Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen ringsignal i iPhone?

Tråden skapades och har fått 241 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag får in ringsignalen och kan välja den men får inget ljud, iphonen bara vibrerar när någon ringer.. någon som vet??

har konverterar mp3 till lossless, ändrat m4a till m4r lägger in den så att man ser den i ringsignaler...

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så detta kanske inte är något nytt. Men jag använder iallafall programmet iPhoneList (kör windows vista) och kan med hjälp av det komma åt alla mappar/filer som finns på min iphone. Kan enkelt lokalisera mappen med ringsignaler och sedan bara dra den ringsignal jag vill ha (efter konvertering och filändelseändring) till fönstret där ringsignalerna finns. Filen kopieras då in på iphonen och sen så är det klart, längd/storlek spelar ingen roll, namn kan du självklart ändra själv.

Programmet finns att ladda ner här: http://code.google.com/p/iphonelist/

Ursprungligen av Cookie_Meister:

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så detta kanske inte är något nytt. Men jag använder iallafall programmet iPhoneList (kör windows vista) och kan med hjälp av det komma åt alla mappar/filer som finns på min iphone. Kan enkelt lokalisera mappen med ringsignaler och sedan bara dra den ringsignal jag vill ha (efter konvertering och filändelseändring) till fönstret där ringsignalerna finns. Filen kopieras då in på iphonen och sen så är det klart, längd/storlek spelar ingen roll, namn kan du självklart ändra själv.

Programmet finns att ladda ner här: http://code.google.com/p/iphonelist/

testar det här programmet ser bra ut men av nån anledning kommer jag inte in i ringsignaler mappen (dessutom finns det flera om man letar runt lite bland mapparna) skulle du lite mer detaljerat beskriva exakt vilken mapp det är?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 00:25

Precis så gör jag också. Fungerar på både Mac och PC utan extra program.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 08:28

Funkar inte för mej.
Jag har inte valet Convert to AAC, där står det Convert to MP3, fast filen redan är MP3.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-25 10:46
Ursprungligen av kenjon:

Funkar inte för mej.
Jag har inte valet Convert to AAC, där står det Convert to MP3, fast filen redan är MP3.

Öppna iTunes inställningnar. Under advanced/import välj AAC istället för MP3.

//Rob

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 12:28
Ursprungligen av Robo-X:

Öppna iTunes inställningnar. Under advanced/import välj AAC istället för MP3.

//Rob

Självklart, Tack! Trodde bara den hade med import av AudioCD att göra

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-25 22:07
Ursprungligen av Robo-X:

Öppna iTunes inställningnar. Under advanced/import välj AAC istället för MP3.

//Rob

Har gjort det, döpt om den till .m4r och drar in den i iTunes:Ringsignaler. Men den dyker inte upp där....

Har du Mac gör du enkelt ringsignaler från vilket ljudfil du vill, eller skapar helt nya ljud direkt i Garageband, förstås. Exporterar direkt till iTunes Ringsignaler.

Min fil ligger i itunes ringsignaler men när ja trycker på iphonen och ska välja vad ja ska synka så finns inga signaler med :S gjorde som killen på filmen

jag har fw 1.1.1 och itunes 7.6.1

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-28 12:29
Ursprungligen av vincent1:

Min fil ligger i itunes ringsignaler men när ja trycker på iphonen och ska välja vad ja ska synka så finns inga signaler med :S gjorde som killen på filmen

jag har fw 1.1.1 och itunes 7.6.1

Ringsignalen får vara högst 30sek lång. Om den är längre går det inte. Då får du använda iToner eller liknande för att föra över ringsignalen.

Jag har för mig att FW 1.1.1 strulade med ringsignaler. Blev fixat igen med FW 1.1.2.

//Rob

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-02-29 00:53

Man kan högerklicka på filen gå in på INFO sen ALTERNATIV och sedan välja längden på låten, precis som killen i videon gör som nämns ovan.

Finns det ngt program på Macen som gör att jag kan lägga in en ny SMS-signal på min iPhone utan att jag behöver vara på kärnfysiksnivå för denna tvåsekundersoperation...

Jag har alltså en fil klar (.caf, <30s längd etc etc) som borde funka, men med independence klarar jag bara att lägga in ringsignaler...

Kan tillägga att ljudet ifråga inte har några som helst upphovsrättsliga problem...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 08:18
Ursprungligen av Goflorp:

Finns det ngt program på Macen som gör att jag kan lägga in en ny SMS-signal på min iPhone utan att jag behöver vara på kärnfysiksnivå för denna tvåsekundersoperation...

Jag har alltså en fil klar (.caf, <30s längd etc etc) som borde funka, men med independence klarar jag bara att lägga in ringsignaler...

Kan tillägga att ljudet ifråga inte har några som helst upphovsrättsliga problem...

Till att börja med måste den nog vara i .AAC-format. Men sedan vet jag inte, men har sett tråd för samma fråga för någon månad sedan.

Edit: Det var nog början på den här tråden jag har sett....

ladda ner programmet Ringtones i installer. Det fungerar prima för 1.1.4 eller 1.1.3
!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 09:15
Ursprungligen av murrvel_1:

ladda ner programmet Ringtones i installer. Det fungerar prima för 1.1.4 eller 1.1.3
!

