Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 10:43
Ursprungligen av jacobjs:

Jag beställde igår och det står följande på status.

Din order borde skickas den 20.09.2006 eller tidigare. Vi ber&aknar att leverera det till din leveransadress den 25.09.2006 eller tidigare.

Haha komiskt. Jag beställde 1 dag senare men fick ca 10 dagar senare beräknad leverans.
Vad beställde du?

Jag beställde vit 2GHZ, 512Mb RAM, 100Gb HDD och en dvimini>dvi kontakt.

• Oregistrerad
  • 2006-09-13 12:41
Ursprungligen av Pantern:

Haha komiskt. Jag beställde 1 dag senare men fick ca 10 dagar senare beräknad leverans.
Vad beställde du?

Jag beställde vit 2GHZ, 512Mb RAM, 100Gb HDD och en dvimini>dvi kontakt.

en vit 2GHZ, 512mb ram, 80gb hdd.. standard typ med andra ord.. skumt är det iallafall

• Oregistrerad
  • 2006-09-13 12:44

en vit 2GHZ, 512mb ram, 80gb hdd.. standard typ med andra ord.. skumt är det iallafall

Hehe riktigt knepigt! Kan det vara så att 60/80Gb säljs i större upplagor och att de har ett större färdigt lager av dom helt enkelt? Måste vara så. Vi får jämföra våra tillverkningsdatum senare

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 10:41

.

jag måste säga att jag är imponerad!

jag beställde på kvällen den 11:e, macbooken skickades den igår (den 15:e) och beräknas anlända till mig den 19:e. drygt en vecka ifrån beställning till leverans alltså om detta verkligen stämmer

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 10:47

jag måste säga att jag är imponerad!

jag beställde på kvällen den 11:e, macbooken skickades den igår (den 15:e) och beräknas anlända till mig den 19:e. drygt en vecka ifrån beställning till leverans alltså om detta verkligen stämmer

Din order flyttades fram 10 dagar så där bara? Sjukt skönt för dig Min står kvar på "senast 3 oktober". Kanske blir ändring för mig med då. Kan inte tro det tar 2 veckor mer för jag ska ha en 100GB HDD hehe.

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 13:46

Har också beställt nu, i går... Eller om det var i förrgår?

Det är den andra MacBook jag köper, jag köpte en åt en kompis också; hans beställdes en söndag och levererades på torsdagen, det tycker jag var snabbt.

Min som jag beställt nu är vit, 2GHz, 2GB RAM och 160GB HD. beräknad leveranstid en vecka...

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 13:57
Ursprungligen av JonesH:

Har också beställt nu, i går... Eller om det var i förrgår?

Det är den andra MacBook jag köper, jag köpte en åt en kompis också; hans beställdes en söndag och levererades på torsdagen, det tycker jag var snabbt.

Min som jag beställt nu är vit, 2GHz, 2GB RAM och 160GB HD. beräknad leveranstid en vecka...

En vecka står det på sidan men knappast är det tiden du får i mailet? 160Gb? Du menar 120 va?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-16 13:56

JonesH: Hur kan din MacBook 2Ghz med 2 GB RAM ha 160 GB hårddisk? Kanske har uppgraderats, eller så skrev du fel

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-16 15:11

Jag beställde en MacBook, den absolut billigaste varianten. Detta gjorde jag i onsdags (13:e sept) och preliminär leverans 18:e. Det var längesen jag längtade till måndag.

Ursprungligen av tobias-:

Jag beställde en MacBook, den absolut billigaste varianten. Detta gjorde jag i onsdags (13:e sept) och preliminär leverans 18:e. Det var längesen jag längtade till måndag.

Allvarligt? Jag beställde min den 30/8 och har inte ännu fått den. Jag börjar misstänka att min återförsäljare inte är så skicklig på det där med beställningar. Kanske man måste gå dit och slå näven i bordet?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-16 18:49
Ursprungligen av bastuman:

Allvarligt? Jag beställde min den 30/8 och har inte ännu fått den. Jag börjar misstänka att min återförsäljare inte är så skicklig på det där med beställningar. Kanske man måste gå dit och slå näven i bordet?

Beställde direkt från Apple store som student. Men jag hade inga tillägg på den billigaste varianten så jag antar att dom hade i lager typ?

Beställde direkt från Apple store som student. Men jag hade inga tillägg på den billigaste varianten så jag antar att dom hade i lager typ?

Jag tänkte precis som du och tog den billigaste eftersom jag har tillgång till dvd-brännare på stationär dator och de slantar som skiljer 1.83an och 2.0 kan jag spendera på RAM. OM jag nu får min j*vla dator snart. Börjar bli less på att vänta.

• Oregistrerad
  • 2006-09-17 00:21

Det verkar som att vi som beställt 1.83 modellen får vänta extra längre allihop
Min skulle ha skickats 15 sep men nu har datumet ändrats till 26:e sep

aja, den som väntar på något gott...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-18 11:31
Ursprungligen av Solidsoap:

Det verkar som att vi som beställt 1.83 modellen får vänta extra längre allihop
Min skulle ha skickats 15 sep men nu har datumet ändrats till 26:e sep

aja, den som väntar på något gott...

Låter konstigt. Min Macbook kom till stockholm igår och enligt TNT (passade på att ringa igår när jag såg det) så kommer den under dagen idag.

