Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-12 15:59
Ursprungligen av bogg:

Den tuffar på fint den

Trevligt. Jag var tvungen att sälja min för att snart nu köpa en iBook. Vissa har det bra

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-12 16:52

Jag börjar bli ordentligt sur på Apple nu. Hur i h-e kan det ta ända till den 19:e (preliminärt) att leverera till grossisten som "min" handlare använder, när de som köper direkt har fått dem levererade för länge sen? Jag beställde alltså nya ibook-revisionen för några veckor sen, samma dag som den kom eller kanske dagen efter, minns inte exakt.

Men tja, det är väl mitt straff för att jag vill handla lokalt istället för på nätet. Nån som har kontaktuppgifter till nån på Apple som kanske kan ge en förklaring... förutom då det självklara att apple har högre marginaler på det dom säljer direkt till kund. Någon?

Ursprungligen av Perc:

Hur i h-e kan det ta ända till den 19:e (preliminärt) att leverera till grossisten som "min" handlare använder, när de som köper direkt har fått dem levererade för länge sen?

För att Apple premierar sin egen försäljning? Det finns mycket missnöje bland ÅF (framförallt i USA där Apple konkurrerar med sina egna butiker också) om hur Apple sköter försäljningen...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-12 18:05
Ursprungligen av Adrian B:

För att Apple premierar sin egen försäljning?

Mjo, det vet jag. Men att lova "Ships in 24 hours" på sin egen webbsida och låta ÅF vänta en månad är helt enkelt för jävligt.

Ursprungligen av Perc:

Mjo, det vet jag. Men att lova "Ships in 24 hours" på sin egen webbsida och låta ÅF vänta en månad är helt enkelt för jävligt.

Har med förhandsordrar att göra, enstaka iBooks är inte så svåra att leverera snabbt men många grossister beställer ju 100-tals åt gången och hamnar då i kö om de inte förhandsbeställt tidigt nog.

Senast redigerat 2005-08-14 01:27
  • Medlem
  • 2005-08-13 02:25

En liten bild för de som önskar

"Korsriddaren", är du nöjd med Netgear routern? Funkar den bra med iBooken?

  • Medlem
  • 2005-08-13 11:43
Ursprungligen av sbjihp:

"Korsriddaren", är du nöjd med Netgear routern? Funkar den bra med iBooken?

Jag kör en del datorer och skrivare i mitt nätverk, därför funkar Netgear perfekt. Kör både trådat och trådlöst. Hade jag bara haft min iBook hade jag nog köpt en AirPortExpress istället.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag kör en del datorer och skrivare i mitt nätverk, därför funkar Netgear perfekt. Kör både trådat och trådlöst. Hade jag bara haft min iBook hade jag nog köpt en AirPortExpress istället.

Jag sitter med en XP och en Linuxburk just nu och skall köpa en bärbar, därför var det intressant med hur Netgear routern funkade med iBooken. Funka den lika bra med XP/Linux?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-14 10:03
Ursprungligen av sbjihp:

Jag sitter med en XP och en Linuxburk just nu och skall köpa en bärbar, därför var det intressant med hur Netgear routern funkade med iBooken. Funka den lika bra med XP/Linux?

En router är inte beroende av vad du har för OS.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-14 12:16
Ursprungligen av Korsriddaren:

En liten bild för de som önskar

Vackert! Vackert.. Och så Netgears kartong som visar att man kan köra trådlöst hur lätt som helst :>

Senast redigerat 2005-08-14 16:02
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-16 07:19

Här får ni en liten bild på min. Hoppas att den kan locka till köp

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-16 15:12
Ursprungligen av what:

Här får ni en liten bild på min. Hoppas att den kan locka till köp

Det kommer den definitivt att göra! Måste vänta på min lön först, sen ska jag beställa 12"

Ursprungligen av what:

Här får ni en liten bild på min. Hoppas att den kan locka till köp

Japp, det gör den. Men det får nog vänta tills i mitten av September då vi kommer hem efter 3 veckor i grekiska övärlden. Får nog muta frugan med en Mini också om det skall gå igenom.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-16 18:47
Ursprungligen av sbjihp:

Japp, det gör den. Men det får nog vänta tills i mitten av September då vi kommer hem efter 3 veckor i grekiska övärlden. Får nog muta frugan med en Mini också om det skall gå igenom.

