Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JGG:

jag får inte sendsongs att funka på kompisens 1.1.1. jag ser att det finns två versioner av sendsongs programmet, vilket har ni? Jag lyckas att skicka över låten till listan över ringsignaler, jag väljer den och allt verkar funka, men när jag ringer till telefonen spelas "Marimba" upp istället

Starta om telefonen!

  • Medlem
  • 2007-11-19 19:46

startade om telefonen och nu är det ringsignalen som jag vill ha!

Kan rapportera att det verkar strula ifall man tar bort signalen från sitt musikbibilotek. Jag tog bort den och då försvann den från listan över ringsignaler. Sen så la jag in de igen och förde över den då blev det dubbletter (dock så kollade jag inte ringsignalsbibiloteket innan jag skickade signalen en andra gång med Send Song ifall den reda lagt in sig automatiskt)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-19 23:55

SendSong

Så här gjorde jag för att jag skulle få in nya ringsignaler på min Iphone. (1.1.1)

1. Installera SendSong som finns i Installern. (Jag installerade den versionen på 58.9KB,
vet inte om den andra fungerar)
2. Starta sendSong som hamnar bland dina andra ikoner och leta upp den låten du vill ha
som ringsignal.
3. När man valt en låt väljer man Send to Ringtones.
4. Nu kan du gå in i inställningar/ljud/Ringsignaler här letar du upp den låten du valde.
5. Efter att du har kryssat för låten startar du om telefonen och nu ska den nya ringsignalen
fungera.

Hoppas att detta funkar för er andra med.:)

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-11 10:56
Ursprungligen av lanne:

Så här gjorde jag för att jag skulle få in nya ringsignaler på min Iphone. (1.1.1)

1. Installera SendSong som finns i Installern. (Jag installerade den versionen på 58.9KB,
vet inte om den andra fungerar)
2. Starta sendSong som hamnar bland dina andra ikoner och leta upp den låten du vill ha
som ringsignal.
3. När man valt en låt väljer man Send to Ringtones.
4. Nu kan du gå in i inställningar/ljud/Ringsignaler här letar du upp den låten du valde.
5. Efter att du har kryssat för låten startar du om telefonen och nu ska den nya ringsignalen
fungera.

Hoppas att detta funkar för er andra med.:)

Jag gör som det står men den bara Scanar efter låtar

Ursprungligen av jonmannen:

Kan rapportera att det verkar strula ifall man tar bort signalen från sitt musikbibilotek. Jag tog bort den och då försvann den från listan över ringsignaler. Sen så la jag in de igen och förde över den då blev det dubbletter (dock så kollade jag inte ringsignalsbibiloteket innan jag skickade signalen en andra gång med Send Song ifall den reda lagt in sig automatiskt)

Kan ju ha att göra med att det är bra att gå in och välja en annan ringsignal först. Spara det valet och SEN gå in och ta bort den gamla....
Tror att den som används säkert låses på ngt sätt.

(Ovan är en kvalificerad gissning)

  • Medlem
  • 2007-11-20 16:38

någon som vet hur man lägger till egna sms ljud?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 19:50

Ok, kan ngn med v1.1.1 bara verifiera att det faktiskt inte går att bara sftp:a in en *.m4a -låt till sin iPhone i mappen ./Library/Ringtones/ och använda den som ringsignal?

Det funkar hur bra som helst på 1.02. Har dom skapat om filstruktur eller sättet att lagra låtar, eller varför funkar skulle inte detta funka med v1.1.1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 20:45

Ok, nu har jag tyvärr läst mig till det själv, ytterligare en anledning till att ligga kvar på 1.02 verkar det som.

Finns en pre-patchad MeCCa fil man kan byta ut (ta backup av bef. först!), för att få tillbaka funktionaliteten som den var under v1.02 utan att behöva göra massa egna hexedits.

http://rdgaccess.com/iphone-elite/viewtopic.php?t=157

  • Medlem
  • 2007-11-21 15:19

ingen som vet hur man lägger till egna sms-ljud?

Ursprungligen av JGG:

ingen som vet hur man lägger till egna sms-ljud?

Om du hade sökt så hade det gått fortare:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/229284-alarm-signaler-alerts-i-iphone-1-0-2-a.html?highlight=sms+ljud

  • Medlem
  • 2007-11-21 21:58

står inte hur man lägger till ett eget SMS-ljud vad jag kan se. Vill lägga till en .mp3 fil som jag har på datorn.

Någon som faktiskt fått detta att fungera på en 1.1.1 telefon? Jag har patchat min MeCCa-fil, har laddat upp tre nya ringsignaler (ja, självklart startat om telefonen), men när jag väljer ringsignalerna i listan så är de helt ljudlösa..

Ursprungligen av Fangorn:

Någon som faktiskt fått detta att fungera på en 1.1.1 telefon? Jag har patchat min MeCCa-fil, har laddat upp tre nya ringsignaler (ja, självklart startat om telefonen), men när jag väljer ringsignalerna i listan så är de helt ljudlösa..

Och låtarna är i m4a-format?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-11-27 23:13
Ursprungligen av Fangorn:

Någon som faktiskt fått detta att fungera på en 1.1.1 telefon? Jag har patchat min MeCCa-fil, har laddat upp tre nya ringsignaler (ja, självklart startat om telefonen), men när jag väljer ringsignalerna i listan så är de helt ljudlösa..

Jag gjorde exakt enligt lanne's 5 steg och la in 5 nya ringsignaler. En av dessa är ljudlös för mig, men de andra funkar väldigt bra. Har förövrigt en 1.1.1 telefon.

