Ni har alltså problem med varandra!
Skämt åsido, om vi delar upp det i två problem:
1) Mailen kommer inte fram?
Det gör de nog. De ligger troligtvis i en skräpmapp igen. Som jag antydde tidigare kan det bli ganska rörigt med mappar ibland. Mitt råd är åter igen att mottagaren kontrollerar via sin telia-webmail, där han kan se alla mappar, ifall det blivit dubletter. Om det är ett problem för mottagaren kan vi gå vidare med orsaker varför det blir så, men kanske bättre han själv registrerar ett konto här då, det är inte ditt ansvar
Om mailen inte skulle komma fram skulle du få ett felmeddelande i retur. För säkerhets skull kan du kolla efter sådana felmeddelandena i skräpposten. För att kolla på alla dina mappa på webservern loggar du i ditt fall in via www.icloud.com.
2) Varför markeras dina mail som skräp?
Detta är det egentliga problemet. Även här kan man behöva felsöka både på sändarens och mottagarens sida.
2 a) För att felsöka på din sida behöver du berätta lite mer om vilka olika operativsystem och mailprogram du använder, om du använder flera olika enheter och vilken internetleverantör du har. Som jag skrev tidigare så kan en orsak till skräpmarkering vara att man inte sänder mailet via apples utgående mailserver. Exempelvis ställt in epostprogrammet så att du använder @me.com som avsändaradress men i verkligheten använder din internetleverantörs utgående smtp-server. Men om du använder en macOS eller iOS-enhet brukar det ställas in automatiskt rätt för @me.com/icloud.
2 b) På mottagarens sida kan mailen dels bli skräpmarkerade på mailservern (hos telia), och dels i hans epostprogram, beroende på hur han ställt in det. Han kan någon gång ha varit inne på webmailen och råkat markera så att din avsändaradress ska svartlistas. Vi kan bara gissa. Men jag tror vi hittar felet någonstans där, hos honom. Jag tror på dig