Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar iPhone till Sverige!

Tråden skapades och har fått 899 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 21:15

Mjg: Vad har du för belägg för att påstå att stenbeck-kulturen är vidrig???
Har själv jobbat mitt i den kulturen i 3år och saknar det en hel del... sen var det Jan´s attityd som många hade problem med, men det är ju passé sedan länge i och med att han gick bort för några år sedan. RIP

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-11 22:44

Jag kan tyvärr inte publicera mina "belägg" här. Det har inte med Stenbeck själv att göra - så pass kan jag säga. Fint att du trivdes där - jag är övertygad om att många anställda nte håller med om mina åsikter om Modern Times och resten av konglomeratet - men det är en annan sak och ovidkommande för mig.

Ursprungligen av Trineo:

Mjg: Vad har du för belägg för att påstå att stenbeck-kulturen är vidrig???
Har själv jobbat mitt i den kulturen i 3år och saknar det en hel del... sen var det Jan´s attityd som många hade problem med, men det är ju passé sedan länge i och med att han gick bort för några år sedan. RIP

Telia har gjort en minimal uppdatering av sin sida med iPhone.
Skrivit lite mer eggande information och lagt in två bilder.

Iphone 3G frn Apple - Ipod, snabb surf och inbyggd gps Telia

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-11 22:47

Kan inte göra intresseanmälan. Har trycket fått deras server att säcka ihop måntro?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-12 01:32

Vad tror ni månadskostanden för typ 200 minuter och fri 3G data hamnar på? Själv tror jag att det blir något runt 500 spänn, något jag är knappast beredd att betala.

Kan det bli till exempel 2000 för iPhone och 200:- per månad istället?

  • Oregistrerad
  • 2008-06-12 01:41
Ursprungligen av boris91:

Vad tror ni månadskostanden för typ 200 minuter och fri 3G data hamnar på? Själv tror jag att det blir något runt 500 spänn, något jag är knappast beredd att betala.

Kan det bli till exempel 2000 för iPhone och 200:- per månad istället?

Varför ska det vara så jävla dyrt?

Steve Jobs sa att telefonen skulle kosta max 199$ var den än såldes. 199$ är 1180,33 SEK. Det är ungefär halva priset ifall den skulle kosta 2000 SEK.

Så vad håller dom på med??

Ursprungligen av Elajtenworld:

Varför ska det vara så jävla dyrt?

Steve Jobs sa att telefonen skulle kosta max 199$ var den än såldes. 199$ är 1180,33 SEK. Det är ungefär halva priset ifall den skulle kosta 2000 SEK.

Så vad håller dom på med??

Glöm inte att du ska lägga till moms, som inte syns i de Amerikanska priserna, och Apples valutasäkring när du räknar. Kolla bara på iPod Touch, då får man räkna med $*9,01.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-12 16:47
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Glöm inte att du ska lägga till moms, som inte syns i de Amerikanska priserna, och Apples valutasäkring när du räknar. Kolla bara på iPod Touch, då får man räkna med $*9,01.

Glömde att vi bor i ett jävla skatt + moms-land.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-12 01:43

Han sa just det - men i nästan alla länder. Inte alla. Och Telia låter ju som ett företag som gillar pengar extra mycket tycker jag.

Kolla in presentationen: vid 1:40:00 börjar Steve prata om de olika länderna. Vid 1:40:11 ungefär säger han det magiska ordet "almost". Där ser ni.

Senast redigerat 2008-06-12 02:16

Farligt med såna här trådar är att det ofta kommer upp samma saker i de olika trådarna. Kan man inte slå ihop dem?

Om ni vill diskutera Italiens prissättning av iPhone med kontantkort så kan ni fortsätta här:
http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/245034-499-euro-f-r-iphone-3g-med-kontantkort-i-italien.html

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:38

8GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Ursprungligen av oykkh:

8GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

Om det är sant så känns det inte speciellt lockande, för dyrt, 200 kr för dyrt på det billigaste abonnemanget!

iPhone 8GB borde kosta 1499, allt annat är överpriser.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-14 20:54

Jag tror inte på denna info. Din kollega har blåst dig. Han vet ingenting och hittar på för att impa. All info är top secret.

