Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i Panther

Tråden skapades och har fått 396 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-02-26 20:27

Två stycken bugar kan jag bidra med:

1. Om man har aktiverad och bokar för "visa filtillägget" så ändras katalog-namnen i Finder från svenska (om man har svenska OS installerad) till engelska, dock bara några av dem, inte hela Finder katalogen.

2. Internationella inställningar med 2 olika layouter på skrivbordet med språk svenska och polska.... så dyker det upp efter uppstarten (dock inte vid varje uppstart) även den tjekiska layouten.

Problemet nr 2 har överlämnats vidare för utredning.

Dorra

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2005-02-28 13:44

Såg på sidan 2 eller 3 av denna enorma inlägg om badbollande. Om jag inte har alldeles fel så löses detta genom att flytta till Trash respektive filer/mappar för respektive program i Catches katalogen i hemma mappen och sedan starta om datorn. Alternativ är att dra dem till skrivborder om man inte vågar kasta bort dem direkt.

Dorra

Har precis uppdaterat till 10.3.9 och ett problem har uppstått.
På min dator har jag även en användare (min flickvän) med viss begränsning och en (gäst) med begrännsad finder.
När jag kört uppdateringen kan jag inte logga in på min flickväns konto alls.
Processen "/System/Library/LoginPlugins/MCX.loginPlugin/Contents/MacOS/MCXAppItems -u My Applications" hänger sig konstant. Kör jag en kill -9 "pid" via ssh så kommer jag in och allt funkar som vanligt. Är det någon som kan hjälpa mig vore jag tacksam.

Jag har exakt samma problem som du men har inte heller en aning om vad man ska göra. Har försökt reparera permissions men det gör ju ingen skillnad. Dessutom verkar det som om den inte kan reparera felen den hittar. När jag har kört reparationen så finns det fortfarande fel kvar när man kontrollerar.
Man kan väl bara hoppas att Apple släpper en ny updatering snart. Kanske man skulle meddela dem om detta?

Ursprungligen av Martin Malmquist:

Jag har exakt samma problem som du men har inte heller en aning om vad man ska göra. Har försökt reparera permissions men det gör ju ingen skillnad. Dessutom verkar det som om den inte kan reparera felen den hittar. När jag har kört reparationen så finns det fortfarande fel kvar när man kontrollerar.
Man kan väl bara hoppas att Apple släpper en ny updatering snart. Kanske man skulle meddela dem om detta?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107298

Inget konstigt med att vissa rättigheter visar sig om och om igen i Skivverktyg.

Är det någon mer än jag som märkt att man inte (i alla fall inte alltid) kan "browsa" en firewire-disk som det kopieras till? Kan hända att det är så med "vanliga" hårddiskar också.

Minns inte att det var såhär i 10.3, men i 10.4 är det så.
Hände mig senast i dag.

Ursprungligen av star-affinity:

Är det någon mer än jag som märkt att man inte (i alla fall inte alltid) kan "browsa" en firewire-disk som det kopieras till? Kan hända att det är så med "vanliga" hårddiskar också.

Minns inte att det var såhär i 10.3, men i 10.4 är det så.
Hände mig senast i dag.

Med min uråldriga NewMotion-disk (köpt runt 2001-2002) så gick det utmärkt(not1) att samtidigt kopiera till, från och bläddra på skivan. Måste vara något med skivan skulle jag tro.

not1: Jag sörjer min NewMotion som gav sin sista suck förra veckan efter att ha överlevt en översvämning i lägenheten.

Bevaka tråden