Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-20 20:09

Har ni snackat om Garageband?

Har inte läst alla inläggen och vill inte vara någon BW men,

Funktionen alla söker finns i garageband...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-20 21:31
Ursprungligen av Emron:

Har inte läst alla inläggen och vill inte vara någon BW men,

Funktionen alla söker finns i garageband...:)

Jag vill inte vara någon BW men, klicka uppe till höger där det står "Sök i diskussionen". Fyll i "garageband". Boom.

Har ett bekymmer med egna ringsignaler på min Iphone 3G.

Har gjort 4st egna Custom signaler i .m4r klippta till runt 39s. Det går bra att lägga till en signal och allt fungerar. Men om jag vill använda flera på telefonen samtidigt kopierar den custom signalen som ligger på iphonen sig själv och det blir två likadana.

Skall säga att jag använder Itunes. När man går in på Iphonen i Itunes ligger alla fyra där på plats under ringsignaler men i telefonen lyser de med sin frånvaro.

Någon som vet bot?

Ursprungligen av haloone:

.

Skall säga att jag använder Itunes. När man går in på Iphonen i Itunes ligger alla fyra där på plats under ringsignaler men i telefonen lyser de med sin frånvaro.

Någon som vet bot?

Och du har kryssat i att du synkar ringsignaler?

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Och du har kryssat i att du synkar ringsignaler?

Nej jag kör manuellt direkt till iphonen från en mapp i Finder. Synkar inte genom itunes ringsignaler.

Ursprungligen av haloone:

Nej jag kör manuellt direkt till iphonen från en mapp i Finder. Synkar inte genom itunes ringsignaler.

Varför inte?

Ursprungligen av theplague:

Varför inte?

Jag kan inte lägga till dem i Itunes. För när jag försöker kopiera dem till biblioteket så dyker de aldrig upp som ringsignaler i itunes.

Ursprungligen av haloone:

Jag kan inte lägga till dem i Itunes. För när jag försöker kopiera dem till biblioteket så dyker de aldrig upp som ringsignaler i itunes.

I sådana fall för att de inte är rätt format eller rätt längd.

Ursprungligen av theplague:

I sådana fall för att de inte är rätt format eller rätt längd.

Tror att det skall vara rätt, har klippt de till under 40s och de är i .m4r och de går att lägga till dem på telefonen men bara en och inga fler.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-06 23:14
Ursprungligen av haloone:

Tror att det skall vara rätt, har klippt de till under 40s och de är i .m4r och de går att lägga till dem på telefonen men bara en och inga fler.

30s max. Måste vara sparade i aac format med m4r fil ändelsen.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-05 20:39

Allting står nog inte helt rätt till med dina filer om inte iTunes sväljer dom, det skall den göra utan problem.
Hur har du gjort filerna?

Ursprungligen av kainen:

Allting står nog inte helt rätt till med dina filer om inte iTunes sväljer dom, det skall den göra utan problem.
Hur har du gjort filerna?

Jag skall pröva att korta dem till under 30s och se om det fungerar bättre. Tyckte bara det var underligt att de gick och köra dem en och en på telefonen..

Ursprungligen av haloone:

Jag skall pröva att korta dem till under 30s och se om det fungerar bättre. Tyckte bara det var underligt att de gick och köra dem en och en på telefonen..

Och sparad i aac format...

Jepp i AAC.

Efter att jag kortat dem till under 30s accepterade itunes dem och sedan var det inga problem att synka ringsignalerna till telefonen.

Tack!

hej har ett problem .
brukar själv fixa egna ringsignalergenom itunes och så men sen den senaste itunes kom så har jag fått problem jag gör som jag gjorde förut jag får upp den signalen i ringsignals mappen på själv itunes men när jag ska överföra den till min iphone så händer det inget typ trots att signalen är fixad och så 30s är den tom testa med mindre utan och lyckas hjälp snälla

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-12 21:27
Ursprungligen av Arsenal016:

hej har ett problem .
brukar själv fixa egna ringsignalergenom itunes och så men sen den senaste itunes kom så har jag fått problem jag gör som jag gjorde förut jag får upp den signalen i ringsignals mappen på själv itunes men när jag ska överföra den till min iphone så händer det inget typ trots att signalen är fixad och så 30s är den tom testa med mindre utan och lyckas hjälp snälla

Det var den längsta mening jag sett!
Har du läst tråden, om AAC-format etc?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-30 09:24

28sekunder, sparad som ACC (konverterat genom iTunes), ändrat ändelse till m4r, dubbelklickat och fått in den i iTunes (den lägger sig under musik). När jag sedan väljer ringsignaler under iPhone i iTunes finns det inga ringsignaler listade där som jag kan synka. Jag kör den senaste iTunes som kom härom dagen.

Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-30 15:44
Ursprungligen av planB:

28sekunder, sparad som ACC (konverterat genom iTunes), ändrat ändelse till m4r, dubbelklickat och fått in den i iTunes (den lägger sig under musik). När jag sedan väljer ringsignaler under iPhone i iTunes finns det inga ringsignaler listade där som jag kan synka. Jag kör den senaste iTunes som kom härom dagen.

Vad gör jag för fel?

Efter att du har konverterat låten till acc ta bort filen från iTunes. Döp om den sen till m4r och importera den igen till iTunes.

//Rob

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-31 10:27
Ursprungligen av Robo-X:

Efter att du har konverterat låten till acc ta bort filen från iTunes. Döp om den sen till m4r och importera den igen till iTunes.

Den sparades direkt till skrivbordet. Döptes om till m4r. Dubbelklickades (när den låg på skrivbordet) och importerades in till iTunes.

Ändå finns den inte med under ringtones under iPhone'n i iTunes.

Kanske det inte fungerar längre med senaste iTunes?

Ursprungligen av planB:

Den sparades direkt till skrivbordet. Döptes om till m4r. Dubbelklickades (när den låg på skrivbordet) och importerades in till iTunes.

Ändå finns den inte med under ringtones under iPhone'n i iTunes.

Kanske det inte fungerar längre med senaste iTunes?

Jo - det fungerar. Är det den som ligger på skrivbordet som du ändrar bara ändelsen till m4r ? När du sedan dubbelklickar på den skall den hamna i ringsignaler i iTunes. Provade precis - det funkade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-15 21:15

Tjenna. Har försökt att titta igenom tråden lite o sökt lite men inte hittat just det jag söker.

Både jag och tjejen har med vars en iphone prövat att köpa vars en ringsignal genom itunes appen som ligger på telefonen.

Men det har tyvärr inte fungerat.

Telefonen frågar om man vill använda den som standard signal eller med en specifik kontakt. Har valt i båda fall att använda som standard. Men när någon ringer så hörs ingen ringsignal.

Går man in och tittar ibland ringsignalerna så ligger den med under rubriken "köpt" men den spelas inte upp när man trycker på den heller som alla "orginal" signaler gör.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Lite irriterande då ringsignalen kostat 12 kr/st

Inga stora pengar men anser ju att någonting man betalat för helst ska fungera.

Tack på förhand.

Edit: Jag upptäckte nu när jag synkroniserade telefonen med itunes så lades ringsignalen till i itunes men får upp ett meddelande om att den är inte auktoriserad med telefonen. Och tittar jag nu i telefonens ringsignallista så finns den inte där längre.

Förstår mig inte på detta riktigt.

Senast redigerat 2009-11-15 21:37
  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 00:16
Ursprungligen av Kajan:

Tjenna. Har försökt att titta igenom tråden lite o sökt lite men inte hittat just det jag söker.

Både jag och tjejen har med vars en iphone prövat att köpa vars en ringsignal genom itunes appen som ligger på telefonen.

Men det har tyvärr inte fungerat.

Telefonen frågar om man vill använda den som standard signal eller med en specifik kontakt. Har valt i båda fall att använda som standard. Men när någon ringer så hörs ingen ringsignal.

Går man in och tittar ibland ringsignalerna så ligger den med under rubriken "köpt" men den spelas inte upp när man trycker på den heller som alla "orginal" signaler gör.

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Lite irriterande då ringsignalen kostat 12 kr/st

Inga stora pengar men anser ju att någonting man betalat för helst ska fungera.

Tack på förhand.

Edit: Jag upptäckte nu när jag synkroniserade telefonen med itunes så lades ringsignalen till i itunes men får upp ett meddelande om att den är inte auktoriserad med telefonen. Och tittar jag nu i telefonens ringsignallista så finns den inte där längre.

Förstår mig inte på detta riktigt.

När du köper ringsignaler från iTunes* så är den knuten till kontot som är aktivt när du köper den. Synkroniserar du den med en iPhone som är kopplat till ett annat konto så fungerar det inte.

* Att köpa ringsignaler från Apple är bortkastade pengar eftersom det är nästan lika lätt att göra själv samt varför betala för något du har redan betalt för när du köpte låten i första hand?

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-16 09:23
Ursprungligen av Robo-X:

När du köper ringsignaler från iTunes* så är den knuten till kontot som är aktivt när du köper den. Synkroniserar du den med en iPhone som är kopplat till ett annat konto så fungerar det inte.

