Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av FillilutteN:

Jag la in mina i m4a-format men i guiden jag läste på stod det att man skulla ändra filändelsen till m4r, manuellt. Bara skriva det i filändelsen.

/ Jacob

Och det funkar eller inte?

Gick inte att förhandslyssna i alla fall. Och då antog jag att det inte fungerade alls så jag bara satte tillbaka allt som default.

/ Jacob

Jag fick det att fungera nu!

Följde denna guide.
http://www.iphoneskinning.com/2007/10/free-111-ringtones-patch.html

Det som jag föll på förr var att jag inte hade ett mellanrum mellan filändelsen och filnamnet.

Lycka till!
/Jacob

Är det så att om man lägger in en ringtone med sendsong och får det och fungera, och sen syncar en gång med iTunes (även om man kryssat ur synca ringtones) så försvinner den på telefonen i ringtones? Så är det för mej jävligt irriterande:mad:

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-11 17:27

samma för mig applemagic, även fast man bockat ur "synka ringtones" .... vad göra? blir galen

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-11 18:18

provade även filinuttens guide, men den vill inte spela upp låtarna, är tysta, kan det blivit fel med mecca filen då? (körde ibrickr)

Laddade hem iToner då fungerar det att synca, och det man lagt in ligger kvar, man får testa det i 30 dagar sen får man pröjsa 15 dollar tror jag det är, men det kan det nog vara värt:)

Ursprungligen av dilla:

provade även filinuttens guide, men den vill inte spela upp låtarna, är tysta, kan det blivit fel med mecca filen då? (körde ibrickr)

Haha! många varianter har jag hört men inte filinutten. Fult nick som hänger med sedan cs-tiden för många år sedan. Använder nog det fortfarande mest av brist på fantasi samt av notalgiska skäl.

Nog om det.

Aldrig kört ibrickr men testa att göra det med ett ssh-program typ Winscp. så gjorde jag och det fungerade. Bästa är väl att ta bort filen och sedan lägga in den nya istället för att ersätta vad jag hört.

Lycka till!
/Jacob

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-11 21:08

har ju windows, itoner går väl bara på mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-12 09:35

thnx ska prova de, provade öven iphonebrowser utan framgång

Annars finns det ett enkelt sätt för oss som inte är allt för snåla av oss..

http://www.efksoft.com/products/iphoneringtonemaker/index.htm

Du kan göra 3 gratis innan du måste köpa hela, men det kostar allt som allt 122 SEK och du kan göra hur många ringsignaler som helst av dina mp3-filer (klippa och lägga till effekter som du själv vill) och resultatet blir grymt!!

Synkar automatiskt med din iPhone och du skicakr enkelt över ringsignalerna till mobilen och du kan redigera dina signaler och mycket mer där till..!

Jag betalade gladeligen 122 kr och kan sedan använda koden jag fick för att aktivera iPhoneRingToneMaker vid tex formatering av datorn (vilket jag gjorde dagen efter jag laddat ner allt)..

Helt klart värt futtiga 122 SEK!!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-21 20:22
Ursprungligen av Pain Reaper:

Annars finns det ett enkelt sätt för oss som inte är allt för snåla av oss..

http://www.efksoft.com/products/iphoneringtonemaker/index.htm

Du kan göra 3 gratis innan du måste köpa hela, men det kostar allt som allt 122 SEK och du kan göra hur många ringsignaler som helst av dina mp3-filer (klippa och lägga till effekter som du själv vill) och resultatet blir grymt!!

Synkar automatiskt med din iPhone och du skicakr enkelt över ringsignalerna till mobilen och du kan redigera dina signaler och mycket mer där till..!

Jag betalade gladeligen 122 kr och kan sedan använda koden jag fick för att aktivera iPhoneRingToneMaker vid tex formatering av datorn (vilket jag gjorde dagen efter jag laddat ner allt)..

Helt klart värt futtiga 122 SEK!!!

Är det ett windowsprogram?

Ursprungligen av MatsOlov:

Är det ett windowsprogram?

Jajamensan!

Jag har Windows XP Professional SP2 och det fungerar så bra och felfritt som det går!!
Om dom inte lagt upp senaste versionen ännu och det inte funkar så skicka ett mail till dom så får du en direktlänk me den senaste versionen och den funkar 100% felfritt (iaf för mig)..:cool:

När du sedan betalar de 120 SEk om du vill de så kan du som sagt använda den varje gång du behöver registrera din version om du tex formaterat datorn eller ska ha det på en ny dator..;)

Jag har inte en enda negativ sak att säga om detta program!!
Blev väldigt positivt överraskad av alla funktioner och hur enkelt det är

Lånar denna tråd lite.. Kan man lägga in egna sms-signaler på en 1.1.1 själv eller med hjälp av något app?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-21 10:50

Kan man ha olika ringsignaler för olika personer/grupper som ringer?

Ursprungligen av mjg:

Kan man ha olika ringsignaler för olika personer/grupper som ringer?

Duger inte valet av ringsignal du kan göra under varje enskild kontakt?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-21 18:34
Ursprungligen av theplague:

Duger inte valet av ringsignal du kan göra under varje enskild kontakt?

