Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans av svensksålda iPod mini

Tråden skapades och har fått 269 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det någon som har fått sin "svenska" iPod mini ännu? Har fått leveransbesked själv att den ska dyka upp i dagarna men de kanske väntar till EXAKT 24 juli innan man får den..

  • Medlem
  • 2004-07-21 13:48
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Finns det någon som har fått sin "svenska" iPod mini ännu? Har fått leveransbesked själv att den ska dyka upp i dagarna men de kanske väntar till EXAKT 24 juli innan man får den..

Jag beställde min från apple.se den 7/7, och fick mail idag om att den har skickats från fabrik. TNT nummret verkar inte fungera än,men den här sökmotorn hittade lite information om den iaf. http://www.apecode.com/appletrack/

Hoppas den hinner komma till fredag, åker på semester sen

Är det NÅGON som har fått sin iPod Mini från apple.se än????

Intressant. Den var bättre än paketspårningen Apple länkar till. En ny post har tillkommit:
"040720 truck arrived at final destination" ...då borde man ha den idag va?

  • Medlem
  • 2004-07-21 15:24
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Intressant. Den var bättre än paketspårningen Apple länkar till. En ny post har tillkommit:
"040720 truck arrived at final destination" ...då borde man ha den idag va?

Nja, så trodde jag oxå först...men det verkar som att det är då den har landat hos TNT i Holland

Så nu är det bara att vänta på att TNT levererar den till Sverige...det borde ju inte ta mer än till fredag hoppas jag.....men lagen om allts jävlighet ska ju göra sitt oxå

Det verkar som våra minisar är med i samma last, har samma "040720 truck arrived at final destination" som dig...

Bara att hålla tummarna!!! Vilken färg beställde du?

Ursprungligen av nebol:

Nja, så trodde jag oxå först...men det verkar som att det är då den har landat hos TNT i Holland

Så nu är det bara att vänta på att TNT levererar den till Sverige...det borde ju inte ta mer än till fredag hoppas jag.....men lagen om allts jävlighet ska ju göra sitt oxå

Det verkar som våra minisar är med i samma last, har samma "040720 truck arrived at final destination" som dig...

Bara att hålla tummarna!!! Vilken färg beställde du?

Silver. Lika spännande som att deklarera men just den färgen vinner nog i längden..

Var i Växjö bor du? Campus, Stan, Söder, Hovshaga, Araby? Kanske kan vi desperatpruta hos Apple/TNT á la samleverans..

  • Medlem
  • 2004-07-21 15:48
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Var i Växjö bor du? Campus, Stan, Söder, Hovshaga, Araby? Kanske kan vi desperatpruta hos Apple/TNT á la samleverans..

Haha, det vore nåt

Campus...du?

Ursprungligen av nebol:

Haha, det vore nåt

Campus...du?

Campus. Idet. Är uppe i hembyn över sommaren. Ses i höst kanske.

  • Medlem
  • 2004-07-21 15:59
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Campus. Idet. Är uppe i hembyn över sommaren. Ses i höst kanske.

Jag tänkte precis som du, tog silver för jag tänkte att den var bäst med tanke på repor...

Aah, okok....världen e liten Jag bor vid basketplanen precis...

Ska dock plugga i USA till hösten...därav inköpet, perfekt med en ipod på flyget....men sommarpub på Sivans blir det allt ikväll

Sivans!!! Det var länge sedan. Hälsa alla galna smålänningar
och så får vi hoppas på fredagen..

  • Medlem
  • 2004-07-21 16:21
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Sivans!!! Det var länge sedan. Hälsa alla galna smålänningar
och så får vi hoppas på fredagen..

japps, hoppas hoppas!!!

Du får adda mig på icq sen, 1386616...Vi macfolk ska ju hålla ihop, finns inte så många på campus

  • Medlem
  • 2004-07-22 08:52

YESSSSS!!!!!!!!!!!!!!!

Den har kommit in till TNT Helsingborg i morse och skall levereras idag!!!!!

SWEET!!!!

Man kan bli positivt överaskad ibland, även om det inte händer så ofta

Ursprungligen av nebol:

YESSSSS!!!!!!!!!!!!!!!

Den har kommit in till TNT Helsingborg i morse och skall levereras idag!!!!!

SWEET!!!!

Man kan bli positivt överaskad ibland, även om det inte händer så ofta

TNT Stockholm låter hälsa via sin svenska spårningssida att min bebis också landat tidigt denna morgon. Men man ska väl inte ropa tjena innan den feta damen har sjungit.

  • Medlem
  • 2004-07-22 09:31
Ursprungligen av Danne Adolphson:

TNT Stockholm låter hälsa via sin svenska spårningssida att min bebis också landat tidigt denna morgon. Men man ska väl inte ropa tjena innan den feta damen har sjungit.

hehe, nog sant iofs....men man blir ju lite glad ändå

Får väl hitta en fet dam som kan sjunga lite annars i värsta fall...hehe

  • Medlem
  • 2004-07-22 09:55

Hmm, Apple är tydligen dåliga med att vidarebefodra telefonnummer till TNT....De kör bara till adressen som står med i beställningen, och är man inte hemma så lämnar de bara en lapp i brevlådan

Tjejen jag pratade med skulle försöka vidarebefodra mitt mobilnummr till chauffören iaf.....får se hur bra det går...

Ähh, nu får det vara färdigväntat. Ringde TNT Kundservice och gav instruktioner om
leverans till min arbetsplats.