* Att köpa ringsignaler från Apple är bortkastade pengar eftersom det är nästan lika lätt att göra själv samt varför betala för något du har redan betalt för när du köpte låten i första hand?

//Rob

Om det inte framkom så är det givetvis 2 olika konton och 2 olika telefoner och då även 2 olika itunes som det synkas med.

Så problemet kvarstår. Det var med min tjejs iphone jag synkade mot hennes itunes igår det sista beteendet hände.

Har nu idag upptäckt att den ringsignalen jag har på MIN telefon helt plötsligt nu fungerar.

Men hennes ligger ju nu i hennes itunes men inte på hennes telefon längre pga det jag nämnde i mitt förra inlägg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-19 22:21

Det här är ju en bump deluxe men Google ger inga svar (?!?)

Jag har en klippt en mp3:a, sparat den som .aac, ändrat ändelsen till.m4r, den är under 30 sekunder lång och har ett unikt namn. Finder säger att det är en ringsignal och att itunes är förval att öppna men ändå importeras inte skiten! Stängde ner itunes, dubbelklickade på filen - itunes öppnades men låten flytar inte på sig! Hjälp! Jag har tom försökt tvinga den till itunes genom att dra den mellan findermapparna, men det var ju lönlöst såklart. Är desperat pga irriterad!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-19 23:14
Ursprungligen av Yv1:

Det här är ju en bump deluxe men Google ger inga svar (?!?)

Jag har en klippt en mp3:a, sparat den som .aac, ändrat ändelsen till.m4r, den är under 30 sekunder lång och har ett unikt namn. Finder säger att det är en ringsignal och att itunes är förval att öppna men ändå importeras inte skiten! Stängde ner itunes, dubbelklickade på filen - itunes öppnades men låten flytar inte på sig! Hjälp! Jag har tom försökt tvinga den till itunes genom att dra den mellan findermapparna, men det var ju lönlöst såklart. Är desperat pga irriterad!

Att enbart klicka på filen fungerar inte för mig heller utan jag måste manuellt importera den.
Genom att öppna iTunes,välja arkiv,importera till bibliotek.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-20 13:15

@lappen 71
Det var ju ett bra svar för det hade jag inte provat. Men nej, det funkar inte.

Ursprungligen av Yv1:

Det här är ju en bump deluxe men Google ger inga svar (?!?)

Jag har en klippt en mp3:a, sparat den som .aac, ändrat ändelsen till.m4r, den är under 30 sekunder lång och har ett unikt namn. Finder säger att det är en ringsignal och att itunes är förval att öppna men ändå importeras inte skiten! Stängde ner itunes, dubbelklickade på filen - itunes öppnades men låten flytar inte på sig! Hjälp! Jag har tom försökt tvinga den till itunes genom att dra den mellan findermapparna, men det var ju lönlöst såklart. Är desperat pga irriterad!

Fungerade för mig på första försöket. Både att hitta info - och att göra en signal efter "bruksanvisningen". Prova igen.
Guide: Skapa egna ringsignaler till iPhone | iPhoneGuiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-20 13:27
Ursprungligen av adress@mac:

Fungerade för mig på första försöket. Både att hitta info - och att göra en signal efter "bruksanvisningen". Prova igen.
Guide: Skapa egna ringsignaler till iPhone | iPhoneGuiden

Intressant, men jag kan inte konvertera till .aac i iTunes. Jag har inte det alternativet när jag högerklickar på låten. Jag har klippt och konverterat den själv i ett annat program. Jag har dessutom gjort det förut och det har fungerat finfint.

Ursprungligen av Yv1:

Intressant, men jag kan inte konvertera till .aac i iTunes. Jag har inte det alternativet när jag högerklickar på låten. Jag har klippt och konverterat den själv i ett annat program. Jag har dessutom gjort det förut och det har fungerat finfint.

Du måste välja i iTunes/Inställningar/Importinställningar vilken kodning du vill ha (tex AAC)
Valet ser du sedan om du högerklickar på filen "Skapa xxxx-aac"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-20 14:42
Ursprungligen av Goflorp:

Du måste välja i iTunes/Inställningar/Importinställningar vilken kodning du vill ha (tex AAC)
Valet ser du sedan om du högerklickar på filen "Skapa xxxx-aac"

Tack! Äntligen! Dock fortfarande irriterad över att det inte gick att importera på mitt sätt, som jag gjort förut. Det är ju liksom hela poängen med mac, det ska bara funka.

Bevaka tråden