Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar iPhone till Sverige!

Tråden skapades och har fått 899 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-02 15:08
Ursprungligen av Patrik D:

Dörrarna öppnas vid midnatt läste jag på Telias hemsida för några dagar sen Så på torsdag efter jobbet kan man gå hem, käka middag och sen börja uppladdningen!

Det är ju in den rätta Apple-andan om man säger så.

Ursprungligen av Patrik D:

Dörrarna öppnas vid midnatt läste jag på Telias hemsida för några dagar sen Så på torsdag efter jobbet kan man gå hem, käka middag och sen börja uppladdningen!

Då blir vi ganska långt före USA, har du någon källa på det?

Kolla i denna bloggen bla:
Jonasson Ny information från Telia kring iPhone 3G!

Informationen fanns på hemsidan första timmarna, sen försvann allt.

Men det kan ju ha ändrats.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-02 15:58

Man skulle kunna köpa en telefon, ta flyget till USA, och reta alla de som står i kö xD

Naturligtvis får man kvicka sig lite

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:12

Låsningen till Telia kan tas bort efter 12 månader för 300 spänn.

http://www.telia.se/files/Telia_Mobil_iPhone_prislista.pdf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:23

Priset för Bingo plus Fast pris blir mycket riktigt 298kr/månaden, som jag skrev tidigare idag. iPhonen kostar då 4395kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:32
Ursprungligen av maca:

Priset för Bingo plus Fast pris blir mycket riktigt 298kr/månaden, som jag skrev tidigare idag.iPhonen kostar då 4395kr.

Den lilla stackaren som ingen vill ha, ja...

Köa i HBG någon?
undrar när man ska säga upp sitt telenorabb. och be dem föra över numret till Telia, någon som har erfarenhet? Antagligen har frågan ställts förut, kanske av mig. Är sjukt trött och lite dement.

Till vänner - abonnemanget ser u rätt nice ut. 268 kr/ mån inkl fastpris. Man får punga upp en del för mobilen dock.

edit:
fast det är ju utan fria minuter osv iofs :/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-02 21:29
Ursprungligen av Andreas Th:

Köa i HBG någon?

Inte för jag ska ha någon men funderar på att svänga förbi när den släpps

Ursprungligen av Andreas Th:

Köa i HBG någon?
undrar när man ska säga upp sitt telenorabb. och be dem föra över numret till Telia, någon som har erfarenhet? Antagligen har frågan ställts förut, kanske av mig. Är sjukt trött och lite dement.

Till vänner - abonnemanget ser u rätt nice ut. 268 kr/ mån inkl fastpris. Man får punga upp en del för mobilen dock.

edit:
fast det är ju utan fria minuter osv iofs :/

Jag tänker köa! Teliabutiken på järnvägsgatan, eller? Ska vi ses där?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-02 22:22
Ursprungligen av henkebarn:

Jag tänker köa! Teliabutiken på järnvägsgatan, eller? Ska vi ses där?

Finns det någon annan?

Ett Max 25-abbonemang blir 268kr/mån med flatrate, det låter ruskigt lockande!

Då ska man bara lyckas laska upp 4395 i kontanter!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-02 21:42
Ursprungligen av chinobar:

Ett Max 25-abbonemang blir 268kr/mån med flatrate, det låter ruskigt lockande!

Då ska man bara lyckas laska upp 4395 i kontanter!

Hmm... Risken finns ju att luren blir lika dyr med Telia student då.

Blir att lyssna med telianissarna och höra vad de har att säga under veckan.

Ursprungligen av Kasaen:

Hmm... Risken finns ju att luren blir lika dyr med Telia student då.

Blir att lyssna med telianissarna och höra vad de har att säga under veckan.

Vad jag har hört så finns inte Telia Student kvar?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-03 10:05
Ursprungligen av Marcus_R:

Vad jag har hört så finns inte Telia Student kvar?

Du hade rätt. student har ersatts av Max 25. Nu vet jag iaf hur mycket som måste skramlas ihop till nästa vecka.

Frågan för mig är: Behöver jag en 16gig eller räcker det med 8? Används det utrymmet även för att spara kontakter och kalendernoteringar?

Ni som har erfarenhet av tidigare iPhone modeller, vad anser ni? Ska man gå på 8 eller 16 gig?

Ursprungligen av bastuman:

Frågan för mig är: Behöver jag en 16gig eller räcker det med 8? Används det utrymmet även för att spara kontakter och kalendernoteringar?

Ni som har erfarenhet av tidigare iPhone modeller, vad anser ni? Ska man gå på 8 eller 16 gig?

Jag har 16GB och tycker det var ett bra val. Visst man skulle säkert kunna klara sig med 8GB, men saker äter upp diskspacen, som extra appar man installerar, musik, filmer, foton m.m.

