Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans av svensksålda iPod mini

Tråden skapades och har fått 269 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Big ab:

Ja jag skrev ju "enligt apples status site" så är den skickad inget mer vart den är osv,

okej.. får väl skylla på att jag e trött.. sorry

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-28 13:28

Beställde min 6gb ipod mini i fredags.

TNT ska komma med den i eftermiddag eller imorgon

  • Medlem
  • 2005-02-28 13:49

fick min älskling nyss, beställde i torsdags så leveranstiden finns det inget att klaga på...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-13 02:17

Beställde min rosa ipod mini (graverad) i måndags, den skickades från shanghai i torsdags... hoppas den kommer nu i veckan, den borde ju det eftersom den har varit på resande fot sen i torsdags

Ursprungligen av niagi:

Beställde min rosa ipod mini (graverad) i måndags, den skickades från shanghai i torsdags... hoppas den kommer nu i veckan, den borde ju det eftersom den har varit på resande fot sen i torsdags

själv beställde man den 1a,idag 16 dagar senare står det fortfarande "under review" på Apples hemsida..känns ju lagom skoj

Ursprungligen av femton:

själv beställde man den 1a,idag 16 dagar senare står det fortfarande "under review" på Apples hemsida..känns ju lagom skoj

Men då är ju nåt fel. Hur valde du att betala? Om det är postgiro måste pengarna betalas in innan de ens börjar fundera på att skicka prylen.

Ursprungligen av Rickard A:

Men då är ju nåt fel. Hur valde du att betala? Om det är postgiro måste pengarna betalas in innan de ens börjar fundera på att skicka prylen.

har för mig att jag valde bankgiro..står fortfarande "under review" på applestore

Ursprungligen av femton:

har för mig att jag valde bankgiro..står fortfarande "under review" på applestore

Så då är ju frågan om du betalt in nå pengar? Har du gjort det för flera veckor sen och ingenting hänt måste du ringa dem direkt och kolla. Om du inte betalt ja då är det hög tid att göra det.

Men helt ärligt får du nog snabbare leverans om du beger dig till nån återförsäljare som har dem på lager. Typ Siba, Teknikmagasinet, Macoteket osv.

Ursprungligen av Rickard A:

Så då är ju frågan om du betalt in nå pengar? Har du gjort det för flera veckor sen och ingenting hänt måste du ringa dem direkt och kolla. Om du inte betalt ja då är det hög tid att göra det.

Men helt ärligt får du nog snabbare leverans om du beger dig till nån återförsäljare som har dem på lager. Typ Siba, Teknikmagasinet, Macoteket osv.

kanke lite dum fråga men, måste man inte få ett inbetalningskort då?för,alltså..på leveransbeskedet som man får när man beställt den står det inget om att jag ska betala in någonstans

Ursprungligen av femton:

kanke lite dum fråga men, måste man inte få ett inbetalningskort då?för,alltså..på leveransbeskedet som man får när man beställt den står det inget om att jag ska betala in någonstans

jo det gör det....läs lite noggrannare så hittar du det kanske

Ursprungligen av femton:

kanke lite dum fråga men, måste man inte få ett inbetalningskort då?för,alltså..på leveransbeskedet som man får när man beställt den står det inget om att jag ska betala in någonstans

Det ska stå i första mailet de skickar dig. Ett post- eller bankgironummer.

Har du mailet kvar så kolla igen. Eller ring Applestore: 020-120 99 71 och fråga.

Men annars är mitt råd som jag skrev tidigare att söka den hos nån återförsäljare som har den på lager. Det finns en hel del som har det faktiskt. Du får den garanterat snabbare på det sättet.

Ursprungligen av Rickard A:

Det ska stå i första mailet de skickar dig. Ett post- eller bankgironummer.

Har du mailet kvar så kolla igen. Eller ring Applestore: 020-120 99 71 och fråga.

Men annars är mitt råd som jag skrev tidigare att söka den hos nån återförsäljare som har den på lager. Det finns en hel del som har det faktiskt. Du får den garanterat snabbare på det sättet.

okej,tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 18:49
Ursprungligen av niagi:

Beställde min rosa ipod mini (graverad) i måndags, den skickades från shanghai i torsdags... hoppas den kommer nu i veckan, den borde ju det eftersom den har varit på resande fot sen i torsdags

Beställde min 30 gb photo i torsdags jag med.. Skickades i måndags.
Har du fått mer leverans info än?
Min står det på Tnt carrier att spårningen inte är tillgänglig än...

Hur ser det ut för dig?

  • Medlem
  • 2005-03-16 21:10

Hej på er! Får förhoppningsvis min iPod mini imorgon. Om inte TNT gör bort sig igen va hemma hela dagen idag å ändå påstår dom att dom varit här å ingen va hemma. (Försökte vara snäll när jag ringde kundtjänst... ) Men med tanke på att den varit i England å vänt så, kanske de inte va så farligt. Å vad de gäller din mini iPod Femton så e de som Rickard A säger betal först sen kommer den, nåja om man har mer tur än jag...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 21:23

Jag har beställt en graverad mini med kontroll via postgiro. Pengarna var inne den 4/3, en vecka efter att jag betalat in (fick Besällningsbekräftelse från Apple Store då).
Leveransmeddelandet damp ned i inkorgen dagen därpå. Sedan dess har jag varit inne på Apples söksida varje dag och hoppats få se någon typ av aktivitet som kunnat tyda på att spelaren skulle dyka upp något innan det utav Apple Store utsatta datumet 17/3.
Det har stått "Shipped" hela tiden. "Carrier: TNT Nederland" Trycker man på spelarens trackingnumber så kommer en sida upp som som inte säger mig någonting, men i en tabell med överskriften "Aktivitet - Plats - Datum/Tid" är det helt tomt.
Jag har försökt att leta efter min iPod på TNTs hemsida också, genom att använda godssökfunktionerna där, enda svaret jag får är: Finns ej.

