Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av dalan1:

jag har lagt in en egen signal som ringsignal...gick väldigt lätt!!
här finns en förklaring..
Så byter du ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se
sen finns ju iRinger med...

Lycka till

Detta fungerade bara bra för mig.

Tackar....

Ursprungligen av dalan1:

jag har lagt in en egen signal som ringsignal...gick väldigt lätt!!
här finns en förklaring..
Så byter du ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se
sen finns ju iRinger med...
Lycka till

Konstigt. För mej funkade det inte alls.
Det där kanske bara går på PC? iRinger är ju en .exe fil.

När jag byter ändelse till m4r och dubbelklickar dyker filen INTE upp bland ringsignalerna.
Och den går heller inte att flytta dit.

Fler förslag på hur man ska göra?

Köpte just en låt i iTunes som jag ville göra till signal, så läste jag här att detta inte stöds i Sverige ännu? Att köpa ringsignaler dvs. Stämmer det?

Ursprungligen av godpuppet:

Köpte just en låt i iTunes som jag ville göra till signal, så läste jag här att detta inte stöds i Sverige ännu? Att köpa ringsignaler dvs. Stämmer det?

Nej det finns inte ännu tyvärr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-13 14:18

Jag har inte något emot om jag får betala,:) bara det enklaste sättet att få ringsignaler till iphone, är inte alls teknisk av mig heheh:">

Ursprungligen av Mary_:

Jag har inte något emot om jag får betala,:) bara det enklaste sättet att få ringsignaler till iphone, är inte alls teknisk av mig heheh:">

Då rekommenderar jag mitt föregående inlägg! Väldigt lätt att använda!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Audiko.net fungerar bra, personligen använder jag iPhone Ringtone Maker

Efiko Software: iPhoneRingToneMaker

Kostar knappt 50:- men det är värt varenda krona (jag köpte det innan dessa gratisalternativ kom, men ångrar inte mitt köp)..
Så iPhone Ringtone Maker kan jag varmt rekommendera!! Det är för Windows så om du kör Mac blir det lite jobbigt att använda kanske.. (Kom jag på nu som skall beställa mitt livs första Mac imorgon haha);)

EDIT!
Kollade deras hemsida och det finns till Mac nu oxå!!
Måste ja ju dra ner det till min nu

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-11 22:19

the örjan: http://audiko.net/ringtone/

Dom går att lägga in direkt i iTunes och är gratis att ladda ner.

Det skall gå att ladda upp egna ringsignaler som den gör om i rätt format men det har jag inte lyckats med.

Ursprungligen av kainen:

the örjan: http://audiko.net/ringtone/

Dom går att lägga in direkt i iTunes och är gratis att ladda ner.

Han har redan försökt: http://www.99.se/1694184-post182.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-12 19:45
Ursprungligen av Adrian B:

Han har redan försökt: http://www.99.se/1694184-post182.html

Ja, men han kan ju inte lägga in de filerna på audiko. Utan det måste vara mp3orna.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-12 00:45

Fast mina filer ligger inte med .m4a ändelser, utan .m4r , kanske där problemet ligger?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-01-12 07:43
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-12 20:58

Nej med köpta låtar fungerar det mig veterligen inte alls... eller inte om de innehåller DRM iaf.

Låter som att någonting är lurt... måste missa någonting men jag vet inte riktigt vad... klur.

Du måste skojja!
Ska jag konvertera AAC till mp3 och sedan konvertera tillbaka till AAC igen?

Nu provade jag att manuellt lägga in en m4r-fil i mappen Ringtones i Finder i ställer för att använda iTunes.
Den dyker inte upp ändå, fastän den ligger där.
Det finns något osynligt i filen som gör att iTunes vägrar att se den som en ringsignal!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-21 21:39
Ursprungligen av the örjan:

Du måste skojja!
Ska jag konvertera AAC till mp3 och sedan konvertera tillbaka till AAC igen?

Nu provade jag att manuellt lägga in en m4r-fil i mappen Ringtones i Finder i ställer för att använda iTunes.
Den dyker inte upp ändå, fastän den ligger där.
Det finns något osynligt i filen som gör att iTunes vägrar att se den som en ringsignal!

Varför ska du konvertera tillbaka till AAC igen?

Ursprungligen av zappee:

Varför ska du konvertera tillbaka till AAC igen?

P g a detta i post #180.

"Metoden går i korthet ut på att man markerar start- och slut-punkter i iTunes (för att korta ner ringsignalen, det finns en gräns på 30-40 sekunder), konverterar den till AAC-format (om den inte redan är det) och kopierar den till skrivbordet så man kan ändra filtillägget från m4a till m4r. Sen är det bara att dubbelklicka på filen för att iTunes ska kopiera in den."

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 02:12
Ursprungligen av the örjan:

P g a detta i post #180.

"Metoden går i korthet ut på att man markerar start- och slut-punkter i iTunes (för att korta ner ringsignalen, det finns en gräns på 30-40 sekunder), konverterar den till AAC-format (om den inte redan är det) och kopierar den till skrivbordet så man kan ändra filtillägget från m4a till m4r. Sen är det bara att dubbelklicka på filen för att iTunes ska kopiera in den."

Well, jag sa till dig att använda audiko.net. Där laddar du upp en mp3fil och gör om den som du vill sedan kan du ladda ner den i rätt format för telefonen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-19 22:58

the örjan: men det fungerade med testfilen som jag skickade till dig?

Ursprungligen av kainen:

the örjan: men det fungerade med testfilen som jag skickade till dig?

Ja, det gjorde det. Det är därför jag tror att något är "osynligt".

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-01-21 01:35

denna länken kanske hjäper till lite!!!

http://se.youtube.com/watch?v=Xxv1Jy-bUAc&feature=channel_page

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-28 17:47

the örjan: Ringsignalen jag skickade till dig var nerladdad från audioko.net så de signaler som finns på sidan är borde fungera för dig iaf

  • Medlem
  • 2009-01-31 18:58

Jag tänkte höra med er om ni vet hur man ändrar SMS-signalen? Har Talking Alerts, men jag vill kunna välja som med ringsignalerna.. Är det krångligt?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-31 20:35
Ursprungligen av mefi:

Jag tänkte höra med er om ni vet hur man ändrar SMS-signalen? Har Talking Alerts, men jag vill kunna välja som med ringsignalerna.. Är det krångligt?

Går inte orginal i alla fall.

Ursprungligen av mefi:

Jag tänkte höra med er om ni vet hur man ändrar SMS-signalen? Har Talking Alerts, men jag vill kunna välja som med ringsignalerna.. Är det krångligt?

Ja det går men då får du ta dig in via ett FTP-program och där lägga in SMS-signalerna, och göra om de till ett visst format. Google it!

Och i Cydia finns det packs med signaler för Ring och sms.

Ursprungligen av generuss:

Ja det går men då får du ta dig in via ett FTP-program och där lägga in SMS-signalerna, och göra om de till ett visst format. Google it!

Och i Cydia finns det packs med signaler för Ring och sms.

Vill bara förtydliga om att det i sin tur kräver jailbreak.

  • Medlem
  • 2009-02-01 18:00

Jo har jailbreakat telefonen.. Men låter lite omständigt att hålla på med ftp - kan inte sånt.

Hjälp med ringsignaler!

Hej! Vet att det finns en diskussion om ringsingaler men jag har ett helt annat problem.
Har skapat 4 ringsignaler som jag lägger in i min iphone 3G, så läggs fyra låtar in men bara en låt och tre dubbleringar! Varför är det så? Kan jag bara ha en ringsignal eller?

MVH Lasse

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-02-01 21:00

prova göra ringsignalerna med den här då borde det funka http://audiko.net/en.html

  • Medlem
  • 2009-02-01 23:19

kikade ändå på det här med SSH, men kan inte hitta någon mapp på telefonen med namnet Audio.. Var hittar jag de nuvarande filerna?

Edit
Sorry, nu hittade jag min mapp, men får det inte att fungera. hade en m4r-fil som jag bytte namn på till sms-received1.caf. Med denna ersatte jag den som fanns i mappen, men på telefonen får jag inget ljud alls på den posten?

Senast redigerat 2009-02-01 23:47
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-02-04 19:35

sms signal till ett nr.

Om någon skulle ramla över ett program eller något som gör att man kan ställa in en unik sms signal till ett visst nr kan ni ju skicka ett pm.
För visst skulle det vara sjukt soft att ha det.
Vet att man inte kan göra det som det är nu men borde ju inte vara omöjligt.

/Alucard

Provade med Phoneview som ingick i MacHeist Bundle. Och där kan man gå in och lägga ringsignaler direkt in i iPhonen. Jag ville bara ge er tips att det funkar. Nu har jag Bob Hund som ringsignaler.

Bevaka tråden