Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för USA-import av iPhones

Tråden skapades och har fått 1177 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Spiken

Går det inte att instalera 1.1.2 istället?

EDIT: Tydligen så går det:
http://iphone.unlock.no/

Senast redigerat 2008-01-26 05:19

Tjena, jag har hört att de inte går att köpa iphone längre utan att binda sig, altså att man måste binda sig direkt i apple butiken. Detta låter ju relativt troligt eftersom de är så pass många iphones som har hackats. Till er som svarar ta reda på fakta innan ni svarar, vill inte få något felaktigt besked.
Tack på för hand //Ludvig Engberg

  • Medlem
  • 2008-01-26 13:21

Skulle vilja ha källa på det du säger Ludde57.

visst
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=3587D031&node=home/shop_iphone/family/iphone

Under "Add du card" skyllten står det: 1) Two-year activation agreement with AT&T required.

Det har väll inte stått där alltid?

Ursprungligen av Ludde57:

visst
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=3587D031&node=home/shop_iphone/family/iphone

Under "Add du card" skyllten står det: 1) Two-year activation agreement with AT&T required.

Det har väll inte stått där alltid?

Det har stått där ett bra tag iaf. Om det stått där alltid vet jag inte.
Hur som helst gör denna text ingen som helst skillnad sedan tidigare.
Vad i den texten säger "att man måste binda sig direkt i apple butiken"?!!?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-30 17:04

Hej,
Har lite frågor om Iphones.. Jag funderar att köpa en av International Orders.
Ska jag köpa den som redan är upplåst och med svenska menyer? Samt med 1.1.1 eller 1.1.2?
Har läst lite om att köpa ifrån International Orders och de verkar ju bra och pålitliga att ha att göra med.
Men hur fungerar det, om jag köper den telefonen som är upplåst och allting färdigt är det bara att börja använda den då?
Kommer allting att fungera? Ex. Internet MMS osv.
Tacksam för alla svar

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-01-30 18:46

Eller ska jag köpa från Ifun istället?

Det står att Iphonen kommer att vara upplåst med svenska menyer men är ordlistan svensk också hos International Orders eller Ifun?

det går utmärkt att köpa iphones precis som vanligt i us. köpt tre idag ska kolla vilka firmware det var på dom under dagen.

köpte två i nya butiken o en uptown nyc på fifth ave.

m

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-05 22:52

Importera den "orginal" olåsta modellen

Jag har sett på International Orders att de haft en "Black unlocked", dvs den riktigt dyra versionen som är olåst som standard. Är det någon som vet vart man kan få tag på det, International Orders har inga att skeppa. Eller kan man köpa en redan orginal olåst i England, Frankrike eller Tyskalnd och sedan göra om dem till svenska menyer etc?

Det gör inget att de är dyrare, jag måste snbbt få tag på en väl fungerande olåst, måste köpa med riktigt avdragsgillt kvitto

Hur många här har åkt på att betala momsen när ni skickat efter telefonen?

funderar på att köpa en via international-orders men det känns ju mäkta surt om man skulle åka på 1000kr extra... då bir ju hela affären otroligt olönsam.

Senast redigerat 2008-02-12 16:05
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-12 18:36

Asså har aldrig riktigt fattat vad dom kostar i usa. På apples hemsida står ju ett pris sen massa annat om abonnemang osv. Vad kostar en 8gb resp 16 gb, ska nämligen till new york snart...

Ursprungligen av yekko:

Asså har aldrig riktigt fattat vad dom kostar i usa. På apples hemsida står ju ett pris sen massa annat om abonnemang osv. Vad kostar en 8gb resp 16 gb, ska nämligen till new york snart...

8gb - $399
16gb - $499
+ moms ca 7-8%
Punkt.

  • Medlem
  • Vaggeryd
  • 2008-02-12 22:51

Hej.

Jag funderar på att köpa en 16gb iphone från international orders. Har lite frågor som jag skulle uppskatta att få svar på. Vet att ni har säkert svarat på dom hundra gånger och jag kan lova er att jag har letat efter svar här inne men inte hittat det. Är ganska okunnig när det gäller ipones har jag insätt efter att jag har försökt att få förstålese om dom och upplåsnings prosess oxå vidare.

Här kommer frågorna.

Vad ska jag välja för firmware version? några fördelar nackdelar med de olika?

Vad ska jag välja för unlock type? några fördelar lr nackdelar?

När jag få hem den, kan jag bara tex köpa ett vanligt comviq kontantkort att stoppa i och bara köra som en vanlig mobil?

Är det något företag som inte stödjer Iphone med deras kontant kort?

Dum fråga men det är inga abonemang kutna till Iphone om dom är köpta från intenational oders?

Något Övrigt jag bör tänka på?

Ni få gärna skratt åt mig men hoppas jag kan få svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-13 11:12
Ursprungligen av Klumpig:

Hej.

Jag funderar på att köpa en 16gb iphone från international orders. Har lite frågor som jag skulle uppskatta att få svar på. Vet att ni har säkert svarat på dom hundra gånger och jag kan lova er att jag har letat efter svar här inne men inte hittat det. Är ganska okunnig när det gäller ipones har jag insätt efter att jag har försökt att få förstålese om dom och upplåsnings prosess oxå vidare.

Här kommer frågorna.

Vad ska jag välja för firmware version? några fördelar nackdelar med de olika?

Vad ska jag välja för unlock type? några fördelar lr nackdelar?