Jag har ingen, vilken Source?

hjälp med ringsignaler till novis!

Hjälp med ringsignaler till novis!
Jag har fram tills idag haft en gammal telefon som bara hade olika pip som ringsignal.
Nu har jag köpt en iphone och hoppades på att det bara var att välja en av låtarna i itunes som ringsignal, men det verkar inte gå (kanske pga att artisten vill ha extra stim)
Finns det möjlighet att använda sina låtar i ipoddelen som ringsignal?

/ Henrik

Ursprungligen av henke_gbg:

Hjälp med ringsignaler till novis!
Jag har fram tills idag haft en gammal telefon som bara hade olika pip som ringsignal.
Nu har jag köpt en iphone och hoppades på att det bara var att välja en av låtarna i itunes som ringsignal, men det verkar inte gå (kanske pga att artisten vill ha extra stim)
Finns det möjlighet att använda sina låtar i ipoddelen som ringsignal?

/ Henrik

Ja, installera "Ringtones".
Sök för mer info.

Edit:
Har du ens läst genom tråden?
Det står om programmet Ringtones på ett par ställen här.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-31 08:32

jag kör en version 1.1.4 och itunes 7.6 men fårinte det att funka kan någon hjälpa mig med en guide som funkar eller åtminstone skriva kort hur jag ska göra. vill ha fler ringsignaler...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-31 11:23
Ursprungligen av hottis:

jag kör en version 1.1.4 och itunes 7.6 men fårinte det att funka kan någon hjälpa mig med en guide som funkar eller åtminstone skriva kort hur jag ska göra. vill ha fler ringsignaler...

http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-04-01 10:18

jag har följt den där guiden med itunes men det funkar inte har konventerat filen som det ska vara samt ser den i ringsignaler i itunes men ej i min lur ?? vad är det för fel då?? såg en guide att man skulle köra en ftp klient tex filezilla men vet inte hur dom menade någon som kan hjälpa mig??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-04-10 20:07

Tjabba, tittat runt lite och det verkar sjukt svårt att få in ringsignaler på firmware1.1.4. ngn som kan ngt om det?

Ursprungligen av Sebbo:

Tjabba, tittat runt lite och det verkar sjukt svårt att få in ringsignaler på firmware1.1.4. ngn som kan ngt om det?

Installera Ringtones från Installer så kan du välja vilken låt som helst från musiken på iPhonen.
Sjukt lätt skulle jag säga.

Ursprungligen av theplague:

Installera Ringtones från Installer så kan du välja vilken låt som helst från musiken på iPhonen.
Sjukt lätt skulle jag säga.

Kan tillägga att denna .app fungerar alldeles utmärkt även med 1.1.2!!!!;)

I vilken source ligger den ?

Ursprungligen av stephan__4:

I vilken source ligger den ?

i.danstaface.net

Vet någon om Ringtones uppdateras snart så att de funkar med vibrator och är ljudlös när man valt de? Funkar skitkass på min 1.1.4, men kanon på min 1.1.2...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-05 16:27

För mig funkar inte programet alls.. När jag går in och ställer in en låt som ringsignal så används inte den ändå sen. Även fast jag startar om telefon.. Fortfarande den där mambojambo låten eller vad den nu heter

Löste mitt problem genom att helt enkelt inte använda "Ringtones!", utan istället använda mig av iPhone Ringtone Maker så jag kan klippa och fixa ringsignaler på datorn (Windows), som sen lägger in dom i iTunes så du enkelt synkar dom till din iPhone precis som om du köpt ringsignalen via iTunes..

http://www.efksoft.com/products/iphoneringtonemaker/index.htm

Ni kan använda det 3 eller 5 gånger gratis innan ni måste köpa en nyckel (drygt 100:-)
Jag köpte en nyckel och använder det med stor lätthet till både 1.1.2 & 1.1.4 med ett stort leende på läpparna!!

Enligt mig helt klart värt pengarna!! Vibrator och ljudlöst fungerar precis som det ska eftersom programmet lägger in dom i iTunes Ringsignalslista och din iPhone får den som en vanlig ringsignal från iTunes..

Kom Dock Ihåg Att Öppna "Ringtones!" Och Klicka: "Start converting", "Direct ringtones" Och "Bocka Av" "Enable Ringtones!" Så Att Du "Stänger Av" "Ringtones"..

Annars kommer din 1.1.4 med stor sannolikhet, precis som min, att fortsätta spela upp den signal du gjort med "Ringtones!" utan vibrator osv..

Radera Även De Signaler Du Gjort Med "Ringtones!" Genom Att Klicka: "Start converting", "Edit and convert ringtones" (vänta medans den laddar), Klicka: "Ok, Continue!", "Delete Call Ringtones".

Gör Om Samma Procedur Fast Klicka: "Restore SMS Ringtones" Om Du Gjort Egna SMS-Signaler..

Ovanstående procedur genomförs genom att starta "Ringtones!"

Efter du gjort detta kan du avinstallera "Ringtones!", om du inte planerar att använda det i fortsättningen, utan att det påverkar dina ringsignaler och du får på så vis lite mera utrymme..

Hoppas Detta Kan Vara Till Hjälp För Någon!

Senast redigerat 2008-05-06 01:42
Bevaka tråden