Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar iPhone till Sverige!

Tråden skapades och har fått 899 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror Telia kommer mjölka iphonen i Sverige på så mktpengar det bara går

299:- 399:- 499:- Privat
399:- 499:- 599:- Företag
är inte en omöjlig prisbild . om inte dyrare ...

men som jag skrivit tidigare ..
Apple iChat för Windows låter självklart
när iPhone får iChat ..

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag tror Telia kommer mjölka iphonen i Sverige på så mktpengar det bara går

299:- 399:- 499:- Privat
399:- 499:- 599:- Företag
är inte en omöjlig prisbild . om inte dyrare ...

men som jag skrivit tidigare ..
Apple iChat för Windows låter självklart
när iPhone får iChat ..

Så länge det inkluderar fritt internet och en del fria minuter och sms per månad tycker jag de priserna är rimliga och då är jag student med inte alltför mycket pengar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-27 09:10

Kommer den att gå att köpa utan abb tro? I Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 09:14

Jag har inga problem med 499:- per månad.

Kanske ska höra med mina gamla arbetskamrater om dom just nu sitter och implementerar Visual Voicemail för telias mobilsvar eller om dom redan är klara...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-05-27 09:14

Vilken tur att jag ändrade bolag till Telia för några månader sedan och dessutom utan bindningstid Äntligen

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-27 09:16

Bra med Telia. Då slipper jag köpa en.

Bra, dags att säga upp nuvarande abbonemang hos Telenor - om Telia & Apple är smarat så gör man så att man istället pressar priserna nedåt och kapar därmed åt sig större marknadsandelar.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-05-27 09:21

Då ær det kørt. Inte chans att jag lierar mig med gamla monopol Telia.........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 09:28

Äntligen! Nu får vi börja planera för de där mötena mitt i natten när gamla SE telefoner skall offras i fullmånens sken!

Jag tror inte att Telia kommer ta ut högre priser än andra operatörer i Europa.

Det verkar som att Apple varit mycket strikta med hur pressmeddelandet från operatörerna skall utformas. Ingen säger något annat än att operatören si och så kommer att börja sälja iPhone senare under året.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Äntligen! Nu får vi börja planera för de där mötena mitt i natten när gamla SE telefoner skall offras i fullmånens sken!

Johan

Synd, jag har redan slaktat min SE K610i, och min iPhone som jag kör med nu har jag inte tänkt bränna på bål. Hoppas bara inte habegäret blir för stort för den nya modellen, har bara haft min sen 9 maj. Blir en dyr affär isf.

Är det kanske dags för mina gamla sura teliaaktier att ta ett glädjeskutt nu äntligen...:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-27 10:09
Ursprungligen av Niklas99:

Är det kanske dags för mina gamla sura teliaaktier att ta ett glädjeskutt nu äntligen...:)

Haha, är de smart att köpa telia aktier nu kanske?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-27 11:53
Ursprungligen av Pokko:

Haha, är de smart att köpa telia aktier nu kanske?

Snarare Appleaktier.

  • Oregistrerad
  • 2008-06-10 17:27

Kommer man att kunna köpa iPhone 3G utan abbonnemang i Sverige?? För jag vill inte ha Telia av ett stort antal olika anledningar. Jag har Comviq och ska så ha i fortsättningen med. Och jag bryr mig inte heller om de grejor som Telia kan erbjuda i sitt nät som inte Comviq har.

Ursprungligen av Elajtenworld:

Kommer man att kunna köpa iPhone 3G utan abbonnemang i Sverige?? För jag vill inte ha Telia av ett stort antal olika anledningar. Jag har Comviq och ska så ha i fortsättningen med. Och jag bryr mig inte heller om de grejor som Telia kan erbjuda i sitt nät som inte Comviq har.

Heh.. alltså om TeliaSonera är de enda som säljer iPhone i Sverige kommer den knappast inte säljas utan deras abonnemang. Så jag vågar säga "nej, det kommer du inte".

