Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena, jag har försökt lite med att få till det här med ringsignaler i min iPhone, men jag har inte fått det att lira. Det närmaste jag har kommit är att den finns i listan och går att lyssna på men inte att välja. iToner måste man köpa, independence får jag inte det att lira på. Finns det några andra alternativ?

Jag har 1.1.1.

/Oscar

Vill också veta, sista utvägen är väl att köpa iToner, men helst vill man kunna ha dom i "ringsignaler" listan i iTunes och kunna föra över via iTunes.

Det gick i 1.0.2, sen försvann det i ochmed uppdateringen.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-07 15:31

iFuntastic borde funka!

Ursprungligen av Jetwash:

iFuntastic borde funka!

Ja, men får man inte med all den andra "skiten" då? Senast jag använder det programmet så blev iPhonen hemst att använda, skumma ikoner och konstiga filer som las in i olika mappar.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, men får man inte med all den andra "skiten" då? Senast jag använder det programmet så blev iPhonen hemst att använda, skumma ikoner och konstiga filer som las in i olika mappar.

Och man kan bara använda det 5 gånger, sen måste man köpa nån grej för att lägga över ringsignaler.

genom ibrickr för du lätt över dina egna ringsignaler, gratis.

Varför funkar det inte att använda iNdependence? Måste man konvertera eller hur gör man, har verkligen googlat och googlat och GOOGLAT! Men jag hittar inget!

iBrickr funkar väl endast till Windows eller?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-10 13:45

iBricker är för Windows ja, men det fungarar inte med 1.1.1 än...

Jag har inte 1.1.1 men har lagt över mina ringsignaler via ftp till iPhone. funkar iaf, även om det är lite krångligt att konventera på datorn och sen kopiera via ftp.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-10 15:24
Ursprungligen av poseidon84:

Jag har inte 1.1.1 men har lagt över mina ringsignaler via ftp till iPhone. funkar iaf, även om det är lite krångligt att konventera på datorn och sen kopiera via ftp.

Vilket format är det som gäller?

Ursprungligen av Rafi:

Vilket format är det som gäller?

Var ska man lägga filen?

hörde att i 1.1.2 ska man kunna lägga till egna..

Ursprungligen av jurassic579:

hörde att i 1.1.2 ska man kunna lägga till egna..

Ja, det verkar som om 1.1.2 + iTunes 7.5 givit tillbaka den möjligheten, läs mer här:

iTunes 7.5 and iPhone 1.1.2 return custom ringtones

Så nu, för mig med en 1.1.1-iPhone finns inget hyfsat smidigt sätt att lösa detta på.
Eller?

Ursprungligen av theplague:

Så nu, för mig med en 1.1.1-iPhone finns inget hyfsat smidigt sätt att lösa detta på.
Eller?

Om man kör Mac (vilket jag har för mig att du inte gör) kan man alltid köra iToner. Kostar 15 dollar, men verkar trevligt och enkelt att använda.

Ursprungligen av Adrian B:

Om man kör Mac (vilket jag har för mig att du inte gör) kan man alltid köra iToner. Kostar 15 dollar, men verkar trevligt och enkelt att använda.

Precis, kör ju PC.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-14 15:45
Ursprungligen av theplague:

Så nu, för mig med en 1.1.1-iPhone finns inget hyfsat smidigt sätt att lösa detta på.
Eller?

Testa den här!

Har inte gjort det än men ska testa när jag får tid... Hans andra guider funkar i alla fall perfekt. Återkommer med resultat

*inte hyfsat smidigt kanske men ändå

Ursprungligen av Rafi:

Testa den här!

Har inte gjort det än men ska testa när jag får tid... Hans andra guider funkar i alla fall perfekt. Återkommer med resultat

*inte hyfsat smidigt kanske men ändå

Helt ärligt är det där sånt som jag inte vågar mig på.
Hoppas ju alltid att nån skriver en GUI för sådana där lösningar.

