Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans av svensksålda iPod mini

Tråden skapades och har fått 269 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fan va skönt. När jag loggade in på Apple idag så stog det att min lilla älskling hader skickats den 28:e vilket är två dagar innan den gentligen skulle skeppas. Så nu har jag säkert min lilla iPod i slutet av den här veckan.

FredrikB: Har din iPod kommit ännu? Vilket datum isf?

Min iPod kom den 19 augusti. Den 16 augusti blev statusen på Apples sida "shipped".

Så här blev "resultatet" av min beställning:

Jag beställde en blå iPod mini + docka den 15 juli. Uppskattat leveransdatum var den 12 augusti. Den 12 augusti fick jag ett mail om att leveransen var försenad pga stor efterfrågan. Den 16 augusti blev nytt leveransdatum.

Den här infon var den första som jag fick från Apple/Kuehne-Nagel order tracking:

16 aug 04 90 75 truck arrived at final destination Apple, Shanghai
13 aug 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
13 aug 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg
11 aug 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
11 aug 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
10 aug 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Den 17 augusti (strax efter midnatt mellan den 16-17 aug) fick jag ett mail från Apple om att grejerna var skickade.

Från TNT fick jag följande information, vilken gick att läsa den 18 augusti (OBS att jag också beställde en docka, varför "Consignment received" står två gånger):

19 Aug 2004 13:00 Stockholm Delivered
19 Aug 2004 07:37 Stockholm Onforwarded For Delivery
19 Aug 2004 07:22 Stockholm Out For Delivery
19 Aug 2004 07:05 Stockholm Import Received
19 Aug 2004 01:04 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
19 Aug 2004 01:01 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point
18 Aug 2004 23:26 Eindhoven Shipped From Originating Depot
18 Aug 2004 20:57 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
18 Aug 2004 20:16 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

/Fredrik

Ps. TNT levererar utan att först ringa och höra om du är hemma. Har du portkod eller dylikt så får du ringa TNT så fort du ser på deras trackingsida att dom har tagit hand om grejerna. Ds.

Tack för infon Fredrik.
Om inget går fel så lär jag få min iPod i veckan

Nån som vet när siba får in sina i affär? för när jag var där inne o beställde min så sa de att den har varit restad sen 7e juli :eek:

Ursprungligen av FredrikB:

Min iPod kom den 19 augusti. Den 16 augusti blev statusen på Apples sida "shipped".

Så här blev "resultatet" av min beställning:

Jag beställde en blå iPod mini + docka den 15 juli. Uppskattat leveransdatum var den 12 augusti. Den 12 augusti fick jag ett mail om att leveransen var försenad pga stor efterfrågan. Den 16 augusti blev nytt leveransdatum.

Den här infon var den första som jag fick från Apple/Kuehne-Nagel order tracking:

16 aug 04 90 75 truck arrived at final destination Apple, Shanghai
13 aug 04 30 10 departed direct KN Luxemburg
13 aug 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg
11 aug 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
11 aug 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
10 aug 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai

Den 17 augusti (strax efter midnatt mellan den 16-17 aug) fick jag ett mail från Apple om att grejerna var skickade.

Från TNT fick jag följande information, vilken gick att läsa den 18 augusti (OBS att jag också beställde en docka, varför "Consignment received" står två gånger):

19 Aug 2004 13:00 Stockholm Delivered
19 Aug 2004 07:37 Stockholm Onforwarded For Delivery
19 Aug 2004 07:22 Stockholm Out For Delivery
19 Aug 2004 07:05 Stockholm Import Received
19 Aug 2004 01:04 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
19 Aug 2004 01:01 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point
18 Aug 2004 23:26 Eindhoven Shipped From Originating Depot
18 Aug 2004 20:57 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
18 Aug 2004 20:16 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

/Fredrik

Ps. TNT levererar utan att först ringa och höra om du är hemma. Har du portkod eller dylikt så får du ringa TNT så fort du ser på deras trackingsida att dom har tagit hand om grejerna. Ds.

du skriver att du fick din ipod den 19 augusti, ser på TNTs tracking att det står "19 Aug 2004 13:00 Stockholm Delivered ". kom den hem till dig då eller kom den till posten och du fick hämta den där?

Ursprungligen av JEENYUS:

du skriver att du fick din ipod den 19 augusti, ser på TNTs tracking att det står "19 Aug 2004 13:00 Stockholm Delivered ". kom den hem till dig då eller kom den till posten och du fick hämta den där?

Klockan 13:00 den 19 augusti levererades den av TNT till min dörr i Uppsala. Varför det står Stockholm vet jag inte.

/Fredrik

Jag fick min gröna ipod mini idag. Beställde den 2:a augusti, började nästan klättra på väggarna nu i slutet Den är så fin så..

Ursprungligen av maria.eklof:

Jag fick min gröna ipod mini idag. Beställde den 2:a augusti, började nästan klättra på väggarna nu i slutet Den är så fin så..

