Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

japp, du hade rätt nu händer det nåt

kan man fildela via mobil internet?

Har försökt uppdatera i 1,5h nu men får error hela tiden pga aktiveringsservern ligger nere. Någon annan som lyckats?

Ursprungligen av sounken:

Har försökt uppdatera i 1,5h nu men får error hela tiden pga aktiveringsservern ligger nere. Någon annan som lyckats?

Om du läser tråden så ser du att rätt många har lyckats.

EDIT: Hur svårt ska det egentligen vara att läsa trådarna innan man postar? Man märker verkligen att nybörjarna kommer fram när en ny version av iPhone OS släpps...

/Bittergubben i mig kommer fram vid sådana här tillfällen. Orka skriva samma sak var femte minut...

Ursprungligen av Capeman:

Om du läser tråden så ser du att rätt många har lyckats.

EDIT: Hur svårt ska det egentligen vara att läsa trådarna innan man postar? Man märker verkligen att nybörjarna kommer fram när en ny version av iPhone OS släpps...

/Bittergubben i mig kommer fram vid sådana här tillfällen. Orka skriva samma sak var femte minut...

men ämnet i den här tråden är ju enorm! tråden om OS 3.0 står ju om allt möjligt och jag inte ork att sitta och läsa igenom 17 sidor för att få reda på om någon annan har samma problem. absolut inte n00bigt med det!!!

tack för infon Arsenal016

Ursprungligen av bulanhstad:

men ämnet i den här tråden är ju enorm! tråden om OS 3.0 står ju om allt möjligt och jag inte ork att sitta och läsa igenom 17 sidor för att få reda på om någon annan har samma problem. absolut inte n00bigt med det!!!

tack för infon Arsenal016

Det handlar alltså om ren lathet? Eller kan du inte skumma igenom text? Allt det vi har skrivit är alltså oväsentligt för dig, du vill att vi skall skriva samma sak om och om igen så fort någon frågar?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-06-17 22:49

batteri

någon som vet hur man får batteriet i %

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-17 22:55
Ursprungligen av wofflan:

någon som vet hur man får batteriet i %

Inställningen ska finnas under "Settings > General > Usage", dock inte för alla (däribland jag).

Ursprungligen av lither:

Inställningen ska finnas under "Settings > General > Usage", dock inte för alla (däribland jag).

Mätare i procent skall enligt apple bara finnas i programvaran till 3Gs
http://www.apple.com/iphone/how-to/#basics.charging-the-battery

Ursprungligen av Capeman:

Det handlar alltså om ren lathet? Eller kan du inte skumma igenom text? Allt det vi har skrivit är alltså oväsentligt för dig, du vill att vi skall skriva samma sak om och om igen så fort någon frågar?

om man skummar igenom texten så är det info om mms inställningar i varenda inlägg samt bilder. det är ju oväsenligt nu eftersom jag inte har kommit dit ännu....

Ursprungligen av bulanhstad:

om man skummar igenom texten så är det info om mms inställningar i varenda inlägg samt bilder. det är ju oväsenligt nu eftersom jag inte har kommit dit ännu....

Intressant är ju att du kräver svar av oss andra som läst allt.
Latsugga.

Ursprungligen av bulanhstad:

om man skummar igenom texten så är det info om mms inställningar i varenda inlägg samt bilder. det är ju oväsenligt nu eftersom jag inte har kommit dit ännu....

Men då kan du ju leta reda på ett forum där de som hänger där ofta gillar att skriva samma information om och om igen så fort någon med 1-20 inlägg frågar efter det. Här på 99.se gäller: SÖK och/eller LÄS.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-06-17 22:54

Någon som vet varför teathering inte fungerar med Halebop?

Ursprungligen av feppa:

Någon som vet varför teathering inte fungerar med Halebop?

Nej, ingen vet. Det är ett mysterium lika stort som frågan om Gud finns.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, ingen vet. Det är ett mysterium lika stort som frågan om Gud finns.

Träffat henne, hon är svart.

Ursprungligen av Goflorp:

Träffat henne, hon är svart.

Är det så? Jag har faktiskt funderat i de banorna själv...

Tips för att komma runt problemet med aktiveringsservern!

Hade också stora problem med att få igång uppdateringen; fastnade hela tiden med felet "Gick inte att kontakta aktiveringsservern - försök senare".

Hittade en tråd på Apples forum där någon tipsade om att stänga ner internetuppkopplingen precis efter man klickat på "Uppdatera" - då drar uppdateringen (äntligen) igång!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-17 23:30

Får inte Tele2 MMS att fungera

Hittade denna länk
http://swirlyspace.com/mmssettings/

Där det finns ett gäng inställningar för MMS, runt hela världen.
Men döm om min förvåning, när jag inte får MMS att fungera för Tele2/Comviq

Har någon annan lyckats?
I så fall skulle jag vara oerhört glad om jag fick ta del av dessa fungerande inställningar.

Edit: *NU* fungerar det efter en omstart. Jag kan skicka MMS, men fortfarande kan jag inte ta emot MMS (får det käcks SMS:et om att jag har ett MMS att hämta.. ja, ni vet vilket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-17 23:33
Ursprungligen av berntm:

Hittade denna länk
SwirlySpace

Där det finns ett gäng inställningar för MMS, runt hela världen.
Men döm om min förvåning, när jag inte får MMS att fungera för Tele2/Comviq

Har någon annan lyckats?
I så fall skulle jag vara oerhört glad om jag fick ta del av dessa fungerande inställningar.

Ska vi anta att du har en KÖPT upplåst t.ex italien-telefon eftersom du postar i tråden för 3.0 och ska använda tele2, då det:
- inte finns upplåsning för 3G ännu
- inte fungerar att MMS:a på 2G (beslut av Apple)
eller?

Ursprungligen av berntm:

Hittade denna länk
SwirlySpace

Där det finns ett gäng inställningar för MMS, runt hela världen.
Men döm om min förvåning, när jag inte får MMS att fungera för Tele2/Comviq

Har någon annan lyckats?
I så fall skulle jag vara oerhört glad om jag fick ta del av dessa fungerande inställningar.

För att ge ytterligare ett alternativ till Josies:
- Du har MMS aktiverat hos Tele2?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-17 23:40
Ursprungligen av theplague:

För att ge ytterligare ett alternativ till Josies:
- Du har MMS aktiverat hos Tele2?

Japp.. jag har en olåst lur
Japp.. har MMS aktiverat hos Tele2 (fungerar klockrent att skicka och ta emot MMS med min Nokia N82)

Men som jag skrev i uppdateringen, jag får nu iväg MMS..
Men jag kan banne mig inte få MMS i retur

Ursprungligen av berntm:

Japp.. jag har en olåst lur
Japp.. har MMS aktiverat hos Tele2 (fungerar klockrent att skicka och ta emot MMS med min Nokia N82)

Men som jag skrev i uppdateringen, jag får nu iväg MMS..
Men jag kan banne mig inte få MMS i retur

Ta en skärmdump av dina MMS-inställningar och posta här så får andra se hur de ser ut och kanske tipsa om vad som saknas.
Kanske bör finnas en specifik tråd för detta här?: http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 23:49
Ursprungligen av theplague:

Ta en skärmdump av dina MMS-inställningar och posta här så får andra se hur de ser ut och kanske tipsa om vad som saknas.
Kanske bör finnas en specifik tråd för detta här?: Operatörer & abonnemang - 99.se

Du måste förutom MMS-C adressen ställa in Push Proxy/WAP gateway för att kunna använda MMS.

Ursprungligen av brusa:

Du måste förutom MMS-C adressen ställa in Push Proxy/WAP gateway för att kunna använda MMS.

Antar att det var riktat till berntm?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 23:55
Ursprungligen av theplague:

Antar att det var riktat till berntm?

Korrekt, sorry

Men VAD är problemet? Vad är DET som inte fungerar? Gör ingenting efter uppdatering, så blir allt bra. Jag har inte ändrat något alls, utan jag bara körde igång med MMS och Internet - gick prima - behövde ej ändra något. Bara tuta och köra.

Ni som inte fixar detta skall fan inte ha en Iphone.

Ursprungligen av ratorinak1:

Men VAD är problemet? Vad är DET som inte fungerar? Gör ingenting efter uppdatering, så blir allt bra. Jag har inte ändrat något alls, utan jag bara körde igång med MMS och Internet - gick prima - behövde ej ändra något. Bara tuta och köra.

Ni som inte fixar detta skall fan inte ha en Iphone.

Jag hade inte ändrat någonting alls, och allt fungerade bra - utom MMS. Så du kan ju slappna av lite grann och inte ha så taskig attityd mot de som de facto har problem.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-18 00:01
Ursprungligen av brusa:

Du måste förutom MMS-C adressen ställa in Push Proxy/WAP gateway för att kunna använda MMS.

Hej Brusa,

Tack för det. Nu återstår dock frågan, vart petar jag in detta? Se min skärmdump för MMS, strax ovanför detta mail, så ser du vad jag har redan.

/B

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2009-06-17 23:56
Ursprungligen av theplague:

Ta en skärmdump av dina MMS-inställningar och posta här så får andra se hur de ser ut och kanske tipsa om vad som saknas.
Kanske bör finnas en specifik tråd för detta här?: http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/

Hej,

Tack! Jag skickar med mina inställningar
Och det som fungerar är att skicka iväg MMS
Att få MMS går inte, då får jag bara Tele2s lilla meddelande

Ursprungligen av berntm:

Hej,

Tack! Jag skickar med mina inställningar
Och det som fungerar är att skicka iväg MMS
Att få MMS går inte, då får jag bara Tele2s lilla meddelande

Hej berntm!

Kolla in den här länken.

http://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4293-tethering-mms-pa-italiensk-iphone-3g-os-3-0-med-tele2.html

Bevaka tråden