- Volantiz
- Medlem ●
- Stockholm
Näää...gör den? Spanky...rädda min dag...säg att det är ett klaviatur och att det finns hopp för sådana musiker som mig som spelar syntesizer (men använder sequenser för att vi är lata) som det stod på min knapp jag hade på mig på 99festivalen.
Aah kidz, klavvet under är en Nord Electro 73a (passade bra där), och jag köpte den färdigbyggd. Kostar några lappar mindre än en begagnad ny och (denna iallafall) kommer med midi, audio in (som osc) och lite mordernare sequencer (afaik). Låter A:)ID!
Men som sagt, ingen trafo än. Betalar bra för en 24v DC i centrala stockholm i morgon. Fo-rell! :kaaaka!:
Återkommer med recension och ljudexempel men förmodligen har ni hört blubbet sen -83
/Eder Tjäder
NOOOOOOOOOO!!! Inget klaviatur!!! Kanske lika bra det. Får leka med min jd-800 istället och lägga olika distortionseffekter för att få tb-ljud... lika bra det iofs. Ska införskaffa större bord för min studiohörna samt ett bordsrack så man kan stapla lite utrustning och kunna leva ett så komplett liv som möjligt...
Jo, jag har en monomachine, fast inte i min nuvarande bostad. Har helt enkelt inte plats för den just nu. Ett större bord och ett bordsrack kommer råda bot på problemet dock....
Jgb har förresten föreslagit någon form av monomachine-demo för mig, vilket jag jag naturligtvis tackat ja till, något annat vore idiotiskt eftersom herr jgb verkligen är duktig på ljud.
Införskaffade just en Evolution Synthesis EVS-1 samt en Alisis Midiverb till min Cheetah.
Himla nöjd. Alldeles utomordentligt kul leksaker - framförallt för ett så bra pris!
Och jag fortsätter samla på gamla trista trummaskiner ingen annan vill ha. Nu verkar det vara en Korg DDD-5 på ingång. Varför? För att den ser kool ut. Bara därför.
Och jag fortsätter samla på gamla trista trummaskiner ingen annan vill ha. Nu verkar det vara en Korg DDD-5 på ingång. Varför? För att den ser kool ut. Bara därför.
Fick just ett mail om att den var såld till en annan. Lite märkligt tillvägagångssätt eftersom när jag fick besked om att den var kvar och kunde skickas antingen med post eller bussgods, svarade jag att jag köper den och skickade över leveransadressen. Detta svarade jag den 31:a och fick svar nu. Jag fick inte ens chans att buda över den andra spekulanten. Ja ja, lika bra det. Jag får väl köpa någon snygg Märklinvagn för de pengarna :rolleyes:
Yeah ! DDD-5 rockar !
300 spänn va ?
L
Jepp. Den skall stå i garderoben och se EBM ut. Fast vem vet, den kanske har någon fet italo-virvelkagge i sig? :kaaaka!:
Siel dK-80..? Men det är ju den fulaste synten på den här sidan Yamaha YS200:
Siel dK-80, 1000kr, fick en bra panasonic ramsa mic på köpet, handcalibrated, kondensator..bättre än sm58 jag använde förut, siel'en...e bäst, inte alls som dem här cruise, opera6, utan den här lite skön feeling..fick dessutom ROM PACK set nr 01 med fina saker på, och den ger maskinen en bättre look.
den e så techno så jag blir helt warm, helnöjd!
visste väl att det fanns siel förnekare..:) visst innan jag såg en i verkligheten, och bara hade dendär webbilden i skallen så var jag också tveksam...men när jag fick se den i mintskick! cellofanet, så såg saker o ting bättre ut. Men det var inte förräns jag kom hem som jag blev övertygad om den här maskinens genialitet, och utseende, ska ta lite bilder, när jag lånat en kamera så man får en bättre bild.
Att den skulle vara lik poly800, är ju lite lättköpt att dra till med, kan man lika gärna säja att den e lik moog source, lr bit99.
Knske måste man ha varit ung på 80-talet för att förstå vilken framtids optimism dem byggde syntarna med på den tiden, det här var framtiden, alla skulle ju ha möjlighet att kunna göra musik hemma, för att understryka det med DK-80, har dem/nån vid namn A.C.DESIGN(står det faktiskt på maskinen) pyntat den med lite sobra kurvor, som inte alls har det praktiska industridesign andan över sig, när det kommer till formen..
tack swopper!! du har helt rätt med minnesplatserna, tack o lov e jag en sån pjäs att jag gör tre-4yra ljud, sen är jag nöjd. Tills det är dags att köpa en ny synth..men det finns en lösning tydligen
Känns kanske som detta var riktat mot mig, men man KAN säga att det är som en Poly-800, hade nämligen båda samtidigt, dock racken av SIEL, och de lät fan identiskt. Var uppbyggda liakdant och hade samma param. Tom upplägget var lika.
Inte sagt att den är dålig, jag tycker P800 är bra, enda nackdelen är väl att filtret delas av alla rösterna, hade det funnits separata så hade jag garanterat behållt en av dem. Man kan få dem att låta väldigt mjukt och analogt.
visste väl att det fanns siel förnekare..:) visst innan jag såg en i verkligheten, och bara hade dendär webbilden i skallen så var jag också tveksam...men när jag fick se den i mintskick! cellofanet, så såg saker o ting bättre ut. Men det var inte förräns jag kom hem som jag blev övertygad om den här maskinens genialitet, och utseende, ska ta lite bilder, när jag lånat en kamera så man får en bättre bild.
Att den skulle vara lik poly800, är ju lite lättköpt att dra till med, kan man lika gärna säja att den e lik moog source, lr bit99.
Knske måste man ha varit ung på 80-talet för att förstå vilken framtids optimism dem byggde syntarna med på den tiden, det här var framtiden, alla skulle ju ha möjlighet att kunna göra musik hemma, för att understryka det med DK-80, har dem/nån vid namn A.C.DESIGN(står det faktiskt på maskinen) pyntat den med lite sobra kurvor, som inte alls har det praktiska industridesign andan över sig, när det kommer till formen..
tack swopper!! du har helt rätt med minnesplatserna, tack o lov e jag en sån pjäs att jag gör tre-4yra ljud, sen är jag nöjd. Tills det är dags att köpa en ny synth..men det finns en lösning tydligen
DK700 ser riktigt trevlig ut. Tänk er den med lite rattar...
Här är en till, så får man med dem där märkligt vinklade mod/pitch wheel'sen. designmiss? nej jag tror att att det var tänkt till en mer knäböjande posé, så armarna blev liksom horisontellt ställda.
Fast det är en till märklig detalj, uppe i vänstra hörnet. ser ut som en skithuspappershållare. Sen ger dx200'an lite tidsförankring och bevis för att det inte e hemma hos ett freak, jag ångrar genast att jag sålde min, nej..jo kanske lite
Här är en till, så får man med dem där märkligt vinklade mod/pitch wheel'sen. designmiss? nej jag tror att att det var tänkt till en mer knäböjande posé, så armarna blev liksom horisontellt ställda.
Fast det är en till märklig detalj, uppe i vänstra hörnet. ser ut som en skithuspappershållare. Sen ger dx200'an lite tidsförankring och bevis för att det inte e hemma hos ett freak, jag ångrar genast att jag sålde min, nej..jo kanske lite
Får man fråga vad du menar med tidsförankring och "freak"?
MVH
Demokid
Har redan en DDD-1.