"17 sep 2006 19:33 Stockholm Onforwarded For Delivery"

Jag tolkar detta som att den är på väg till mig nu. Och jag hoppas att den kommer snart så jag hinner springa ner till Macoteket för att köpa en väska - något dom faktiskt tjänar pengar på

• Oregistrerad
  • 2006-09-18 13:26

Låter konstigt. Min Macbook kom till stockholm igår och enligt TNT (passade på att ringa igår när jag såg det) så kommer den under dagen idag.

"17 sep 2006 19:33 Stockholm Onforwarded For Delivery"

Jag tolkar detta som att den är på väg till mig nu. Och jag hoppas att den kommer snart så jag hinner springa ner till Macoteket för att köpa en väska - något dom faktiskt tjänar pengar på

Hmm, min står fortfarande i samma status dvs senast 3/10 och jag beställde ju den 13/10.
Måste bero på vilka konfigs man beställer den i?!

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 17:16

Jag skriver aldrig fel
Den är specialbeställd från Macoteket, så de monterar in en 160GB SATA Hitachi-enhet i den tillsammans med 2GB minne. Köper ju inte minne från Apple heller...

En vecka sa de i tefelon, men jag är förstås beredd på mer, det får man alltid vara.

Sveriges fetaste macbook innan någon löder om en och plockar in en Core 2 Duo

• Oregistrerad
  • 2006-09-16 18:25

Verkar som vissa här prickat in ett bra datum att beställa på. Själv beställde jag den 1 sept o fick det uppskjutet 10 dar men nu är den skickad tydligen så vi är några st här antagligen vars macbooks åker med i samma sväng. Hoppas vi får macbooks där de fixat till den tidigare dåliga konstruktionen/kabeldragningen.

• Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-17 10:32

Hmm är det någon som vet hur core duo kommer stå sig när leopard släpps ? Eftersom det systemet kommer vara 64 bitars även på applikations nivå ? Känns ju nästan som om G5an kommer köra om core duo då ?

Vore tacksam ifall någon med bra koll kunde ge ett svar

I praktiken kommer det inte bli nån skillnad mellan 32 eller 64 bitar i Leopard. Skillnaderna ligger (precis som idag) i cache, högre klockfrekvens osv.

• Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-17 16:40

Ok men om appliktionerna blir 64 bitars kommer väl dom inte funka med core duo ?

Vilka applikationer tänker du på då? Apples? De kommer funka på både 32 och 64 bitars maskiner längre än du vill ha din dator med Core Duo kvar. Samma gäller 99% av alla andra applikationer också. De kommer funka lika bra på 32 och 64 bitar.

Antalet rena 64 bitars applikationer som finns idag går att räkna på en hand.

Kolla också på förhållandet 32vs64 maskiner som sålts och används idag. 32 bitar står för majoriteten och det kommer dröja några år innan förhållandet är omvänt.

• Medlem
  • Lerum
  • 2006-09-17 21:30

Så sant så sant tack för det, nu känner jag mig lite säkrare, hoppas bara att butikerna börjar få in lite macar snart annars får det väl bli applestore

• Oregistrerad
  • 2006-09-18 09:10

haha helt otroligt!! beställde min MB natten mellan den 11:e och den 12:e. idag den 18:e ringde jag TNT och den kommer att levereras under dagen! 6 dagars leveranstid alltså, och jag som var inställd på att vänta i minst någon månad pga. alla förseningar man hört om

haha helt otroligt!! beställde min MB natten mellan den 11:e och den 12:e. idag den 18:e ringde jag TNT och den kommer att levereras under dagen! 6 dagars leveranstid alltså, och jag som var inställd på att vänta i minst någon månad pga. alla förseningar man hört om

Kul för dig!

Är det någon som vet hur Apple brukar göra med leveranser, leverarar de först till sina Apple Store kunder och därefter till återförsäljare? Känns mer och mer som att det inte var något genidrag att gå via en återförsäljare.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 18:59

Vad hade du i den om man säger så? Var den helt orginal eller hade du lagt till mer ram elr så?

• Oregistrerad
  • 2006-09-18 19:02
Ursprungligen av Luken:

Vad hade du i den om man säger så? Var den helt orginal eller hade du lagt till mer ram elr så?

Läs några rader upp..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 19:06
Ursprungligen av Pantern:

Läs några rader upp..

ojj:p

min trackpad är lite seg ibland... mitt tangentbord var lite segt på Ä och F tangenten också ett tag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 15:33

Jag beställde min macbook i morse vid niotiden. Min första mac någonsin så det känns ordentligt spännande!
Jag beställde den billigaste modellen utan att göra några ändringar och det tog inte mer än några timmar för dem att skeppa den. Med andra ord hade de den förmodligen i lager varpå den är på väg hit nu. Har man valt extrasaker eller uppgraderat får man vänta om allt inte finns färdigbyggt och i lager. Me andra ord beror det nog på vad man har valt för extrasaker som sagt. Längtar som fan tills den dimper ner nu!

EDIT: Skrev om hela inlägget då deet var så svårbegripligt, var lite för upphetsad

Senast redigerat 2006-09-18 16:15

beställde också min första mac någonsin, i lördags dock. en mackbook utan förändringar och minstingmodellen, har tillgång till dvdbrännare och uppgraderar ram:et senare själv. dock har jag fått den 27:e som leveranstid och 6:e oktober som sista dag som den skall komma till min dörr. får hoppas de skyndar på... verkar nästan vara lite gambling vad gäller leveranstider.....

Bevaka tråden