  • Oregistrerad
  • 2008-06-10 21:58
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Heh.. alltså om TeliaSonera är de enda som säljer iPhone i Sverige kommer den knappast inte säljas utan deras abonnemang. Så jag vågar säga "nej, det kommer du inte".

Amen vafaaaaan. Hur ska jag då göra som inte vill ha det sunkiga Telia då? De har såna helsjuka priser.

Kommer man att kunna importera en Iphone 2 för en billig peng (iochmed att den är skitbillig nu) via internatinal imports?

Ursprungligen av chuck:

Äntligen! Nu får vi börja planera för de där mötena mitt i natten när gamla SE telefoner skall offras i fullmånens sken!

Jag tror inte att Telia kommer ta ut högre priser än andra operatörer i Europa.

Det verkar som att Apple varit mycket strikta med hur pressmeddelandet från operatörerna skall utformas. Ingen säger något annat än att operatören si och så kommer att börja sälja iPhone senare under året.

Johan

Glöm inte att meddela mig, jag tar med mina SE och lite bensa!

Ursprungligen av gpd:

Då ær det kørt. Inte chans att jag lierar mig med gamla monopol Telia.........

Då får du väl hålla dig till en Nokia 3210 och Tele2 då eller nyt sånt.

Du låter lite bitter.

Redan toppnyhet på dn.se

  • Medlem
  • City
  • 2008-05-27 09:25

Det som är synd med Telia (Förutom tappade samtal och priserna) så är det irriterande att man inte kan betala av liggande abbonemang. De flesta operatörerna accepterar slutfaktura, men inte Telia, inte ens om man erbjuder att betala extra pengar. Bara för det så blir det svårt att gå över. Håller nog fast vid min iPhone om generation 2 nu inte har solceller och något annat tufft

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-27 09:31

Det här är ju bara för bäst, förutom att det är hos Telia men det kan jag leva med.

Då är det bara att vänta på riktig lansering nu då och få sig ett slutpris.

En annan intressant fråga är om telia tänker erbjuda samtal och data roaming mellan länderna man opererar i eller om de kommer att spela fult och debitera 6kr/min och 185kr/MB och skylla på att man är separata bolag och inte har roamingavtal med sig själv.

Underbart! Jag är så glad, skönt att att veta att jag slipper byta operatör.

Chattade med Telenor och sa upp mitt abbonemang hos dom, där påstods det att fler kommer att få sälja med 3G, så här såg mitt chat ut ( har plockat bort mitt personnummer ), min fråga till dom var "Kan jag säga upp mitt abbonemng här och nu, pg.a att Telia fått iPhonen?":

Välkommen till Telenors kundservice du pratar med George. Vad kan jag hjälpa dig med?

09:33 Hej
09:34 Ja det kan du, jag vill veta hur jag säger upp mitt abbonemang nu när Telia fått iPhone
09:34 Du kan avsluta abonnemanget via mig om du vill.
09:34 Din abonnemangsform har 3 månaders uppsägningstid. Ska jag avsluta det omgående och att du därefter mottar en slutfaktura på resterande fasta avgifter eller vill du bruka abonnemanget dessa tre månader?
09:35 Ah, lysande.. men är du säker på att det är 3 månader, jag har ju haft det nummret i ca: 3 år
09:36 Ja, jag är säker.
09:37 Går det att sätta slutdatumet till den sista i denna månad ?
09:37 Så att det avslutas den 30 juni menar du?
09:38 Ja det blir väl 3 månader bortom den sista maj då, eller ?
09:39 Det stämmer. Sista maj menade jag självklart.
09:39 Om jag säger upp det nu direkt, när är då det sista datumet som jag kan ringa på den? Sista augusti ?
09:40 Antingen idag eller 25 augusti.
09:42 OK, då säger jag upp den via dig här och nu.. synd att ni inte fick iPhonen, jag har trivts med Telenor.. sänd nmig det papper som behövs.. ja om nu min namnteckning behövs.. tack
09:43 Vad jag vet så kommer 3G versionen av iPhone släppas så alla operatörer kan sälja den.
09:43 Kan jag ta ditt personnummer bara.
09:43 Nej ingen namnteckning behövs. Vill du avsluta så abonnemanget upphör idag eller om 3 månader?
09:44 Trevligt... mitt personnummer är: 48XXXX-01XX - jag vill att det blir så att jag kan ringa de kommande 3 månaderna och därefter så har all kontakt upphört..
09:44 Då avslutar jag det den 25 augusti enligt önskemål. Vill du avsluta ett senare datum
09:46 det blir bra med 25:e augusti... tror inte telia är på banan med iPhonen innan dess...
09:46 Jag har även skickat bekräftelse angående det. Jag får önska en fortsatt trevlig dag!
09:46 Det samma till dig med - tack också..

