Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av svantet:

Jag lyckades första försöket med detta format:

FÖRNAMN EFTERNAMN
601 W LINDEN AVE SUITE
JETCARRIER XXXXX
LINDEN NJ 07036

Både som faktura adress och leverans adress. Detta tror jag är viktigt. Tror jag.

Menar du att du fyller i samma adress i alla fält eller bockar du för att det ska vara samma?

Jag har ikväll testat med ett femte kort och ett femte namn. Ordern har inte gått igenom nu heller. Har alltså provat: Swedbank, handelsbanken, seb och ett amex kort. INGET har fungerat för mig. Till detta ska tilläggas, olika mail, olika namn, olika jetcarrierkonton, olika ip (till och med testat med proxy i usa).

Jag kan inte se att jag gör något fel nånstans. Någon som lyckats kan väl vara jätte sjysst och skriva hur de gjorde steg för steg?

Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Menar du att du fyller i samma adress i alla fält eller bockar du för att det ska vara samma?

Jag har ikväll testat med ett femte kort och ett femte namn. Ordern har inte gått igenom nu heller. Har alltså provat: Swedbank, handelsbanken, seb och ett amex kort. INGET har fungerat för mig. Till detta ska tilläggas, olika mail, olika namn, olika jetcarrierkonton, olika ip (till och med testat med proxy i usa).

Jag kan inte se att jag gör något fel nånstans. Någon som lyckats kan väl vara jätte sjysst och skriva hur de gjorde steg för steg?

Jag bockade i att det skulle vara samma.

Det låter som du har grym otur eller nåt. Jag är jätteledsen att säga det, men jag knapprade bara in allting och så gick det på första försöket utan problem. Det var bara så enkelt. Dum fråga kanske, men det är inget superbanalt problem som att du använder ÅÄÖ nånstans eller så?

Låter väldigt skumt. Vad får du för felmeddelande?

Ursprungligen av svantet:

Jag bockade i att det skulle vara samma.

Det låter som du har grym otur eller nåt. Jag är jätteledsen att säga det, men jag knapprade bara in allting och så gick det på första försöket utan problem. Det var bara så enkelt. Dum fråga kanske, men det är inget superbanalt problem som att du använder ÅÄÖ nånstans eller så?

Låter väldigt skumt. Vad får du för felmeddelande?

Jag får ingen bekräftelse alls, på några ordrar har det kommit ett svar ca 24 timmar senare att ordern inte gått igenom pga. att de inte skickar utomlands.

Jag har iofs ett ä i mitt efternamn, men jag skrev a istället, däremot står ju kortet med ä. Kan ju vara något som apple reagerar på. Men har ju också provat med andra kort utan att det fungerat.

Men egentligen, jag borde väl få bo i usa och ha ett ä i mitt efternamn?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-02 07:24

Jag har inget ä i mitt namn men ordern går ändå inte igenom. Kan det vara så att Apple nu har upptäckt "JetCarrier-problemet" så att de svartlistat alla ordrar dit? Är det någon som lyckats beställa det senaste dygnet?

  • Medlem
  • City
  • 2007-11-02 10:03

En teori kanske kan vara att om man beställt via svenska applestore tidigare med sitt konto så kanske ordern går igenom och vice versa?
Skall bli intressant att prova senare idag om man nu beställer.

Citat:

To prevent any unnecessary delays processing your order, please ensure that the billing addresses on your order matches the information on your credit card account.

Detta står på apples webbsida. Det verkar ju lite konstigt, ingen här som fått igenom en order har ju haft samma billing address som adressen på kreditkortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 23:44
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Detta står på apples webbsida. Det verkar ju lite konstigt, ingen här som fått igenom en order har ju haft samma billing address som adressen på kreditkortet.

The Apple Store accepts Visa, MasterCard, American Express, and Discover cards. Apple is unable to accept credit, debit, or check cards issued by banks outside of the United States.

Ursprungligen av aceone:

The Apple Store accepts Visa, MasterCard, American Express, and Discover cards. Apple is unable to accept credit, debit, or check cards issued by banks outside of the United States.

