Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kollade just på videon för att installera ringsignaler via iBrickr, det var ju inte bara 2 saker man var tvungen att göra. Om du har gjort allt dem går igenom på videon på http://cre.ations.net/creation/ibrickr så har jag ingen aning.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-25 13:15

Japp, har gjort precis som han gjort, men det fungerar fortfarande inte.
Det fungerar inte heller att installera applications heller=)

Someone help me!!

Ursprungligen av Palhson:

Japp, har gjort precis som han gjort, men det fungerar fortfarande inte.
Det fungerar inte heller att installera applications heller=)

Someone help me!!

Se mina inlägg i denna tråd för ringsignalerna och länken för en ev. lösning på ditt problem varför Installer inte installerar .app längre..

I denna tråd: #56 & #67

Installer-lösning:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/233926-flytta-filer-med-bosstool.html

Sök annars bara på inlägg skrivna/startade av mig: Pain Reaper

Hoppas det löser sig för dig!!!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-27 16:57

Jag var nog lite otydlig, jag kan alltså inte lägga inte .apps genom iBrickr.
Har iofs inte testat ladda net pxl filer direkt från någon hemsida än, men det borde ju fungera att ladda ner via iBrickr.

Ursprungligen av Palhson:

Jag var nog lite otydlig, jag kan alltså inte lägga inte .apps genom iBrickr.
Har iofs inte testat ladda net pxl filer direkt från någon hemsida än, men det borde ju fungera att ladda ner via iBrickr.

Ok, då förstår jag! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av iBrickr.. Hoppas det löser för dig i alla fall!!:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 19:54

Så här gör jag för att lägga in en massa ringsignaler på min iPhone.
Plocka fram alla dina Mp3 ringsignaler och lägg dem i en folder.
Starta iTunes och gå in under inställningar och välj Avancerat. Klicka på Import och
välj importera med Apple Lossless.
Lägg in dina Mp3:or i iTunes och markera alla.
Höger klicka och välj konvertera till Apple lossless.
Ta bort de gamla Mp3:orna.
Nu döper du om AAC filer (som borde ligga under en mapp som heter okänt album eller nått) till .M4R. Sen lägger du till filerna igen i iTunes och nu hamnar de i ringsignalmappen.
Send är det bara att synka och du har gratis ringsignaler

Hoppas att detta hjälper någon

Håll till godo!!

Senast redigerat 2008-02-12 20:05
  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-15 08:54

fick SendSong att fungera under 1.1.3. Skulle vara kul att kunna ladda upp SMS/MAIL signaler på Iphonen. Jag har ibrickr_v0.91 men när jag lägger in dom och startar om så finns dom inte kvar. jag convererade dom till .CAF eller M4A filer. Måste man instalera PXL via ibrickr? för att lägga till sms/mail ljud eller har ni något bra tips

På min 1.1.2 så går det inte att ha en massa egna SMS-signaler, MEN man kan trixa lite för att få till en egen SMS-signal.

I nedanstående directory så ligger SMS-ljuden:

/System/Library/Audio/UISounds

De 6 SMS-signalerna som finns i telefonen:

sms-received1.caf = Tri-tone
sms-received2.caf = Chime
sms-received3.caf = Glass
sms-received4.caf = Horn
sms-received5.caf = Bell
sms-received6.caf = Electronic

Save file as .aif and change to .caf

Så det du måste göra är att fixa till en egen SMS-signal och sen döpa den till någon av ovanstående namn, dvs sms-receiveX.caf. Sen går du in i sounds och väljer det namn tex Bell om det var den signalen du ersatte - Voila!

Ursprungligen av jellyfisherman:

På min 1.1.2 så går det inte att ha en massa egna SMS-signaler, MEN man kan trixa lite för att få till en egen SMS-signal.

I nedanstående directory så ligger SMS-ljuden:

/System/Library/Audio/UISounds

De 6 SMS-signalerna som finns i telefonen:

sms-received1.caf = Tri-tone
sms-received2.caf = Chime
sms-received3.caf = Glass
sms-received4.caf = Horn
sms-received5.caf = Bell
sms-received6.caf = Electronic

Save file as .aif and change to .caf

Så det du måste göra är att fixa till en egen SMS-signal och sen döpa den till någon av ovanstående namn, dvs sms-receiveX.caf. Sen går du in i sounds och väljer det namn tex Bell om det var den signalen du ersatte - Voila!

Ok, låter bra det där
Men hur skickar man över sms-signalen sedan till iphone:en??

Det gör du via ett ftp-program som klarar sftp. I windows t ex filezilla, för macos t ex cyberduck.

Ursprungligen av jellyfisherman:

Det gör du via ett ftp-program som klarar sftp. I windows t ex filezilla, för macos t ex cyberduck.

Vad är sftp??

Jag får inte det att funka.
Är det någon speciell filtyp det ska vara? ex. AAC eller MP3?

Läs om sftp: http://en.wikipedia.org/wiki/SSH_file_transfer_protocol
Det är alltså säker ftp som använder en annan port, men du behöver inte veta rent tekniskt vad det är kanske, bara att välja att använda detta protokoll i ditt ftp-program då du skall ansluta till din telefon.

