Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Store till Sverige i April?

Tråden skapades och har fått 576 svar. Det senaste inlägget skrevs .

17 kr?

Patrik Andersson från Apple visade bl.a upp iLife på Janssondatas nya citybutik (Helsingborg)i förra veckan.

Frågan om ITMS togs upp av deltagarna och Patrik sade att ett av problemen var skatter, och detta skulle driva upp priset till 17 spänn per låt. Repliken från Apple till skivbolagen var att "9 spänn är ju bättre än ingenting".

Så om ITMS startar i Sverige snart, har tydligen förhandlingarna fallit väl ut. Tror inte att Apple har gått med på 17:-/låt...

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-04-27 23:11

17 spänn? Jag tycker faktiskt även 9 kr är för högt för en komprimerad ljudfil man inte äger "fysiskt". Fast iTMS verkar ju ha slagit igenom i andra länder. Kanske ändrar uppfattning när det lanseras här...

*Är så galen att jag nästan skulle sitta uppe till midnatt om jag inte hade skola imorgon...*
p.s. Jag har inget kreditkort...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 00:02

Då var det efter midnatt och ingen ny Music Store ännu. God afton.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-04-28 00:10
Ursprungligen av xerent:

Då var det efter midnatt och ingen ny Music Store ännu. God afton.

Inte tio minuter över heller.

Går 99mac klockan fel? En timme efter CET?

Ni tror väl inte på allvar att Apple bara kastar upp en sån sak som iTunes Music Store mitt inatten utan att ha något litet event? :). NÅGOT måste de ju göra, de kan ju inte släppa det i all hemlighet, eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 08:22

jag hade hoppats på reklam i morgontidningen idag.. "Itunes Music store Sverige - idag"
men än så länge har jag inte sett något..

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-04-28 00:29

Funkar inte kl. 00:29.

Ursprungligen av henil:

Funkar inte kl. 00:29.

Inte 00:31 heller.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-28 09:02

www.itunes.se går fortfarande till: ...pama

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-28 09:29

Kommer inte iTMS till sverige den här veckan så vet min besvikelse inga gränser. Kommar att bli mycket svårt att komma över.

Då blir det till att ladda ner så mycket musik som möjligt via P2P och dyligt i ren protest!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:35

fler än jag som en gång i halvtimman laddar om apples hemsida och "choose store" i itunes ??

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-28 09:40
Ursprungligen av Martin Lundin:

fler än jag som en gång i halvtimman laddar om apples hemsida och "choose store" i itunes ??

Njae, en gång i kvarten blir det nog.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:39

Varför kommer det inte?

Det verkade ju så bra i förrgår...

Varför ska Finland få ha men inte vi?

Ursprungligen av donper02:

Varför kommer det inte?

Det verkade ju så bra i förrgår...

Varför ska Finland få ha men inte vi?

Finland har Euro så det gör det hela en aningen enklare och dessutom har Sverige en helsikes massa lagar och regler som begränsar individens valmöjligheter.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:53
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Finland har Euro så det gör det hela en aningen enklare och dessutom har Sverige en helsikes massa lagar och regler som begränsar individens valmöjligheter.

Alla civiliserade länder har lagar som begränsar individens valmöjligheter. Att Sverige inte fått butiken än beror snarare på att vi har en mäktig skivindustri här som har styrkan att stå emot Apples förhandlare. På gott och ont.

Vad gäller iTMS så är det väl mer logiskt om den lanseras i morgon tillsammans med Tiger. Och kommer den inte då så blir det väl nästa vecka. Ta det lungt. Vi har väl sett nog med bevis för att vi ska vara säkra på att lanseringen är nära förestående. Men man kan i och för sig inte vara för säker. Steve kanske blev sur när en massa nyfikna smög in i butiken i förtid så att han har beslutat sig för att straffa svenskarna genom att skjuta upp lanseringen till november.

Edit: skönhetsfel

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:56
Ursprungligen av boma:

Alla civiliserade länder har lagar som begränsar individens valmöjligheter. Att Sverige inte fått butiken än beror snarare på att vi har en mäktig skivindustri här som har styrkan att stå emot Apples förhandlare. På gott och ont.