Var det inte det jag frågade om? Så - man kan alltså tilldela varje person en unik ringsignal? (Grupptilldelning - som Nokialurar erbjuder - är i.o.f.s. överlägset).

Ursprungligen av mjg:

Var det inte det jag frågade om? Så - man kan alltså tilldela varje person en unik ringsignal? (Grupptilldelning - som Nokialurar erbjuder - är i.o.f.s. överlägset).

Ja.
Är det en avgörande fråga inför att du ska skaffa en iPhone?

  • Medlem
  • 2008-01-21 19:20

mjg och theplague, lugna ner er nu.

Ursprungligen av Baron:

mjg och theplague, lugna ner er nu.

Eh, jag är sjukt lugn .

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-21 21:35
Ursprungligen av Baron:

mjg och theplague, lugna ner er nu.

Jag är också sjukt lugn...jag tror du överreagerar...missuppfattar läget :-D. Läs bara vad som står så ska du se att läget är hur lugnt som helst.

Nå - man kan i alla fall tilldela signaler på kontaktbasis. vad som e så gött med Nokias grupptilldelning är att man en gång för alla sätter kontakter i grupper - och sen kan man byta signal för hela gruppen i ett nafs. Eftersom Apple's adressbok har ett utmärkt gruppsystem så tänkte jag att denna funktion vore självklar - kanske kommer den i en iPhone-update. Undran: Grupperna man har i Macens adressbok följer väl med till iPhone'n?

  • Medlem
  • 2008-01-21 21:45

Bra bra.

Ingen som vet om man kan ändra sms-signal och alarmsignal under 1.1.1?

Finns det någon guide eller program.. Har kört itoner för att byta ringsignaler..Vore grymt om det fanns något liknande för sms+ larm..

Ursprungligen av jurassic579:

Ingen som vet om man kan ändra sms-signal och alarmsignal under 1.1.1?

Finns det någon guide eller program.. Har kört itoner för att byta ringsignaler..Vore grymt om det fanns något liknande för sms+ larm..

Eh, Alarmsignal går välja exakt samma som de som ligger som ringsignaler. Iaf för mig. Är det inte så på din iPhone?

Sorry upptäckte det nu, signalerna hamnar även under alarm men inte sms...

kan man med ftp skicka över sms signaler?

Googlade runt gällande egna ringsignaler till iphone, och efter itunes 7.4 så tog dem bort så man inte kan göra egna signaler den vägen itunes syncar dem helt enkelt inte. Hittade då (för mac) att man kan använda "garageband" lägg in den ljudfil du vill, klicka på dela/skicka ringsignal till itunes, den ber dig då korta ner filen vilket du enkelt gör genom att dra det gula strecket som kommer upp uppe i fönstret till så lång du vill ha signalen. Klart ! Sync It !

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-25 00:18

Jag kan inte lägga in ringsignaler, jag har försökt med 1.1.2 + iTunes metoden,
Har döpt om filen till ringtone_name.m4r, och den hamnar under "ringsignaler" iTunes.
Men när jag kopplar inte min iPhone så lägg signalen inte in, den kommer heller inte upp om jag trycker "min iphone-->ringsignaler" det är bara tomt i den rutan,
Och jag har testat att starta om den.

Har även testat att lägga in filen via iBrickr, och det funkar inte heller.

Filen är 5:12 min lång, måste jag korta ner den för att det ska funka!? isf, med vilket program
gör jag det med.

P.S:
å ja jag har läst alla trådar jag har hittat, har suttit är i snart 2 timmar
D.S.

Ursprungligen av Palhson:

Jag kan inte lägga in ringsignaler, jag har försökt med 1.1.2 + iTunes metoden,
Har döpt om filen till ringtone_name.m4r, och den hamnar under "ringsignaler" iTunes.
Men när jag kopplar inte min iPhone så lägg signalen inte in, den kommer heller inte upp om jag trycker "min iphone-->ringsignaler" det är bara tomt i den rutan,
Och jag har testat att starta om den.

Har även testat att lägga in filen via iBrickr, och det funkar inte heller.

Filen är 5:12 min lång, måste jag korta ner den för att det ska funka!? isf, med vilket program
gör jag det med.

P.S:
å ja jag har läst alla trådar jag har hittat, har suttit är i snart 2 timmar
D.S.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så har dem "spärrat" den funktionen i itunes det senaste man kunde andvända den funktionen var itunes7.4. Och ja den får inte vara längre än 30 sekunder, men det kommer ändå inte funka :/ tyvär. Om du använder Mac så gör som jag beskrev ovan, eller be någon kompis som använder Mac, och sedan skicka filen .

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-25 00:59
Ursprungligen av Fredriik:

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så har dem "spärrat" den funktionen i itunes det senaste man kunde andvända den funktionen var itunes7.4. Och ja den får inte vara längre än 30 sekunder, men det kommer ändå inte funka :/ tyvär. Om du använder Mac så gör som jag beskrev ovan, eller be någon kompis som använder Mac, och sedan skicka filen .

Ursäktar min ouppmärksamhet. Ingen som vet vad jag gör för fel i iBrickr?

Ursprungligen av Palhson:

Ursäktar min ouppmärksamhet. Ingen som vet vad jag gör för fel i iBrickr?

Aldrig använt :/

Bevaka tråden