Men OK, en supportnisse kanske bara gissar eller ha blivit tillsagt att påstå att även dom finns kvar i bilden..

Ursprungligen av Olle@mac:

09:43 Vad jag vet så kommer 3G versionen av iPhone släppas så alla operatörer kan sälja den.
Men OK, en supportnisse kanske bara gissar eller ha blivit tillsagt att påstå att även dom finns kvar i bilden..

Ja så är det säkert. Alla har ju påstått att de ska sälja iphonen sedan begynnelsen.
Om det nu är så att flera än Telia kommer att sälja den och ryktet att den kommer att släppas 'world wide' nästa månad får de andra operatörerna skynda på rejält om de ska få ut någon pressrelease och inte bli bestulen på rampljuset.

Upp till bevis bara - ut med en pressrelease, svårare än så är det inte om man verkligen har en deal.

Olle@mac:
Tror du på allvar att någon på en support chat sitter inne på sådan info innan Telenor skulle gå ut med en pressrelease?
De vill självklart att du ska stanna som kund så länge som möjligt.

Ursprungligen av theplague:

Olle@mac:
Tror du på allvar att någon på en support chat sitter inne på sådan info innan Telenor skulle gå ut med en pressrelease?
De vill självklart att du ska stanna som kund så länge som möjligt.

Med tanke på att ingen operatör som har skickat ut pressmeddelanden har börjat sälja den nu på en gång så kan jag tänka mig att avtalet som skrevs på gjordes av en person på Apple och ledningen hos Telia, och nu när det är officiellt kan man börja utbilda personal och börja förbereda.

Så nej, inte ens chans att nån KC nisse vet något överhuvudtaget.

Ursprungligen av theplague:

Tror du på allvar att någon på en support chat sitter inne på sådan info innan Telenor skulle gå ut med en pressrelease?

Nej, gör du?

Jag bara delger ett samtal och förmodar att merparten av alla på 99 är läskunniga, dvs. har förmåga att tolka vad dom läser.. fast det är ju fullt möjligt att Telia och Apple klarar sig undan kritik om fler får sälja iPhonen, jag tror inte att TELIA är i behov av ännu mera kritik än vad dom brukar få. Det är väl i Frankrike som Apple fick kritik för att hämma den fria konkurensen, är det realistiskt att tro att dom skulle upprepa ett sådant misstag?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-27 10:20
Ursprungligen av Olle@mac:

Nej, gör du?

Jag bara delger ett samtal och förmodar att merparten av alla på 99 är läskunniga, dvs. har förmåga att tolka vad dom läser.. fast det är ju fullt möjligt att Telia och Apple klarar sig undan kritik om fler får sälja iPhonen, jag tror inte att TELIA är i behov av ännu mera kritik än vad dom brukar få. Det är väl i Frankrike som Apple fick kritik för att hämma den fria konkurensen, är det realistiskt att tro att dom skulle upprepa ett sådant misstag?

Jag tror inte det var kritik som ändrade Apples policy - det var fransk lagstiftning.

Bevaka tråden