TNT-Kundtjänstfjälla: "Är du i behov av paketet idag?"

iPod mini torsken: "I högsta grad ja. Man skulle kunna påstå att himlavalvet
faller ned annars.."

TNT-Kundtjänstfjälla: "DÅ ska vi göra allt för att tillmötesgå dina önskemål".

iPod mini torsken: "Det var vänligt".

  • Medlem
  • 2004-07-22 10:41
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Ähh, nu får det vara färdigväntat. Ringde TNT Kundservice och gav instruktioner om
leverans till min arbetsplats.

TNT-Kundtjänstfjälla: "Är du i behov av paketet idag?"

iPod mini torsken: "I högsta grad ja. Man skulle kunna påstå att himlavalvet
faller ned annars.."

TNT-Kundtjänstfjälla: "DÅ ska vi göra allt för att tillmötesgå dina önskemål".

iPod mini torsken: "Det var vänligt".

haha ja ska ringa till apple och säga samma sak, min ska komma om en månad

  • Medlem
  • 2004-07-22 11:01
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Ähh, nu får det vara färdigväntat. Ringde TNT Kundservice och gav instruktioner om
leverans till min arbetsplats.

TNT-Kundtjänstfjälla: "Är du i behov av paketet idag?"

iPod mini torsken: "I högsta grad ja. Man skulle kunna påstå att himlavalvet
faller ned annars.."

TNT-Kundtjänstfjälla: "DÅ ska vi göra allt för att tillmötesgå dina önskemål".

iPod mini torsken: "Det var vänligt".

LOL!!! Fan va gott....jag var hemma och satte upp en lapp på min dörr med mitt mobilnummer...å ringer han inte nu, så ska jag hemsöka honom

Den som först får sin Mini vinner!!!!!!!!!!

Rot8: Det är inte apple som du ska ringa, det är TNT som sköter leveransen...

Ursprungligen av nebol:

LOL!!! Fan va gott....jag var hemma och satte upp en lapp på min dörr med mitt mobilnummer...å ringer han inte nu, så ska jag hemsöka honom

Den som först får sin Mini vinner!!!!!!!!!!

Rot8: Det är inte apple som du ska ringa, det är TNT som sköter leveransen...

Jag har redan min!!! En grön älskling Jag åkte till siba och köpte min, ingen leverans tid och sånt skit...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-09 22:02

Fick mina två äntligen i Fredags med tillbehör från Apple, en grön och en rosa, beställde 30/8 så man har väntat ganska länge. Men värt var det

Jag beställde den 14e men har inte fått något lev besked än

Du vann. Får den först imorrn. TNT ringde upp och berättade att de tabbade sig.
Men det är väl inte slutet på världsordningen och jag kan grina i mina
arbetskamraters famnar tills vidare.

  • Medlem
  • 2004-07-22 12:58
Ursprungligen av Danne Adolphson:

Du vann. Får den först imorrn. TNT ringde upp och berättade att de tabbade sig.
Men det är väl inte slutet på världsordningen och jag kan grina i mina
arbetskamraters famnar tills vidare.

Tråkigt! Men jag har inte hört ett knyst än, så man börjar ju bli lite orolig....sånt här brukar ju kunna strula tyvärr

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-22 13:18

Suck, jag var så ivrig att få hem en mini till min fru 25-årsdag att jag förbokade en på inWarehouse istället för att invänta att AppleStore skulle slänga upp dem. Vet inte vad som händer, ska ringa dem nu och kolla vad de har för sig...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-07-22 13:25

På måndag

Jag bytte min beställning på iPod mini i tisdags till nya vanliga iPod och den kom i morse. ååh
(euforisk)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 15:56
Ursprungligen av vemsom:

Jag bytte min beställning på iPod mini i tisdags till nya vanliga iPod och den kom i morse. ååh
(euforisk)

Redan? Det var som tusan! Jag trodde inte leveranserna av de nya vita skulle komma igång förrän i nästa vecka då många handlare väntar in dem.

  • Medlem
  • 2004-07-22 16:27
Ursprungligen av johanwelin:

Redan? Det var som tusan! Jag trodde inte leveranserna av de nya vita skulle komma igång förrän i nästa vecka då många handlare väntar in dem.

Alright!! Fick min iPod Mini kl 14.30 idag

Chauffören hade ingen koll på telefonnummer....dessutom är apple-lappen som sitter på kartongen vikt så att telenummret inte syns....så det gäller att vara hemma när den levereras....eller göra som jag och sätta upp en lapp på dörren!

elche: Samma sak för mig, reservationen e borta....hoppas vi får dem gratis

Ursprungligen av nebol:

Alright!! Fick min iPod Mini kl 14.30 idag

Chauffören hade ingen koll på telefonnummer....dessutom är apple-lappen som sitter på kartongen vikt så att telenummret inte syns....så det gäller att vara hemma när den levereras....eller göra som jag och sätta upp en lapp på dörren!

elche: Samma sak för mig, reservationen e borta....hoppas vi får dem gratis

Dom gjorde så när jag beställde min vanliga iPod... Tyvärr, dom drar pengarna!

Jag hoppades också på det bästa.

  • Medlem
  • 2004-07-22 15:49

Ni som fått / snart får era. Har dom dragit pengar från era konton ? (om man betalar med Visa). För mig hade dom reserverat pengar på kontot, men den reservationen finns inte kvar längre.. Bokade en blå den 7/7.

Bevaka tråden