Vad gäller iTMS så är det väl mer logiskt om den lanseras i morgon tillsammans med Tiger. Och kommer den inte då så blir det väl nästa vecka. Ta det lungt. Vi har väl sett nog med bevis för att vi ska vara säkra på att lanseringen är nära förestående. Men man kan i och för sig inte vara för säker. Steve kanske blev sur när en massa nyfikna smög in i butiken i förtid så att han har beslutat sig för att straffa svenskarna genom att skjuta upp lanseringen till november.

ha, ha. DET vore för tragiskt...

Ursprungligen av boma:

Steve kanske blev sur när en massa nyfikna smög in i butiken i förtid så att han har beslutat sig för att straffa svenskarna genom att skjuta upp lanseringen till november.

Edit: skönhetsfel

Om så vore fallet så borde inte Australiensarna få sitt ITMS förrän efter nyår för tydligen finns det folk där som kunnat KÖPA spår från en Australisk ITMS trots att den inte ens har öppnat ännu.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 11:43
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om så vore fallet så borde inte Australiensarna få sitt ITMS förrän efter nyår för tydligen finns det folk där som kunnat KÖPA spår från en Australisk ITMS trots att den inte ens har öppnat ännu.

...och norrmännen har shoppat loss på Lene Marlin-låtar på norska iTMS, och Rickard A har köpt Kent-låtar på svenska iTMS. Kolla högre upp i tråden. Så visst är det på gång. Kanske bara handlar om timmar eller nån dag innan det öppnar, känns det som.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-28 10:40

Jag försöker istället logga in mig på the swedish store varje timme. Kommer dock inte längre än till "Terms of service" (där texten fortfarande inte är upplagd)...

edit: syftningsfel

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 11:01

det har inget med Euro att göra. att klara av olika valutor är ett väldigt litet problem, i jämförelse med problemet för skivbolaget att reda ut rättigheter. tex, vilket av alla Universal-bolag ska få pengarna om en artist utgiven i Tyskland säljs i Sverige.

eftersom dom har varit så otroligt duktiga på att stoppa import för vanliga skivbutiker, så har dom idag inget system för sådant.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-28 11:17

dom öppnar ganska snart, jag forsökta att logga in, och fick detta meddelande, men inte längre....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-28 11:28
Ursprungligen av smurf:

dom öppnar ganska snart, jag forsökta att logga in, och fick detta meddelande, men inte längre....

Det är det jag har fått upp senaste dygnet. Dessförinnan kom man ett steg längre...

Uppdatering: kollade precis och kommer fortfarande till "terms of service" men inte längre.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-28 11:47

ikväll eller imorgon, troligast imorgon... satsa pengar?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 11:49
Ursprungligen av Filip:

ikväll eller imorgon, troligast imorgon... satsa pengar?

Jag hoppas på kl 18.00 ikväll, men jag satsar inga pengar. Måste ju ha dem så jag kan shoppa loss på iTMS ikväll!

Jaha, väntar med spänning. Finns det någonting annat än de där läckta bilderna på flaggorna som säger att iTMS kommer till Sverige idag?

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-28 12:07
Ursprungligen av Ciryon:

Jaha, väntar med spänning. Finns det någonting annat än de där läckta bilderna på flaggorna som säger att iTMS kommer till Sverige idag?

Ciryon

Ögna igenom tråden och du kommer att finna att man nästan kan logga in "The Swedish Store" och att man har kunnat söka efter svenska låtar med priset 9:- samt att Rickard A med ett amex-kort t o m lyckats köpa ett par Kent-låtar...

priset?

är priset 9kr per låt då eller.... som svensk motsvarighet mot 99cent.

-----
18/2 = 9 kr .....just de... sorry

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-04-28 12:36

men inget av detta säger ju att det skall komma idag, tycker det verkar sannolikt att imorgon, när de släpper Tiger kommer på "en sak till" att presentera för oss...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 12:44
Ursprungligen av Filip:

men inget av detta säger ju att det skall komma idag, tycker det verkar sannolikt att imorgon, när de släpper Tiger kommer på "en sak till" att presentera för oss...

Risken finns väl att folk då kommer att tro på vad Jim Allchin (Microsoft-höjdare) sa tidigare i veckan, att "Tiger är ett tillbehör till iPod".

Bevaka tråden