Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att de inte blir dyrare än konkurrenterna enbart räknat på prestanda, kanske?

Alltså;
Dell med 2,4ghz processor, 2gb ram och 200gb hdd: 7000:-
MacBook med 2,4ghz processor, 2gb ram och 200gb hdd: 7000:-

Kanske! Kanske även billigare?

Eller så kommer den billiga kosta 10 000 och mellanmodellen 12 000...

Sådär. Nu har jag sålt min Macbook i väntan på de nya. Får hoppas de dyker upp snart bara

Ursprungligen av Tantalos:

Sådär. Nu har jag sålt min Macbook i väntan på de nya. Får hoppas de dyker upp snart bara

Det var bennemig en snabb försäljning. Jag inväntar folk som vill köpa min MBP, utan lycka haha

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 10:53
Ursprungligen av godpuppet:

Det var bennemig en snabb försäljning. Jag inväntar folk som vill köpa min MBP, utan lycka haha

Han kanske sålde för underpris, o du för överpris:p Vem vet

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-17 11:36

Det här kanske kan vara något.. Dustinhome har inga MacBook Pros inne och på mittenmodellen står det "Beräknad leverans 2008-10-03" och jag menar, det är ju ändå den 17:e september fortfarande

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-17 17:56
Ursprungligen av dayweed:

Dustinhome har inga MacBook Pros inne och på mittenmodellen står det "Beräknad leverans 2008-10-03"

De har ju bara 2 bärbara macar i lager, den billigaste macbooken och den svarta macbooken.

Å andra sidan står det:
Beräknad leverans 2008-09-29 på 17" macbook pro. Så det är nog inte mycket att lite på. Däremot att lagret är tomt kanske kan tolkas som positivt?

EDIT: Alltså, inte två stycken till antal utan två olika sorter.

Senast redigerat 2008-09-17 19:46

Ehm... vilket påminner mig. Jag har aldrig sålt en Mac förut. Jag har ju en hel del musik inköpt från iTunes, ett stort bildarkiv och lite annat smått och gott. Hur säkrar jag allt det här?

Ursprungligen av Tantalos:

Ehm... vilket påminner mig. Jag har aldrig sålt en Mac förut. Jag har ju en hel del musik inköpt från iTunes, ett stort bildarkiv och lite annat smått och gott. Hur säkrar jag allt det här?

Fel tråd

http://www.99.se/search.php?searchid=5236795 En sökning på "iTunes DRM musik" på 99. Kolla trådarna där, förslagsvis. Det har tagits upp ett par gånger.

Lycka till!

14 Oktober känns mer som julafton numera...

En prissänkning är verkligen nödvändig, om man vill försöka få fler studenter att köpa en MacBook.
Om nu de här ryktena stämmer, att de blir tunnare så är det väldigt intressant. Att den både är i Aluminium och att den är tunnare bör leda till att den väger mindre, vilket skulle uppskattas :)!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 08:28
Ursprungligen av maxcarlgren:

Eller så kommer den billiga kosta 10 000 och mellanmodellen 12 000...

Vilket skulle vara en prishöjning? Jag tvivlar starkt på att Apple skulle höja priset, det skulle betydligt försämra konkurrensläget om man gick åt motsatt håll.

Ursprungligen av Felix.Thalen:

14 Oktober känns mer som julafton numera...

En prissänkning är verkligen nödvändig, om man vill försöka få fler studenter att köpa en MacBook.
Om nu de här ryktena stämmer, att de blir tunnare så är det väldigt intressant. Att den både är i Aluminium och att den är tunnare bör leda till att den väger mindre, vilket skulle uppskattas :)!

Jo, jag hade gärna sett en liten viktminskning också. Drömmer är en MBP 15.4" under 2 kg, whoah, det hade varit någonting

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 13:21

Nu har Back-to-school promot börjat även här i Sverige, fick precis mail från Mecenat. Gäller 2008-09-16 - 2008-10-31 och fram till 23/9 får man även med ett Larobe-fodral. Om det nu är så att nya MacBooks släpps inom denna tidsperiod, skulle det enbart vara den gamla varianten som erbjudandet gäller med? Ryktet säger ju under oktober, och promot verkar ju hålla på till slutet av månaden?

