- Gäst
- Oregistrerad ●
Ett problem är att min friendslist är tom numera, varför vet jag inte. Surt som fan är det i alla fall.
För normalt pug:ar inte utan sätter ihop mina egna raid-grupper mha min friendslist. Men det är svårt utan vänner.
Men det är skönt att inte ha spelar på så länge och känna sig lagom borta i alla sammanhang.
Drog igång en Paladin igår på Stormscale för att undersöka servern.
Den är listad som full så där borde det inte vara några problem med att komma in i instancer och så vidare. Men det kommer bli grymt svårt nu med Wotlk Azeroth och Outlands lär vara tomma nu.
Menar du hur du ska se dem eller hur du ska använda dem? Jag använder ett addon som heter tomtom (TomTom : WoWInterface Downloads : Map Mods, coords/compasses. Med det kan man enkelt lägga in koordinater för ställen man vill hitta till. Har också en mycket trevlig pil som ändrar färg efter hur korrekt ens riktning är i förhållande till målet.
Menar du hur du ska se dem eller hur du ska använda dem? Jag använder ett addon som heter tomtom (TomTom : WoWInterface Downloads : Map Mods, coords/compasses. Med det kan man enkelt lägga in koordinater för ställen man vill hitta till. Har också en mycket trevlig pil som ändrar färg efter hur korrekt ens riktning är i förhållande till målet.
jag har haft koordinater innan, men nu finns dom inte kvar. har laddat ner det du har men hur får jag det att funka i wow?
vart lägger jag filerna jag laddar ner för att få koordinaterna på kartan?
Lägg tomtom-mappen helt enkelt i mappen World of Warcraft > Interface > Addons så borde det fungera. Unzippad förstås.
Ojojojoj, Lich King är fantastiskt!
Så snyggt och välgjort. Grafiken får Azeroth att se föråldrad ut. Helt klart värt pengarna och väldigt skönt att slippa rymdtemat från TBC. Ett spel som WoW ska ha en mystisk medeltida stil.
Ojojojoj, Lich King är fantastiskt!
Så snyggt och välgjort. Grafiken får Azeroth att se föråldrad ut. Helt klart pengarna och väldigt skönt att slippa rymdtemat från TBC. Ett spel som WoW ska ha en mystisk medeltida stil.
Håller med till fullo! TBC-temat var häftigt i början och kändes väldigt rymdigt och magiskt, men magin i Northrend är otroligt mycket djupare och häftigare i och med det lite äldre stuket. Känns mycket mycket myyycket mer episkt än något annat i WoW.
Håller med till fullo! TBC-temat var häftigt i början och kändes väldigt rymdigt och magiskt, men magin i Northrend är otroligt mycket djupare och häftigare i och med det lite äldre stuket. Känns mycket mycket myyycket mer episkt än något annat i WoW.
Mycket välgjorda texturer. Naturen känns verklig - fast tecknad naturligtvis. Bergen är riktiga berg, men enorma vattenfall, inte bara någon skit de slängt upp för att avgränsa zoner. Inte ens tundran är enformig, något man inte kan säga om Kalimdor och dess "sätt på autorun och gå och brygg en kopp kaffe"-zoner.
Och sedan måste verkligen alla göra en deathknight om så bara för att uppleva questerna när man skapar sin figur. Verkligen magnifikt och episkt. Det spelar ingen roll om du bara kommer ha honom som bankchar, upplevelsen får inte missas.
Och äntligen har Blizzard fattat att de ska ha kyrkogårdarna utanför instanserna så man inte måste springa en kilometer. Jag minns när man wipade i UBRS och det tog en kvart för alla att springa tillbaka, ressa och buffa.
Och Dalaran är verkligen en höjdpunkt. Så ska en stad se ut i ett fantasispel. Lite Sagan om Ringen och Tusen och en Natt i en skön blandning.
Ska verkligen bli skönt att inte sätta sin fot i Shattrath igen.
Och i morse hade den första spelaren i Europa nåt lvl 80.
Och i morse hade den första spelaren i Europa nåt lvl 80.
Det gick ett rykte på min server om att någon nått 80 på en halv dag eller så och blev bannad för att han körde något exploit.
Förresten så har jag sett deathknights som redan kommit till 73, vilket är mer än jag som startade på 70 och inte 55 har lyckats åstadkomma. Jobbar de i skift eller är det någon som kombinerar droger och blöjor?