När jag få hem den, kan jag bara tex köpa ett vanligt comviq kontantkort att stoppa i och bara köra som en vanlig mobil?

Är det något företag som inte stödjer Iphone med deras kontant kort?

Dum fråga men det är inga abonemang kutna till Iphone om dom är köpta från intenational oders?

Något Övrigt jag bör tänka på?

Ni få gärna skratt åt mig men hoppas jag kan få svar.

Du kan inte välja firmware,det är nog bara 1.1.3 som finns numera, om de inte har haft ett väldigt stort lager....
Efter fifflande funkar nog alla SIM utom 3.
Utan fifflande funkar bara AT&T....

  • Medlem
  • Vaggeryd
  • 2008-02-13 17:32

Tack för svaret, uppskattas.

en fråga bara

Vad menar du med fifflande? typ sätta in turbosim kortet och kontantkortet?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-02-15 11:29

Ni som har köpt via international orders, hur länge låg er iphone på arlanda?

På min står det : Försändelse tillgänglig för klarering och sen Frisläppning av int. försändelse

Vad menas med det?

Är det ngt annat man ska tänka på när man startar iphonen tex hur länge ska den laddas osv?

Tacksam för svar

Senast redigerat 2008-02-15 12:20
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-15 16:14

Jag beställde en Iphone 16Gb på international orders igår, betalade via paypal. Jag undrar hur länge det tar innan den skickas? Men på mitt konto står det att pengarna är "Skyddat Belopp". Så betalningen kanske inte har gått fram?

Hur lång leverans tid hade ni?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-02-15 18:20

Jag beställde tisdag kväll svensk tid.. fredag kl 14 var den här !

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-15 18:56
Ursprungligen av msonab:

Jag beställde tisdag kväll svensk tid.. fredag kl 14 var den här !

Kul, hur kom den? med bud?

Min står nu att den är skickad med fedex, och ska vara framme på tisdag. Men jobbar man hur gör man då om dom kommer då, när man inte är hemma?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2008-02-15 20:11

Ja den åkte med fedex men åkte ut med en av postens mini bussar

Vet inte hur man gör faktiskt, min mamma var hemma och skrev på men jag har läst ngn stans att Fedex kan lämna även om man inte hemma. Är inte helt säker på detta tyvärr

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-15 20:19

Hej, väntar på en Iphone 16gb från USA. Hur lång tid brukar det ta för USPS att skicka till Sverige? Något som använt sig av USPS förr?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-17 13:06
Ursprungligen av Mujafa:

Hej, väntar på en Iphone 16gb från USA. Hur lång tid brukar det ta för USPS att skicka till Sverige? Något som använt sig av USPS förr?

Jag har också en iPod köpt på Ebay på väg hit just nu. Det sista jag hörde från USPS var att den hade lämnat USA och var på väg. Räknar med att den dyker upp på Tisdag.

Vilket svenskt postföretag samarbetar USPS med?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-17 13:47
Ursprungligen av Gambon:

Jag har också en iPod köpt på Ebay på väg hit just nu. Det sista jag hörde från USPS var att den hade lämnat USA och var på väg. Räknar med att den dyker upp på Tisdag.

Vilket svenskt postföretag samarbetar USPS med?

När jag beställde hem en Zune med USPS, så var det Posten som kom och knackade på.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-17 19:33

Det är posten, eftersom usps är typ amerikanska posten. Det är inte privat som DHL och UPS.

  • Oregistrerad
  • 2008-02-18 21:02

Var kan jag få tag i en fullt fungerande, helt ny iPhone med svenska menyer absolut billigast alltsomallt? Och vad kostar den då? Den absolut billigaste svenskmenyade fullt fungerande iphonen?

Ursäkta om detta tagits upp förr men jag orkar inte gå igenom 19 sidor.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-02-18 22:56

Jag i min tur undrar följande, och det tror jag att många med mig också undrar:

Hur får man på säkrast och billigast sett hem en iPhone (helst 16gb), behöver ej vara upplåst, sådant kan jag fixa själv. Jag vill bara ha telefonen till ett så billigt pris som möjligt.
USA-eBay verkar vara ett bra alternativ, men priserna trissas upp hur mycket som helst under sista minuten, så att man blir lite ledsen och inte biddar.
International-orders verkar dyrt, och man riskerar väl en massa moms och grejer (plus att det inte går att ta bort 1 års warranty för 30 dollars)

Ursprungligen av Mujafa:

Det är posten, eftersom usps är typ amerikanska posten. Det är inte privat som DHL och UPS.

USPS = United States Postal Service = Amerikanska Postverket

Skulle vara kul att hör hur det gick med momsen för er grabbar....
Jag har ALLTID åkt på att betala moms på allt jag tagit hem från USA

Därför handlar jag numera bara från UK, = inom EU = ingen moms tillkommer...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-19 22:56
Ursprungligen av Goflorp:

USPS = United States Postal Service = Amerikanska Postverket

Skulle vara kul att hör hur det gick med momsen för er grabbar....
Jag har ALLTID åkt på att betala moms på allt jag tagit hem från USA

Därför handlar jag numera bara från UK, = inom EU = ingen moms tillkommer...

Kan man göra det fast man har märkt det som "Gåva" och "PRE-PAID customs and duties"

Inslaget och allt?

Edit: om moms tillkommer, skickar dom faktura då eller betalar man vid leverans?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-20 16:27

Fick min 16Gb iphone idag med fedex till jobbet sweet....

Bevaka tråden