Kanske det kan funka med www.epassporte.com ? Fungerar som ett virtuellt US Visa kort.
Någon som provat?

Om nu jetcarrier inte skulle fungera, vilka fler företag finns det som vidarebefodrar paket till sverige? Känner till myus men de känns som att apple redan borde ha koll på. Några mer förslag?

Tack för ett väldigt bra svar. Det var precis det jag var ute efter.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-02 18:09

Testa först o främst så att din beställning går igenom på AppleStore, jag misstänker nämligen att de nu har spärrat alla internationella betalkort... Jag har själv testat flera kort. En kompis som beställt tidigare utan problem, försökte nu beställa en till telefon men denna gången gick det inte.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-02 21:25

Beställt en Iphone nu, pengar har dragits men inte fått någon order bekräftelse ännu, varit så för er andra som inte fått igenom era köp?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-02 22:09

För mig drogs inga pengar och jag fick ingen orderbekräftselse... För hur länge sedan beställde du?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-02 22:13

Klockan 19:59, ännu inte fått något.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-02 22:17

Men de har dragit pengarna? Eller har du fått tillbaka dem igen? De brukar väl kolla täckningen på kontot först kanske...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-02 22:18

När det hade gått drygt en timme kollade jag kontot och 2777kr var dragna.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-02 22:27

Konstigt... meddela om du får orderbekräftelsen! Jag fick precis svar från Apple om en order jag la igår, där det typ står att de inte levererar internationellt...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-02 22:38

Återkommer såfort jag hört något från Apple!

Försökt med apple store och jetcarrier ett antal ggr de senaste dygnen. Olika Visa kort, olika varianter av jetcarrier adressen och olika användare/email på apple store. Ingen har gått igenom. Samtliga ggr har det reserverats pengar på kontot samt en gång fick jag även "order acknowledgment" samt "Your Iphone is coming" mailen (dessa kom efter ca 30h!). Dock kom även ett cancelerings mail 4h efter...

Någon som har lyckats de senaste 2 dygnen?

Har kickat lite på andra alternativ, ebay är ett (verkar som de flesta säljs för mellan 500-570$+frakt). Billigaste jag hittat är; http://cellmallonline.ecrater.com/ ,539$ inkl world wide shipping, verkar vara samma kille som har användar namn: cellmallonline på ebay (dock ej längre registrerad men har bra omdömmen sedan tidigare).

Någon som testat: http://cellmallonline.ecrater.com/ ??

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-04 09:14

Tro det eller ej, men nu har jag fått mailet "Your phone is coming", detta kom igår kväll.
Det jag gjorde var: fredag-kväll la jag en order med samma betalkort som jag använt innan, men denna gång lyckades jag hitta en långväga vän i USA som kunde tänka sig att ta emot iphonen och skicka vidare till Sverige. Så jag fyllde i hans lev.adress. Igår när jag gick in på mitt AppleStore-konto stod det "Action required", då fick jag fylla in mina kortuppgifter på nytt alt. använda nytt kort. Så jag testade då mitt andra betalkort (som jag också testat tidigare). Men strax efter detta fick jag orderbekräftelsen från Apple!
Hur går det för er andra?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-06 11:50
Ursprungligen av UrbanP:

Tro det eller ej, men nu har jag fått mailet "Your phone is coming", detta kom igår kväll.
Det jag gjorde var: fredag-kväll la jag en order med samma betalkort som jag använt innan, men denna gång lyckades jag hitta en långväga vän i USA som kunde tänka sig att ta emot iphonen och skicka vidare till Sverige. Så jag fyllde i hans lev.adress. Igår när jag gick in på mitt AppleStore-konto stod det "Action required", då fick jag fylla in mina kortuppgifter på nytt alt. använda nytt kort. Så jag testade då mitt andra betalkort (som jag också testat tidigare). Men strax efter detta fick jag orderbekräftelsen från Apple!
Hur går det för er andra?