Ursprungligen av erksve:

Jag gjorde exakt enligt lanne's 5 steg och la in 5 nya ringsignaler. En av dessa är ljudlös för mig, men de andra funkar väldigt bra. Har förövrigt en 1.1.1 telefon.

ÅTERIGEN, Och låtarna är i m4a-format?

Får exakt samma symptom som föregående talare efter att ha utfört samma operation.
Vad göra?

/ Jacob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-29 12:40

Ringsignal

Jag är verkligen inte så teknisk av mig men jag undrar vad det eklaste sättet att fixa egna ringsignaler (mp3) till Iphone??
Skulle vara jätte tacksam!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:36
Ursprungligen av Mary_:

Jag är verkligen inte så teknisk av mig men jag undrar vad det eklaste sättet att fixa egna ringsignaler (mp3) till Iphone??
Skulle vara jätte tacksam!

Det enklast är nog att läras sig SÖKA!

Näst enklaste är audiko.net

Ursprungligen av Mary_:

Jag är verkligen inte så teknisk av mig men jag undrar vad det eklaste sättet att fixa egna ringsignaler (mp3) till Iphone??
Skulle vara jätte tacksam!

Lite självpromotion i ett ärligt syfte: Skapa egna ringsignaler för iPhone

Ursprungligen av Adrian B:

Lite självpromotion i ett ärligt syfte: Skapa egna ringsignaler för iPhone

"Metoden går i korthet ut på att man markerar start- och slut-punkter i iTunes (för att korta ner ringsignalen, det finns en gräns på 30-40 sekunder), konverterar den till AAC-format (om den inte redan är det) och kopierar den till skrivbordet så man kan ändra filtillägget från m4a till m4r. Sen är det bara att dubbelklicka på filen för att iTunes ska kopiera in den."

Varför funkar det inte för mej då?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 19:09
Ursprungligen av the örjan:

"Metoden går i korthet ut på att man markerar start- och slut-punkter i iTunes (för att korta ner ringsignalen, det finns en gräns på 30-40 sekunder), konverterar den till AAC-format (om den inte redan är det) och kopierar den till skrivbordet så man kan ändra filtillägget från m4a till m4r. Sen är det bara att dubbelklicka på filen för att iTunes ska kopiera in den."

Varför funkar det inte för mej då?

Använd audiko.net !

Ursprungligen av zappee:

Använd audiko.net !

Nix.
Funkar inte med m4a filer.
(AAC).

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-11 22:13
Ursprungligen av the örjan:

Nix.
Funkar inte med m4a filer.
(AAC).

Well, det är väl en .mp3 från början?

Ursprungligen av zappee:

Well, det är väl en .mp3 från början?

Nej.
Det är AAC från början och låtarna är inte inköpta, utan från min egen skivsamling.
Jag kan inte ladda upp AAC-filer till Audiko och filer med m4r ändelse dyker inte upp i ringsignalbiblioteket.
Är det för att dom inte är köpta alltså?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-12 22:20
Ursprungligen av the örjan:

Nej.
Det är AAC från början och låtarna är inte inköpta, utan från min egen skivsamling.
Jag kan inte ladda upp AAC-filer till Audiko och filer med m4r ändelse dyker inte upp i ringsignalbiblioteket.
Är det för att dom inte är köpta alltså?

Då rekommenderar jag http://www.google.se/search?q=convert+aac+to+mp3

Ursprungligen av the örjan:

"Metoden går i korthet ut på att man markerar start- och slut-punkter i iTunes (för att korta ner ringsignalen, det finns en gräns på 30-40 sekunder), konverterar den till AAC-format (om den inte redan är det) och kopierar den till skrivbordet så man kan ändra filtillägget från m4a till m4r. Sen är det bara att dubbelklicka på filen för att iTunes ska kopiera in den."

Varför funkar det inte för mej då?

Är det en låt köpt på iTunes Store?

Ursprungligen av Mary_:

Jag är verkligen inte så teknisk av mig men jag undrar vad det eklaste sättet att fixa egna ringsignaler (mp3) till Iphone??
Skulle vara jätte tacksam!

Audiko.net fungerar bra, personligen använder jag iPhone Ringtone Maker

Efiko Software: iPhoneRingToneMaker

Kostar knappt 50:- men det är värt varenda krona (jag köpte det innan dessa gratisalternativ kom, men ångrar inte mitt köp)..
Så iPhone Ringtone Maker kan jag varmt rekommendera!! Det är för Windows så om du kör Mac blir det lite jobbigt att använda kanske.. (Kom jag på nu som skall beställa mitt livs första Mac imorgon haha);)

EDIT!
Kollade deras hemsida och det finns till Mac nu oxå!!
Måste ja ju dra ner det till min nu

Senast redigerat 2008-10-07 11:35

Jag kollade på Youtube om egna ringsignaler till Iphone 3G...

Öppna itunes, välj sen vilken låt och högerklicka välj "visa info".
välj sen fliken Alternativ och ändra sen speltiden till 29 sekunder typ....
klicka sen ok på rutan som kommer upp.
Sen högerklickar du igen på filen och väljer "Skapa version för AAC".
Högerklicka sen på filen du skapat och välj "Visa i Internet Explorer".
Byt sedan filändelse från .m4a till .m4r
ha IE fönstret öppet och "dra" över filen till Ringsignaler listan i itunes....
sen är det bara att synka:cool:

Ändra sedan tillbaka tiden på den ursprungliga filen.

Jag la in mina i m4a-format men i guiden jag läste på stod det att man skulla ändra filändelsen till m4r, manuellt. Bara skriva det i filändelsen.

/ Jacob

Bevaka tråden