Orättvist! Jag beställde min den 24 juli, har inte ens fått något mail om att den har skickats.

beställde den 22 juli. den skickades från nederländerna 30 augusti.. den måste komma imorgon, fredag!

Hej!

Jag beställde min i början av Juli på Macademic i Uppsala.. idag hämtade jag den

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:08

Beställde min den 28 augusti, hämtade den idag på Kullander.

Asså alla ni som har problem med att få tag i en ipod mini... Beställ en i Silver från www.pixmania.com !
dom hade 30 stycken i lager när jag ringde och frågade imorse klockan 10.

dessutom har dom en leveranstid på högst 48timmar om man beställer innan 13.00

jag kommer antagligen få min på 26-28 timmar eftersom det står att den redan är på väg till sthlm

PixMania e bäst helt enkelt... det är billigt också!

  • Medlem
  • 2004-09-09 12:36
Ursprungligen av Taimaz:

PixMania e bäst helt enkelt... det är billigt också!

Jag har aldrig sett ett högre pris på iPod mini.

Ursprungligen av pal:

Jag har aldrig sett ett högre pris på iPod mini.

jag fick den på 22 timmar... från frankrike... så jag kallar det för billigt

okej för det står så här nu på TNT:
Datum Tid Ställe Status
14 sep 2004 07:11 Gothenburg Onforwarded For Delivery
14 sep 2004 05:13 Gothenburg Import Received
14 sep 2004 00:51 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 sep 2004 23:14 Eindhoven Shipped From Originating Depot
13 sep 2004 22:11 Kolding Change Of Delivery Address
13 sep 2004 20:16 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Då kommer den till dig när som helst då

ja jag hoppas att den kommer idag, är dock på jobbet, så jag ringde TNT igår kväll och bad dom att ändra adress så att den skickas till mitt jobb istället för till min hemadress.

Men ffs, ring å hetsa TNT:) Du kan iaf fråga dom vilken dag leveransen kommer att ske!

Ursprungligen av FredrikB:

Men ffs, ring å hetsa TNT:) Du kan iaf fråga dom vilken dag leveransen kommer att ske!

ringde nu. dom sa att jag bor i en såkallad "C-zon" vilket gör att jag inte får ipoden förän imorgon...

fakk! den är i göteborg FFS, jag bor i strömstad, det är ungefär 1,5 timmars bilväg dit. kan dom inte leverera idag?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 12:45

Köpte en iPod Mini Green på siba i helgen. Tja, leveranstid... tog väl ca 5min för killen att hämta den på lagret Dom e verkligen astuffa!!!

//Micke

Ursprungligen av Gordon:

Köpte en iPod Mini Green på siba i helgen. Tja, leveranstid... tog väl ca 5min för killen att hämta den på lagret Dom e verkligen astuffa!!!

//Micke

visserligen väntar jag på en iPod 4G 40 GB

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 15:35

Jaja, men ja syftade på leveranstid överhuvudtaget. Siba hade slut på 20gigarn men 40gb och mini fanns! Så om ja hade köpt en 40gig så hade kanske leveranstiden vart....5 min

//Micke

haha okej

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 19:38

Jupp men förstås då ingår ju bensinpengar hehe,

//Micke

morr! fick ett mejl förra veckan som sa att minin skulle skickas absolut senast idag. har den gjort det? neeeej!!! :[
beställde den 24 juli, skulle skickas den 20 aug.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 16:55

min syster fick sin ipod mini rosa från inwarehouse idag

JAG BLIR GALEN!!!

Beställde min rosa mini den 24 jul, beräknades skickas den 20 aug. Nu är det den 21 september och jag har FORTFARNDE INTE FÅTT DEN!! Har ringt till Apple hur många gånger som helst och nu i fredags fick jag besked om att den precis hade skickats. Fint, tänkte jag, då får jag den alltså någon gång nästa vecka. Idag när jag skulle gå in för att kontrollera beställningsstatusen så står det "CANCELLED"
:[
HJÄLP!!

Ursprungligen av kentarell:

JAG BLIR GALEN!!!

Beställde min rosa mini den 24 jul, beräknades skickas den 20 aug. Nu är det den 21 september och jag har FORTFARNDE INTE FÅTT DEN!! Har ringt till Apple hur många gånger som helst och nu i fredags fick jag besked om att den precis hade skickats. Fint, tänkte jag, då får jag den alltså någon gång nästa vecka. Idag när jag skulle gå in för att kontrollera beställningsstatusen så står det "CANCELLED"
:[
HJÄLP!!

Hej, ingen_alls
:rolleyes:

Ursprungligen av minipod:

Hej, ingen_alls
:rolleyes:

oh no! avslöjad.
Edit: Sebbe, eller hur?

Ursprungligen av kentarell:

oh no! avslöjad.
Edit: Sebbe, eller hur?

Yes i am

Bevaka tråden