- Telia Kundservice
- Medlem ●
- Luleå
- 2012-06-11 13:33
Idag har jag blivit så pass förbannad att jag på stående fot avslutade mina samtliga abonnemang hos Telia.
Det hela började med att jag gick in i min lokala Telia-butik för att få hjälp med mitt strulande mobila bredband.
Först efter en dryg halvtimmes väntan för jag prata med en säljare. Jag förklarade precis som i denna tråd http://www.99.se/natverk-sakerhet/288445-guide-ansluta-mobilt-bredband-utan-att-anvanda-operatorens-mjukvara-2.html att mitt modem inte kunde ansluta till internet, men att den hade mottagning. Kort sagt så är problemet att den kopplar upp som den ska, men efter 7 sekunder kopplar den ner automatiskt utan att man kan påverka något. Detta gäller oavsett om man kör med Telias programvara eller den inbyggda i OS X. (10.7.4)
Till en början var säljaren vänlig och tillmötesgående. Jag hade datorn med mig och jag demonstrerade problemet. Vi provade därefter att byta simkortet. Nu uppstår ett nytt problem. Eftersom jag fick ett nytt simkort för så sent som två veckor sedan, eftersom mitt gamla blivit avaktiverat pg a det inte använts på länge så fick vi ingen täckning efter att vi bytt simkort. (kontantkort)
Säljaren sa att det var emot deras policy att ladda kortet med en dags-surf för att kunna kolla om det nya simkortet fungerade. Ville jag ha reda på det fick jag helt enkelt ladda på kortet ur egen ficka för att kunna felsöka vidare. Jag förklarade lugnt och sansat att jag tyckte det var otroligt dålig service, men fick inget gehör.
Som en följdfråga frågade jag om jag om möjligt kunde få testa med ett nytt modem för att se om problemet försvinner, fungerar det nya modemet så köper jag det, men jag vill veta att det fungerar först innan jag betalar det!
Men nej, det gick absolut inte! Vill jag felsöka vidare får jag köpa ett modem för 300:- och hoppas att det löser problemet. Om det inte funkade det heller? Tja, då får jag väl skylla mig själv tyckte säljaren. (Han sa det inte rakt ut, men om man läste mellan raderna) Vidare tyckte säljaren att detta är något jag borde ta med supporten eftersom det är "svårt att felsöka i butik". Problemet var att jag hade blivit uppmanad att uppsöka en butik eftersom supporten tyckte det var precis tvärtom!
'Nu hade jag varit i butiken över en timme och inte ett skit hade förändrats, förutom att jag var arg som ett bi och hade ett blodtryck på gissningsvis 360.
Det hela slutade med att jag meddelade med en aningen irriterad röst att om de inte ens vill hjälpa sina kunder så vill jag avsluta samtliga abonnemang hos dem. Ett par minuter senare hade jag sagt upp 3 abonnemang, och det känns fortfarande jävligt skönt! Det enda jag ångrar är att jag inte gjort det tidigare.
Så, en 8 år lång era är snart över, bara 3 månader kvar! (uppsägningstid) Så nu är jag på jakt efter en ny operatör, en operatör med SUPPORT på sina produkter!
Farväl Felia, hoppas att vi aldrig ses igen!
Hej!
Jag ber om ursäkt för att vi inte har kunnat lösa ditt problem tidigare. Du ska självklart inte behöva kontakta oss så många gånger för samma problem. Det låter som att man skulle behöva byta ut det modem du har. Om du fortfarande är intresserad av att använda abonnemanget så hjälper jag dig gärna. Du kan kontakta mig privat här med dina uppgifter så ska jag se vad som går att göra.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice