Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia tar iPhone till Sverige!

Tråden skapades och har fått 899 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-07 15:01
Ursprungligen av simonh:

Kalle W - Om din taktik nu INTE fungerar, vad gör du då?

I så fall kommer jag att bråka. Går inte det kommer jag att muta.

Min lokala butik i värnamo öppnar inte heller förrän tio. De har ingen aning om hur många ex de får och de kan inte lägga undan. Det här känns ju lajbans...

Ursprungligen av henkebarn:

Och jag har det

Tyvärr, det är klockan 10, de har ingen aning om hur många de får in och de vet inget mer... Men de ska ha väktare på plats

Jag tänkte åka ner i stan vid 6 på morgonen. Jag jobbar på hotellet mitt emot, så är där inte så mycket kö kan jag käka frukost först Ska'ru med?

EDIT: även Laleh och andra Helsingborgare - ska vi köa tillsammans?

Schysst Klockan 06:00 låter bra, speciellt med min just nu omvända dygnsrytm.

Ett gäng 99:are från HBG i kön vore skoj, men rätt läskigt samtidigt kanske
Några som är på eller?
Jag bor bara några hundratals meter ifrån telia så jag kanske kan ta med varmt vatten och tepåsar ^^

kan ju meddela för er/oss som bor i Stockholm, så kommer Telias flaggskepp på Kungsgatan hålla nattöppet, dvs. 0001 på fredagen kan man köpa telefonen och vara först i Sverige - coolt! Detta fick jag bekräftat när jag gick in tre stycken (!) olika Telia-butiker här i den kungliga huvudstaden, där varje försäljare sade detta innan jag ens frågade om det.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-07 17:03
Ursprungligen av Andreas Th:

Jag bor bara några hundratals meter ifrån telia så jag kanske kan ta med varmt vatten och tepåsar ^^

Haha, du får mig att önska jag bodde i Helsingborg.

Önskar all lycka till oss alla med våra nya telefoner, må vi få dom snabbt och smärtfritt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 17:21
Ursprungligen av Caemon:

Haha, du får mig att önska jag bodde i Helsingborg.

Önskar all lycka till oss alla med våra nya telefoner, må vi få dom snabbt och smärtfritt.

Ja, tidigare har det alltid varit Umeå som varit i framkant när det gäller keynotes och sådant. I år är det tydligen Helsingborg som gäller. Själv överväger jag om jag skall vara tillräckligt nördig för att åka in till Kungsgatan någon gång före midnatt för att få en före alla andra. Är dessutom lite rädd att den skall vara slut överallt om man väntar till lunchen på fredag. Det vore ju snopet. Jag tror det kan ta lång tid att få nya leveranser och jag vill inte vänta längre.

Johan

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-07 17:26
Ursprungligen av chuck:

Ja, tidigare har det alltid varit Umeå som varit i framkant när det gäller keynotes och sådant. I år är det tydligen Helsingborg som gäller. Själv överväger jag om jag skall vara tillräckligt nördig för att åka in till Kungsgatan någon gång före midnatt för att få en före alla andra. Är dessutom lite rädd att den skall vara slut överallt om man väntar till lunchen på fredag. Det vore ju snopet. Jag tror det kan ta lång tid att få nya leveranser och jag vill inte vänta längre.

Johan

Jag kollade nyss vad en tågbiljett till Stockholm skulle kosta torsdag kväll, skulle vara framme 22:50...sen insåg jag vad jag sysslade med och stängde ner det fönstret. :">

Får hoppas det finns tillräckligt många (om några alls) i Örebro kl 10:00 på fredag.

Ursprungligen av Caemon:

Jag kollade nyss vad en tågbiljett till Stockholm skulle kosta torsdag kväll, skulle vara framme 22:50...sen insåg jag vad jag sysslade med och stängde ner det fönstret. :">

Får hoppas det finns tillräckligt många (om några alls) i Örebro kl 10:00 på fredag.

Haha, jag lider med dig!

Ursprungligen av Caemon:

Jag kollade nyss vad en tågbiljett till Stockholm skulle kosta torsdag kväll, skulle vara framme 22:50...sen insåg jag vad jag sysslade med och stängde ner det fönstret. :">

Får hoppas det finns tillräckligt många (om några alls) i Örebro kl 10:00 på fredag.

Jag kommer vara där vid kl 12 i Örebro, tar halvdag på jobbet!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-07 22:16
Ursprungligen av stromskan86:

Jag kommer vara där vid kl 12 i Örebro, tar halvdag på jobbet!

Roligt att det finns flera från Örebro.

Ursprungligen av Andreas Th:

Schysst Klockan 06:00 låter bra, speciellt med min just nu omvända dygnsrytm.

Ett gäng 99:are från HBG i kön vore skoj, men rätt läskigt samtidigt kanske
Några som är på eller?
Jag bor bara några hundratals meter ifrån telia så jag kanske kan ta med varmt vatten och tepåsar ^^

Om vi är snälla kanske jag kan fixa oss var sin latte att ta med till kön, i sann fanboi-anda

Ursprungligen av henkebarn:

Om vi är snälla kanske jag kan fixa oss var sin latte att ta med till kön, i sann fanboi-anda

Haha, bara du skriver starbucks på muggarna

Jag fläskar nog ner mig till Telia i HBG och checkar läget mitt i natten, för att kolla så att kön inte smygstartar utan oss.
Om den gjort det så ställer jag mig direkt
Vore nice om det funnits nåt wifi där så att man kunde varna på 99 att nu jävlar börjar det

Hoppas inga übermuppar får för sig att köa flera dagar innan nu bara, får då väntar jag till nästa runda iPhones anländer ^^

Jag kan fortfarande inte bestämma mig över vilket abonnemang jag ska välja...

Ursprungligen av Andreas Th:

Jag fläskar nog ner mig till Telia i HBG och checkar läget mitt i natten, för att kolla så att kön inte smygstartar utan oss.
Om den gjort det så ställer jag mig direkt

Och då ringer du mig, på numret som du får i ett PM dagen innan, så kommer jag direkt

Citat:

Hoppas inga übermuppar får för sig att köa flera dagar innan nu bara, får då väntar jag till nästa runda iPhones anländer ^^

Jag har svårt att se dessa i HBG, faktiskt. Kan inte tänka mig att det finns mer än 100 riktiga fanbois i vår stad. Men ack vad jag kan ha fel, såklart.

Ursprungligen av Andreas Th:

Haha, bara du skriver starbucks på muggarna

Jag fläskar nog ner mig till Telia i HBG och checkar läget mitt i natten, för att kolla så att kön inte smygstartar utan oss.
Om den gjort det så ställer jag mig direkt
Vore nice om det funnits nåt wifi där så att man kunde varna på 99 att nu jävlar börjar det

Hoppas inga übermuppar får för sig att köa flera dagar innan nu bara, får då väntar jag till nästa runda iPhones anländer ^^

Jag kan fortfarande inte bestämma mig över vilket abonnemang jag ska välja...

Någon som vet om kön har startat i Helsingborg? När är det läge att dra dit?

Ursprungligen av Tobias Gustafsson:

Någon som vet om kön har startat i Helsingborg? När är det läge att dra dit?

Den har inte börjat än Jag och Henkebarn sitter och bevakar mitt över vägen på ett visst hotell

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-11 02:33
Ursprungligen av Andreas Th:

Den har inte börjat än Jag och Henkebarn sitter och bevakar mitt över vägen på ett visst hotell

Tur det. Jag som tänkte springa ner för några timmar sen och fota. Hade blivit tråkigt om där inte var någon

nytt nyhetsbrev, men ingenting nytt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-07 17:50
Ursprungligen av ratorinak1:

nytt nyhetsbrev, men ingenting nytt.

Jo, en skärmsläckare och en tävling där man kan vinna en iPhone...

Ursprungligen av gunek:

tävling där man kan vinna en iPhone...

Under förutsättning att man har eller skaffar abonnemang hos telia. Heja. Jättebra tävling.. Bannade telia...

Ursprungligen av Bluestreak:

Under förutsättning att man har eller skaffar abonnemang hos telia.

Håller med om att det är knäppt formulerat, men jag tolkar det som att man måste öppna ett Teliaabb för att få ut telefonen om man skulle vinna, vilket inte är särskilt underligt.

det värsta med den där tävlingen är att alla tydligen MÅSTE vara med. Tacka vet jag Tele2, de har tävlingar där man kan vinna skitbra telefoner och sen får man teckna med deras konkurrenter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 19:16

Fan vad jag är trött på folk som klagar utan att förstå ett och annat, iPhone säljs ENBART av telia, hur skulle de då kunna erbjuda den med Tele2 eller nån annan operatör?

Och Stinky, på vilket sätt måste alla vara med i tävlingen? Finns inget som tvingar dig att tävla.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-07 20:11

Det är ju kul med tävlingar, ingen större risk att man vinner men man kan ju alltid rimma lite om att iPhone är bra och Telia är dyrt i "hitta på en slogan"-rutan

Är det någon som har kollat om Telia i Umeå kommer att ha nattöppet?

Ursprungligen av staed:

Är det någon som har kollat om Telia i Umeå kommer att ha nattöppet?

Svarar mig själv... Ringde till butiken i Umeå och de kommer inte att ha öppet natten mot fredag, utan som säljaren sade:

Ursprungligen av Säljare på Telia i Umeå:

det är bara de sk "flagship-butikerna" i Stockholm, Göteborg och Malmö som har det.

Så nu vet ni.

Ursprungligen av staed:

Svarar mig själv... Ringde till butiken i Umeå och de kommer inte att ha öppet natten mot fredag, utan som säljaren sade:

Citat:

det är bara de sk "flagship-butikerna" i Stockholm, Göteborg och Malmö som har det.

Så nu vet ni.

Jaså? Vilken är flaggskepps-butiken Malmö? Alla är ju ganska små. Den enda jag kan tänka mig är den på Södra förstadsgatan/Storgatan, och när jag frågade sist så skulle de öppna först vid 10.00 som vanligt.

Där kom mailet ja :).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-08 04:23

Till alla som inte bestämt vilket abonnemang ni ska ha en: kolla in iPhonekalkylatorn på

Macfeber

Här kan du köpa din iPhone 3G
Från och med klockan 00:00:01 till och med 03:00 under fredagen den 11 juli:
Stockholm: Telias flaggskeppsbutik, Kungsgatan 36
Göteborg: Telias flaggskeppsbutik, Kungsportsplatsen 2
Malmö: Telias flaggskeppsbutik, Södra Förstadsgatan 7

Just precis

Bevaka tråden