Då har vi samma tankar då om iBooken. Ska beställa den i början i september eller när jag får min lön. Vi får se! Hehe, det får du göra. Har redan haft en Mac mini som jag var nöjd med.

Ursprungligen av dayweed:

Då har vi samma tankar då om iBooken. Ska beställa den i början i september eller när jag får min lön. Vi får se! Hehe, det får du göra. Har redan haft en Mac mini som jag var nöjd med.

Jag tror att hon kommer att sluta använda vår PC som låter som en orkan när hon får testa mini:n som är i det närmaste knäpptyst. Det skall bli skönt att slippa PC.

  • Medlem
  • 2005-08-13 10:50

Den funkar skitbra, köpte den igår på Siba i Lund. Kostade bara 699 spänn. Konfigurering?! Kopplade in den och satte på strömmen. Thats it. Funka direkt. Helnöjd!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 11:36

Korsriddaren: Bor du nära mig? Kanske kan smyg surfa på ditt nät ifall du nu inte gjort någon konfiguering

  • Medlem
  • 2005-08-13 11:41

Vet inte om vi bor nära varandra, men jag kör WPA-kryptering so be my guest Bor i sydöstra Lund. Du?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 22:10
Ursprungligen av Korsriddaren:

Vet inte om vi bor nära varandra, men jag kör WPA-kryptering so be my guest Bor i sydöstra Lund. Du?

Bor i Nöbbelöv. Japp bra att du har skyddat nätverket i allfall..:D

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-14 01:25
Ursprungligen av Korsriddaren:

men jag kör WPA-kryptering so be my guest

http://100h.org/wlan/videos/whax-aircrack-wpa.zip

Hoppas du inte har något vanligt ord i din WPA-PSK nyckel

  • Medlem
  • 2005-08-13 22:20

Ja man har ju läst här om inte annat om dumhuvuden som gör allt för att försöka knäcka grannarnas nätverk. Den tråden kanske du också läste. Så nu har man en fin trådad router till salu istället

  • Medlem
  • 2005-08-14 12:09

Jag har mycket god erfarenhet av Netgear. Inte bara för att de funkar så bra utan om någonting inte funkar ringer man bara Netgear, skickar in den gamla till dem och sen skickar de en ny eller refurbished version av samma produkt. Mycket bra företag. Framförallt för min del. Kör t ex IP-telefoni, då jag har en särskild dosa som måste ligga bakom brandvägg. Behövde inte ställa in någonting allls. Min nya router har dessutom en ännu bättre UnPnP än den förra så jag behöver inte manuellt öppna några portar eller så. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-08-16 10:51

lite bilder..

Lägger ut ngr bilder på min nya ibook g4 fick den igår och e sååå nöjd! =)...tyst o fin tillskillnad från min imac g5 som har d omdebatterade "moppeljudet"

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-16 12:14

Snygga bilder! Undrar bara vad det är för grön väska/fodral du har bredvid datorn? Har tittat på Tucano Second Skin men kan bara hitta det i svart/grått/rött. Din färg var ju rätt snygg mot det vita.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-16 12:29
Ursprungligen av gurne:

Snygga bilder! Undrar bara vad det är för grön väska/fodral du har bredvid datorn? Har tittat på Tucano Second Skin men kan bara hitta det i svart/grått/rött. Din färg var ju rätt snygg mot det vita.

Den här?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-08-16 12:52

Tackar! Snabbt svar också!

Vad sjutton? De finns ju bara för iBook?! Jag som ville ha ett till min PB 15". Trist!

Edit: Enligt officiella hemsidan finns de visst för Powerbook men vad jag kan se säljs de inte av Apple Store eller Macoteket?

Senast redigerat 2005-08-16 13:02
Ursprungligen av m1972j:

Lägger ut ngr bilder på min nya ibook g4 fick den igår och e sååå nöjd! =)...tyst o fin tillskillnad från min imac g5 som har d omdebatterade "moppeljudet"

Fy fasen så himla läcker 14":aren är! Nästan så man blir sugen på att lägga ut de 3000 extra som den kostar!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-16 18:48
Ursprungligen av Håkan P:

Fy fasen så himla läcker 14":aren är! Nästan så man blir sugen på att lägga ut de 3000 extra som den kostar!

Varför inte köpa 12" ?

Ursprungligen av dayweed:

Varför inte köpa 12" ?

Känns som att 14" är snyggare iom att t-bordet inte går ut helt till kanterna. Sen att skärmen är lite större är ju inte helt fel heller.

Bevaka tråden