Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del IV

Tråden skapades och har fått 210 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-26 18:30

Okay, "prepare to get shocked", detaljer kommer senare... :kaaaka!:

Har du sålt V-synten och köp en Emulator 3 nu..?

Parakeetens gamla MS2000R har jag köpt, paketet är på väg hit nu.

Jag har gått ner mig i creamware träsket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-26 22:17

Jag har köpt en Korg Prophecy. Den är verkligen skön med alla rattar och hjul ;D

• Oregistrerad
  • 2004-03-27 12:58
Ursprungligen av Helix:

Jag har köpt en Korg Prophecy. Den är verkligen skön med alla rattar och hjul ;D

Moss regerar!!!

http://www.lfo4.com

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-29 11:37

Det blir idag...i em ska jag hämta min G2 Engine...whoohoo!!!!!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-26 23:35

PF: nu ere "senare". Tala ur skägget nu pöjk!

Mitt senaste köp är MFB-Synth Lite. Så förtjust är jag i den att jag suktar efter MFB-Synth 2 nu. Hoppas min framtida Rozzbox stillar hungern något. För ont om pengar är det gott om!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 09:12
Ursprungligen av Hackemoff:

Mitt senaste köp är MFB-Synth Lite. Så förtjust är jag i den att jag suktar efter MFB-Synth 2 nu. Hoppas min framtida Rozzbox stillar hungern något. För ont om pengar är det gott om!

Har du kollat in min brorsas recension av MFB-Synth2? Finns här: http://www.unease.se/mfb-synth2.htm

Själv ligger jag lite lågt med inköpen nu (har precis köpt lägenhet i Sthlm...) Men jag har två kit från EFM att bygga ihop och slänga in i min Paia P9700, ett Moog-filter och en LFO

En Vox ToneLab är nog nästa grej i pipen annars.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-27 09:28
Ursprungligen av tommyc:

En Vox ToneLab är nog nästa grej i pipen annars.

Kör på...jag är helnöjd med min...

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-27 00:34

Haha !!

Jag vet

L

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-27 03:41

. . .

o . k . g u y s .

s e q u e n t i a l . p r o p h e t . v s

+

y a m a h a . t x . 8 1 6 + y a m a h a . d m p . 1 1

=

h a r d w a r e . h e l l

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-02-27 07:05

Hej och hå! nu är mr.P i farten igen, jag har sett en billig VS och jag mindes hur mkt du gillade den, tror t.o.m. att du kallade det "den bästa" .... grattis.... eller vad säger man?

.)

Se där ja... PF kör ännu en vända med hårdvara och Volantiz köper en Nord Lead 3. Global kör gräddfilen, Helix är polare med Nostradamus. Dualrange tar över min gamla fina MS2000r och Hackarn köper moderna analogisar. Kul värre.

Jag bytte min MS2000r mot en Nova, helt plötsligt insåg jag att det måste vart ett väldigt bra byte med tanke på vad en MS2000r går att köpa för idag. Det är lite mer menybläddrande på Novan men jag tror att jag kommer att uppskatta den mer än Korgen.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-27 08:21

Grattis, PF!

• Oregistrerad
  • 2004-02-27 08:30

Själv har jag nyligen köpt Reaktor, Novation V-Synth, impOSCar, Roland (Edirol) 69 tgt Midikeyboard.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 09:14

Grattis VS:en verkar stencool. Analoga filter va?

MVH
Demokid

demokid: joo.. den har analoga filter.. och låter helt underbart!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-02-27 11:19

Å lilla jag har köpt en ny dator. :eek:

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-27 12:13

Och jag har köpt waveterms Roland A-880...

Efter en attans massa tågresande (med ståplats en stor del av resan tillbaks )har jag har återvänt från Stockholm i sällskap med en......

Skamligt bra skick var den i oxo.. inte en enda repa och allt funkar som det ska! Ack ack, en sådan fantastisk synth!! Nu är helgen räddad :kaaaka!:

Köpte en ipod 15 gb, mixerbord soundcraft 16 ch, patchbay, ljudkort egosys 192 L midi klaviarut evolution med 12 rattar, så jag har en del att göra under helgen

baba: mycket bra köp!

Imorrn kommer det hit en waldorf pulse och en korg prophecy som jag inte vet vad jag ska ha till.. kan va kul att testa tänkte jag.. länge sedan jag körde pulse sist..

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-28 10:53

Jag har köpt två kompisar till min phaser.

Trots en liten annan logga och färg på trägavlarna kommer de bra överens.

• Medlem
  • 2004-02-28 16:21

Baba G: Grattis! En av de riktigt grymma monosyntharna. Säg till om du skulle behöva ljudrattartips till den, känner att jag kan den rätt bra. Öppnat upp den än och kollat om du har svampar, buddha och annat på kretskorten?

http://www.solorb.com/anhevn/pro1.html har annars bilder på kretskorten med tillhörande extratryck.

jgb: Tackar! Det är absolut mitt bästa inköp på bra länge! ... vore ju lite skôj om det dolde sig en o annan buddha eller annat skumt i synthen, så jag lär nog öppna upp den framöver o kolla om jag ser nåt suspekt !

Det känns iaf som Pro-1:an kommer få stanna tills antingen den eller jag själv kastar in handduken :kaaaka!:
I vilket fall som helst har jag harvat runt tillräckligt med VA-synthar. Nu lär jag istället satsa på en framtid som analogstofil

( Tack för länken förresten! )

baba: det är rätt knöligt att öppa för att se de mysko grejorna
De sitter på sidan som är mot rattarna.. först skruva upp synten.. sen plocka bort alla rattar och skruva loss kretskortet från fronten.. leta upp bilder istället

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-02-28 22:54

Jag skulle aldrig öppna en pro-one!! speciellt ewn M/P!!

-¨hänivisar till ´: drikks ikväll- tråden

Bevaka tråden