/Mastercard Men eftersom du inte har så långt till butiken så är du ju säkerligen softare och bara kika förbi och greppa tag i ett sånt minne

Och varsågod för den delen Ha det gött med din nya iBook (när du nu får den )

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-28 09:37
Ursprungligen av Sajbermaku:

Ahh okej, då gör jag det då

Japp, man kan betala i förskott via internetbanken eller Visa/Mastercard Men eftersom du inte har så långt till butiken så är du ju säkerligen softare och bara kika förbi och greppa tag i ett sånt minne

Och varsågod för den delen Ha det gött med din nya iBook (när du nu får den )

Tack så mycket!

Jaha, just ja. Det är ju ett sätt.. Precis, jag har ett nummer också som man säkert ska ange och sen betalar jag och får ett sådant minne. Yes!

Tack..igen? Den ska skickas nu på fredag, så det blir några dagar nu och vänta.. Sedan 3-7 dagar för leverans.

Snart är jag på er också.

Hej. sitter och väntar på att min ibook skall komma och funderar där efter att klämma in lite extra minne i datorn... undrar därför om det minnet som snackas om är den samma som: http://www.webhallen.com/prod.php?id=20812

Det kostar 1255:- är det bara prissänkning som det är tal om eller är det ett annat minne???

Hadet godis!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 13:03

Det är fel minne almdudler. Det skall för det första vara ett SODIM. Typ detta minne: http://www.webhallen.com/prod.php?id=37320

Jag köpte mitt i butik i stockholm för lite mer men är 100% säker att det fungerar och om det skulle vara problem är det enklare med retur m.m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 13:39

Haha min iBook lär inte komma imorgon heller...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-28 16:30

Var är din iBook då? Vilse?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 17:47
Ursprungligen av dayweed:

Var är din iBook då? Vilse?

Beställd från grossisten Ingram Micro som inte verkar fått någon sändning av iBooks än. Senaste prel. lev. är 29/8, dvs imorgon. Men förra prel. var 19/8 och då fick jag den inte...så jag förväntar mig inte att få den imorgon heller...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-28 18:17

Hm,det där låter riktigt jobbigt. Har för mig att Ingram Micro inte är ett svenskt företag, även om det inte har med saken att göra kanske. Det låter ju synd i alla fall.. Hoppas du får den snart! Själv står det att min ska skickas 2/9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 22:30
Ursprungligen av dayweed:

Hm,det där låter riktigt jobbigt. Har för mig att Ingram Micro inte är ett svenskt företag, även om det inte har med saken att göra kanske. Det låter ju synd i alla fall.. Hoppas du får den snart! Själv står det att min ska skickas 2/9

Alltså, det är förmodligen inte Ingrams fel. Ingram kan leverera samma dag om beställningen lagts före kl. 11. Annars är det nästa arbetsdag som gäller. Och det var ett bra tag sedan jag beställde nu.
Jag misstänker att Apple fullständigt skiter i sina återförsäljare, vilket försenar min leverans.

Men man kan ju inte beskylla dem direkt...klart man sätter den egna försäljningen först.
Men då blir det ju som det blir...

Est. ship: On or before 19/09/2005 <3

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-08-28 19:59

Hej på er.

La precis en beställning på en iBook 12"/512mb/40GB.

Blev så härligt mycket billigare med csnkortet.

Jag har velat köpa en ibook nu i nått år men senaste gången jag köpte dator blev det en acer. Vet inte varför men det blev så. Så nu är den på väg. Varför kunde den inte komma igår;-)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-28 21:17

Rätt underbart egentligen att det är så många som beställer, en sådan härlig känsla tycker jag.. Hoppas alla ni (även jag) som beställt får en trevlig upplevelse med er dator. Nu är det bara att vänta! Om man har ett CSNkort så ska man använda det tycker jag. Billigare och skönare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-29 07:19

Nä, okej. Jag vet inte så mycket om Ingram så jag ska väl inte säga något.. Men det låter väldigt skumt.. Jag tror att de som har beställt via CSNkort / AppleStore får någon slags VIP, jag menar att de prioriterar dessa kunder först.. Jag kan ju ha fel på den punkten också, men jag vet inte hur det är..

Ja, exakt. Klart man sätter den egna försäljningen först så att säga.
Jag har hört flera fall där personer har beställt i affär och sådär och aldrig fått dom på ett bra tag.. Väldigt synd..

  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 10:06
Ursprungligen av dayweed:

Jag tror att de som har beställt via CSNkort / AppleStore får någon slags VIP, jag menar att de prioriterar dessa kunder först.. Jag kan ju ha fel på den punkten också, men jag vet inte hur det är..

Den känslan har jag också. Nu var det ett tag sedan jag beställde min iBook men läste mycket här på forumet om långa leveranstider och det tog ganska precis en vecka tills jag hade den i handen till min förvåning. Och jag kunde ha fått den snabbare om jag var hemma tidigare.

Bevaka tråden