Imorgon är det den 17:e. Jag är medveten om att det står i meddelandena från Apple Store att det är preliminära datumangivelser som man får, men borde jag inte kunna se någon typ av aktivitet så jag vet vad som händer med min iPod?

tyvär så har apple logistikproblem http://promo.euro.apple.com/promo/helpmenu/se/shipping.html

ni kan nog räkna med lite längre leveranstider

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 22:33

Retroid: Stort tack för den informationen.

Är det inte typiskt så säg? Har gott runt och velat om iPodköp i mer än två är nu, det enda hindret har varit suspekt batteritid och lite för högt pris. När så nya iPod mini med 18h batteritid kommer och jag äntligen känner att nu, nu är det dags för ett inköp - då får Apple Store leveransproblem.
Ah well, always look on the bright side of life. Har jag klarat mig utan musik i öronen i två år så klarar jag nog en eller ett par veckor till.

  • Medlem
  • 2005-03-17 12:23

Hej

Förra tisdagen dvs 8/3 så kom leveransmeddelande på min mini. Som för dig så stod det carrier TNT... men ingen activity förrän i går morse 16/3 då det stod att paketet kommit till Landvetter flygplats, 05.00. Vid 10-tiden ringer budet och undrar om jag är hemma. Mao man ser inget i trackingen förrän den i stort sett är framme.

//jns

Hur står det till i dagsläget med leveranstider på minin?
Tänkte att efterfrågan kanske minskat något, så att jag kanske kan få min inom 21 dagar som utlovat.

21 dagar??? iPod mini finns ju på lagret överallt just nu. Eller är det med gravering? Trodde dock inte det tog så lång tid.

Jo, det är med gravering. Men jag blev lite orolig när det fortfarande står att de har logistikproblem.
Det har stått Under Review, sen i lördags, satte in pengarna onsdag nu i veckan.
Varför har de en tredje part som tar emot betalningar via bankgiro förresten?

Ajdå. Betalar man via giro kan det ta två veckor innan de börja bygga prylen. Jag handlar bara med kort hos Applestore. Har man inget själv kan man kanske använda nån annans. Då får man prylen sååå mycket snabbare. Krassat men sant.

Ursprungligen av Rickard A:

Ajdå. Betalar man via giro kan det ta två veckor innan de börja bygga prylen. Jag handlar bara med kort hos Applestore. Har man inget själv kan man kanske använda nån annans. Då får man prylen sååå mycket snabbare. Krassat men sant.

Jao, men jag har för mig att det är hyfsat långa köer till graveringsmaskinen så det tar ju ändå ett tag att få iPoden om man beställer med gravyr.

Ursprungligen av Login_Here:

Jao, men jag har för mig att det är hyfsat långa köer till graveringsmaskinen så det tar ju ändå ett tag att få iPoden om man beställer med gravyr.

Men de börjar ju inte gravera förrän pengarna är registrerade och det tar upp till två veckor. Så isf får man vänta 2 veckor+ kön till graveringen. Hur man än ser på det tar det längre tid att betala med giro.

Ursprungligen av Rickard A:

Men de börjar ju inte gravera förrän pengarna är registrerade och det tar upp till två veckor. Så isf får man vänta 2 veckor+ kön till graveringen. Hur man än ser på det tar det längre tid att betala med giro.

Ja, de börjar gravera när de fått pengarna. Jag betalade in på deras bankgiro och det tog 1,5 dagar innan jag fick mejl från de att de fått pengarna. Så det tar inte mkt längre tid att betala med giro.
Alla är ju faktist inte över 18 och har Visa osv.

Ursprungligen av SuperElliz:

Ja, de börjar gravera när de fått pengarna. Jag betalade in på deras bankgiro och det tog 1,5 dagar innan jag fick mejl från de att de fått pengarna. Så det tar inte mkt längre tid att betala med giro.
Alla är ju faktist inte över 18 och har Visa osv.

Tiden varierar säkert men jag vet flera som fått vänta i nästan två veckor från att de satt in pengarna. Och Visa kan man få fastän man inte är 18. Kortbetalningar rulez så att säga.

Ursprungligen av Rickard A:

Kortbetalningar rulez så att säga.

Då endast Visa elektron som är det samma som mitt maestro kort. Det funkar inte att betala över internet med, bara i "riktiga" affärer.

Det är ju lite synd att de bara graverar poddarna på ett ställe, de skulle ha nåt ställe i Sverige också..

Faan också. Sålde min minidisc när jag beställde den. Nu har jag ju inget att lyssna på när jag ska nånstans...

Hmm.. Vad är nästa steg efter under review? I want to see some progress..
Fan, loggar in på applestore typ 5-6 gånger om dagen, för att se om något ändrats.
Kommer det mejl så fort det händer nåt, eller ska jag fortsätta med mitt tvångsbeteende?

Lite lustigt. På TNT's tracking stod det att den var "Held Customs" i Orebro, 06.22 den 8:e. Det var alltså igår innan tolvslaget det stod så. Sen så provade jag att skicka ett mejl med resultatet till mig själv, där stod det Norrkoeping, istället för Orebro. Varför?

Bevaka tråden