Ursprungligen av oykkh:

8GB 1999:-
16 GB 2999:-
499:- 2000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
599:- 3500 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)
699:- 5000 samtalsminuter, fri surfning (upp till 10GB), fria SMS (upp till 5000)

tror ni dessa priser kan stämma? min kollega fick dessa priser av telia efter deras möte i veckan!! oOBS OBS!! detta är inte bekräftat av varken apple eller telia!!!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:53

förlåt om jag postade i flera trådar, men jag tänkte att alla ville nog se detta, men jag tycker priserna är ok, idag har jag operatören 3(TRE) med flaterate, 599kr+199kr för mobilen+99kr för data,, det bilr totalt ca 900-1000kr idag för mig, och då har jag en nokia n73,, men självklart har jag en iphone oxå med kontantkort i

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 20:57

japp, jag håller med dig,men blåser är väl o ta i,, det är mycket rykte nu, själv tycker jag priserna är helt ok,, billigara än vad jag trodde, och själv skulle jag spara ca 500kr varje månad, idag har jag mobil räkningar på ca 800-1200kr i månaden, så detta är ok för mig,, snart är det den 11juli

Jag ringer inte för mer än ca 30 kr/mån i dagsläget, men eftersom det är Apple och iPhone så kan jag tänka mig att sträcka mig till 200 kr/mån. Blir det 500 kr som minst så är det väl bara att inse att man får ta och vänta i ett par år till :-/

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 21:03

oj,, 30/mån,, det var billigt,, vad har du för super abb??

Inte abbonnemang utan mobilstofil (dvs har ett kontantkort som knappt används)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 21:08

aha. där ser man,, vad tycker du om prisena då??om dom stämmer? idag ringer jag ca 1-2 timmar varje dag o ca 10sms,,

Ursprungligen av oykkh:

aha. där ser man,, vad tycker du om prisena då??om dom stämmer? idag ringer jag ca 1-2 timmar varje dag o ca 10sms,,

Jag tycker det skulle vara totalt värdelöst. De förlorar antagligen mer än hälften av alla presumtiva kunder.

Måste få fråga en sak jag funderat på ang mobiltelefonringande:

Hur har ni tid att använda några timmar till att ringa privata samtal och SMS:a varje dag och vad pratar ni om ? Om ni studerar som ringer mycket kan jag förstå att tiden finns men för er som jobbar ? För vi pratar väl om privatringande och inte det man gör i jobbet ? Ni kan väl inte ha småbarn hemma ?
Samtalen gäller väl mer än bara tidbokning och korta besked ? Jag förstår ju att många på 99.se tillhör en generation som kommunicerar på ett annat sätt än vad jag gör. Samtal med släkt och nära tar jag alltid hemifrån men har märkt att många kan avhandla mycket privata saker på buss/spårvagn.

Jag vill se ett abonnemang liknande o2's billigaste. 75 minuter tal, 125 sms och fri data. Försöker Telia tvinga på mig 2000 minuter så blir det tyvärr ingen iphone via dem.

Samtalsminuterna är det minst intressanta med en iphone.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-14 22:53

jag har ingen hemtelefon längre, utan ringer bara från mobilen, jag ringer väl ca 1500-1800min i månaden o skickar ca 300sms! idag har jag flatrate hos tre! 599kr,, så för 499kr/månaden skulle jag jufå fri surf oxå,, vi får se om dessa priser stämmer,, tror nog att det kanske kommer 299kr/mån men då kanske mobilen blir dyrare, hur ser a&t abb ut??

Ingen ide att jämföra med at&t. Ta bara en sån sak som att man betalar för mottagna sms. De har en helt annan prissättning på mobila tjänster där. Bättre att jämföra med de Europeiska operatörerna.

Senast redigerat 2008-06-15 10:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 11:10

Eller varför inte dra upp att de i USA betalar även för inkommande samtal.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-18 11:15

Jisses. Är det sant? Dom ska då alltid vara annorlunda resten av världen...mera än t.o.m. fransmännen.
Nå - det och andra konstigheter och djungelliknande villkor gällande mobiltelefoni - gör ju att jag nu förstår varför personsökare fortfarande is the big thing over there.

Ursprungligen av Trineo:

Eller varför inte dra upp att de i USA betalar även för inkommande samtal.

Jag signade upp mig för det här också, och jag börjar förstå varför Apple kallas så duktiga på att använda förväntningar och mediadramaturgi.

Ett pressmeddelande från Apple säger att vi kan gå in på Telia för information. Hos Telia finns inte mycket till information om priser eller abonnemang, men man kan prenumerera på ett nyhetsbrev som ska hålla mig uppdaterad. Idag fick jag detta nyhetsbrev, som inte ger mig någon ny information, utan hänvisar till sidor (där jag inte finner någon ny information).

Allt är bara påminnelser: Håll elden vid liv!

Kanske redan alla vet att fler än telia kommer att sälja iPhone, följande fanns i ett brev från telia som damp med till oss som bett telia hålla oss uppdaterade - går inte att tolka det på annat sätt än att dom kommer att få konkurrens - så tolkar jag "till en början":

Bevaka tråden