Angående filtyp. Spelar ingen roll vilken filtyp det är, bara du har något program som kan konvertera t ex din mp3'a till aif. Därefter döper du om filen till .caf.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 12:11

Nån som har några bra ljud att bjuda på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:01

Jag har en hel del låtar som jag plockade från torrents

Vart fan försvann mitt inlägg? Eller det kanske var olämpligt material? My bad isåfall. Men bra låtar var det allt

Ursprungligen av FillilutteN:

Vart fan försvann mitt inlägg? Eller det kanske var olämpligt material? My bad isåfall. Men bra låtar var det allt

Jag tog bort ditt inlägg eftersom du länkade till låtar som du inte har skapat eller gjort, bara gjort om.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 22:53
Ursprungligen av FillilutteN:

Vart fan försvann mitt inlägg? Eller det kanske var olämpligt material? My bad isåfall. Men bra låtar var det allt

Låtar är ointressant, tack iaf.
Sen är dubbelmoralen lite stötande på detta forum, då 45 sek av musikstycken är förbjudna, men att vi alla är skattesmitare är välkommet. Jag tycker inte att detta ska bli något Pirate Bay, men lite ringsignaler/SMS borde väl kunna accepteras? Så länge det inte är hostat på servern så är det ju lagligen sett inga problem. Sånt finns det prejudikat på.

Ursprungligen av wat:

Låtar är ointressant, tack iaf.
Sen är dubbelmoralen lite stötande på detta forum, då 45 sek av musikstycken är förbjudna, men att vi alla är skattesmitare är välkommet. Jag tycker inte att detta ska bli något Pirate Bay, men lite ringsignaler/SMS borde väl kunna accepteras? Så länge det inte är hostat på servern så är det ju lagligen sett inga problem. Sånt finns det prejudikat på.

Finns det? vart hittar jag det om jag vill läsa om det???

  • Medlem
  • 2008-02-15 23:31
Ursprungligen av wat:

Låtar är ointressant, tack iaf.
Sen är dubbelmoralen lite stötande på detta forum, då 45 sek av musikstycken är förbjudna, men att vi alla är skattesmitare är välkommet. Jag tycker inte att detta ska bli något Pirate Bay, men lite ringsignaler/SMS borde väl kunna accepteras? Så länge det inte är hostat på servern så är det ju lagligen sett inga problem. Sånt finns det prejudikat på.

Dubbelmoralen kan du ha synpunkter på i Feedback. Länkar till upphovsrättsligt skyddat material är uttryckligen förbjudna här.
End of discussion.

Admin

  • Medlem
  • Salem
  • 2008-02-15 13:52

Jag instalerade sendSong på min 1.1.3 och allt går bra tills jag har lagt till den ringsignalen jag vill ha. när någon ringer så bara vibrerar luren och spelar ingen låt för mig Något tips ?

jag har lyckats konvertera mp3 till m4a i itunes och sedan döpt om m4a till m4r. valde att korta ner längden på låten till ca 30 sek, för jag har någon stans att de inte får vara för långa.. stämmer det?? sedan la jag in låten på min iphone i itunes och låten hamnade i mappen ringsignaler. den laddades över på iphonen och allt var frid och fröjd.. när jag sedan skulle lägga till en till ringsignal så ser allt rätt ut i itunes på min iphone men när jag kollar direkt på iphonen under ljud, så har den första signalen skrivits över och signal 2 finns med 2 gånger. någon som har nåt tips??

Vet inte om jag är den enda som har det här problemet, men iaf.
Det funkar bra för mig att skicka över en egen-signal till iphonen men när jag ska föra över fler till (dvs: så att jag har två eller fler egna-signaler) iPhone:en så visar den upp exakt samma signal som jag hade innan. Alltså att jag har två av samma.
Är det någon som vet hur man fixar till det där??

Ps. sen har jag ett störande moment med album art i cowerflow. Bara en liten del av min album art visar sig. hur gör man för att få så att iphone visar alla cowers??.ds

Ursprungligen av Helmot:

Vet inte om jag är den enda som har det här problemet, men iaf.
Det funkar bra för mig att skicka över en egen-signal till iphonen men när jag ska föra över fler till (dvs: så att jag har två eller fler egna-signaler) iPhone:en så visar den upp exakt samma signal som jag hade innan. Alltså att jag har två av samma.
Är det någon som vet hur man fixar till det där??

Ps. sen har jag ett störande moment med album art i cowerflow. Bara en liten del av min album art visar sig. hur gör man för att få så att iphone visar alla cowers??.ds

Ta detta in någon helt annan tråd är du snäll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 20:06

Jag har samma problem som Rickar och Helmot:
När jag lägger in mer än en egen ringsignal på iPhonen så ser allt bra ut ifrån iTunes, men på iPhonen ser jag bara flera kopior av en och samma ringsignal, den sista som jag lagt till.

Tacksam om någon kan hitta en lösning.

Ursprungligen av van:

Jag har samma problem som Rickar och Helmot:
När jag lägger in mer än en egen ringsignal på iPhonen så ser allt bra ut ifrån iTunes, men på iPhonen ser jag bara flera kopior av en och samma ringsignal, den sista som jag lagt till.

Tacksam om någon kan hitta en lösning.

Också samma problem. 1.1.3 otb. Inte nåt stort problem eftersom jag inte byter ringsignal stup i kvarten så det är inget problem att synca över en ny när man vill byta. Men konstigt är det.

  • Medlem
  • 2008-02-22 21:31

Det här kanske inte är riktigt relaterat, men i min 1.0.2 telefon hade jag en del rymdiga ringsignaler som försvann när jag uppdaterade. Har Apple minskat antalet, eller går det att ladda ned från installer? Någon som vet? Installer har ju numera så mycket program att det är helt oöverblickbart.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-23 12:40

Har precis samma problem. Alla egna ringsignler får samma namn som den ringsignal som lades in sist.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-23 12:42

Jag lyckades lösa problemet med att alla egna ringsignaler blir samma genom att låta iPhonen automatiskt synkronisera ringsignaler och alla musikfiler. Men jag förstår om alla inte tycker det är en praktisk lösning.

/viktor

måste man alltså synka all musik också bara för att man vill synka ringsignaler? gå ju ios att lösa med att bara synka vissa playlists... kanske tom är bra

Bevaka tråden