Nej det ska bli skönt att levla långsamt och njuta av atmosfären. Här finns så det räcker i månader.
Det gick ett rykte på min server om att någon nått 80 på en halv dag eller så och blev bannad för att han körde något exploit.
Förresten så har jag sett deathknights som redan kommit till 73, vilket är mer än jag som startade på 70 och inte 55 har lyckats åstadkomma. Jobbar de i skift eller är det någon som kombinerar droger och blöjor?
Nej det ska bli skönt att levla långsamt och njuta av atmosfären. Här finns så det räcker i månader.
Såg på Storscale i natt hur någon fick en achivment som var "First shaman to reach lvl 80".
Då gjorde jag så här:
/w Gratz I guess. Time to get a life?
Fick inget svar....
Jag undrar om det är någon exploit igång jag har sett ett par saker som får mig att undra.
1) En rouge lvl 70 dödade 5 lvl 59 med ett hugg styck. Jag är rouge själv på samma lvl och fattar inte hur han gjorde. Hann inte titta på hans gear men jag förutsätter att det var TIer 6 allt.
2) En druid feral (panterform) som rörde sig extremt snabbt och ryckigt och gjorde extrem skada. Den var lvl 70 och den döde min rouge på två slag och en krigare med 5 slag.
Bara misstankar men om båda har Tier 6 kanske det är möjligt.
Angående att spela sig till nivå 80 snabbt. Fem spelare försökte få en i gruppen dit på omkring 15 timmar genom att plöja Utgarde Keep om och om igen mer än 50 gånger samt något annat ställe från 79 till 80. Vill man se hur så finns det här:
YouTube - Athene's World First lvl80 Full Report
Strax innan spelaren nådde 80 blev de tillfälligt avstängda av Blizzard.
Nää, jag ska också ta det lugnt. Måste hålla med om att alla texturer och NPCs är fantastiskt snyggt gjorda, går knappt att jämföra med TBC.
Men vad tänkte de när de kom på idén med motorcykel-mounts? Hade 'vilda' diskussioner med en kompis huruvida det passar eller inte. Han tyckte att det ju redan fanns en racingbana i Tanaris, olika raketer och flygplan etc, men ändå, en motorcykel??
Själv har jag knappt spelat alls förra veckan, men jag ser fram emot nytt gear till min präst, jag vart lite putt när det där setet som man kunde köpa för Necrotic Runes (...of Undead Slaying) hade bättre stats än mitt mooncloth tailoring set. Då har man farmat mats till förbannelse och så är det totalt värdelöst, lol. Men men, snart får jag gröna questrewards som slår ut mina purples *gnider händerna*
Men vad tänkte de när de kom på idén med motorcykel-mounts? Hade 'vilda' diskussioner med en kompis huruvida det passar eller inte. Han tyckte att det ju redan fanns en racingbana i Tanaris, olika raketer och flygplan etc, men ändå, en motorcykel.
Tycker inte att motorcykeln är så passande, och skulle gärna varit utan den. Det är som att stoppa in en modern bil i Warcraft-tappning. Skulle kännas helt fel för min del...
Han som först fick upp en DK till 80 sov visst 7 timmar mellan onsdag och lördag:
World First Level 80 Death Knight Speaks Out | DeathKnight.info
Lite galet. Minst sagt.
Det kanske är en stark symbol för hur långt spelandet inte ska gå?
Men hallå, är de overpowered kanske? Min 73:a präst blev igår påhoppad av en lvl 71, jag hann inte få iväg EN spell. Det sa bara flappflapp så var jag död. Visserligen förlitade jag mig på vapenvilan och sprang runt i questgear och var inte alls förberedd på den där. Men när jag hade på mig mina 400 resilience hittade jag inte fanskapet, hrmpf.
Det försöker bara möta "hotet" från Warhmmer där den tekniska utveckling kommit mycket längre. Jag älskar flygattackera från katapulten in i borgen som greenskin (orc).
Igår hade jag en riktig instancedag - gjorde 4 stycken...
Grymt kul, några av dom snyggaste instancer jag sett! Azjol Nerub och Ana'keth - the old kingdom, båda nerubianställen. Ana'keth va riktigt läckert! Stor underjordisk stad! var tvungen att be gruppen vänta lite medan jag tittade runt hehe. Drak'Tharon Keep va också snyggt som 17 och Nexus likaså med sina frostigare inredningar. Tjoho va kul man kan ha!