- lasselu
- Medlem ●
- Trollbäcken
En liten rättelse bara, så det inte uppstår någon förrvirring. Det är Andy Fletcher som lirar på en OB-8 på Hamburgspelningen-85. Spelar och spelar förresten, jag tycker mest han klappar händerna. Alan Wilder lirar däremot Jupiter-8 och Emulator II och gör det dessutom bra.
Oberheim låter inte lika mossigt :kaaaka!: hehe
En ESQ-1 har man köpt nu. Första intrycket är att den är en stabil sak som väger sina kilo. Men klaviaturet är riktigt skönt att spela på, fast det är lite dammigt så man kanske ska ge det en helrengöring. Nu ska man bara sätta sig och programmera den.
Inte heller en synth, men väl en Vox ToneLab. Tyvärr var det nåt trasigt med line-utgångarna så jag fick lämna in den direkt för lagning/utbyte. Hann inte testa så mycket men det lät lovande!
Lasselu, är du fortfarande lika nöjd med din?
Inte heller en synth, men väl en Vox ToneLab. Tyvärr var det nåt trasigt med line-utgångarna så jag fick lämna in den direkt för lagning/utbyte. Hann inte testa så mycket men det lät lovande!
Lasselu, är du fortfarande lika nöjd med din?
Jajemen! Tänkte faktiskt på det häromdagen...det var ett tag då det kändes som om jag testade varje variant som finns (Pod, J-Station, DG-Stomp) men det kändes aldrig rätt...
Det gör det nu...har inte haft någon längtan efter att hitta något annat sen Voxen flyttade in...
Taskigt att din var trasig...sånt är inte kul när man vill leka med en ny leksak...
Mina senaste köp (vet inte om jag redan skrivit in dom i den här trådserien)
Polysix
Roland DC30
Roland RV100
Roland MSQ100
RV-100 har jag också!
Hur många på forumet vet vad det är utan att göra en sökning på nätet?
Den är väldigt kul, har du CV/Gate till Midi-interface så blir det riktigt kul. Tycker den låter väldigt bra och har ett schysst upplägg. Får man fråga vad du ger för den? De flesta av Yamahas CS-syntar är riktigt roliga. Just CS15 kanske är den bästa sett till "price / performance". Vad har du för syntar nu Steve?
Får betala ca 4300:-
Det är väldigt tomt på syntsidan just nu. Vilket iofs är tanken, ska bygga upp allt från scratch med prylar jag tycker om. Få maskiner som alla har ett stort värde för mig. Dessutom är användar vänligheten prioriteringen.
Ska ha max 3 syntar plus dator med softisar (man hinner väl ändra sig)
Erfarenheten säger att har man 10 syntar så använder man 2-3st frekvent, de andra står mest som fina utställningsföremål.
Så nu är synt nr 1 av 3 upphandlad. Men ok, skulle jag springa på en finfin 2600a billigt så kan jag utöka listan till 4
Det riktigt sprätter i kroppen på mig när jag tänker på vad som är på ingång till Tazzing Studios nu...vill inte riktigt avslöja ännu...men kan ändå inte hålla mig från att skriva på tagentbordet...jag är som en liten unge innan julafton...
Instämmer PF, jag har också börjat banta ned min vänskapskrets nu. Fick desstom höra av en kille på jam i gbg att Jarre använder 8 ljud åt gången i sina låtar. Det blir tydligen för mycket information på en och samma gång annars. Det ligger en hel del i det faktskt. Man kan även ana lite tysk effektivitet om man vill det också.
EDIT: Dock har han inte haft den principen på alla sina plattor kom jag på.