Alldeles för bra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-16 15:49

Ny macbook pro kommer nog troligtvis i slutet av månaden alt. i början av oktober.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-16 15:49

Ny MacBook för $999/8895kr eller $899/7995kr vore det bästa man kan hoppas på tror jag. Men man kanske vill möta netbook-hotet och överraskar?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-16 15:55
Ursprungligen av DaWolf:

. Men man kanske vill möta netbook-hotet och överraskar?

Vore väldigt trevligt, men tror inte riktgit på de faktiskt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 15:57
Ursprungligen av DaWolf:

Ny MacBook för $999/8895kr eller $899/7995kr vore det bästa man kan hoppas på tror jag. Men man kanske vill möta netbook-hotet och överraskar?

Visst vore det intressant. Problemet är dock inte Macbooks prissättning tycker jag, utan MBP. Den är idag ruskigt overpriced om man ser till vad som finns i paketet jämfört med andra datorer på PC-marknaden och Macbooken.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-09-17 12:17

Jag tror de kommer att behålla samma prisram på datorerna, möjligen att MBP blir lite billigare med annars bara bättre prestanda/ny design för samma pris. Hoppas de kommer innan back to school är slut, så man kan skaffa en ipod samtidigt:D

Slip-up på T-systems sida i Tyskland: Rumor: German retailer might have new MacBook Pro - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Om sant; SNYGGT! Efter lampan är senaste iMacen snyggaste macen någonsin, rätt stil att ta efter!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 20:24
Ursprungligen av Leftrustle:

Slip-up på T-systems sida i Tyskland: Rumor: German retailer might have new MacBook Pro - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Om sant; SNYGGT! Efter lampan är senaste iMacen snyggaste macen någonsin, rätt stil att ta efter!

Whut?! Den där T-mobile-sidan såg ju inte ut att vara fejk. Om det är en slip up så lär Apple satt i halsen när de såg den. T-mobile lär få den stora linjalen rätt över fingrarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 21:27

Verkar ju inte sjukt sannolikt att det stämmer om man läser kommentarerna och tänker på att specifikationerna är en i princip kopia av det för nuvarande MBP.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 22:07

Det där är ju helt galet! Undra hur länge det kommer ligga uppe för beskådning...

Hittade nyss detta lite trevliga inlägget på internet. Hur pass pålitligt kan det vara?

Notebooks - bis 15,4 Zoll - Apple - Apple MacBook Pro 2.5 GHz - T-Systems IT Shop

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 22:08

Är inte det här samma? Fanns länkad till under kommentarerna:

http://img409.imageshack.us/img409/9800/macbookproch9.png

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-17 23:30

Allt jag kan säga är: All Right...Gigligigligigli....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-17 22:13

Ser ju äkta ut! Verkar bli en svart ram runt skärmen alltså.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-17 22:16

Kul för oss, synd för t-mobile som antagligen inte kommer få det lätt med apple. Vad jag kan uttyda från bilden så verkar det nyaste vara skärmen medan tangentbordet är silvrigt som alltid. Jag som hade hoppats på svart... Pro:n har iofs aldrig varit ett alternativ för mig så strunt samma. Hoppas på en mer slimmad, alu macbook. Annars köper jag en air.

Titta på bilden igen, varför skulle de ha samma design på tangentbordet?

Dessutom, jämför man MacBook Air med nuvarande MacBook pro så märker man att MacBook pro har en mörkare nyans och MacBook Air en ljusare (det är stor skillnad).

Eftersom nya iMac även har den ljusa nyansen, borde inte då den nya MacBook pro modellen vara ljusare?

EDIT:
"The size of the retailer makes it unlikely that this is simply a publicity stunt on the part of T-Systems, but the chance that any retailer would obtain early images of an unreleased MacBook Pro is extremely low. Apple keeps retailers in the dark about system updates until the very last minute. Promotional images are only released at time of launch. "

Senast redigerat 2008-09-17 22:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 23:25

Skulle de verkligen återanvända den gamla munkbilden?

Jag misstänker att formfaktorn fortsätter enligt Tear-drop-modellen som MB Air, iPhone 3G, iTouch och iPod Nano anammat. Varför skulle de inte fortsätta på den linjen? Det gör att produkterna upplevs tunnare än vad de är och att de svävar lite grann.

Vore sjukt underbart om man fortsatte enligt MB Air tycker jag

Bevaka tråden