Jag höll på att få tre (3) men det slutade med noll (0)... Enbart pga Telias agerande:
* beställer (#1) iPhone 4 32GB svart hos Kundtjänst, 2010-08-11
* ber om leveransbesked på Kundtjänst på Kundtjänst , 2010-08-19
* blir lovad leveransbesked, 2010-08-20
* beställer (#2) iPhone 4 32GB svart (i tron att den första kom bort) hos Kundtjänst, 2010-08-25
* leverans-SMS 188832 för orderlagd 2010-08-25, 2010-08-26
* annullerar #2, 2010-09-01
* leverans-SMS 199996 för orderlagd 2010-09-02, 2010-09-03
* leverans-SMS 187711 för orderlagd 2010-08-25, 2010-09-07
* annullerar 188832 och 199996, 2010-09-07
Sedan får min kollega sin beställda iPhone och jag kollar via posten.se hur det är med min (187711) bara för att upptäcka att den levererades samma dag och klockslag som kollegan fick sin...
Nu visar det sig att Telia har skickat ut samma ordernummer till två kunder. Och baserat på den felaktiga uppgiften annullerade jag min egen beställning. Kundtjänst reagerade inte över att dom hade gjort fel, utan meddelade bara krasst att det inte går att ringa till varusupport. Det enda som dom kunde lova var att mail dit och återskapa(?) 188832. Huruvida jag behåller-min-plats-i-kön framgår inte men mina förhoppningar inte de högsta.
Min fråga: kommer Telias att rätta till sitt misstag eller hamnar jag längst bak i beställningskön?