Nu har jag löst även detta väldigt enkelt.
Installera programmet "Send Song" som finns i Installer.
I det programmet kan du scrolla bland alla låtarna(visserligen kan man inte navigera mellan artister, album etc och hitta låten, men det funkar ändå) du har inlagt på iPhonen och enklet välja "Send to ringtones".

  • Medlem
  • 2007-11-14 22:18
Ursprungligen av theplague:

Nu har jag löst även detta väldigt enkelt.
Installera programmet "Send Song" som finns i Installer.
I det programmet kan du scrolla bland alla låtarna(visserligen kan man inte navigera mellan artister, album etc och hitta låten, men det funkar ändå) du har inlagt på iPhonen och enklet välja "Send to ringtones".

Kan man ta bort den sedan ur spellistan? Alltså, kopieras filen eller är spelas ringsignalen från iPodbiblioteket?

Jag vill kunna göra anpassade ringsignaler som inte dyker upp i iPoden...

Ursprungligen av Baron:

Kan man ta bort den sedan ur spellistan? Alltså, kopieras filen eller är spelas ringsignalen från iPodbiblioteket?

Jag vill kunna göra anpassade ringsignaler som inte dyker upp i iPoden...

Jag vet inte. Testa själv. Tar ju nolltid att installera och avinstallera om du inte är nöjd.
Meddela gärna vad reslutatet blir.

Send Song fungerar bra så länge låten är i m4a format, fixas enkelt med:
http://www.nch.com.au/switch/index.html

Konstiga Genvägar.

Hej jag undrar om någon vet hur man tar bort genvägar, jag har fårr två konstiga genvägar, som heter:
DemoApp och FieldTest

Ursprungligen av smulan86:

Hej jag undrar om någon vet hur man tar bort genvägar, jag har fårr två konstiga genvägar, som heter:
DemoApp och FieldTest

Apropå egna ringsignaler?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-03-18 07:17
Ursprungligen av smulan86:

Hej jag undrar om någon vet hur man tar bort genvägar, jag har fårr två konstiga genvägar, som heter:
DemoApp och FieldTest

Installera iLauncher, med det programmet kan du gömma ikoner på skrivbordet. DemoApp och FieldTest finns redan på din Iphone men du har bara gjort så att de syns. Sedan avinstallera du det igen så e det klart:)

Ursprungligen av dvraptor:

Send Song fungerar bra så länge låten är i m4a format, fixas enkelt med:
http://www.nch.com.au/switch/index.html

Kan ju bara spara .m4a ifall man kör med windows. Värdelöst

  • Medlem
  • 2007-11-16 19:16
Ursprungligen av jonmannen:

Kan ju bara spara .m4a ifall man kör med windows. Värdelöst

Vad snackar du om? m4a är samma som AAC.

Ursprungligen av theplague:

Nu har jag löst även detta väldigt enkelt.
Installera programmet "Send Song" som finns i Installer.
I det programmet kan du scrolla bland alla låtarna(visserligen kan man inte navigera mellan artister, album etc och hitta låten, men det funkar ändå) du har inlagt på iPhonen och enklet välja "Send to ringtones".

tack fungerade perfekt, installerade, fixade över ringsignalen som jag ville ha och sen avinstallerade jag det igen.

Upptäckte det själv senare...är väl inte sä lätt att veta eller. Fast jag fick inte upp nått AAC alternativ i Switchmenyn. Och det gick förövrigt inte att konvertera till något filformat utan att det blev error och det gav en länk till ett .exeprogram som man skulle ladda ned manuellt. Så fortfarande värdelöst i mitt tycke

Sen så fixade ju iTunes biffen i att konvertera filen till AAC inga problem med ett riktigt program

  • Medlem
  • 2007-11-19 19:41

jag får inte sendsongs att funka på kompisens 1.1.1. jag ser att det finns två versioner av sendsongs programmet, vilket har ni? Jag lyckas att skicka över låten till listan över ringsignaler, jag väljer den och allt verkar funka, men när jag ringer till telefonen spelas "Marimba" upp istället

Bevaka tråden