Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste syntinköpet, del IV

Tråden skapades och har fått 210 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-03-10 16:53

Ska sätta mig med burkarna ikväll, många trumljud att lyssna på blir det.
Kanske hinner sätta ihop lite loopar under helgen så ni kan få höra lite ljud.

Lite OT men en sån här släpade jag just in genom dörren:

4000:-, och mtp att jag fick 2400:- för mina gamla (14 kanalers) känns det som ett riktigt kap!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-10 20:34

Då kan du koppla av i kväll alltså! Ingångar får man aldrig nog av, som myran ropade till stacken.

Fy vad avundsjuk man blir
Grattis till den sexiga mixern, bara synen av en sån i mitt rum skulle få mina synthar att blekna

Kanske inte en synt, men ändå... har precis köpt ett expansionskort till JV-1080. "Dance" heter det och jag får ge 700:- Är det något att ha?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-11 21:52

Vad är det för skillnad på den och MX8000 Eurodesk? Vi hade en MX80000 48/24/8/2.

MVH
Demokid

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-14 00:18

Gissa synthen light

På lördagen hade amino vägarna förbi en snubbe som sålde en begagnad pryl till ett riktigt bra pris så jag kunde inte motstå. Fantastiskt välljudande pryl som kan låta såhär. I början är det bapparaten ren, men efterhand leker jag med lite externa effekter.

Vad kan det bara?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-14 01:44

Det där var en riktig nöt att knäcka. Jag trodde nästan du fått tag på en likadan som jag, men jag blir osäker. Kan det vara så att det helt enkelt är en Evo...? Svårt som fan. Eller varför inte en Nord Mo... men du gillar ju inte sånt. Och så låter det mer analogfilter än något annat. Men digitala oscillatorer. Och panorering som man tydligen kan styra väldigt flexibelt. Så då undrar man igen. Har Amino hittat en VS?! Men du hade ju inte plats? VS Rack?!

• Medlem
  • International user
  • 2004-03-14 08:08

Bra gissat PF, och visst är det en Evolver. Men jag tyckte väl inte själv det var en riktig nöt, då hade den fått en egen tråd.

Gärna en VS här, men jag har bara plats med racket och det är bra mycket dyrare än klaviaturversionen. Och nu vet jag inte om jag har någon nytta av en sådan heller, för Evolvern är riktigt bra och fruktansvärt prisvärd...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-03-14 08:30

Grattis amino! Den där kan man ha mycket kul med...

• Medlem
  • 2004-03-14 13:59

Där ser man! En till Evolver broder.. hur många är vi på 99:an som har en nu?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-14 14:00

Kul! Det lät verkligen Sequential om den!

Får man vara med i klubben om man har Farfar?

En Novation Super BassStation trillade in för ett par dagar sen.. och om den istriga snålblåsten lägger sig så kommer det säkerligen att dyka upp mer lustigt inom den närmaste framtiden. Det finns alldeles för mycket man vill ha och alldeles för lite moola.. ack ack :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2004-03-29 18:20

Mina "tråkiga" men ack så növändiga burkar har trillat in: En Roland M-GS64 - som tar hand om trummor & bas - & en Roland MC-50 som styr det hela!

Hårdvara regerar!!!

http://blackmesa.mine.nu/~lemon

Lite nya godsaker har anlänt :kaaaka!:

Syntecno TeeBee Mk.1 - Bra ljud och en hel drös med CV/Gate samt Din24 sync. Bra för framtida vintagesynth-inköp

Korg Prophecy - Ett kärt återseende! MOSS-syntesen är sannerligen inte dum. Sen är det en utmärkt livesynth oxo och en sådan behöver jag. Min gamla sargade kropp orkar inte längre släpa runt på en tung tysk pansarsynth

Mina planer på att knipa en vintagesynth till sköts i sank av a-kassan.. ack ack men det kommer fler chanser under året

Deepbass 9. Ska ha den till nån acidlåt och till utvecklingsarbete.

Ack nu blir man sugen på prophecy, vad ligger dom i pris och hur låter en sån?

• Oregistrerad
  • 2004-04-08 09:39
Ursprungligen av drdreas:

Ack nu blir man sugen på prophecy, vad ligger dom i pris och hur låter en sån?

Kolla in på www.lfo4.com där finns både info & demosnuttar från Z1 & Prophecy!
Prismässigt ligger Prophecyn på ca: 3500:- & Z1 brukar starta på 6500:- för en oexpanderad(12 rösters) - ett bättre val enligt mig, men det bästa vore såklart att ha en av varje!
Z1 kan expanderas till 18 röster & med ett ADAT interface, som inte är sådär värst användbart, det skickar nämligen bara två kanaler stereo oprocessat & två kanaler med bara "effekt" ljud - dvs stereo "dry" & stereo "wet"...

MOSS on!

• Medlem
  • International user
  • 2004-04-16 20:20

Aminos senaste synthinköp är numera följande:

Baba G... det borde fanimig finnas en statlig fond får sådan stackars offer som inte kan köpa antik-syntar på grund av A-kassa, restskatt, CSN, telefonräkningar och annan skit som står som spön i backen från klarblå himmel.

Ja håller med dig parakeet

nice vore kul att få höra ett smakprov sen

• Oregistrerad
  • 2004-04-16 22:04

Respekt. Du är riktigt grym på att köpa bra saker du Amino.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-04-16 22:33

Vilket enastående skick! Skoj manick. Får vi höra någon demo?

• Oregistrerad
  • 2004-04-17 18:14

Digga gavlarna!!!

• Medlem
  • 2004-04-17 18:27

Vart kom du över den (nyfiken och avundsjuk )

Apfrän - ja nu far vi verkligen höra! Bade pris och smakprov om det gar för sig - jatackar ja! Nagra av mina absoluta favvispercussionljud stammar fran denna maskin (eller en likadan)... Inte illa! Kanske blir studi(o?)ebesök nan dag?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-18 12:41

Aminos nya pryl liknar lite min nya pryl som jag också köpte av Amino.. De är från samma företag men min är nyare och blå.. Vilken synth kan det vara?

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-04-18 12:42

JP8080?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-18 13:30

Helt rätt.. Och jag som tyckte att Prophecyn var lättarbetad

Bevaka tråden