Hur fyllde du i Billing adress?
Skall närmligen också prova detta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 14:20

Jag beställde en iphone på apple store med jetcarrier som adress.
Först fick jag mailet "your iphone is coming" men bara några timmar senare så blev den canselled. Pengarna är dragna från mitt konto och har inte fått tillbaka dem, det var 6 dagar sedan jag beställde så ja mailade dem och frågade när jag får tillbaka pengarna. De svarade:

"In order to verify the information provided at the time of purchase, Apple requests a preauthorization from your credit card company. Each time a change is made to your billing information, a preauthorization is requested. The preauthorization may sometimes appear as a line item of $1.00. In addition, you may see a preauthorization for the approximate amount of the order to reserve funds for your purchase.
Preauthorizations will not appear on your credit card statements and will be dropped from your account based on your credit card company’s policy."
The actual charge to your account was $0.0"

är ingen höjdare på engelska och förstår inte vad det är dom menar.
tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-06 22:01
Ursprungligen av RoHHbiN:

Hur fyllde du i Billing adress?
Skall närmligen också prova detta

Jag fyllde i mitt namn och kompisens USA-adress. Jag tror du måste ha samma namn som står på betalkortet du använder.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-06 22:14
Ursprungligen av UrbanP:

Jag fyllde i mitt namn och kompisens USA-adress. Jag tror du måste ha samma namn som står på betalkortet du använder.

Du hade allså Din adress som billing och hans adress på shipping eller är jag ute och cyklar?

Någon som vet vad frakten för en Iphone från USA går på ca: ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-06 22:20
Ursprungligen av RoHHbiN:

Du hade allså Din adress som billing och hans adress på shipping eller är jag ute och cyklar?

Nej, på "shipping" hade jag hela kompisens adress och namn. På "billing" hade jag mitt namn men kompisens övriga adressuppgifter.
Ang. frakten, kolla på www.usps.com eller www.fedex.com

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-06 22:26
Ursprungligen av UrbanP:

Nej, på "shipping" hade jag hela kompisens adress och namn. På "billing" hade jag mitt namn men kompisens övriga adressuppgifter.
Ang. frakten, kolla på www.usps.com eller www.fedex.com

Okeyokey, kollade på fedex men verkade kosta skjortan om jag inte gjorde nått fel. Usps är jag för trött för att kolla på just nu så får helt enkelt göra det imorgon.

Jag kan bekräfta att det inte går att köpa via JetCarrier med svenskt visakort.

Just nu ligger min iPhone och väntar på att flygas iväg med jetcarrier från USA imorgon. Det är oliiiiiidligt spännande..
Vad som är konstigt är dock att enligt jetcarrier så väger mitt iPhonepaket 1,36 kg. Hur kan detta vara möjligt? Själva iPhonen väger bara 135 gram, och resten av grejerna som följer med kan väl inte vara så tunga?
Paket över 1 kg kostar ju 279 kr istället för 179 kr. Det är lite synd att betala 100 spänn extra i onödan, om det nu visar sig vara fel.. vad väger paketet för er andra som använder jetcarrier?

Ursprungligen av romanesco:

Just nu ligger min iPhone och väntar på att flygas iväg med jetcarrier från USA imorgon. Det är oliiiiiidligt spännande..
Vad som är konstigt är dock att enligt jetcarrier så väger mitt iPhonepaket 1,36 kg. Hur kan detta vara möjligt? Själva iPhonen väger bara 135 gram, och resten av grejerna som följer med kan väl inte vara så tunga?
Paket över 1 kg kostar ju 279 kr istället för 179 kr. Det är lite synd att betala 100 spänn extra i onödan, om det nu visar sig vara fel.. vad väger paketet för er andra som använder jetcarrier?

Min iPhone ligger också hos jetcarrier just nu och jag längtar som aldrig förr. På jetcarriers hemsida står det att mitt paket väger 0,91kg och under det står det 0,44kg, jag förstår inte riktigt hur. Får väl se hur mycket räkningen hamnar på när allt kommit fram.

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-11-04 23:47

men hur ser det ut om man köper den hos At&t, vill dom inte att man ska skriva på ett abonnemang?
På international-orders så säljer de en "swedish" Iphone, säj, hur får man tag på en sådan annars? apple säljer väl inga?
länk till international-orders

Bevaka tråden