Skulle tippa på att bara själva systemet äter upp 1-2GB,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:48

Det känns som att i-paketen står sig rätt bra i jämförelse med de andra kombinationerna. Det blir mini-paketet 16GB för mig! Någon som köar i Uppsala?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 21:52

För mig blir det ett Telia Mobil 299 + Data... totalt 498:- i månaden och telefonen för 3420:-.

Det paketet passar mig som handen i handsken.

Max 25

Egentligen blir det billigare att köpa ett Max 25 abbonemang och en iPhone 16 gb med bindningstid på 18 månader än iMidi paketet, men då får man 5000 fria sms, man ringer för 0,49 öre till andra telefoner och gratis inom telia och det bästa av allt är fri datatrafik.

iMidi paket med 16 gb iPhone (18 månader): 11 402 kr
Max 25 paketet med fri data och 16 gb iPhone (18 månader): 10 064 kr.

Om man tänker såhär:
Man får 250 fria minuter i iMidi paketet.
Om man tar max 25: Hur mycket kostar det extra per månad utöver 248 kr att ringa 250 minuter för 0,49 öre per minut? Det skulle kosta 122 kr per månad. Om man tar 122 + 248=370 kr / månad.
370 x 18 = 6600 kr för 18 månader plus 5200 kr för telefonen vilket blir 11860 kr.

Det blir 400 kr dyrare att välja max 25 på 18 månader än iMidi. Men då har man ca. 250 minuter per månad, fri data och 5000 fria sms. Så det ger mer för pengarna (för mig iaf) eftersom jag skickar långt över 250 sms per månad, närmare minst 1000 sms. Och det kostar extra för datan efter att man använt 250 mb, det kan bli dyrt, väldigt dyrt. Det är skönt att veta att man har fri data och sms, vill man snåla med ringningen kan man skicka sms istället och be dom ringa upp

Ursprungligen av henkebarn:

Jag tänker köa! Teliabutiken på järnvägsgatan, eller? Ska vi ses där?

Jag är på Undrar om 00:00 stämmer, och om det blir så i HBG.
Ska bara ta reda på det där med att föra över numret från telenor, kan bli lite misslyckat att stå där utan att kunna köpa nåt
Springer nog in i telenorbutiken imorgon eller nåt och ber om en samlad slutnota för de resterande månaderna, och frågar samtidigt om nummertransport.
Det blir ifos tre-fyra månader :S Men jag får å andra sidan tillbaka pengar på skatten.... Ung och dum. Bara inte samvetet tar över nu i sista sekund...

Står mellan iMini och [ta bort: telia vänner] bingo för min del, du?

Tänker f.ö. bryta min LG i två delar när jag skaffat iPhone... Så det kan bli skoj

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag är på Undrar om 00:00 stämmer, och om det blir så i HBG.
Ska bara ta reda på det där med att föra över numret från telenor, kan bli lite misslyckat att stå där utan att kunna köpa nåt

Jag ska också föra över numret från telenor, dock bara portering. Låter abonnemanget rinna ut, typ. Men portering borde ju inte vara något problem?

Citat:

Står mellan iMini och [ta bort: telia vänner] bingo för min del, du?

Tänker f.ö. bryta min LG i två delar när jag skaffat iPhone... Så det kan bli skoj

Jag funderar på antingen 99 eller 199. Jag ringer väldigt lite. Skickar en del sms. Tror jag klarar mig med 199 i alla fall och kanske till och med 99. Ska se över mina fakturor. + Fastpris så klart.

Min SE åker åt pipsvängen

nytt brev från telia, nummer fyra. Nu kan man tydligen signera avtalet elektronisk under Mina sidor, men någon som har hittat hur man gör detta?

Ursprungligen av ratorinak1:

nytt brev från telia, nummer fyra. Nu kan man tydligen signera avtalet elektronisk under Mina sidor, men någon som har hittat hur man gör detta?

men kan man stå i en ascool kö på elektronisk väg? Nä just det! O:-)

HMmmm

Ursprungligen av Andreas Th:

men kan man stå i en ascool kö på elektronisk väg? Nä just det! O:-)

HMmmm

Men man kan ju, enligt deras sida, teckna redan nu, så allt går mycket snabbare - men jag finner inte detta alternativ någonstans. Hjälp!

Ursprungligen av ratorinak1:

Men man kan ju, enligt deras sida, teckna redan nu, så allt går mycket snabbare - men jag finner inte detta alternativ någonstans. Hjälp!

Låter smart. Jag har tyvärr inget konto där, kanske skulle kika på det imorgon då också samtidigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 22:07

Tycker att Bingo+Fast pris 199:- låter rätt bra, för totalt 298:-/mån.
Fast då blir ju telefonen rätt dyr å andra sidan...

Bevaka tråden